Skocz do zawartości

bartekczwartek - E90 325i black sapphire metallic


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów :)

 

Forum ogólnie przeglądam od około trzech lat, odkąd stałem się posiadaczem e46 320d 2001r.

Mam na imię Bartek, to mój pierwszy post i chciałbym przedstawić swój drugi pojazd - e90 325i 2005r, przebieg spory, bo 218 tys km, przyprowadzony z niemiec, od drugiego właściciela, dłuuugo szukany, naprawdę zadbany egzemplarz.

 

Ok, więc po rozkodowaniu vin:

Type code: VB11

Model: 325I OL (EUR)

E-F-R series: E90

Series: 3

Type: LIM

Steering: LL

Doors: 4

Engine: N52

Displacement: 2.50

Power: 160 (217 hp)

Drive: HECK

Transmission: MECH

Paint code: 475 - BLACK SAPPHIRE METALLIC

Upholstery code: FFAT - STOFF/LEDER CITR

Prod.date: 2005-07-13

 

S1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES

S2HB BMW light alloy wheel, spider spoke 160

S4AD Interior trim strips, brushed aluminium

S4AE Armrest front, retractable

S8SB Telematics access request,country-spec.

S8SC Telematics access request,country-spec.

S8SP Control unit COP

S9AA Outer skin protection

S226 Sports suspension settings

S249 Multifunction f steering wheel

S255 Sports leather steering wheel

S320 Deleted, model lettering

S321 Exterior parts in vehicle colour

S428 Warning triangle and first aid kit

S465 Through-loading system

S481 Sports seat

S493 Storage compartment package

S494 Seat heating driver/passenger

S497 Centre armrest, rear

S502 Headlight cleaning system

S520 Fog lights

S521 Rain sensor

S522 Xenon Light

S534 Automatic air conditioning

S544 Cruise control with brake function

S548 Kilometre speedo

S605 Telematics preparation

S607 Preparation, Teleservice

S609 Navigation system, Professional

S612 BMW Assist

S620 Voice control

S633 Preparation, mobile phone, Business

S676 HiFi speaker system

L801 NATIONAL VERSION GERMANY

S851 Language version German

S863 Dealer List Europe

S879 Operating instructions German

 

Kilka zdjęć autka:

http://i.imgur.com/IcdJjWD.jpg

 

http://i.imgur.com/dSL0ApU.jpg

 

http://i.imgur.com/n8Hci7v.jpg

 

http://i.imgur.com/1oGTc75.jpg

 

Pierwsze wrażenia po przesiadce - ciężkie do opisania, nie do wiary, że młodszy model a tyle zmian, nie mówię o wizualnych a o samych wrażeniach z jazdy, komfortu. Póki co, wymieniłem opony na Hankook Ventus S1 evo2, przeprowadziłem serwis olejowy (SORT 10w40) + wymiana wszystkich filtrów, w najbliższym czasie zmieniam zawieszenie (tylny lewy teleskop leje) i dokładam dystanse.

 

Planowane zmiany:

[x] Dystanse Przód + Tył

[x] Zawieszenie Koni strt + H&R

[ ] Kierownica M-Pakiet + blenda M-Pakiet (posiadana obecnie jest przytarta jakby pierścionkiem)

[ ] Bardzo delikatne przyciemnienie szyb

[ ] Korekta lakieru + zabezpieczenie + poler i oklejenie świateł folią ochronną

 

Pozdro 600 :cool2:

Edytowane przez bartekczwartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja tez od tego pana, chociaz w 100% uczciwy nie jest, dwie piatki od niego byly sprawdzane na forum i przebiegi cofniete :mrgreen:

hehe to kolege pocieszyłeś ;) :)

szerokości niech służy ci furka najlepiej :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój mechanik zalecił mi ten olej, podobno zdrowszy dla silnika przy tym przebiegu. Wcześniej też zalany był 10w40, z tym że Castrol'em. Co do samego przebiegu niby ma książkę i wszystko udokumentowane, ale wiadomo jaki jest stopień prawdopodobieństwa. Jak będę miał okazję, to z czystej ciekawości i dla spokoju sprawdzę. Jak był pod komputerem, nie było wątpliwości co do niego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@B-T-K w dużej mierze sugeruję się Twoim projektem

Cieszę się, że moje auto może być dla Ciebie inspiracją do dalszych zmian :cool2: Zastanawia mnie jednak plan dotyczący chiptuningu na ok. 240KM. W wolnossącej benzynce przy ekstra wydechach i dolotach bez zmiany baranów itp. zyskasz około 5-8KM i to w górnym zakresie obrotów. Ciężko w tym przypadku wykrzesać coś więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@B-T-K w dużej mierze sugeruję się Twoim projektem

Cieszę się, że moje auto może być dla Ciebie inspiracją do dalszych zmian :cool2: Zastanawia mnie jednak plan dotyczący chiptuningu na ok. 240KM. W wolnossącej benzynce przy ekstra wydechach i dolotach bez zmiany baranów itp. zyskasz około 5-8KM i to w górnym zakresie obrotów. Ciężko w tym przypadku wykrzesać coś więcej.

 

Co racja to racja, niestety benzyna pod tym względem to nie diesel :)

http://s32.postimg.org/8t3axzpc5/podpis_Forum_BMW.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba najbliższa wyposażeniem trójka do mojej. Popatrz:

http://i.imgur.com/fdZ3rQU.png

 

Gratulacje najlepszego rocznika jeśli chodzi o N52 w E90. Prawdopodobnie tłoki bez wad i głowica z osobną odmą :cool2:

 

Zalej auto normalnym syntetycznym olejem 5W30 czy 5W40 LL01, posprawdzaj podstawy tego silnika (odma, DISA, kompresja, świece, pompa wody) i ciesz się jazdą :)

 

Poczytaj sobie kompendium z mojego podpisu.

 

Zawieszenie sportowe już masz, zasięgnij języka jeśli chcesz zmieniać zawias bo np. Sachs ma inne numery dla aut z S226A, i nie wiem czy to wynika z charakterystyki czy mocowania są inne.

 

"Cipowanie" nie ma sensu jak koledzy piszą. Na drodze nie odczujesz. Wydech to właściwie tylko do brzmienia :)

 

Co rozumiesz przez "Oprogramowanie komputera na LCI"? Update softu sterowników?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@B-T-K Chyba wychodzi moja znajomość motoryzacji :D chyba w takim razie z czipowaniem odpuszczę, a na porządny wydech i dolot przyjdzie czas. Właśnie - czy jeśli wrzucę do 325i jakiś fajny markowy wydech dedykowany do 335i (podoba mi się wygląd), to czy może mieć to jakiś negatywny wpływ na cyrkulację spalin i dławienie silnika? Chodzi mi o spadek mocy.

 

@marvel.marv Dokładnie, chodzi mi o najnowszy soft do professional'a. A co powiesz o zawieszeniu? Jeśli chcę wymienić teraz tylne amortyzatory, bo jeden leje to co by kupić, poza OEM? Bilstein B4 to odpowiednik mojego sporta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 325i nie radzę wrzucać wydechu od 335i z tego względu że 325i ma wolnossacy silnik natomiast 335i to single turbo (Lci) albo biturbo (pre Lci). Jak chcesz mieć wydech jak 335i to tylko na zamówienie np. w Mg Motorsport, ale pamiętaj ze nie będziesz miał przy 325i z tyłu dwóch wydechów z puszką. Zajrzyj do galerii kolegi Michał 330xd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@marvel.marv Dokładnie, chodzi mi o najnowszy soft do professional'a. A co powiesz o zawieszeniu? Jeśli chcę wymienić teraz tylne amortyzatory, bo jeden leje to co by kupić, poza OEM? Bilstein B4 to odpowiednik mojego sporta?

 

Ja do siebie wrzuciłem na przód Sachsy, szukałem Bilsteinów ale coś chyba odpowiedników w B6/B8 nie mogłem znaleźć a od B4 wolałem Sachsy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za radę, pójdę w kierunku B6 na tył, a jak mi się przód wysypie to założę też B6 do przodu. Szkoda mi póki co pieniędzy, żeby komplet cały P + T zakładać :( A co do wydechu to faktycznie, nie będę kombinował to na wiosenkę przyszłą wleci najprawdopodobniej Performance, choć mej lubej Eisenmann gra lepiej - no ale jak pogodzić ślub w przyszłym roku z takim wydatkiem :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lord_Simon Wrażenia jak najbardziej na + dla e90. Auto znacznie lepiej się prowadzi, fajnie trzyma w zakrętach, dość dobre hamulce, w środku jest ciszej, a do sterowania professionalem można się przyzwyczaić w ciągu tygodnia, jedyne co zostawiłbym z e46 to spalanie :lol: :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Dobra, kawałek mnie nie było. Więc tak, autkiem jeździło się bardzo fajnie, zima przejeżdżona, 230kkm nabite. Samochód popijał olej coraz większymi łykami, aż spalanie doszło do 1l na 300 km :duh: Po czytaniach, poszukiwaniach podobnych problemów, jestem na etapie poszukiwania nowego serca :oops: Bawarię prowadzę w sobotę do majstra, będziemy wyciągać stary silnik, zobaczymy co to za kaszanka w środku a przy okazji wjedzie nowy zawias i parę innych gratów:

 

http://i.imgur.com/iqK7Ajk.jpg

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 lat to nie świerzynka. Teraz juz 12 lat.

 

Auto fajne. Branie oleju w N52 to nie tajemnica.

 

Dlaczego wymiana wiesz co kupisz? Może remont?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Posłuchałem kolegów z forum, przeprowadziłem remont silnika - wyszło sporo drożej niż kupno używanego silnika ale faktycznie było warto.

Pracuje przepięknie i od 10kkm nie wypił nic. Oczywiście nie obyło się bez dodatkowych kosztów bo przy okazji demontażu serducha wyszedł dwumas w średnio ciekawym stanie - wrzuciłem sztywne koło i nowe sprzęgło - nie zauważyłem spadku komfortu jazdy. Dodatkowo założyłem nowy zawias ze zdjęcia powyżej.

Pieniądze pieniędzmi ale ile nerwów straconych :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.