Skocz do zawartości

Zakup BMW Serii 1, porównania, pytania, oceny


osy4

Rekomendowane odpowiedzi

ostatecznie biore to auto. zostalo dobrze sprawdzone w serwisie. nigdy nie bylo bite. ciezka sprawa na poczatku byla bo mialem watpliwosci. na poczatek szyby sobie przyciemnie. i zmienie tlumik. pozniej sie zobaczy. moze jakies radio dobrej marki
" Ser feliz no es conseguir lo que deseas, es desear lo que tienes. "
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 2,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Podłączam się pod temat. Poszukuję obecnie 118d po facelifcie. Znalazłem ofertę z autoryzowanego salonu 1ki dość dobrze wyposażonej w korzystnej cenie. Rejestracja grudzień 2007, 28tyś przebiegu. Pewnie tego się nie dowiem w jaki sposób auto było dokładnie użytkowane. Jeśli było to auto demonstracyjne, używane do jazdy na krótkich dystansach czy może mieć to konsekwencje w postaci większego zużycia silnika, ewentualnie innych podzespołów? jak sądzicie? jeśli tak to na co zwrócić uwagę, co można spróbować zweryfikować ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry .Jestem nowy ,planuję zakup BMW serii 1 model 120D z silnikiem 163 km. Mam kila pytań ,gdyż będzie to pierwszy samochód tej marki i prosiłbym o uświadomienie mnie w kilku kwestiach .

1 .Czym różni się 116 ,118 ,120 oprócz silnika ?

2. Czy lepiej jest kupić 2.0D 122 km i zrobić chip ,czy lepiej fabryczne 163 km ?

3. Jakie są różnice w spalaniu tych silników ,oraz czy jest duża różnica w osiągach ?

4. Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie ?

5. Co jest na "+" a co na "-" w silniku 163 km oraz 122 km

6. Czy warto rozglądać się za modelem w którym jest duży kolorowy wyświetlacz LCD na panelu przednim ?

 

Ogólnie prosiłbym o w miarę konkretne odpowiedzi ,z góry dziękuję .Pozdrawiam Tomek

Tomek

Używane części do komputerów .


http://img409.imageshack.us/img409/6589/mkbmw.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad 1. Na pewno jeszcze hamulcami. Model 116 na razie nie jest dieslem - pozostałe mogą być - mają w symbolu literkę D.

ad 2. Lepiej fabrycznie 163. To nie jest tak, że zmiana programu silnika zrobi z wersji 118d 120d. Inne są hamulce, sprzęgło, osprzęt - silnik będzie pracował na innej wysilonej charakterystyce co ma swoje konsekwencje np. w częstszych zmianach oleju. Nie zapominaj, że model 163 konny też można wzmocnić do ok 200.

ad 3. Silniejszy silnik potrzebuje więcej paliwa - ale nie są to duże róznice, a co do osiągów - tu różnice są znaczne.

ad 4. O tym był rozbudowany wątek - między innymi tu http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=33&t=111520. Gdzieś był też wątek - jak kupowac BMW. Niestety nie mogę go teraz znaleźć - poszukam jutro, teraz nie bardzo mam czas.

ad 5. Znam tylko plusy 163

ad 6. Model z nawigacją jest godny polecenia (zwłaszcza z wersją professional)

 

I co istotne nie było nigdy 120d z silnikiem 122 konie. Pewnie chodzi Ci o 118.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry .Jestem nowy ,planuję zakup BMW serii 1 model 120D z silnikiem 163 km. Mam kila pytań ,gdyż będzie to pierwszy samochód tej marki i prosiłbym o uświadomienie mnie w kilku kwestiach .

1 .Czym różni się 116 ,118 ,120 oprócz silnika ?

2. Czy lepiej jest kupić 2.0D 122 km i zrobić chip ,czy lepiej fabryczne 163 km ?

3. Jakie są różnice w spalaniu tych silników ,oraz czy jest duża różnica w osiągach ?

4. Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie ?

5. Co jest na "+" a co na "-" w silniku 163 km oraz 122 km

6. Czy warto rozglądać się za modelem w którym jest duży kolorowy wyświetlacz LCD na panelu przednim ?

 

Ogólnie prosiłbym o w miarę konkretne odpowiedzi ,z góry dziękuję .Pozdrawiam Tomek

 

Odp 2 i 5:

Zależy do czego Ci to auto potrzebne i jak jeździsz. Jak preferujesz spokojny styl jazdy to 118d będzie w sam raz, jak lubisz dynamiczniejszą jazdę weź 120d. O zaletach napiszą posiadacze 118d, ja mam 120d więc mogę pisać o o wadach i zaletach tej wersji. Zalety wiadomo lepszy osprzęt silnika, lepsze hamulce (tarcze tył, większe z przodu, nawiew powietrza na tarcze z przedniego zderzaka). Wady.. yyy tu mam problem, chyba tylko cena:)

Odp 6:

Ja bym szukał w pierwszej kolejności z lampą xenon.

 

Model 116 na razie nie jest dieslem - pozostałe mogą być - mają w symbolu literkę D.

Masz już nieaktualne dane :) Jest 116d (Diesel, Moc 115 KM)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukaj 120d jak dla mnie same plusy.

Ja też stałem przy wyborze silnika i też zastanawiałem się po co będzie mi ten samochód?! mocniejszy silnik spali zapewne troche więcej, ale to minimalne ilości... Szukaj xenonu bo to jest najlepsze co może być w samochodach! lepsze światło i lepszy wygląd auta. Duży wyświetlacz to już wogóle wypas - też takiego szukałem, ale nie znalazłem :(

warto poczytać jeszcze w poniższych linkach - kilka przydatnych uwag

viewtopic.php?f=33&t=117061

 

aha i o chipie wolałbym, abyś zapomniał - piszę z doświadczeń z poprzedniego auta, w którym zrobiłem 12tys!!! :cool2: (sprzęgło musi być mocnijsze, turbo również nie jest przystosowane do takiego momentu obrotowego - jak dla mnie chipy to porażka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dziękuję za szybkie odpowiedzi .xenony oczywiście wezmę pod uwagę ... jeszcze inne drobne pytania

 

7. po czym odróżnić audio biznes od proffesional ?

8. czy jest szansa trafić auto z jasnym wnętrznem ? może być skórka ....chyba rzadkość ..

Tomek

Używane części do komputerów .


http://img409.imageshack.us/img409/6589/mkbmw.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dziękuję za szybkie odpowiedzi .xenony oczywiście wezmę pod uwagę ... jeszcze inne drobne pytania

 

7. po czym odróżnić audio biznes od proffesional ?

8. czy jest szansa trafić auto z jasnym wnętrznem ? może być skórka ....chyba rzadkość ..

 

 

7. bizness ma przedziałkę na wyświetlaczu

http://www.allegro.pl/item836336738_bmw_e90_e91_e87_seria_3_1_radio_cd_rds_nowe_new.html

 

proffesional ma większy wyświetlacz i większe możliwości

http://www.allegro.pl/item866742552_cd_mp3_radio_professional_bmw_e87_e90_e91_e92_e93.html

 

8. jasne, są użytkownicy z jasną skórą, ale rzadkość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorki,że tak co chwilkę zapytuję ,lecz pytania przychodzą mi do głowy wraz z dialogiem na forum .....

czy ma ktoś linka do wersji jakie wyszły 120D ,chodzi mi o szczegółową rozpiskę co jest w danej wersji a czego nie ma itd ...

 

jeszcze raz dzięki

Tomek

Używane części do komputerów .


http://img409.imageshack.us/img409/6589/mkbmw.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi Ci o listę dodatków? Bo specyfikacje na rynek polski i np niemiecki były inne. Z rzeczy "fajnych" to :

-zestaw najwyższy audio

-podgrzewane fotele

-fotele kubełkowe

-pół-skóra (mi bardziej pasuje niż pełna)

-zmieniarka z tyłu

-oczywiście ksenony

-parktronic z przodu i z tyłu

-odpinany hak (chodziaż nigdy go nie użyłem)

-siatka odgradzająca (użyłem raz)

-dodatkowe gniazdko w bagażniku (można podłączyć lodóweczkę)

-automatyczna klima dwustrefowa (żona niech się gotuje a my przyjemny chłodzik)

-nawigacja professional

-w fotelach regulacja boczków i podparcia lędźwiowego regulowane pnaumatycznie

-regulacja foteli w zasadzie wyczerpująca wszystkie możliwe ustawienia

-przedłużane siedzisko w fotelach

-przy lampkach światła pilotujące (podnosisz rękę żeby włączyć lampkę i dzięki pilotowi który świeci Ci na rękę "oświetlasz" sobie sufit)

-siatki na siedzeniach i w bagażniku

-dosyć rozbudowany komputer

-jak sobie przypomnę co jeszcze to może dopiszę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i dalej:

- zestaw bluetooth (tylko z radiem proffesional)

- spryski przy xenonach

- klimatronik

- audio HiFi (głośniki niskotonowe pod siedzeniami przednimi)

- tempomat

- automatyczne wycieraczki

- automatyczne światła

- podświetlane klamki

- otwieranie zamkniętego auta po dotknięciu klamki (kluczyk musi być koło samochodu)

- elektrycznie składane lusterka z pilota

- opuszczanie prawego lusterka przy włączniu biegu wstecznego

- wielofunkcyjna kierownica

 

mmm i już zapomniałem co mam... piszcie co macie i pomahajcie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a no właśnie - wszystko to mam za wyjątkiem otwierania komfortowego

-dodatkowo jeszcze otwieranie i zamykanie wszystkich szyb z pilota.

-programowanie zamykania drzwi po przekroczeniu prędkości ileś tam km/h

-programowanie w jaki sposób mają się otwierać drzwi z pilota (czy wszystkie czy tylko kierowcy)

-programowanie działania kierunkowskazów (można ustawić tak, że zawsze mignie 3 razy - przydatne tylko przy jeździe autostradą)

-programowanie jak długo mają świecić światła po wyjściu z samochodu oświetlając nam drogę

-po wyjęciu pilota naciśnięcie kierunkowskazów włącza nam z odpowiedniej strony światła postojowe (to żadna rewelacja Golf w wersji zero to już miał)

-programowanie dwóch klawiszy funkcyjnych w kierownicy (ja mam ustawione włączenie audio i pod drugim powtarzanie ostatniej komendy z nawigacji)

-przyciemniane szyby: boczne z tyłu oraz tylna

-blokada otwierania tylnych szyb z poziom kierowcy (szkoda, że nie zrobili tak jak np. Renault - było to połączone z zamkiem. Osoba z tyłu nie mogła otworzyć drzwi. Tutaj tradycyjnie dziubek w drzwiach trzeba przestawić.)

-wejście sygnału AUX w podłokietniku

-zestaw dla palaczy (nieużywany u mnie) - popielniczka oraz zapalniczka

-w komputerze jest stoper oraz można ustawić limit prędkości po którym będzie marudził, że przekraczamy

- w podłokietniku możliwość podłączenia telefonu do zestawu audio (przy podłączeniu telefonu przez bluetooth trochę zbędne). Ale ma to antenę wyprowadzoną gdzieś na zewnątrz co daje większe możliwości. Ograniczeniem pewnie jest niewielka ilość adapterów.

 

A brakuje mi tego co ma większość samochodów (moje poprzednie to miały) - po włączeniu wstecznego gdy jest włączona wycieraczka z przodu nie włącza się automatycznie tylna. Rekompensuje to trochę fakt, że gdy tylna jest włączona to zaczyna pracować szybciej.

 

Ksenonów nie można mieć bez spryskiwaczy i samopoziomowania się - należy to wiec chyba traktować jako całość.

Edytowane przez irekka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 .Czym różni się 116 ,118 ,120 oprócz silnika ?

2. Czy lepiej jest kupić 2.0D 122 km i zrobić chip ,czy lepiej fabryczne 163 km ?

3. Jakie są różnice w spalaniu tych silników ,oraz czy jest duża różnica w osiągach ?

4. Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie ?

5. Co jest na "+" a co na "-" w silniku 163 km oraz 122 km

6. Czy warto rozglądać się za modelem w którym jest duży kolorowy wyświetlacz LCD na panelu przednim ?

 

Ad. 1) Komponentami silnika. Im mocniejszy silnik, większa moc, tym bardziej wytrzymałe komponenty. Błędne jest myślenie że kupisz 118d i zrobisz sobie z niego 120d. Oczywiście na chwile tak dopóki sprzęgło albo most albo skrzynia ci nie pójdzie, a wtedy bye bye gotóweczko. Poza tym im auto jest bardziej wyeksploatowane tym coraz bardziej ryzykowna operacja.

 

Ad. 2) Oczywiście że lepiej mieć 163 KM (patrz ad. 1). Co prawda nie musisz wykorzystywać całej mocy, ale są sytuacje na drodze, gdzie będzie ci ona potrzebna a wtedy będziesz kombinował jak ze 118d zrobić 120d (patrz punkt 1).

 

Ad. 3) 120d spali ci ~litr więcej. Jakoś za cholerę nie mogę zejść poniżej 8 w mieście. :D

 

Ad. 4) Niestety iż jest to mój pierwszy diesel rad nie mam. Generalnie to przydało by się mieć jakiegoś fachowca z oryginalnym komputerem BMW do diagnozy, wtedy ci wyłoży wszystko jak na dłoni. Ogólnie co do auta to czy było bite czy nie, jaki przebieg, jaki właściciel, czy palone w środku, częstość napraw (wpisy w książce serwisowej - jeśli oryginalna), czy dużo poprawek lakierniczych/blacharskich, czy ma wycieki (wszelakie). Jak zobaczysz w 5 letnim aucie pod maską wypicowane na błysk to znaczy że coś nie tak jest z silnikiem inaczej nie byłoby sprzątane.

 

Ad. 5) To samo co koledzy powyżej. Mam 163KM i znam wady i zalety tego motoru. Bazując o opiniach na różnego rodzaju portalach, to 122KM spali mniej, ale też ma niższy moment obrotowy oraz mniejszą moc. Takie auto do poruszania się po mieście, gdzie od czasu do czasu trzeba szybciej ruszyć spod świateł.

 

Ad. 6) Oczywiście że warto. Im więcej bajerów tym łatwiej auto potem odsprzdać, a niektóre się przydają. Np. nawigacja, sterowanie klimatyzacją, mp3, cd, equalizerem czy sprawdzaniem podzespołów auta.

 

Ad. 7) Kolega powyżej odpowiedział. Z reguły w business jest tylko podstawowa instalacja dzwiękowa. Gra to tak sobie. Z radjem professional czasami można spotkać jakiś zestaw HiFi, który gra dużo lepiej, ale to nie jest reguła.

 

Ad. 8) Z full skórką ciężko trafić, a z jasnym wnętrzem to tylko nowe auta z konfiguratora :) Półskóry można trafić dużo częściej.

 

Co do dodatków to proponuję się zapoznać z oficjalnym cennikiem BMW, gdzie jest wszystko ładnie napisane co jest możliwe do zainstalowania w aucie. Dodatki między wersją przed liftingową a poliftingową różniły się pewnie niewiele, więc na 95% to co jest po liftingu było montowane przed ;)

 

Generalnie lepiej jest wypatrzeć auto, które jest lepiej wyposażone. W aucie "uboższym" często koszty związane z doposażeniem są znacznie wyższe niż dopłata jaką musiałbyś przeznaczyć do auta wyposażonego lepiej (mam tu na myśli, xenony, sprzęt grający, fotele).

E30, E36, E60, E87, F48

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem pod wrażeniem ,jaką pomoc można uzyskać ;) Miło to się wszystko czyta ,także po zakupie na 100 % będę tutaj stałym bywalcem ... Gdyby ktoś jeszcze sobie coś przypomniał ,ale już może niekoniecznie odnośnie zapalniczki w bagażniku :P :P :P :P :P to prosiłbym o podanie . Przy zakupie będę o niebo mądrzejszy ,a przy okazji może jakiś nowy użytkownik skorzysta na waszej pomocy ;)

Jedno jest pewne ,będę chciał kupić 120D tylko i wyłącznie w kolorze srebrnym ;) (proszę się nie gorączkować jeśli komuś inny kolor się bardziej podoba) :P z silnikiem 163km ....no i w tych bajerach również coś będę szukał ..

 

 

taki samochód by mi pasował za tą cenę ,lecz jest czarny ,ale ma chyba to wszystko co powinien ;)

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10986009

Tomek

Używane części do komputerów .


http://img409.imageshack.us/img409/6589/mkbmw.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jeszcze tak szczerze na koniec jakie jest autentyczne spalanie 120d ,najlepiej niech się ktoś wypowie z większego miasta .Wiadomo jak jest ......

oraz ile spala średnio w trasie ....

Tomek

Używane części do komputerów .


http://img409.imageshack.us/img409/6589/mkbmw.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jeszcze tak szczerze na koniec jakie jest autentyczne spalanie 120d ,najlepiej niech się ktoś wypowie z większego miasta .Wiadomo jak jest ......

oraz ile spala średnio w trasie ....

 

szczerze, przy mocniejszej nodze

miasto 8,3l/100km

trasa 6,4l/100km - max do 150km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli ,że poniżej 9 litrów się schodzi w mieście ? i to przy dynamicznej jeździe ?

 

a jak to jest z jazdą "emerycką" ? da się w mieście coś koło 7 zejść ?

Tomek

Używane części do komputerów .


http://img409.imageshack.us/img409/6589/mkbmw.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli ,że poniżej 9 litrów się schodzi w mieście ? i to przy dynamicznej jeździe ?

 

a jak to jest z jazdą "emerycką" ? da się w mieście coś koło 7 zejść ?

 

ja nigdy nie zszedłem poniżej 7 zawsze było ponad 8 :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli ,że poniżej 9 litrów się schodzi w mieście ? i to przy dynamicznej jeździe ?

 

a jak to jest z jazdą "emerycką" ? da się w mieście coś koło 7 zejść ?

 

ja nigdy nie zszedłem poniżej 7 zawsze było ponad 8 :mrgreen:

 

 

może ciśniesz zbytnio :lol:

Tomek

Używane części do komputerów .


http://img409.imageshack.us/img409/6589/mkbmw.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mówię jak jest - jak słucham opowieści jak niektórych kolegów 120d spala 5,4 l to aż mnie coś bierze... :evil:

 

 

no takie opowieści to prawie na dobranockę :D

Tomek

Używane części do komputerów .


http://img409.imageshack.us/img409/6589/mkbmw.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5,5 w trasie miałem już kilka razy. W mieście w zależności od zakorkowania od 8,5 do 10. Jadąc przez całe prawie Niemcy autostradami średnio wyszło mi 8,7. Ale były tam naprawdę długie odcinki gdzie można było jechać na tempomacie ponad 200. Ale wtedy ledwie znałem samochód - teraz pewnie wyszłoby troszkę mniej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Moje doświadczenia ze zużyciem paliwa w 120d są następujące. Najniższe zużycie w mieście warszawa w okresie wakacyjnym (jazda w ciągu dnia często z klimą) to 7,7 l na 100km. Zużucie w trasie około 5 l/100km (a może nawet poniżej) jest możliwe przy jeździe w granicach ograniczeń prędkości. Mnie nie udało się takiego zużycia osiągnąć ale moje żona uzyskała na trasie wwa - olsztyn 5,4l/100km. Ja jadąc w tym samym czasie 330d byłem na miejscu chwilę wcześniej i miałem zużycie 5,9l/100 km. To była jazda z przekroczeniem dopuszczalnej na drodze prędkości ale bez wielkich szaleństw. W mieście w zimie w korkach zużycie paliwa w 120d osiąga nawet 9,5l/100km (bez garażu)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.