Skocz do zawartości

F31 wrażenia po 100 tyś


Giacomo4

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Serwis olejowo filtrowy chyba kosztuje coś pod 1900 zł, a ty jeszcze z hamulcami w ASO, to chyba normalna cena.

To ciekawe, ile kosztuje taka przyjemność przy F30 wyposażonej w hamulce M przy wymianie w ASO? :shock:

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwis olejowo filtrowy chyba kosztuje coś pod 1900 zł, a ty jeszcze z hamulcami w ASO, to chyba normalna cena.

To ciekawe, ile kosztuje taka przyjemność przy F30 wyposażonej w hamulce M przy wymianie w ASO? :shock:

 

Ponieważ zbliża się wymiana klocków a w ASO bałem się ;) pytać, sprawdziłem zamienniki TRW, przód klocki 380 pln, tarcze 1200 pln, tył klocki 300 pln, tarcze 1000 pln.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w F30 w ASO chcieli 720zł za wymiane klocki, tarcze - przód i tył. Za wszystkie części (klocki, tarcze, czujniki, śruby, smar itd) wychodziło 3630 zł. Więc w sumie prawie 4.4k zł brutto. I to z 10% rabatem na części już :shock:

 

Wg mnie najlepsza opcja to kupno części we własnym zakresie i dostarczenie ich do ASO na wymianę. Ja za wszystkie w/w części z ATE zapłaciłem 1440 zł na czescidobmw.pl. Polecam :D 5 minut roboty a 2200 zł w kieszeni i mamy lepsze części niż te z BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tarcze warto kupić oryginały bo są najlepsze bardzo mało reklamacji a obecnie czy to ate czy trw czy textar bez różnicy wszystko często ulega pokrzywieniu i pojawia się bicie na kierownicy.

Na oryginalne tarcze można uzyskać bardzo dobre rabaty 30-50 %. Dalej jest drożej niż zamiennik ale warto a swf, które jest ich producentem nie oferuje swoich części jako zamienniki poza aso. Jak by był ktoś zainteresowany zapraszam na priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ja swoim 420i dobijam do 100k km. Auto z grudnia 2014. Przez ten czas miałem drobny problem z połączeniem blutooth (nie zawsze auto chciało połączyć się z telefonem). Problem zniknął po aktualizacji oprogramowania. Wymieniono mi też na gwarancji podajnik pasa po stronie kierowcy (często pas spadał z podajnika). Poważniejszy problem pojawił się teraz przy ponad 90k km. Dziwne brzmienie silnika po rozruchu na zimno. Mimo, że jestem już blisko 9 miesięcy po gwarancji BMW w ramach dobrej woli pokryje w 100% koszty wymiany pompy oleju oraz rozrządu (a to jakieś 8000zł w ASO).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja juz jestem dawno po gwarancji , nie przedluzalem , doszedlem do wniosku ze sie nie oplaca , a serwisy dalej robie u zewnetrznego partnera bmw czyli prywatny servis ( z wpisami do systemu) na oryginalnych czesciach i jestem zadowolony bo place +- 1/3 ceny servisu oficjalnego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie i Panowie,

 

a jak to z tym olejem w skrzyni automatycznej? zmienić? kiedy? 120tyś km to juz czas czy jak nic sie nie dzieje to jednak ryzyko ze będzie gorzej a nie lepiej?

 

przejrzałem wątek i tylko #Giacomo4 napisał ze zmieniał ale bez wiekszych szczegółów

 

i od razu dokładam bo znalazłem ciekawe info w manualu od ZF

 

5. Maintenance recommendations ZF automatic transmissions

3/4-speed automatic transmissions:

ZF 3 and 4-speed automatic transmissions must be filled with approved ATF oils according to ZF list of lubricants TE-ML 11,

lubricant class 11A / 11B or with mineral ATF oils according to the former Specification Dexron II / Dexron III by General Motors.

For oil-change intervals consult the vehicle manufacturer's specifications.

5-, 6-, 8- and 9-speed as well as 4HP20 automatic transmissions:

ZF 5-, 6-, 8- and 9-speed as well as the ZF 4HP20 automatic transmissions are filled maintenance-free with specially developed

partially synthetic ATF oils. Maintenance-free fills are intended for normal operating conditions. Especially driving at very high

operating temperatures can result in accelerated aging or increased wear of ATF oils. In case of above-average operating

conditions, such as:

- frequent freeway driving in the upper speed range

- offensive, sporty driving style

- frequent trailer operation

it is recommended to refresh (change) the oil of the automatic transmission every 100,000 km or no later than after 8 years.

In each case, only released ATF oil may be used for oil changes. And oil changes must be performed in accordance with the

relevant specifications.

The exception is the ZF 5HP18 automatic transmission which must be filled differently depending on the version.

The released ATF oils in each case are specified in the ZF Lubricants List TE-ML 11.

 

 

https://www.zf.com/global/media/en_zf/lubricantslists/TE-ML_11.pdf

Pozdrawiam,

47

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.