Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich,

wreszcie spełniłem swoje marzenie i kupiłem cabrio :) 15 lat się przymierzałem, ale jest takie jak chciałem. Tzn do pełni szczęścia brakuje 6 garów ale wiadomo - akcyza w PL jest jaka jest. Po 10 latach z silnikami sześciocylidrowymi trochę mnie denerwuje ta turbo kosiarka ale zaprogramowałem inaczej ASD, a w garażu już czeka tłumik od 435i.

 

Pierwszym modem był montaż schowka na okulary po lewej stronie kierownicy. Sterowanie headup i asystentów zaprogramowałem w idrive. Projektant wnętrza f30 powinien dostać widelec w oko za to, że wymyślił, że można mieć albo schowek albo sterowanie asystentami. W f10 dało się zrobić i to i to. Przy okazji wyleciała stacja dokująca z podłokietnika i zastąpił ją gumowy schowek z wersji bazowej, dzięki temu jest tam więcej miejsca. Widelec w drugie oko należy się za projekt uchwytów na kubki, jak zobaczyłem tą pokrywkę którą można sobie wsadzić do... schowka na rękawiczki to oniemiałem. W f10 ten uchwyt jest wykończony drewnem lub alu, po naciśnięciu otwiera się miękko i lekko unosi do góry, a w f30 klapka luzem - szok. Po lifcie już to zmienili.

Kolejne rzeczy które bardzo mi przeszkadzają w f30 to brak opcji sync w klimatyzacji, brak auto hold (mimo, że przy aktywnym tempomacie hardwere jest), firanka ze skaju na dole kolumny kierowniczej. Ogólnie jakość wykonania jest dużo gorsza niż w f10. Szkoda, nie wiem dlaczego nie można sobie kupić samochodu dobrze wykończonego ale małego, we wszystkich markach jakość rośnie z wielkością samochodu.

 

Koła to Mak luft 19", 8" et36 i 8,5" et33. Nie podobają mi się dwukolorowe koła więc seryjne 19" odpadają, a jednocześnie zależało mi na "oem look", nie chciałem kół bardzo tunigowych. Mak luft ma na tył ładne et 33 zamiast seryjnego 47 które strasznie chowa się w nadkolu. Dodatkowo mak luft są sporo lżejsze (seryjna 18" 400M waży 26,5kg z oponą, mak - 21,5 kg) 5kg na kole - to czuć przy nie za mocnym silniku. Opony 4x conti sport contact 6 225/40/19, zdecydowałem się na 4 takie same bo nie ma tu mocy która wymagałaby 255 na tyle, a waga 225 mniejsza. Conti 6 to nowość na 2016r, trochę brałem w ciemno ale są rewelacyjne, polecam.

 

Model 428i - EUR

Development Code F33

Chassis CABRIO

Steering LL

Doors 2

Engine N20

Displacement 2.00

Power 180

Drivetrain HECK

Transmission AUT

Color Black Sapphire Metallic - 475

Upholstery Led. Dakota/oyster/ Akzent Oyster D - LCOM

 

548 Speedometer With Kilometer Reading Kilometertacho

563 Lights Package Lichtpaket

851 Language Version German Sprachversion Deutsch

1CA Selection Cop Relevant Vehicles Selektion Cop Relevanter Fahrzeuge

2PE 18"m Lt/aly Wheels Star Sp. 400m/mt 18"m Lm Raeder Sternsp.400 M/mb

2VB Tyre Pressure Indicator Reifendruckanzeige

2VL Variable Sports Steering Variable Sportlenkung

205 Automatic Transmission Automatic Getriebe

230 Eu Specific Additional Equipment Eu Spezifische Zusatzumfaenge

248 Steering Wheel Heating Lenkradheizung

258 Runflat Tyres Bereifung Mit Notlaufeigenschaften

3DZ Without Additional Designation Outs Entfall Zusatz-schriftzug Aussen

302 Alarm System Alarmanlage

320 Model Designation, Deletion Modellschriftzug Entfall

322 Comfort Access System Komfortzugang

337 M Sport Package M Sportpaket

387 Wind Deflector Windschutz

4AD Interior Alum. Lengthwise Fine Interieurl. Alu. Laengsschliff Fein

4AE Armrest Front Retractable Armauflage Vorne Verschiebbar

4DL High.trim Fin. Black High-gloss Akzentleisten Schwarz Hochglaenzend

4NE Blow-by-heater Blow-by-heizer

4NH Air Collar Nackenwaermer

423 Floor Mats, Velour Fussmatten In Velours

428 Warning Triangle Warndreieck

430 Int/ext Rr Vw Mirror W Aut Anti-dazzle Innen-/aussenspiegel Aut.abblendend

431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d Innenspiegel,automatisch Abblendend

465 Through-load System Durchladesystem

481 Sport Seats F Driver/front Passenger Sportsitze Fuer Fahrer/beifahrer

488 Lumbar Support Driver/front Passenger Lordosenstuetze Fahrer/beifahrer

493 Storage Compartment Package Ablagenpaket

494 Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer

5AC Autom. High-beam Headlights Control Fernlichtassistent

5AL Active Protection Active Protection

5DA Passenger Airbag Deactivate Beifahrerairbag-deaktivierung

5DF Active Cruise Ctrl+stop&go Funct. Aktive.geschw.reg.+stop&go Funkt.

502 Headlight Washer System Scheinwerfer-waschanlage

508 Park Distance Control (pdc) Park Distance Control (pdc)

521 Rain Sensor Regensensor

522 Xenon Light Xenon-licht

524 Adaptive Headlights Adaptives Kurvenlicht

534 Automatic Air Conditioning Klimaautomatik

575 Additional 12v Power Socket Zusaetzliche 12-v-steckdose

6AC Intelligent Emergency Call Intelligenter Notruf

6AE Teleservices Teleservices

6AK Connecteddrive Services Connecteddrive Services

6AM Real Time Traffic Information Real Time Traffic Information

6AN Concierge Services Concierge Services

6AP Remote Services Remote Services

6AR Internet Internet

6FV Online Entertainment Online Entertainment

6NS Enhanced Telephony With Extended Sm Komforttelefonie Mit Erw. Smartphon

6WA Instrument Cluster W. Extended Cont Instrumentenkombi. M. Erw. Umf.

609 Navigation System Professional Navigationssystem Professional

610 Head Up Display Head-up Display

654 Dab Tuner Dab Tuner

688 Harman/kardon Surround Sound System Harman/kardon Surround Sound System

698 Area-code 2 Area-code 2

7R7 Innovation Package Innovationspaket

7VB Comfort Package Comfort Paket

7XP Navigation Package Connecteddrive Navigationspaket Connecteddrive

704 M Sport Suspension M Sportfahrwerk

710 M Leather Steering Wheel M Lederlenkrad

715 M Aerodynamics Package M Aerodynamikpaket

760 Individual High-gloss Satin Chrome Individual Hochglanz Shadow Line

8KA Oelservice Int. 30.000 Km/24 Months Oelwartungsint. 30.000km/24monate

8TH Speed Limit Info Speed Limit Info

 

http://s33.postimg.org/qqtx76o27/IMG_1380.jpg

 

http://s33.postimg.org/cphxlmki7/IMG_1402.jpg

 

http://s33.postimg.org/lbudxpb9r/IMG_1421.jpg

 

http://s33.postimg.org/86evrlhe7/IMG_1423.jpg

 

http://s33.postimg.org/owq9gxftb/IMG_1427.jpg

 

http://s33.postimg.org/ktz8hulov/IMG_1445.jpg

 

http://s33.postimg.org/utpjk07kf/IMG_1435.jpg

 

http://s33.postimg.org/45yjnvc5r/IMG_1435a.jpg

 

http://s33.postimg.org/hx7m3tqhb/IMG_1443.jpg

 

http://s33.postimg.org/3qwgmc4zz/IMG_1457.jpg

 

http://s33.postimg.org/vsai01aa7/IMG_1457a.jpg

 

Silnik zdrowy, moc sporo wyższa niż podaje bmw ale przebieg momentu jak w wolnossącym. Nie wiem czemu tak jest ale coś z tym trzeba będzie zrobić niedługo ;) Chociaż może tak lepiej - skrzynia dłużej pożyje.

 

http://s33.postimg.org/o65kq73v3/1111.jpg

Edytowane przez monogramus
Opublikowano

Piękna !

 

Jak ocenisz jakość prowadzenia ? Możesz porównać do E92 oraz F10, bo akurat obydwa auta dobrze znam :)

 

Czuć, że to ciężkie auto czy jeździ się przyjemnie ?

http://images.spritmonitor.de/773563.png
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Prawie lato, ciesz się Cabrio. Gratulacje

Ja swoją E93 jeżdżę już prawie 7 lat. Super auto do jazdy na codzień.

Z dachem zero problemów.

Pamiętaj o smarowania uszczelek.

 

Skóra w Cabrio mniej się nagrzewa więc oparzenia 4 liter nie grozi.

Opublikowano

@paweł_e81

Prowadzi się bardzo dobrze, jestem zaskoczony, sztywność jest jak w normalnym samochodzie, nawet przy otwartym dachu. Wbrew temu co piszą zwykle w gazetach nie dach jest ciężki tylko rama-usztywnienie które jest pod podłogą, ale dzięki temu środek ciężkości jest bardzo nisko, w połączeniu z m pakietowym zawieszeniem jest bardzo dobrze. Zawieszenie M jednak jest najlepsze, 5 lat się męczyłem z tym cholernym edc w f10 i nigdy się do niego nie przyzwyczaiłem.

Układ kierowniczy jest na pewno dużo lepszy niż w mojej f10 (2010r), jest dobry i prawie nie czuć, że to elektryka ale... tydzień temu miałem okazję przejechać się moją e60 (poszła kiedyś do kolegi która ma ją do dziś) i po pierwszym kilometrze pomyślałem, kiedyś to było czuć samochód.

Masę oczywiście czuć przy przyspieszeniu, f32 będzie trochę szybsze, ale nie to jest problemem, N20 warczy, terkocze, jęczy, drży na zimno, przez co nie chce się wchodzić na obroty, to nie jest ten elegancki szelest co w N53 (miałem n52 w e90, n53 w e92, f10). No i turbo dziura... n53 z 8b. automatem w ułamku sekundy wchodziło na obroty a w n20 zanim dmuchnie to czasem sekundę trzeba czekać. Pali mi dokładnie tyle samo co wcześniejsze R6 czyli ok. 15l. po mieście. Czyli zamiana N53 na N20 w palecie bmw miała dać tylko możliwość oszukiwania w testach emisji, osiągi są praktycznie identyczne. Idealnym silnikiem byłoby 435i. Chociaż i tak nie mogę narzekać, trafił mi się mocny egzemplarz i robi powtarzalne 6,4-6,5s, do cabrio wystarczy, coś tam się pewnie dłubnie z czasem.

Odpowiadając na twoje pytanie, ze względu na elektryczne wspomaganie w FXX, E92 330i było najlepiej prowadzącym się samochodem jaki miałem.

 

@Rufio

czym smarujesz? właśnie się zastanawiałem jak dbać o dach, teraz to kilka razy dziennie otwieram :) Ja odnoszę wrażenie, że cabrio jest najlepsze na wiosnę, ja już marcu otwierałem dach, tak jak dziś było 29stC to już mocno grzało w głowę, w lato może być za gorąco. Jakiś kapelusz by się przydał :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Idealny dobór kolorów :cool2: Gratulacje z nowego nabytku :cool2:

Pozdrawiam,



Trzastek

BMW Klub Polska

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Bardzo ładna konfiguracja, nie wiele F3X jest tak wyposażonych, gratuluję :) Mimo wszystko dziwię Ci się że zdecydowałeś się na 28i bo przez te parę lat na forum na podstawie Twoich postów zauważyłem że downsizing to nie Twoja bajka hehe :norty: Do auto holda niezbędny jest elektryczny ręczny z tego co wiem.. Bardzo ładny ten wykres, przejrzałem bardzo wiele ale taki gift widzę po raz pierwszy. Pozdr.
Opublikowano

Dzięki wszystkim :)

To prawda, broniłem się przed tymi 4 cylindrami rękami i nogami, ale trafiła się w zimę taka okazja, że nie mogłem jej zlekceważyć. Kupiłem ją z exAG w cenie nieźle wyposażonego f31 320d też z exAG. Przez chwilę myślałem nawet żeby ja wystawić ale po pierwszej rundzie przeszedł mi ten pomysł :lol:

Czułem od początku, że jest dość mocna, wskaźnik mocy w idrive pokazuje ~255KM, dlatego pojechałem na hamownie, jak zobaczyłem wykres to zaczęliśmy szukać czy poprzedni właściciel jakiegoś boxa nie zostawił :D

Teraz pewnie wskoczy jakiś delikatny box (mam jeszcze 3 lata gwarancji), wybiorę pewnie ten którego producent obiecuje jak najmniejszy przyrost, +10% mi wystarczy, i tak cabrio nie bardzo się da jeździć szybko, jednak trudniej się skupić na drodze z otwartym dachem.

Opublikowano

Gratulacje ! Bardzo fajnie ładuje od dołu, ale niestety w górze już umiera... koszt bonusu w dole.

Myślę, że jak dodasz IC to ładnie pociągnie wykres dalej.

Opublikowano

@Gmike

Dlaczego tak będzie? IC np Wagnera ma większą pojemność i dlatego będzie lepiej czy po prostu chłodniejsze powietrze pozwala na bogatszą mieszankę?

@pani_E

Dzięki :cool2: . Zakładam zwykły od 435, ktoś w moim aso kupował 435 i od razu zmieniał na performance, miałem możliwość kupić nowy tłumik i dyfuzor za 450zł, żal było nie wziąć :-) Poza tym nie planuje żadnego tuningu zewnętrznego więc seria mi pasuje. A dźwięk trzeba było podkręcić bo w cabrio to rzecz istotna :-)

Opublikowano

Piękne wnętrze :) kolor bardzo wymagający jeśli chodzi o czystość. Miałem taki w E91 i auto nadawało się do mycia co dwa dni :)

 

Jak już gdzieś pisałem - wydech m performance 35i do 28i to żaden cud poza wyglądem :( lepiej gra performance do 28i)

kupię 540i E39 po lifcie, sedan
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Seryjny tłumik z 35i zmiena dźwięk ?
Opublikowano
Nie powiem Ci tego, ale słuchałem 28i z MP od 35i było tak sobie. Wg mnie dużo lepiej chodzi MP 28i - stawiam garść orzechów, że więcej strzela :-)
kupię 540i E39 po lifcie, sedan
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Dzisiaj wieczorkiem znów jechałem moja ulubiona wąska ulica z wysokimi kamienicami po obu stronach - coraz lepsze gromy z tłumika lecą :twisted: przy gazowaniu w miejscu powyżej 5 tys obr w momencie gdy spadają słychać strzały jak w wrc. Zakochałem sie w aucie od nowa :8) ciekawe jak w 35i założonym do 28..
Opublikowano

Mono,

 

Podjedź na hamownie jeszcze raz jak wrzucisz wydech z 35i. Ciekawe czy coś się zmieni....

 

Co do coolera wagnera to spowoduje obniżenie temperatury w dolocie, co pozwoli wygenerować więcej mocy. Polecam !

http://images.spritmonitor.de/773563.png
Opublikowano

Kolega ma 435i i dźwięk mi pasuje, różni się znacznie (przede wszystkim jest charczenie), przynajmniej na zewnątrz, w zamkniętym nadwoziu przy włączonym asd różnica faktycznie może wydawać się mała. Jak będzie słabo to się zmieni, praktycznie nic mnie nie kosztował, a dyfuzor i tak się przyda. Powinien zagrać tak samo jak 435i, pojemność układu jest podobna: 435i ⌀80mm, 428i ⌀75mm, dla porównania 420i ma tylko ⌀60mm. Dlatego też nie będę po wydechu jechał na hamownie, nie ma sensu, pojadę po IC i przed boxem, ciekawe jak będzie, nigdzie w sieci nie znalazłem wykresu tylko po IC.

 

IC wagnera już by wskoczył tylko muszę sprawdzić temat podłączenia, podobno przy zdejmowaniu seryjnego IC zaciski rur się łamią i nie ma powrotu do serii, nie bardzo mi to pasuje. Zacisków nie sprzedają oddzielnie tylko całe rury.

 

Miałem trochę czasu w długi weekend i przeleciałem papierem lakier, żeby usunąć morkę która jest znakiem firmowym nowych lakierów. Nie jest jeszcze idealne lustro ale nie chciałem za dużo zbierać klaru, mam dość cienko położony jak na metalic 120-130μm. Tak wyszło:

 

http://s33.postimg.org/xwwj2sjov/DSC_0319.jpg

 

http://s33.postimg.org/uz45mu1f3/DSC_0320.jpg

 

http://s33.postimg.org/ul2tn8hbj/DSC_0322.jpg

 

http://s33.postimg.org/hogatbaun/DSC_0325.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Miałem trochę czasu w długi weekend i przeleciałem papierem lakier, żeby usunąć morkę

 

:D

Ja natomiast chciałbym, żeby jakieś lakiernik zrobił mi idealną morkę do fabrycznej w e46 (inna niż w dzisiejszych lakierach) i jeszcze żadnemu się to nie udało, nawet w dwóch ASO :twisted:

 

Fajny samochód :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.