Skocz do zawartości

F30, który silnik wybrać ? opinie, porady, porównania


bartos76

Rekomendowane odpowiedzi

Do października to już za późno, bo muszę zamówić do końca września. Ale dzięki za dobre chęci. Navi jest zupełnie zbędna dla mnie, do skorzystania może dwa razy w roku, w telefonie mam gratis i działa bez zarzutu, a 7 tysi to jakaś pomyłka za taką opcję. Różnymi automatami jeżdżę od 10 lat i teraz mam dość chcę znowu manualna skrzynkę ;)

 

Aktualizacja.

No i zamówiłem. Pojeździłem tym silnikiem z automatem. Jak dla mnie w zupełności wystarczy. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony dynamiką tego silniczka. Odbiór przed Bożym Narodzeniem. Jak kogoś będzie interesowało jak się auto sprawuje, to w przyszłości chętnie podzielę się wrażeniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może juz jeździł 440i? Jakieś nowe informacje na temat silnika? Przymierzam sie powoli do G30 z tym silnikiem, ale w serii 3 jest wcześniej, stad moje pytanie.

Jeździłem w 4ce. Brzmi ładnie (jeździłem z wydechem M Perf) chociaż spodziewałem się jeszcze lepszego dźwięku po tym wydechu. Moc idealnie dobrana do serii 3/4. Do 5 pewnie będzie deczko leciutko za mało, ale łatwo da się podnieść boxem, także - brałbym :) Sam czekam na nową 5 i zdecyduję co robić dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad kupnem F31, silnik diesla wchodzi w grę, 320d 184 km. Znajomy utwierdza się w przekonaniu, aby brać maks opcję E91. Mam obecnie Audi A6C5. Czy może ktoś się wypowiedzieć na temat tej jednostki i awaryjności przy przebiegu około 150.000 km ? Jak to się ma do poprzedniej wersji ? Czy faktycznie ten silnik ma wady, tj. awaryjny rozrząd ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam w tej chwili F31 320d 184 km w automacie, wcześniej miałem E90 320d 177 km, również w automacie. Jeśli masz możliwość to bierz F31, moim zdaniem warto, auto jest "świeże",a człowiek szybko się przyzwyczaja do nowinek i nie chce iść wstecz. Co do silnika to ani poprzednio ani teraz nie miałem żadnych problemów. E90 przejechałem 185 tys. km i nic się nie działo. W prawdzie skorzystałem z akcji serwisowej na rozrząd (tak dla świętego spokoju, nie było go wcale słychać), ale wymienili tylko napinacz. W F31 mam 190 tys. i również samochód bezobsługowy. Wymieniam olej i filtry co 15-20 tys. km i to na tyle.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegow, jestem tu nowy i totalnie zieliny w tym temacir.

Otoz chcialbym kupic BMW F30 z silnikiem diesla, ale naczytalem sie o awaryjnosci tych jednostek.

Otoz mam dwa do wyboru: 316d 116hp lub 320d 163hp, obydwa maja przebieg 92 tys mil.

Czy to prawda ze sa awaryjne? Na co uwazac? Czy kupic i soe cieszyc ze swojej bawarki i nie przejmowac gadaniem

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki N47 mają problemy z rozrządem, generalnie w serii F30 przypadki zerwania zdarzają się sporadycznie, ale warto mieć to na uwadze (wymiana rozrządu ok 3000-4000 zł). Poza tym silnik raczej bezproblemowy nawet przy dosyć częstym używaniu w mieście.

 

Sam mam 2.0 l diesla, tylko w wersji "niezamulonej" czyli o mocy 184 KM. Ten, o którym mówisz to 2.0 l ED, który teoretycznie pali mniej. Jeżeli chodzi o wybór między tymi dwoma zdecydowanie polecam Ci mocniejszą wersje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie bac sie brac? ;) jakies wieksze usterki calego auta, uwazac na cos? To bedzie moja pierwsza bawarka z krwii i kosci, wczesniej mialem e36 1.6 z chyba 96" haha. Teraz jezdze absolutnie bezawaryjnym saabem no ale i nawet na niego przychodzi czas. Dzieki za odpowiedz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po latach obserwacji rynku, auto używane (tym bardziej bmw) kupilbym tylko od znajomego. I to dobrego znajomego. To, jak ludzie użytkują samochody, zakrawa o pomstę. Rozważ czy nie jest lepszy kredyt i auto nowe, choćby model nizsze.
17201351_1531754336834932_3241894237246117208_n.jpg?oh=52637f578bbb6c04fb758f53a709581c&oe=5928CFCF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przylacze sie do opinii kolegi. Jesli BMW to najlepiej nowka, albo przynajmniej na gwarancji. Tymbardziej, ze mieszkasz chyba za granica gdzie koszty napraw sa wielokrotnie wieksze niz u dobrych fachowcow w kraju. Kupilem kiedys 5-cio letnia E46 z salonu BMW i to auto generowalo koszty napraw wyzsze od raty za nowa trojke. Majac odlozone np. 40 tys. PLN wolalbym dokonac wplaty na nowe auto i finansowac je z niska rata niz kupic uzywke ze stosunkowo duzym przebiegiem, ktora moze regularnie generowac koszty napraw sumujace sie do piecocyfrowych kwot.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z danych na konfiguratorze www.sixt.de wynika, ze dokonujac wplaty w wysokosci 30% wartosci auta, mozna miec nowe 316d touring od 100 PLN miesiecznie za golasa. Nawet doposazajac auto, koszty utrzymania nowki powinny byc znacznie nizsze od uzywanego. Kupujac nowke zawsze mamy sprawne auto, a jesli cos sie dzieje odstawiamy je do salonu, gdzie usuniecie usterki zalatwia ASO w ramach gwarancji.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko sie zgadza. Naprawde warto najpierw sprawdzic koszty nowego auta nim zainwestuje sie oszczednosci w uzywane. Mysle, ze inwestujac troche czasu na rozeznanie ofert mozna uzyskac jeszcze lepsze warunki.

 

http://images84.fotosik.pl/35/98f71f90cfe43243.jpg

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra leasingrate... ale później wykup 50% po tych 36miesiącach albo Twoja wpłata 30% idzie do żyda ;-)

 

Generalnie ja polecam 1-2 letnie z premium selection, kupiłem 325d GT z przebiegiem <20000km, 1,5 roczne jest jak nówka.

 

oczywiście z niemieciego portalu. Jeżeli nie jesteś fanatykiem jasnej skóry i bajerów to znajdziesz ogromny wybór w każdej opcji, niestety jasny środek to chyba nie jest domena niemców (za praktyczni??) i jest to 10-20% aut tylko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto z full historia serwisu, swiezo po przegladxie, jeden byly wlasciciel, 52letni typ szef czegostam dojezdzal nia do pracy, na spotkania itp. Nowa odpada, mam hipoteczny na 30lat i zona mnie zje jezeli wymysle sobie auto za 20-30k £ na raty.

Sam osobiscie jestem calkiem dobrym mechanikiem wiec z wiekszoscia usterek i wymian sobie poradze. Dzieki panowir za rady, porady i glos :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Generalnie ja polecam 1-2 letnie z premium selection, kupiłem 325d GT z przebiegiem <20000km, 1,5 roczne jest jak nówka.

 

oczywiście z niemieciego portalu. Jeżeli nie jesteś fanatykiem jasnej skóry i bajerów to znajdziesz ogromny wybór w każdej opcji, niestety jasny środek to chyba nie jest domena niemców (za praktyczni??) i jest to 10-20% aut tylko.

 

Tak jak piszesz kupno rocznego auta, tzw. "Jahreswagen" u niemieckiego handlarza to dosyc atrakcyjna opcja. Trzeba sobie jednak zdawac sprawe, ze wiekszosc tych aut pochodzi ze wspolpracujacej z BMW wypozyczalni sixt. To dobra opcja jesli np. czesto zmieniasz auta; unikasz najwyzszej utraty wartosci w pierwszym roku i dostajesz auto z dwuletnia gwarancja (rok BMW + rok Europlus). Dodatkowo w przypadku powaznych awarii po skonczeniu gwarancji w autach z przebiegiem ponizej 100 tys. km. BMW czesto pokrywa koszty napraw.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do sixt to pare aut widziałem rzeczywiście po wypożyczalni ale sprzedawca od razu uczciwie mowil jaki jest fakt. Byly to najczesciej wersje slabiej wyposazone i byly lekkie oznaki używania przytarte fotele czy podsufitka. Ja kupilem 325d w stanie idealnym po pracowniku centrali bmw bo właścicielem w dowodzie bylo bmw ag (nie leasing). Oczywiscie cena inna jak tego auta z sixt bo one byly ciut tańsze na tle reszty nawet nie biorąc pod uwage wyposażenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Początkiem roku planuję kupić nowy samochód za około 80 000 zł brutto.

Czy za taką cenę mogę dostać BMW f30 328i z 2012/2013 roku?

Przeglądając polskie otomoto zauważyłem sporo z pozoru porządnych modeli,

jednak ciężko mi uwierzyć, że za takie pieniądze można dostać to BMW z przebiegiem poniżej 100k, skórą i nawet elementami M-pakietu...

 

Niestety jestem laikiem, mam 23 lata i nie mam doświadczenia w analizowaniu stanu samochodu, bezwypadkowości czy potencjalnych awarii,

czy w takim wypadku przegląd samochodu w ASO przed kupnem załatwi sprawę?

 

Czy w ogóle jest sens patrzyć na ten model w takiej cenie? A jeśli nie to w jakiej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce Cię martwić, ale szukałem w podobnym zakresie co Ty w Polsce i był tylko sam szrot. Straciłem tylko czas a poszukiwania trwały 10 miesięcy. Fakt ja kupiłem 320d Sportautomatic Sportline z przebiegiem 152 000 ale za to z maksymalnym wyposażeniem bez x-drive, w idealnym stanie i pełna historią, 2 kompletami opon i pełnym bakiem paliwa. Wyszło nie mało, ale warto. Zleciłem kupno gościowi, który się tym zajmuje i był to najlepszy ruch. Jeżeli masz jakiegoś znajomego dealera polecam Ci poszukać coś z licytacji z Bmw Bank Gmbh. Moje pochodzi właśnie od nich. Jeżeli byłbyś zainteresowany dam Ci namiar do niego. Masz wszystko pewne i możesz spać spokojnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie polecacie F30 328i? Jakieś typowe usterki dla tego modelu? Rozważam zakup 2014 rocznika, przebieg ok 30 000 km kiedy coś może mi się zacząć dziać z nim?

Wiadomo że w zależności jak ktoś eksploatował, ale może są jakieś typowe naprawy np co 50 tys czy coś?

Moje BMW E90 :) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=293073


Sprzedam: -Komplet opon zimowych 205/55/16 - 150zł - do negocjacji!

-2 Opony letnie Dunlop Sport Maxx RT 245/40/17 - 400zł - do negocjacji!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.