Skocz do zawartości

sadurek

Zarejestrowani
  • Postów

    128
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O sadurek

  • Urodziny 24.11.1985

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW 520d F11 2011r. auto
  • Lokalizacja
    Bristol
  • Zawód
    Driver

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia sadurek

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. Witam ja wymieniałem tę uszczelkę w 116i żony. Jest ciężko - trzeba podwiesić silnik, a w zasadzie unieść do maks do góry, odkręcić sanki, mcpersony, poduszki silnika... Dopiero jak to sie sanki pociągnie porządnie na dół, a silnik maks do góry to jakoś da się wyjąć miske.. Dużo roboty, raczej nie polecam w domowych warunkach. Ja miałem wieszak do silnika, dobre podnośniki. Dużo łatwiej mając kanał by było.
  2. Witam, przerabiałem podobny temat w aucie żony dwa razy. Winny był skorodowany pierścień abs na tylnych kołach (najpierw jedna strona, potem druga rok później). Czujnik gubi "ząbki" i myśli że jest poślizg wiec hamuje (głównie na zakrętach). Wymiana pierścienia http://allegro.pl/pierscien-koronka-abs-tyl-bmw-e46-e81-e82-e87-e90-i7044093233.html załatwiła u mnie sprawę. pierścień z jednej strony był skorodowany a z drugiej "napuchnięty" od rdzy. Pozdrawiam
  3. Witam, 550i w gazie jak najbardziej ok - pod warunkiem ze dobry gazownik założy. ja mam 545i w gazie i poza małym zasięgiem (do butli wchodzi ok 49 litrów) to jest ok. W związku z tym ze bede teraz robił dużo wiecej km to planuje dołożyć drugą butle ok 80 litrów do bagażnika. Jak dla mnie manual nie jest dobrym pomysłem - skrzynie w e60 są szybsze i lepsze niż w e39 (i 6-cio biegowe) i szczerze to nie wyobrażam sobie tego 550i w manualu. Ale to moja opinia pozdrawiam
  4. ja miałem dwa "wycieki" spalin: klamp łączący dpf z turbo (rzadko się zdarza żeby mechanicy zamontowali go ponownie poprawnie, ale sam z siebie też lubi sie rozszczelnić), drugi temat to przedziurawił się wężyk idący od dpf do czujnika ciśnienia (z tyłu silnika, od góry).
  5. sprawdzałem dziś - nie działa. różnych opcji próbowałem, pobawie sie jeszcze jutro ale raczej nie zadziała.. ale za to odkryłem że można dodawać prędkość o 1km/h (przytrzymując przycisk przywracania prędkości)
  6. dzieki za podpowiedź, jutro sprawdze. pozdrawiam
  7. a ja mam inne pytanie: mam 545i z aktywnym tempomatem, niestety na autostradach strasznie mnie irytuje (jade 180 na tempo przede mną daaaleko auto które ma już kierunek że bedzie zjeżdzać z mojego pasa, tempo odległość na minimum i niestety w wiekszości przypadków mocno hamuje i czasem piszczy na czerwono). Genialne rozwiązanie by było zwykly tempomat na autostrady i aktywny na większy ruch/boczne drogi. Macie jakiś pomysł jak to ogarnąć?
  8. Witam, jakiś czas temu kupiłem 116i 2005 rok z padającym silnikiem. Problemem była objechana panewka na 3 cylindrze i połamany ślizg rozrządu. Auto dostało nowy kompletny rozrząd, wymieniony wał korbowy, tłok z korbą (używka), komplet panewek, uszczelka pod głowicą itp. Po złożeniu i odpaleniu wszystko chodzi ładnie, równo, ale... jak diesel. Cos stuka, mam wrażenie jakby przy rozrządzie, pompie oleju itp.. pierwsza myśl - panewke obróciło znowu. Wyjąłem silnik, rozebralem i nic nie widać.. żadnych śladów, wszystko się kręci jak powinno.. kombinacje, przymiarki z rozrządem, wszystko jest ok. Podmieniałem napinacz łancucha na inny, dalej to samo.. wymieniłem dodatkowo łańcuch pompy oleju bo wydawał sie luźny, samą pompę porządnie wyczyściłem (znalazły sie jeszcze male kawałki plastiku w niej), po ponownym złożeniu silnika znowu to samo. Myślicie że trzeba autem zrobić pare km i wszystko sie ułoży? jakieś pomysły? mnie już ręce opadają.. pozdrawiam
  9. kolego, poduszki mozesz sprawdzić samemu. prawą poduszkę owiń np wezem ogrodowym albo jakas gumą żeby tłumiła drgania (jak jest wyrąbana to silnik sie tak mocno pochyla ze dotyka górna łapa mocująca do poduszki stąd drgania) i przejedz na próbe. U mnie po takim teście było duuużo ciszej. Problem jest zazwyczaj z prawą poduszką, ale wymienia się je parami. wizualnie jest nie do wykrycia, tzn nawet jak są walniete to wyglądają jak nowe. koszt nowej Febi w anglii to ok 250zł po przeliczeniu wiec w pl powinno byc podobnie. pozdrawiam
  10. sprawdz kolego poduszki silnika, zwłaszcza z prawej strony. Ja wymieniałem juz dwa razy, kolega z forum tez wymieniał. u mnie drgało przy przyspieszaniu.
  11. sadurek

    zerwany rozrząd n47

    tak, wykorzystywanie lepszego przyspieszenia może przyśpieszyc proces zerwania, ale jeśli jego dni są policzone to dużej różnicy to nie zrobi.. bardziej turbo dostaje po dupie. Przyspieszenie na drodze i tak ni jak sie ma do tego jak sobie naciskamy gaz na luzie. najgorszy zabójca to dsc - przyspieszasz, wpadasz w dziure i gwałtowne zwolninie silnika (tak było u mnie), skręcasz ruszając w zimie, troche za dużo gazu i znowu to samo. Myśle że główny i jedyny powód zrywania to właśnie same łańcuchy, gówniane, za słabe, wadliwe....
  12. sadurek

    zerwany rozrząd n47

    mapa nie ma nic do rozrządu (wg mnie). Największe przeciążenia na rozrząd idą podczas gwałtownego wzrostu obrotów albo gwałtownego spadku obrotów. czyli jak na biegu jałowym sobie dodajemy gazu, albo jak zadziała kontrola trakcji (tak było u mnie). Jeśli chodzi o wymianę silnia - bez sensu. Dół silnika calutki zdrowy miałem, a góra została cała wymieniona oprócz szkieletu głowicy (wszystkie zawory, popychacze, wałki rozrządu, podstawa wałków, uszczelki, oleje i filtry, wszystkie łańcuchy i koła zębate). Przy zakupie silnika trzeba wyłożyć ok 3500-4000 zł i znowu do wymiany oleje, łańcuchy, uszczelka pod głowicą (zgodnie z instrukcją naprawy trzeba głowicę zrzucić) plus przezbrojenie całego silnika i... nie wiadomo co kupimy. Koszty podobne albo i wyższe. Co do remapy - jest duża różnica, tego czego mi brakowało w aucie to zostało poprawione - moc. Inaczej chodzi skrzynia (możliwe że to po aktualizacji softu). Wcześniej płakałem że mam 2.0d a teraz jest jak najbardziej ok. Pomimo przygody z rozrządem (w sumie nie kosztowało mnie to nic bo angielskie autocasco zwróciło) jak najbardziej polecam. Mapa robiona u chłopaków w Łodzi w TC performance.
  13. sadurek

    zerwany rozrząd n47

    Witam ponownie. Auto jest w trakcie naprawy. 6 krzywych zaworow, wszystkie odbite na tlokach wiec wszystkie do wymiany. Popekaly podstawki wałków rozrzadu oraz wiele innych elementow w glowicy. Jak bede mial foro to wrzuce. Ogolnie glowica jest ok, natomiast wszystkie elenenty glowicy (walki, zawory, mocowania itp) musza byc wymienione. Calkowity koszt naprawy 6800zl. Troszke tansza opcja jest przy zakupie uzywanej glowicy (ok 800zl taniej) ale jest ryzyko ze cos bedzie z nia nie tak. Wymiana silnika plus wymiana lancuchow tez jest minimalnie tansza ale tez nie wiadomo co aie kupi. Pozdrawiam
  14. sadurek

    zerwany rozrząd n47

    Nie dawal zadnych oznak zuzycia. Zastanawialem sie nad wymiana ale wyczytalem u nas na forum ze po 05/2011 jest juz rozrząd poprawiony i nie ma co wymieniac. Nie placze i nie zale sie ze sie zerwal (kupujac f10 liczylem sie z tym i z wieloma innymi awariami) tylko pytalem co najlepiej zrobic z tym :)
  15. sadurek

    zerwany rozrząd n47

    "Testowanie" na pewno mialo wplyw. Ale jego dni byly policzone. Ciesze sie ze teraz a nie za tydzien po powrocie do uk. Silnik idzie do regeneracji. 208kkm a na hamowni wyszlo 184,6 km wiec zdrowo.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.