Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Gwarancji nie da się już przedłużyć po zakupie. Myśle, że lepiej brać.
Opublikowano
Czuję się przekonany co do alcantary, likwidacji head up i elektryki w siedzeniach, reszta bez zmian. Pakiet gwarancji brać 5 lat?

 

Co do wnętrza to raczej to ciemne drewno tam zostanie. Nie podobają mi się aluminiowe lub czarne wstawki.

 

Cześć.

Odbieram w marcu coś takiego, może coś Ci jeszcze podpowie mój konfig.

www.bmw.pl/myconfig/y6p2o9h1

Opublikowano
Odczytywanie znakow dziala prawie zawsze poprawnie, mozna sobie oszczedzic ciaglego wygladania za zankami i zapamietywania ograniczen

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano
Widzę, że zdecydowałeś się na full elektrykę foteli i ostrzeganie o ograniczeniach prędkości. To ostrzeganie działa jak trzeba?

Tak, miałem to w testowym aucie i wg mnie działa bardzo fajnie.

Wziąłem elektrykę bo sterowanie ręczne jest toporne, nawet jak sam jeździsz. Ustawienie pochylenia oparcia jest skokowe, albo miałem zbyt pionowo albo leżałem. Także niestety słabo :-/

Opublikowano
A jak z awaryjnością silnika 30i? Bo 28i w mojej F10 to tykająca bomba zegarowa ze swoją pompą oleju. Spodziewam się też że dynamika i spalanie zostało jeszcze dopracowane?
Opublikowano
A jak z awaryjnością silnika 30i? Bo 28i w mojej F10 to tykająca bomba zegarowa ze swoją pompą oleju. Spodziewam się też że dynamika i spalanie zostało jeszcze dopracowane?

 

wez gwarancje na 5 lat i nie bedziesz musial sie martwic awaryjnoscia :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jak z awaryjnością silnika 30i? Bo 28i w mojej F10 to tykająca bomba zegarowa ze swoją pompą oleju. Spodziewam się też że dynamika i spalanie zostało jeszcze dopracowane?

 

Silnik dopiero 2,5 roku od połowy 2015 i poki co cisza.... Nic się złego nie dzieje i oby tak było.... Co do dynamiki.... To średnio można super wrażeń oczekiwać od 4 cylindrow w bmw(nie dają nic więcej w serii a nawet mniej) do codziennej jazdy wystarczy..... 4 cylindry dające radosc to np Leon cupra r 4x4 300ps w serii i seria 0-200 16,5 sekundy, przepaść nad 330i

male-bmw-2.png
Opublikowano
Witam. Śledzę ten temat już od dobrych kilku miesięcy, przeczytałem wiele stron bo planuję kupić BMW F30 328i. Tylko, że sam już nie wiem, bo z tego co piszecie to można szybko wywnioskować, że z tym silnikiem nie jest fajnie. Najlepiej co 7 tys km wymieniać olej, na pewno nie jeździć szybko, max 120 km/h żeby coś nie walnęło, na zimnym silniku wolniutko, najlepiej do 50km/h (ale to wiadomo, na zimnym się nie szaleje), jeśli o chodzi o mój budżet to raczej musiałbym kupić samochód z przebiegiem od 50k-70k rocznik 2013-2014, więc patrząc na ten przebieg to po kupnie trzeba od razu wymienić cały silnik. Powiedzcie mi, że nie jest tak tragicznie, że opcja z 328i jest ok.
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Olej co 12-15 tkm, pałowanie na zimnym to chyba dotyczy każdego samochodu/silnika, sprawdzić czy napęd pompy olejowej nie kwalifikuje się do wymiany. Reszta to jakieś bzdury, nie wiem gdzie to przeczytałeś.
Opublikowano

Ja miałem 328i od nowości (2012) i zrobiłem nią 100 000km.

Często latałem 200+

Olej 0w40 zmieniałem co 12-15 000km i nic się nie działo, byłem zadowolony.

Opublikowano

A co panowie myślicie o zawieszeniu M, standardowym i adaptacyjnym M? Zależy mi na komforcie. Czy na adaptacyjnym w trybie komfort będzie on porównywalny do tego w zawieszeniu standardowym?

 

I pytanko jeszcze o comfort lease. Jak najbardziej opłaca się to skonfigurować? Wysoka opłata wstępna wysoka czy niska? W opcji gdy będzie się chciało samochód wykupić czy też nie?

Opublikowano
Dokładnie, zależy kto co lubi. Jeżdżę na m 19” runflatach; na conajmniej przyzwoitych drogach jest doskonale, na gorszych nigdy nie będzie to wysoki komfort ale daje radę lepiej niż myślałem. Jest znacznie wygodniejsze niż m w e90. Adaptacyjnego nie jeździłem ale jeśli m nie bierzesz pod uwagę to zamow adaptacyjne bo standardowe im nie wyszło, jest zbyt miękkie i komfortu tez specjalnego nie daje.
Opublikowano

Cześć, zamierzam się z kupnem bmw, budżet na który mogę sobie pozwolić to 60 tys, i tutaj pytanie czy w tej cenie kupię f30 silnik raczej 2,0d 184 ponieważ słabsze silniki mogły by mnie nie zadowolić (obecnie latam x3 3.0d) czy lepiej rozglądać się za e90 gdzie w tych pieniądzach na prawdę jest w czym wybierać.

Jak jest z kosztami utrzymania obu aut? jest to porównywalne przy awariach typu rozrząd czy wymiana zawieszenia klocków?

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Za 60 tys to poflotowa bieda bez ksenonu, automatu itp, lepiej kupić e90 320d 184 w ładnej opcji.
Opublikowano
Przesiadka z 30d na 20d nie bedzie latwa do zaakceptowania, moze warto poszukac e90 z 6-cylindrowym dieslem.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Oczywiście ze 30d lepsze, nie wiem czemu zrozumiałem ze to musi być 20d :duh: aczkolwiek 184 km z programem tez fajnie się odpycha i jest troszkę tańszy w eksploatacji.
Opublikowano
Z Surround View jest lepiej, kamerki w lusterkach i w zderzaku aż tak się nie brudzą jak tylna.
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Opublikowano

Panowie parę pytań:

- Jak jest z kosztami utrzymania f30? w porównaniu do e90 o takim samym silniku

- Co się lubi zepsuć w f30

I ostatnie, Jestem studentem auto będzie mi służyło do dojazdów z rodzinnej miejscowości do miasta gdzie studiuje 250km, no i będzie robiło ogólnie trasy 80%

, rodzice mi dokładają do auta 50% ale nie chciałbym żeby potem co chwile musieli wykładać kasę na jakieś drogie naprawy czy warto w takiej sytuacji zainteresować się fką czy lepiej e90 i zostawić sobie na naprawy. Dzięki za odpowiedź na te głupie pytania ;p

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie parę pytań:

- Jak jest z kosztami utrzymania f30? w porównaniu do e90 o takim samym silniku

- Co się lubi zepsuć w f30

I ostatnie, Jestem studentem auto będzie mi służyło do dojazdów z rodzinnej miejscowości do miasta gdzie studiuje 250km, no i będzie robiło ogólnie trasy 80%

, rodzice mi dokładają do auta 50% ale nie chciałbym żeby potem co chwile musieli wykładać kasę na jakieś drogie naprawy czy warto w takiej sytuacji zainteresować się fką czy lepiej e90 i zostawić sobie na naprawy. Dzięki za odpowiedź na te głupie pytania ;p

Przy tych wytycznych tylko F30 330D.

Opublikowano

Spalanie między poszczególnymi modelami i z tymi samymi silnikami będziesz miał podobne czy to e90 czy f30, gdybyś porównywał modele klasy ekonomicznej i klasy premium wówczas takie sugerowanie kosztami utrzymania ma sens. Tutaj sugeruj się bardziej do jakich celów będziesz go potrzebował, na jakie trasy, do jakiego użytkowania i taki silnik model bmw wybierał.


Co do kosztów napraw, jakie to ma znaczenie czy to skoda czy bmw, jeżeli auto będzie regularnie przeglądane, wymieniane w nim elementy eksploatacyjne to chociaż koszty wyjdą o te 20-30% gdyż jest to klasa premiom aut to nie są tak częste jak w autach klasy ekonomicznej które wykonane są z tańszych elementów szybciej się zużywających. Tym się nie sugeruj, a raczej skup się na tym jaki chcesz kupić, czy w dobrym stanie ze sprawdzonego źródła używany, czy nowy z salonu.

Opublikowano

Dzień dobry,

Drodzy forumowicze, bardzo proszę o opnie czy warto interesować się F30, 2014 rok, 2.0d 184km, oryginalny przebieg 191 tysięcy, serwisowany cały czas w BMW, wszystko wymieniane na czas, środek zadbany, wygląda jak nowy :o


Pozdrawiam

Mateusz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.