Skocz do zawartości

F30, który silnik wybrać ? opinie, porady, porównania


bartos76

Rekomendowane odpowiedzi

A możliwe, chociaż z tego co kojarze raczej nie wolno podczas jazdy wrzucać N, niż na postoju N czy P, ze względu na brak smarowania skrzyni. Nie wiem czy tak jest w nowych skrzyniach, przy starych automatach to było popularne przekonanie.

Nie no z N to wiadomo, ale wydaje mi się, że włączanie na P na każdych światłach – też może nadwyrężać skrzynię – za każdym razem odłączany jest napęd i włączana jest blokada skrzyni. Instrukcja tego nie zaleca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem takowe w firmie, mało pali (eco driving poniżej 5l nawet!), jest w miarę żwawe (pewnie nawet bardzo po przesiadce z czegoś normalnego), w miarę wygodne. Kierowca który tym autem jeździł baaardzo sobie chwalił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 litrów w trasie? Chyba tylko na spalaniu chwilowym jadąc na luzie z górki. :mrgreen:

 

Mi w 318i udało się w eco trasie osiągnąć 6.4 litra. W 5 litrów słabo wierzę. Miałem 20i w x3. Więc nie porównuję bezpośrednio. Ale na pewno nie jest to oszczędniejszy silnik niż 18i.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
5 litrów w trasie? Chyba tylko na spalaniu chwilowym jadąc na luzie z górki. :mrgreen:

 

Mi w 318i udało się w eco trasie osiągnąć 6.4 litra. W 5 litrów słabo wierzę. Miałem 20i w x3. Więc nie porównuję bezpośrednio. Ale na pewno nie jest to oszczędniejszy silnik niż 18i.

 

A to nie jest przypadkiem ten sam silnik z kagańcem ? :mrgreen:

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Myśle ze to realne. Skoro mi sie udało zrobić 7,6 jadąc w miarę normalnie krajowką, 28i z xdrive to 20i ośka i eco jazda moze dać taki wynik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ten silnik jest nieporównywalny z jakimkolwiek starszym benzynowym 4 cylindrowym. To pierwsze turbo z wtryskiem bezpośrednim. Wersje z początku produkcji miały problem z napędem pompy olejowej. Podobno od przeszło roku ten problem nie występuje. Jak pisano poprzednio receptą na długowieczność jest dobry olej i wymiana co max. 15tys, ale to dotyczy w zasadzie większości współczesnych silników.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś 4.5l/100 to był rekord mojego kierowcy, ktory jechał do 80kmh na trasie. Takich wyników nie osiąga się w normalnej jeździe, ale jako ciekawostka pokazująca potencjał silnika. Średnie spalanie z tego co pamiętam, raczej koło 8l/100 w jeździe po Katowicach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik jest ok ,od 2012r zero problemów,przynajmniej do 150 tys.km nie występują awarie.Ja mam ten silnik w 4 gran coupe i spalanie 10l po Krakowie,7.5 l trasa 110-140km.h,jadąc 90-100 na odcinku 90km spalnie 6.2l.Średnie z 20 tys.km 8.8l ale GC jest cięższe od F30 wiec spalanie pewnie bedziesz miał z 1 litr mniejsze.Silnik cichy ,dynamiczny i można go bez problemu chipowac na 260km i 360nm.Szkoda przepłacać za wersje 328i 12 tys.zl,lepiej za to dokupić sobie jakieś gadżety typu Hamulce M ,adaptacyje zawieszenie itd itp.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i także mogę czipować- na 300PS

 

masz swoją zczipowaną?

pytam bo jestem zainteresowany podniesieniem mocy w swojej 328i. ile można z tego "bezpiecznie" wyciągnąć programem, bez ingerencji w graty?

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Na 300 raczej ciężko samym programem. Tunerzy mówią o okolicach 280 koni czyli niedużo więcej jak 320i. De-cat + downpipe i intercooler wagnera i można celować w okolice 320..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 300 raczej ciężko samym programem. Tunerzy mówią o okolicach 280 koni czyli niedużo więcej jak 320i. De-cat + downpipe i intercooler wagnera i można celować w okolice 320..

 

320i chipuje sie tak samo na okolice 280-285.

I tak samo przy wymianie ww gratow bedzie 320.

 

Hamulce w 20i i 28i sa te same w europie. Roznica jest tylko w stanach.

Wiec niestety ale potencjal tych silnikow jest ten sam.

 

Roznica jest przy boxowaniu.

20i z boxem daje 260 KM 360Nm

28i z boxem ok. 280 KM 420Nm

 

Szwedzki przyklad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulce faktycznie te same- przynajmniej tarcze, zacisków nie sprawdzałem.

Ja nie czipowalem bo 328i mi wystarcza ale to także na plus 328i-

Ze nie trzeba czipować żeby mieć satysfakcjunujace osiągi ;)

320i czipować na prawie 300PS? Hmmmm odważnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulce faktycznie te same- przynajmniej tarcze, zacisków nie sprawdzałem.

Ja nie czipowalem bo 328i mi wystarcza ale to także na plus 328i-

Ze nie trzeba czipować żeby mieć satysfakcjunujace osiągi ;)

320i czipować na prawie 300PS? Hmmmm odważnie.

 

Jest to tak samo odwazne jak w 28i bo to to samo. Po zmianie Downpipe'a uklad wydechowy ma ten sam przekroj i roznic juz nie ma.

20i jest fabrycznie zdlawione softem i tyle.

 

Ja celuje w te 320PS po gwarce wiec nie oplacalo mi sie kupowac 28i.

 

Natomiast jesli ktos chce tylko zostac przy boxie i zachowac gwarke to 28i ma sens bo 280PS, 420Nm to juz fajny pulap na nasze drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Ten sam. Nie ma żadnej odwagi w zabawie z 20i, bo to taka sama zabawa jak w 28i. Żadne tłoki, pierścienie ani panewki nie są w 28i mocniejsze czy coś.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Także uściślając- 320i jest zdławiona softem, i ma mniej wydajny układ wydechowy-

To trzeba zmienić żeby cieszyć się osiągami 328i (lub większymi)

Uściślając zeby cieszysc sie osiagami 28i (a wlasciwie odrobine wiekszymi) wystarczy box, bez zmian w wydechu --> patrz moje wartosci.

Zeby wycisnac powyzej 300KM dopiero wtedy potrzebujemy zmian, ale potrzebuje ich tez 28i bo sam chip tez mu nie wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stock 320i

Dokładamy box i mamy 328i (albo odrobine więcej)

Tyle ze ten sam box dokładamy do 328i i mamy 20 PS i 60 Nm więcej od zaboxowanej 320i.

Z czipem będzie to samo

Jeżeli nie zmienisz układu wydechowego zawsze będziesz miał słabsze auto.

No wlasnie sie mylisz. Z chipem bedzie ten sam wynik w 20i i 28i. 28i jest lepsze tylko przy boxie.

Downpipe jest potrzebny dopiero jak chcesz powyzej 300 kucy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę, że jakoś trzeba sobie tłumaczyć zakup silnika 20i - toć to taki sam jak 28i...ale...no właśnie zawsze jest to ALE, oby te box'y/programy Was nie zawiodły :cool2: jak dla mnie 28i ma super osiągi bez żadnego dłubania :mrgreen:

 

na koniec dnia 20i to dalej 20i :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.