Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
witam, mam pytanko. Na moją e90 polift chce zakupic styling 442 m pakiet i opony na nich są:

przód 225/40/19 felga 8j et36

tył 255/35/19 felga 8,5j et47


wg specyfikacji producenta BMW profil powinien być przód 35 a tył 30, tutaj mamy delikatnie inaczej, czy będzie ok? pomijając fakt że na tył na pewno musiałbym założyć dystanse.


Pozdrawiam

 

Zgodnie z wcześniejszym postem felgi w tym rozmiarze zostały kupione razem z oponami. Dla informacji w przyszłości zmagających się z podobnym problemem- weszły bez problemu, bez dystansy nawet. Nad wypchnięciem tyłu jeszcze się zastanowię czy jest sens (ale tu max 20mm gdyż po wymierzeniu odległości między blachą nadkola a felgą/oponą jest 30mm)

Zaskoczył mnie trochę przód, gdyż jest blisko zawieszenia, aczkolwiek szerokość opony i felgi jest to samo co było, et różni się o 2mm, aczkolwiek na wysokość poszło dość do góry, dlatego opona jest bliżej sprężyn, aczkolwiek myślę, że i tak nie będzie nic kolidowało na dziurach.

Z czasem poinformuje jak to wyszło, obserwując opony czy nic tam się nie przeciera na niej, oraz o ew. wzroście w spalaniu, myślę że tu również znacząco nie będzie wzrostu :)


Jak opony się wysłużą to kupie z profilem o 5% mniejszym jak zaleca producent (225/35/19 na przód i 255/30/19 na tył) wtedy zawsze troszkę dalej będzie opona od sprężyny :wink:


edit: feel_x- jasne, dzięki za spostrzeżenie, poprawione :)

Edytowane przez pimer
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak juz cos to 5% mniejszym a nie 5mm. Wysokosc opony to jest wartość procentowa jej szerokosci.

🙃🙃

Opublikowano
że w tym czasie kiedy zmienialem koła zepsuł mi sie zawór EGR ( bez zadnych kontrolek na zegarach , tylko gasł czasem na swiatłach )

Przeczytałem to i aż się zaśmiałem, bo wyobraź sobie, że zmieniłem buty w bmce i mam ten sam objaw, klilka dni temu sprawdzałem błędy na kablu i pojawił się nieciągły od egr, a ostatnio zgasł mi przy ruszaniu, myślałem, że zbieg okoliczności, a tu takie info. Chyba będę musiał się temu przyjrzeć w moim n47 :(

Opublikowano
że w tym czasie kiedy zmienialem koła zepsuł mi sie zawór EGR ( bez zadnych kontrolek na zegarach , tylko gasł czasem na swiatłach )

Przeczytałem to i aż się zaśmiałem, bo wyobraź sobie, że zmieniłem buty w bmce i mam ten sam objaw, klilka dni temu sprawdzałem błędy na kablu i pojawił się nieciągły od egr, a ostatnio zgasł mi przy ruszaniu, myślałem, że zbieg okoliczności, a tu takie info. Chyba będę musiał się temu przyjrzeć w moim n47 :(

 

No mi takie własnie gaśnięcie na postoju tylko robił i w benzynowym silniku taki wzrost spalania dawał .

Opublikowano

Cześć


Przejrzałem forum i nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytania, więc zakładam nowy temat. Jeśli te kwestie były gdzieś poruszane będę wdzięczny za linki i naprowadzenie na odpowiedni temat :)


Jako stosunkowo świeży użytkownik E90 stanąłem przed wyborem nowych opon letnich.

Obecnie mam run flaty Gowind SuperSport Chaser SSG5 225/45 91W na felgach 17". Przez dzbanowatość poprzedniego właściciela są wyząbkowane, nieźle hałasują i chcę je zmienić żeby nie nadwyrężać łożysk.



Poszperałem trochę i wiem, że w używki raczej bawić się nie chcę, celuję w nowe z klasy średniej.


Mam kilka nierozwianych dotąd wątpliwości:

1. Czy brać run flaty czy można odpuścić i wziąć tylko wzmacniane? Jak bardzo jest tutaj odczuwalny komfort jazdy? Czy takiej zmiany w przypadku jakieś szkody nie przyczepi się ubezpieczalnia, jako opony inne niż zalecane przez producenta?

2. Jakie firmy / modele są obecnie godne polecenia? Naczytałem się sporo złych opinii o Bridgestonach i Dunlopach (tych produkowanych w Polsce głównie), częściowo nawet tutaj na forum. Znalazłem np. Hankook Ventus S1 Evo3 K127 (nie run flat) czy Ventus S1 Evo2 K117B (Run flat); Firestone Roadhawk. Czy to są modele nad którymi warto się pochylić? Na czym jeździcie?

3. Większość znalezionych przeze mnie sensownych ofert w specyfikacji podaje opory toczenia klasy C i niższe. Czy będzie to wystarczające dla komfortu jazdy czy lepiej szukać lepszej klasy?



Cały mój wywód sprowadza się do pytanie: jakie opony na 17" polecacie przy jeździe mieszanej z dotychczasową średnią prędkością pokazywaną przez komputer 60km/h?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzbanowatość poprzedniego właściciela to przede wszystkim przejawiła się zakupem tego wytworu oponopodobnego.


Generalnie wg mnie nie ma co brać opon run flat oczywiście mając w pamięci że trzeba będzie zapłacić za serwis na drodze. Jeżdżąc po słabych drogach lub w trasy zagraniczne niestety runflat lub zapas w bagażniku. Warto natomiast dopłacić za opony wzmocnione XL.


Ze średniej półki to Hankook Ventus są spoko, Falken też. Oczko wyżej warte uwagi są wg mnie Dunlop Sport Maxx RT2 i mają homologację BMW na wypadek jakbyś się rzeczywiście bał że w razie czego ktoś zwróci na to uwagę.

3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dunlop Sport Maxx RT2 są świetne. Jeździłem w e46 na 225/45/17.

Bridgestone Potenza mam teraz i są dość głośne i twarde ale to 225/40/18.

Opublikowano

Witam

Kupiłem e93 i chcę dokupić felgi 18", moje pytanie jest o odsadzenie, czy et47 na przód i et50 na tył spasują mi do auta, oryginalnie jest et35 na przód i et37 na tył, bardzo prosze o podpowiedź

Opublikowano
Witam

Kupiłem e93 i chcę dokupić felgi 18", moje pytanie jest o odsadzenie, czy et47 na przód i et50 na tył spasują mi do auta, oryginalnie jest et35 na przód i et37 na tył, bardzo prosze o podpowiedź



Wejść wejdą, aczkolwiek będą bliżej zawieszenia, ale nie powinno trzeć. Sam założyłem na e90 na tył felgę z et 47 a oryginalne jest 34. Nic nie tarło i był zapas miejsca, aczkolwiek wczoraj dorzuciłem dystanse żeby ładniej wyglądało :)

Opublikowano
Witam prosze o pomoc bo nie moge znalesc jednoznacznej odpowiedzi.... e90 335xi w tabelce jest tylko 225/45/17 a to lipa straszna... mam alusy 18 czy mogę zalozyc inne opony. Te same na każdej osi, ale z inna średnica niz ta fabryczna. Dokładnie to mam opony 245/40/18 daje to 2.8 % wieksza średnicę niz fabryczny setup. Czy to może spowodowac uszkodzenie napedu ?
Opublikowano

Hej


takie pytanko

wlatują felgi w takim zestawieniu

przód - 8,5j et20 19"

tył - 9,5j et20 19''


i jakie oponki dobrać? 225/40 przód a tył 255/35 ?

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Te felgi nie wejdą do twojego pojazdu.

A poza tym seria ma przód 225/35 i tył 255/30.

Opublikowano
Te felgi nie wejdą do twojego pojazdu.

A poza tym seria ma przód 225/35 i tył 255/30.

 

czemu mówisz ze nie wejdą?


Te felgi to Jr'y

obecnie mam oryginalne BMW styling 640m

przód 8,5j 27et 18" i 10mm dystans a na tyle 9j 29et 18" i 12mm dystans


dodam że mam zawieszenie gwintowane i tylne nadkola rolowane

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
To mów na przyszłość, że bawisz się w tuning i negatywy jak w hondzie civic. Do normalnego auta nie wejdą. Koniec kropka.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To mów na przyszłość, że bawisz się w tuning i negatywy jak w hondzie civic. Do normalnego auta nie wejdą. Koniec kropka.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Opublikowano
To mów na przyszłość, że bawisz się w tuning i negatywy jak w hondzie civic. Do normalnego auta nie wejdą. Koniec kropka.

 

Wybacz, nie sprecyzowałem się :roll:


żaden negatyw :duh: tuning jak w hondzie civic? :duh:


jedynie chodzi o dobry wygląd :cool2:

Opublikowano

sorry za post pod postem :duh: :nienie:


jakie gumy warto brać pod uwagę ?

bo rynek jest dość duży i aż rzygam tym od kilku dni :shock: :duh:

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Nie wejdą mu te koła na normalnych kapciach. Ale niech kupi nauczy się.
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Przód wyjedzie 2,3 cm muszę to zobaczyć :D Seria ma 225/35.

8,5 chcesz na front - to kapeć minimum 235 tam musisz włożyć. Najlepiej 245. Będzie tarło aż miło.


255/30 ma seria na tył.

Tył 2,5 cm wyjdzie. 9,5 cala to kapeć wypada włożyć 265/275.

I teraz tak, wkładając 235/35 zamiast 225/35 opona będzie wyższa - zwiększysz średnicę koła, żeby nie tarło w takim wypadku, to wartości ET muszą być maksymalnie z małą odchyłką co do serii - naprawdę trzeba wiedzieć ile nadkole przyjmie.

Nie mówiąc o 245/35 i tył 275/30.

No nie wejdzie ten zestaw i koniec.

A sorry, wejdzie na kapciu 165 przód i tył 195. :mad2:

Do tych felg siadłoby 235/35 265/30 przy wartościach ET przód np. 35, a tył 25-30. I to by fajnie wyglądało, bo luka w nadkolu będzie mniejsza a i obniżyć można eibachem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nie ma to jak poczytać takich mądrości z rana :duh: :clap:

Ponta Ty chyba jesteś największym mędrcem od doboru opon i felg a może potrafisz czytać tylko to co producent napisał na słupku

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.