Skocz do zawartości

F30, który silnik wybrać ? opinie, porady, porównania


bartos76

Rekomendowane odpowiedzi

Czuję się przekonany co do alcantary, likwidacji head up i elektryki w siedzeniach, reszta bez zmian. Pakiet gwarancji brać 5 lat?

 

Co do wnętrza to raczej to ciemne drewno tam zostanie. Nie podobają mi się aluminiowe lub czarne wstawki.

 

Cześć.

Odbieram w marcu coś takiego, może coś Ci jeszcze podpowie mój konfig.

www.bmw.pl/myconfig/y6p2o9h1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odczytywanie znakow dziala prawie zawsze poprawnie, mozna sobie oszczedzic ciaglego wygladania za zankami i zapamietywania ograniczen

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że zdecydowałeś się na full elektrykę foteli i ostrzeganie o ograniczeniach prędkości. To ostrzeganie działa jak trzeba?

Tak, miałem to w testowym aucie i wg mnie działa bardzo fajnie.

Wziąłem elektrykę bo sterowanie ręczne jest toporne, nawet jak sam jeździsz. Ustawienie pochylenia oparcia jest skokowe, albo miałem zbyt pionowo albo leżałem. Także niestety słabo :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak z awaryjnością silnika 30i? Bo 28i w mojej F10 to tykająca bomba zegarowa ze swoją pompą oleju. Spodziewam się też że dynamika i spalanie zostało jeszcze dopracowane?

 

wez gwarancje na 5 lat i nie bedziesz musial sie martwic awaryjnoscia :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A jak z awaryjnością silnika 30i? Bo 28i w mojej F10 to tykająca bomba zegarowa ze swoją pompą oleju. Spodziewam się też że dynamika i spalanie zostało jeszcze dopracowane?

 

Silnik dopiero 2,5 roku od połowy 2015 i poki co cisza.... Nic się złego nie dzieje i oby tak było.... Co do dynamiki.... To średnio można super wrażeń oczekiwać od 4 cylindrow w bmw(nie dają nic więcej w serii a nawet mniej) do codziennej jazdy wystarczy..... 4 cylindry dające radosc to np Leon cupra r 4x4 300ps w serii i seria 0-200 16,5 sekundy, przepaść nad 330i

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Śledzę ten temat już od dobrych kilku miesięcy, przeczytałem wiele stron bo planuję kupić BMW F30 328i. Tylko, że sam już nie wiem, bo z tego co piszecie to można szybko wywnioskować, że z tym silnikiem nie jest fajnie. Najlepiej co 7 tys km wymieniać olej, na pewno nie jeździć szybko, max 120 km/h żeby coś nie walnęło, na zimnym silniku wolniutko, najlepiej do 50km/h (ale to wiadomo, na zimnym się nie szaleje), jeśli o chodzi o mój budżet to raczej musiałbym kupić samochód z przebiegiem od 50k-70k rocznik 2013-2014, więc patrząc na ten przebieg to po kupnie trzeba od razu wymienić cały silnik. Powiedzcie mi, że nie jest tak tragicznie, że opcja z 328i jest ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Olej co 12-15 tkm, pałowanie na zimnym to chyba dotyczy każdego samochodu/silnika, sprawdzić czy napęd pompy olejowej nie kwalifikuje się do wymiany. Reszta to jakieś bzdury, nie wiem gdzie to przeczytałeś.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co panowie myślicie o zawieszeniu M, standardowym i adaptacyjnym M? Zależy mi na komforcie. Czy na adaptacyjnym w trybie komfort będzie on porównywalny do tego w zawieszeniu standardowym?

 

I pytanko jeszcze o comfort lease. Jak najbardziej opłaca się to skonfigurować? Wysoka opłata wstępna wysoka czy niska? W opcji gdy będzie się chciało samochód wykupić czy też nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, zależy kto co lubi. Jeżdżę na m 19” runflatach; na conajmniej przyzwoitych drogach jest doskonale, na gorszych nigdy nie będzie to wysoki komfort ale daje radę lepiej niż myślałem. Jest znacznie wygodniejsze niż m w e90. Adaptacyjnego nie jeździłem ale jeśli m nie bierzesz pod uwagę to zamow adaptacyjne bo standardowe im nie wyszło, jest zbyt miękkie i komfortu tez specjalnego nie daje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, zamierzam się z kupnem bmw, budżet na który mogę sobie pozwolić to 60 tys, i tutaj pytanie czy w tej cenie kupię f30 silnik raczej 2,0d 184 ponieważ słabsze silniki mogły by mnie nie zadowolić (obecnie latam x3 3.0d) czy lepiej rozglądać się za e90 gdzie w tych pieniądzach na prawdę jest w czym wybierać.

Jak jest z kosztami utrzymania obu aut? jest to porównywalne przy awariach typu rozrząd czy wymiana zawieszenia klocków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesiadka z 30d na 20d nie bedzie latwa do zaakceptowania, moze warto poszukac e90 z 6-cylindrowym dieslem.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Oczywiście ze 30d lepsze, nie wiem czemu zrozumiałem ze to musi być 20d :duh: aczkolwiek 184 km z programem tez fajnie się odpycha i jest troszkę tańszy w eksploatacji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Surround View jest lepiej, kamerki w lusterkach i w zderzaku aż tak się nie brudzą jak tylna.
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie parę pytań:

- Jak jest z kosztami utrzymania f30? w porównaniu do e90 o takim samym silniku

- Co się lubi zepsuć w f30

I ostatnie, Jestem studentem auto będzie mi służyło do dojazdów z rodzinnej miejscowości do miasta gdzie studiuje 250km, no i będzie robiło ogólnie trasy 80%

, rodzice mi dokładają do auta 50% ale nie chciałbym żeby potem co chwile musieli wykładać kasę na jakieś drogie naprawy czy warto w takiej sytuacji zainteresować się fką czy lepiej e90 i zostawić sobie na naprawy. Dzięki za odpowiedź na te głupie pytania ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Panowie parę pytań:

- Jak jest z kosztami utrzymania f30? w porównaniu do e90 o takim samym silniku

- Co się lubi zepsuć w f30

I ostatnie, Jestem studentem auto będzie mi służyło do dojazdów z rodzinnej miejscowości do miasta gdzie studiuje 250km, no i będzie robiło ogólnie trasy 80%

, rodzice mi dokładają do auta 50% ale nie chciałbym żeby potem co chwile musieli wykładać kasę na jakieś drogie naprawy czy warto w takiej sytuacji zainteresować się fką czy lepiej e90 i zostawić sobie na naprawy. Dzięki za odpowiedź na te głupie pytania ;p

Przy tych wytycznych tylko F30 330D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie między poszczególnymi modelami i z tymi samymi silnikami będziesz miał podobne czy to e90 czy f30, gdybyś porównywał modele klasy ekonomicznej i klasy premium wówczas takie sugerowanie kosztami utrzymania ma sens. Tutaj sugeruj się bardziej do jakich celów będziesz go potrzebował, na jakie trasy, do jakiego użytkowania i taki silnik model bmw wybierał.


Co do kosztów napraw, jakie to ma znaczenie czy to skoda czy bmw, jeżeli auto będzie regularnie przeglądane, wymieniane w nim elementy eksploatacyjne to chociaż koszty wyjdą o te 20-30% gdyż jest to klasa premiom aut to nie są tak częste jak w autach klasy ekonomicznej które wykonane są z tańszych elementów szybciej się zużywających. Tym się nie sugeruj, a raczej skup się na tym jaki chcesz kupić, czy w dobrym stanie ze sprawdzonego źródła używany, czy nowy z salonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.