Skocz do zawartości

F30, który silnik wybrać ? opinie, porady, porównania


bartos76

Rekomendowane odpowiedzi

@ 4GC_420d Jeżdżę taką trójką od roku, głównie krótkie odcinki, codziennie po kilka kilometrów ( dzieci do szkoły i z powrotem, zajęcia dodatkowe ) oraz po Warszawie często w godzinach szczytu. Rodzina 2+2. I taka moja fanaberia, że mam autko w manualu bo 10 lat jeździłem automatem i zachciało mi się pobawić wajchą. Mam 12 tysięcy kilometrów z czego byłem raptem raz nad morzem. Moje średnie spalanie ( liczone za każdym tankowaniem w notesiku ) z całego okresu to 7.5 litra. Jestem raczej spokojnym kierowcą i tylko czasami lubię pocisnąć. Najwyższe średnie spalanie jakie miałem na jednym baku to 8.4 litra w zimie. Uważam, że koniecznie musisz się przejechać trójką z takim silnikiem, bo każdy ma inne odczucia i zależy z czego się przesiada. W moim odczuciu do codziennej jazdy po mieście jest aż nadto. Poza miastem też sobie poradzi. Jeszcze nikt z pasażerów nie zorientował się, że pod maską są 3 garki. W trybie sport jest naprawdę żwawy. Natomiast bardzo mnie ostatnio ciekawią informacje o możliwości zaczipowania tej jednostki przez OBD bez dobierania się fizycznie do sterownika. Jeszcze nie wiem kto w Warszawie i okolicach to potrafi, ale muszę się dowiedzieć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wyhyr ale Tobie się musi 3GT nie podobac :-D. Pięknie to ująłeś ;-).

Ja też nie przepadam za tą linią.... ale jak to mówią o gustach się nie dyskutuje :-)

 

 

Pewnie ze nie dyskutuje :) to tylko moja opinia.... Podoba mi się 3gt bad_boy dlatego że ma jedyny słuszny silnik i do tego z power kitem...Sam bym chciał w 3jce mieć 340i ale z pustego i Salomon nie naleje :) poki co chyba wszyscy co mają 330i b48 nie narzekają na relacje moc-->osiagi-->spalanie i to obojętnie czy x czy rwd.... Czekam tylko aż ktoś pierwszy grzebnie 330i i jak się sprawuje :) pozdrawiam :mrgreen:

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdzac 330i nawet mi do glowy nie przyszlo by chipowac, ale moze dlatego ze wielkich wymagan nie mam. W moim odczuciu mocy na pewno nie brakuje, jak juz to pojemnosci bo toczac sie na niskich obrotach na wysokim biegu musi zredukowac, podejrzewam ze 3.0 nie ma takiej potrzeby.

Co do 1.5 R3 to bardzo fajny silnik, wiadomo 136KM kasku nie zrywa ale w Mini jezdzilo mi sie zacnie i fajnie pomrukuje, chyba wolalbym od nijak brzmicego 118i R4.

 

Poza tematem: czy ktos mial okazje porownac E90 330i 272KM vs F30 330i 252KM? O dziwo katalogowo ta druga jest szybsza, pewnie to zasluga skrzyni i nowszego silnika, ale pewnie powyzej 200km/h E90 musi ja wziazc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Ja raz się próbowałem z kolegi e92 330i 272 km do ~ 160 km/h. Byłem pewny że ze startu odejdę a potem mnie dogoni ale o dziwo nie był w stanie mnie już dogonić, mimo że było sucho i ładnie wystartował, praktycznie bez uślizgu (też automat). Auto było zdrowe i z niewielkim przebiegiem, jeździłem też za kierownicą i nie urywało głowy - za to kultura pracy i dźwięk - poezja. Pewnie powyżej 200 dostałbym już baty bo pojemność większa a straty na napędzie dużo mniejsze (xdrive vs rwd).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Ja raz się próbowałem z kolegi e92 330i 272 km do ~ 160 km/h. Byłem pewny że ze startu odejdę a potem mnie dogoni ale o dziwo nie był w stanie mnie już dogonić, mimo że było sucho i ładnie wystartował, praktycznie bez uślizgu (też automat). Auto było zdrowe i z niewielkim przebiegiem, jeździłem też za kierownicą i nie urywało głowy - za to kultura pracy i dźwięk - poezja. Pewnie powyżej 200 dostałbym już baty bo pojemność większa a straty na napędzie dużo mniejsze (xdrive vs rwd).

Po pierwsze wcale bym się nie zdziwił, gdyby te moce były odwrotne :D Większość silników turbo w BMW ma więcej z fabryki niż w papierach, a mające kilka lat NA wcale nie muszą trzymać serii.

Po drugie automaty w E9x na stockowych ustawieniach szału nie robią. W przeciwieństwie do ZFa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3jkę zwykłą znajdziesz taniej ale:

- słabsze silniki,

- gorsze wyposażenie,

- mniej miejsca z tyłu (inna płyta)

- bagażnik - kwestia upodobań, wymagań.

 

 

A gdzie te słabsze silniki??? Tylko podstawowy mocniejszy bo ten kloc by stał w miejscu jakby miał 136 koni.... Jeździłem jako zastępczy 318d GT tragedia... Mół totalny, prowadsenie dramat....

Gorsze wyposażenie??? A co mianowicie??? :mrgreen:

 

Dużo mniej miejsca to fakt i mniejszy bagażnik (zależy co kto szuka) , jakbym chciał cis wiecej niż seria 3 wybrałbym f10 piątkę lub G30..... Bo 3 GT to drogowy kasztan :)

G30 czy nowa 5 to inna kategoria cenowa (2 razy drozsza) bo tylko nowe.

F10 a wiec "stara" 5 po co brac jak jest juz nowa na rynku- po za tym drozsza i ciasniejsza.

Ja jezdziłem f30 4 lata i szukałem auta prawie poł roku i jezdziłem roznymi autami

f30 ciasna jak cholera, seria 5 tez ciasna (chociaz na zewnatrz duza)

f34 GT w M paku podoba mi sie najbardziej i jest najlepsza pod wzgledem kosztow/wymiarow/ekspoloatacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ale jest brzydka :D :mrgreen:

Zresztą argumentow typu :bagażnik, komfort, wielkość, ilość miejsca nie neguje.... Ja chciałem się choć namiastkę sportu ( nawet z m pakiem i stałym zawieszeniem m nigdy nie będzie tak sztywna i pewna w pruwadzeniu jak f30, fizyki nie i szukasz, wieksza masa i wyższy środek ciężkości)

F10 fakt nie jest wielkie ale wolałbym od GT....

Ale każdy kupuje co lubi... Ja chciałem sztywne twardo zestrojone auto i f30 m pak i stale zawieszenie m przy 18 cali spełnia moje wymagania, mam jedno dziecko i ilość miejsca wystarczy....

Być moze jak będzie drugie to jak już wezme albo X1, x3, lub nowa g20 w kombi lub s3 sportback....

Mam 177cm wzrostu 90kg wagi ( nie jestem ulanym prosiakiem tylko w drugą stronę i Sie mieszcze) aczkolwiek dla ludzi +180cm i dwójka dzieci to f30 może być ciasne....

Jedyne czego pozytywnie zazdroszczę w tym kasztanie to silnik i pakiet performance.... Bo jezdzi sympatycznie.

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mam wrzucić zdjęcie 6 paka?? Hehe nie będę robił z tego forum innego niż na temat samochodów.... Widziałem to zdjęcie kiedyś i anemikiem nie jesteś ani kurduuplem :)

Stąd też napisałem że każde auto jest dla innej osoby....

Będę miał dwójkę będę jeździł suvem których nienawidzę.... Ale niestety czas leci a nie stać mnie na auto tylko dla przyjemności bo gdyby było to bym miał m2 tylko dla siebie :mrgreen:

Pozdrawiam

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie ja zaczałem o wymiarach- tylko sie dostosowałem

w tym roku koncze 44 lata wiec nie jestem młodzieniaszkiem ale ciagle w formie

F30 jest po prostu ciasne... jak włozysz wozek do bagaznika to nie zostaje duzo miejsca-

jak jechalismy do PL to wygladalismy jak cyganska rodzina...

teraz jest lepiej :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No to ja młodszy o dyche :) sport to zdrowie o racja trzeba cos robić i dbać o wygląd.....

A jeżeli chodzi o wózek to racja.... Wózek w bagażniku i Niiiii ma miejsca tam na nic, no może jedna torba....

Dlatego jeżeli kiedyś będzie druga pociecha to będzie za małe autko.....

A tak na marginesie to nie widziałem na oczy 3gt 335i lub 340i w pełnym m paku na 19 tkach i z m zawieszeniem i dodatkami performance.... Może to też nie byłby głupi pomysł.... Póki co f30 ma roczek więc i tak jeszcze z 3 chce nią pojeździć (leasing,) ....

Zobaczymy jaka będzie g20 może więcej przestrzeni.... Pozdrawiam

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w kombi (F31) bylo nie lepiej, wozek I paczka pieluch, tyle wchodzilo to zamienilem na dzieciowoza 2gt (f46) ale nie moge sie juz doczekac kiedy zmienie to "cus" na 5kombi lub 3gt chyba ze w nowej g20/21 urosnie znaczaco bagaznik w co watpie :?

no I jestem gotow poswiecic wyposazenia dla silnika 3.0d, nie ma to jak R6 :), jak bym mial wybierac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mogę wrzucić zdjęcie bicka ;) ale to nie oto chodzi. seria 3 BMW nigdy nie grzeszyła miejscem a 5 była taka moim skromnym zdaniem ani duża ani mała, jak ktoś chcę osiągów i w miarę użytkowego auta to kupuje serie 3, jak ktoś celuje tylko w osiągi to kupuje M2, a jak wygoda to seria 7 i tyle, 5 się gdzieś zagubiła ale to polityka BMW nie moja.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I do tego jaka praktyczna, kiedy minie czas wozka mozna zabrac ze soba rower dla juniora i cala kolekcje Lego by mial zajecie, nie martwiac sie o brak miejsca.

Chociaz po tym jak na urlopie przez dwa tygodnie jezdzilem wiekszym SUVem moj GT wydawal mi sie po przesiadce klaustrofobicznie ciasny.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc wszystkim,

Nie bylo mnie kilka lat na forum, zmienilem w 2014 BMW na Jeepa ale oo 4 latach wracam i po (wydaje mi sie) dokladnej analizie zamowilem miesiac temu 325d, B47, 224km. Mialem w 2012 przez dwa lata 320d f 30 i mimo tego ze byl to bardzo wygodny samochod silnik nie powalal. Bardzo duzo jezdze wiec w gre wchodzil tylko diesel, stad wydaje mi sie ze 325d powinno byc sensownym kompromisem m/y osiagami a ekonomia. Jest jednak bardzo malo informacji na sieci, testow, opinii, etc odnosnie tego modelu. Czy ktos z Was ma/jezdzil takim samochodem i moglby podzielic sie wrazeniami i opinia.

(Mam nadzieje) przyszly szczesliwy posiadacz 325d 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :) W najbliższych tygodniach planujemy zamówić auto u dealera, ale wciąż mamy jeszcze problemy z pewnymi opcjami. Załączam link do naszej konfiguracji i będę wdzięczna za ocenę: https://www.bmw.pl/h5vco/UCPServices/vc/v2/media/pdf/byspec/493e617f-0ab8-49b3-8b0b-89b38fda0ed0/BMW_330i_Limousine_2018-02-03.pdf?errorPage=https%3A%2F%2Fh5vco-bmw.bmwgroup.com%2FBMW2%2Fapp%2Ferror-pdf.html&snapshot=true

 

Na razie rozważamy dwie opcje: samochód cały czarny lub biel alpejska z pakietem m performance, w obu przypadkach felgi 20" dokupione dodatkowo (najpewniej model 405 albo 666) - na zimę zostaną 18" z konfiguracji, ale będą pomalowane na czarno. Szyby przyciemnimy delikatnie sami w jakimś serwisie, który się w tym specjalizuje, bo chcemy mieć wszystkie jednakowo ściemnione, a nie częściowo - jaki byłby zbliżony koszt?

 

Cały czas zastanawiamy się też z mężem czy silnik 330i czy 320d. To się okaże pewnie po jeździe próbnej, bo 320d w tym nowym silniku nie wypróbowaliśmy jak dotąd. jazda pół na pół miasto/trasa, ok. 25 tysięcy rocznie. Teoretycznie wybór powinien paść na diesla, ale trochę boimy się, że przez dieselgate za kilka lat może być problem z odsprzedażą, a planujemy pojeździć nim ze 4 - 5 lat.

 

Mamy natomiast kilka dodatkowych wątpliwości:

1. według konfiguratora w wersji 330i występuje automatyczna skrzynia sportowa, ale właśnie przeglądałam cennik ze strony bmw i albo coś źle sprawdziłam, albo według cennika tym silniku jest tylko manual. Bład w cenniku czy w konfiguratorze?

2. czy ogrzewanie foteli w przypadku alcantary to zbędna opcja, czy wciąż przydatna? Dotąd mieliśmy e46 i e90. W obu skóra i w e90 ogrzewanie (cudo zimą). Natomiast nigdy materiałowej tapicerki, więc nie mamy porównania. Samochód na co dzień garażowany, w weekendy trzymany pod chmurką podczas wyjazdów.

3. czy warto zainwestować w asystenta parkowania? mieszkamy w Warszawie, więc z parkowaniem ciężko co do zasady i zazwyczaj trzeba się wciskać w malutkie przestrzenie - czy wtedy daje radę? czy jest on zupełnie "samodzielny" czy trzeba mu wciskac gaz, hamulec, wrzucac biegi, itd?

4. zawieszenie sportowe m czy adaptacyjne? obecnie w e90 felgi 19", opony wzmacniane i obniżone zawieszenie, więc jesteśmy przyzwyczajeni do gleby i zwalniania do 5km/h przed torami tramwajowymi oraz do odczuwania każdego kamyczka i powolnego wdrapywania się na krawężniki wyższe niż 5 m ;)

5. ostrzeganie o ograniczeniach prędkości - czy wskazania są aktualne, czy zdarza się, że system przekłamuje?

6. co obejmuje gwarancja i zwykły pakiet inclusive? dealer nie był szczególnie wylewny kiedy o to spytałam, a nie wiem na ile warto rozszerzyc oba pakiety do maksymalnej opcji i czy jeśli to zrobię, to będzie oznaczać, że nie będę musiała się martwić absolutnie niczym i zarówno eksploatacja, jak i ewentualne naprawy każdej części obciążą BMW przez cały okres 5 lat? Jeśli dobrze pamiętam, to wspomniał, że trzeba określić się z wyborem do 3 miesięcy od odbioru auta - czy tak jest rzeczywiście, czy jednak trzeba zdecydowac się i zapłacić już od razu?

 

Pozdrawiam serdecznie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Bierz 330i. ;-) wiem co mówię

 

Uważaj bo seryjnych felg nie użyjesz na zimę,te auta maja inna szerokość felg na tylnej osi i wymagają zakupu nowych felg na zimę. Alternatywnie poproś dealara o dostarczenie auta z zimowym kompletem ogumienia a felgi letnie dokupisz we własnym zakresie.

 

Odnośnie pytań:

1) 330i może być tez z manualem i moze być nawet bez sportowej skrzyni, wiec uważaj

2) moim zdaniem przydatna, a tez nie byłem pewien jak kupowałem

3) nie wiem, ja nie wierze jeszcze tym systemom, działają jak chcą imkiedy chcą w mojej opinii, wiec ich nie kupuje jeszcze

4) adaptacja

5) pakiet inclusive nie ma nic wspólnego z gwarancja, dokupienie gwarancji do 5lat kosztuje około 10tys, wiec pan kręci żeby nie musieć Wam powiedzieć ze to takie koszty (jeszcze rok temu kosztowała ta opcja 5tys). Pakiet inclusive to tylko serwis płynów i olejów w najmniejszym skrócie, nie jest to gwarancja.

 

Jak coś jeszcze to pisz na Priv, podam Ci numer tel. Chętnie odpowiem na wszelkie pytania.

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.