Skocz do zawartości

Hamulce do e46 - tarcze, klocki, przewody - zapytania


Jac3k

Rekomendowane odpowiedzi

Uparty :D

 

Co ma sklep do gwarancji ? Mieszasz pojęcia kolego :)

 

Tak jak napisałem wcześniej, czujesz się lepiej wierząc w swoje teorie to się ich trzymaj, kupuj tarcze Boscha i licz na ich gwarancję do 20k kilometrów.

A kto chce dobry hamulec to i tak wybierze Zimmermanna i nie będzie się martwił gwarancją czy czymś takim :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 351
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Kurde, ale ja głupi jestem - kupiłem tarcze i klocki TRW. Mogłem kupić Zimmermany w Twoim sklepie i prędzej by mi auto padło mi tarcze od Ciebie. Weź już przestań zachwalać to co sprzedajesz bo wymiotować już się chce. Raz, dwa, trzy można, ale nie w kółko.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde, ale ja głupi jestem - kupiłem tarcze i klocki TRW. Mogłem kupić Zimmermany w Twoim sklepie i prędzej by mi auto padło mi tarcze od Ciebie. Weź już przestań zachwalać to co sprzedajesz bo wymiotować już się chce. Raz, dwa, trzy można, ale nie w kółko.

 

Widzę kolega dąży do szybkiego nabicia postów co by być wyższym rangą ;D

 

Celem sprostowania, temat dyskusji to "jakie tarcze ?" i o tym tutaj dyskutujemy (ostatnimi czasy dość gorąco). Nikt nie pisze gdzie masz kupować :cool2:

 

A jeśli już wspomniałeś o TRW - bardzo dobre zarówno tarcze jak i klocki ale zalecane raczej do stosowania w autach mniejszych i dla kierowców, którzy nie jeżdżą zbyt agresywnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dyskutując dalej, to dla mnie wybór między TRW a Zimmermanami był prosty - wziąłem ATE. I z tego co ja wiem to cały układ hamulcowy jest od ATE na pierwszy montaż.

Jeszcze raz polecam zobaczyć tarczę TRW:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=209078&p=1920036#p1920036

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyskutując dalej, to dla mnie wybór między TRW a Zimmermanami był prosty - wziąłem ATE. I z tego co ja wiem to cały układ hamulcowy jest od ATE na pierwszy montaż.

Jeszcze raz polecam zobaczyć tarczę TRW:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=209078&p=1920036#p1920036

 

Bardzo prawdopodobne, że system hamulcowy masz ATE ale tarcze i klocki nie szły takie na pierwszy montaż bo ATE nie jest producentem ;)

W Twoim autku obstawiam, że był Textar na pierwszym montażu ale jak było na prawdę no to się nie dowiesz. A kupując ATE to kupiłeś innego producenta w pudełku ATE, jeśli masz jeszcze pudełko od tarcz to łatwo możesz sprawdzić jakiej firmy były to tarcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, ale czy dowiem się w końcu jakie kupić tarcze , żeby nie biły?

 

I żeby było jasne potrzebuję podstawowy produkt ponieważ nie ścigam się po torze, w górach jestem 2 razy w roku i sobie serpentyny odpuszczę, a na autostradzie nie hamuję z 360 do zera.

 

W takim wypadku to tylko swap na 4-tloczkowych i tarcze Brembo + DS2500.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde, ale ja głupi jestem - kupiłem tarcze i klocki TRW. Mogłem kupić Zimmermany w Twoim sklepie i prędzej by mi auto padło mi tarcze od Ciebie. Weź już przestań zachwalać to co sprzedajesz bo wymiotować już się chce. Raz, dwa, trzy można, ale nie w kółko.

 

Widzę kolega dąży do szybkiego nabicia postów co by być wyższym rangą ;D

 

Celem sprostowania, temat dyskusji to "jakie tarcze ?" i o tym tutaj dyskutujemy (ostatnimi czasy dość gorąco). Nikt nie pisze gdzie masz kupować :cool2:

 

A jeśli już wspomniałeś o TRW - bardzo dobre zarówno tarcze jak i klocki ale zalecane raczej do stosowania w autach mniejszych i dla kierowców, którzy nie jeżdżą zbyt agresywnie.

Wybacz kolego, ale nie trafiłeś. Nie zależy mi na podbiciu rangi, piszę kiedy chcę i tyle.

 

Jeszcze raz polecam zobaczyć tarczę TRW:

viewtopic.php?f=69&t=209078&p=1920036#p1920036

Gdybym był na Twoim miejscu również stanowczo odradzałbym wszystkim tarcze TRW. Ja już kupiłem i jedyne co mi pozostało to jeździć i liczyć na to, że nie spotka mnie to samo co Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Gdybym był na Twoim miejscu również stanowczo odradzałbym wszystkim tarcze TRW. Ja już kupiłem i jedyne co mi pozostało to jeździć i liczyć na to, że nie spotka mnie to samo co Ciebie.

 

Sam byłem zdziwiony jak się okazało, że to TRW, bo do tej pory miałem raczej dobre doświadczenie z tą marką/firmą/grupą kapitałową/holdingiem/manufakturą/wyrobnikami czy do czego tam doszliście w tej całej dyskusji :cool2: Zawiozłem ją nawet do sklepu, gdzie zawsze wszystko kupuję, żeby sprzedawca określił firmę, to o pomyłce nie ma mowy. Stwierdził, że jakaś wada fabryczna użytego materiału i tyle, a żeby miała zdarzyć się i Tobie to raczej małe szanse. Po prostu zwracaj uwagę, czy nie ma niepokojących odgłosów, wyczuwalnego bicia przy hamowaniu. U mnie zakres pęknięć bardzo szybko się powiększał i o ile na początku bicie było wyczuwalne tylko przy hamowaniu przy ok. 100km/h to po kilku dniach już przy miejskim hamowaniu z 60-70km/h nie dało się nie czuć i słyszeć bicia. Ryzyko rozsypania się tarczy podczas jazdy coraz więkesze :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:arrow: Lewian_pl, jesli chodzi o gwarancje na tarcze, w bardzo miłej rozmowie z Maćkiem z czescidobmw .pl uzyskalem wyczerpującą odpowiedź, że tarcze są objęte 24 miesięczną gwarancją, oczywiście nie dotyczy to zużycia np.do dopuszczalnej wartosci, ale wad produktu, a jak chcesz się więcej o tym dowiedzieć to skontaktuj sie z Rzecznikiem Praw Konsumenta i nie wprowadzaj w błąd. Więc Ty z Twoja gwarancją do 1 tys, km sprzedawaj je naiwnym kupującym, którzy, w przypadku reklamacji będą sie niepotrzebnie denerwować i tracić czas na jałowe spory z Tobą , choć nie masz racji. Ja i zapewne większość uzytkownikow tego Forum pozostaję przy sprawdzonych sprzedawcach, szanujacych klientów jak czescidobmw. I to by bylo na tyle.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:arrow: Lewian_pl, jesli chodzi o gwarancje na tarcze, w bardzo miłej rozmowie z Maćkiem z czescidobmw .pl uzyskalem wyczerpującą odpowiedź, że tarcze są objęte 24 miesięczną gwarancją, oczywiście nie dotyczy to zużycia np.do dopuszczalnej wartosci, ale wad produktu, a jak chcesz się więcej o tym dowiedzieć to skontaktuj sie z Rzecznikiem Praw Konsumenta i nie wprowadzaj w błąd. Więc Ty z Twoja gwarancją do 1 tys, km sprzedawaj je naiwnym kupującym, którzy, w przypadku reklamacji będą sie niepotrzebnie denerwować i tracić czas na jałowe spory z Tobą , choć nie masz racji. Ja i zapewne większość uzytkownikow tego Forum pozostaję przy sprawdzonych sprzedawcach, szanujacych klientów jak czescidobmw. I to by bylo na tyle.

 

Ponownie mylisz wątki, ja nie przyszedłem czegokolwiek Ci tutaj oferować, wątek jest o tarczach i w tej sprawie wyjaśniłem kilka kwestii dlatego temat uważam za zamknięty.

Co do gwarancji no to nie handlujemy częściami niskiej jakości więc takie coś się nam nie zdarza ;) A nawet gdyby ten jeden komplet na tysiąc czy dwa tysiące sprzedanych wracał to akurat nie problem dla dobra sprawy oddać z własnej kieszeni.

A Pana Macieja znam, zachęcam do zakupów u niego i nie jestem tu po to by z nim konkurować ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam. Zapewne kończą mi się klocki hamulcowe i chciałbym dokonać wymiany w późniejszym terminie, w którym mam wymiane opon.. na nowe + kilka innych elementów.

Chciałbym to ze sobą powiązać. Kontrolka, że klocki mi się już kończą.. pojawi się, a pojakimś dłuższym czasie, a nawet podczas jazdy zniknie.

Mam pytanie. Ile km jestem wstanie jeszcze pojechać na tych klockach. Jakie klocki moglibyście polecić? Pozdrawiam

Silnik N42B20.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Chyba nie zrozumiałeś wątpliwości kolegi pablo294 :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, klocki to element, który można ocenić wprost przez ogląd więc pewnie sam wiesz na czym jeździsz. Jak na prawdę chcesz naszej oceny wrzuć foto.

Takie przerywane działanie kontrolki może też być efektem padniętego czujnika, zacząłbym od tego jeśli klocki nie są wyraźnie zużyte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam, chciałem się was zapytać odnośnie układu hamulcowego:

 

1)czy czujnik zużycia klocków powinien być na każdym kole? U mnie wygląda to tak, że jest z przodu na lewym kole i z tyłu na prawym

2)jeden czujnik urwałem, czy kupował ktoś czujniki z allegro te po 25zł?

3)wszystkie zaciski hamulcowe zdemontowałem (piaskowanie i kompletna regeneracja), płyn spuściłem do butelki, niczym nie zaślepiłem przewodów hamulcowych, czy nie wda się wewnątrz przewodów jakaś korozja?

4)jakiej firmy kupić tarcze i klocki? myślałem o tarczach Ate, brembo lub zimmermanny

5)przewody hamulcowe te stalowe są z tyłu skorodowane, czy można wymienić je na odcinku 20-30cm? słyszałem, że wymiana całości jest bardzo pracochłonna a najgorzej z korozją jest w nadkolach

6)jaki płyn ham wlać

Z góry dzięki za odpowiedź na pytania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

3) Nie wydaje mnie się... Jak w układzie będzie znów płyn, to jako że ma właściwości higroskopijne, pochłonie całą wilgoć. No chyba, że miesiąc będą tak stały otwarte na deszczu...

4) ATE - jeżdżę prawie rok od założenia na tył i wszystko w porządku, rant nieduży.

6) ATE SL6 DOT4 - zalałem przy wymianie tarcz i też wszystko jak należy. Zdaje się, że taki jest zalecany przez BMW dla e46 z DSC.

http://cdn.idealo.com/folder/Product/4210/3/4210315/s1_produktbild_mid/ate-sl6-dot4-1-l.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, chciałem się was zapytać odnośnie układu hamulcowego:

1)czy czujnik zużycia klocków powinien być na każdym kole? U mnie wygląda to tak, że jest z przodu na lewym kole i z tyłu na prawym

Czujniki są 2 - umieszczone tak jak napisałeś

2)jeden czujnik urwałem, czy kupował ktoś czujniki z allegro te po 25zł?

Z alledrogo nie kupowałem ale kupiłem zamiennik textara za 22zł i działa bez zarzutu

3)wszystkie zaciski hamulcowe zdemontowałem (piaskowanie i kompletna regeneracja), płyn spuściłem do butelki, niczym nie zaślepiłem przewodów hamulcowych, czy nie wda się wewnątrz przewodów jakaś korozja?

Przez jakiś czas nie - ale pamiętaj, że i "miedziucha" się utlenia

4)jakiej firmy kupić tarcze i klocki? myślałem o tarczach Ate, brembo lub zimmermanny

Chyba najlepsze jest to co daje się na montaż fabryczny ( jeśli to nie hamulce wyczynowe ) więc textar lub zimmermann. Ja jak zmieniałem chciałem textary ale nie było więc wziąłem zimmermanny i przez 2 lata nie mam z nimi najmniejszych kłopotów. Czytałem tutaj na forum, że ATE lubią się krzywić. Jeśli chodzi o klocki to ja też polecam textar - są dość miękkie i pylą - ale dobrze hamują i co najważniejsze - nie piszczą.

5)przewody hamulcowe te stalowe są z tyłu skorodowane, czy można wymienić je na odcinku 20-30cm? słyszałem, że wymiana całości jest bardzo pracochłonna a najgorzej z korozją jest w nadkolach

Sztukować nie wolno - ale przecież te przewody są skręcane na złączkach więc można wymieniać częściami - tylko problem tkwi w tym, że rzadko kiedy da się je normalnie rozkręcić.

6)jaki płyn ham wlać

DOT4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybkie odpowiedzi :)

 

Ma ktoś doświadczenie w wymianie tych przewodów hamulcowych z tyłu i czy poradziłbym sobie bez kanału (mam najazdy które podnoszą mi auto na 40cm)?

Jeszcze jedna rzecz: zauważyłem z tyłu po prawej stronie pękniętą sprężynę, czy wymienić od razu po obu stronach (dodam że amoty są prawie nowe)?

xQjmQX.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Chyba najlepsze jest to co daje się na montaż fabryczny ( jeśli to nie hamulce wyczynowe ) więc textar lub zimmermann. Ja jak zmieniałem chciałem textary ale nie było więc wziąłem zimmermanny i przez 2 lata nie mam z nimi najmniejszych kłopotów. Czytałem tutaj na forum, że ATE lubią się krzywić. Jeśli chodzi o klocki to ja też polecam textar - są dość miękkie i pylą - ale dobrze hamują i co najważniejsze - nie piszczą.

No i klops z tą teorią, bo u mnie fabrycznie było ATE na tyle :roll:

 

edit: Wymień obie, co za pytanie..polecam Lesjofors, nie mają na końcach mniejszej średnicy jak ori i jeszcze nie pękły od ponad 3 lat :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.