Skocz do zawartości

Klocki przód tył, tarcze przód - wymiana. Za wysoki koszt?


andrz_ej

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Nie zamierzam wszczynać dyskusji pt. jakie klocki, jakie tarcze - temat wałkowany już masę razy. Ale mam pytanie dotykające kwestii kosztu. W warsztacie specjalizującym się w BMW w Katowicach za wymianę tarcz przód i klocków przód / tył wyszła cena 1 830 zl brutto. Poprosiłem o rozpiskę na części pierwsze. Założenie - tarcze i klocki ATE (jak ujął to Pan z warsztatu najzwyklejsze, żadne tam nacinane czy wentylowane a klocki też "normalne" a nie jakieś tam dla administracji czy tez "ceramiczne" ;)). Samochód to E90 177 KM z 2009.

Przy rozbiciu na czynniki pierwsze wyszło, że:

 

klocki przód: 430 PLN

tarcze przód - 310 PLN/szt.

klocki tył - 220 PLN

czujniki - 75 x2 PLN

wymiana tarcz - i klocków przód - 230 PLN

wymiana klocków tył - 160 PLN

pasta - 20 PLN

 

razem: 1 830 PLN brutto

 

Troche mnie zbiło z tropu bo nie potrafię nawet znaleźć klocków ATE "zwykłych" na przód w cenie 430 PLN . Wszystko znacząco taniej. Tak samo z tarczami - chyba żeby wziąć pod uwagę serię Power Disc ale mowa o tych mega zwykłych. Skąd takie ceny? Czy to jest normalne? Zadzwoniłem do innego warsztatu i tam nieco dokładniej podano:

 

klocki przód 242,00 zł textar 2331301

klocki tyl 137,00 zł textar 2392701

tarcza przód 219,00 zł BOSH 986479381

taracz przód 219,00 zł BOSH 986479381

 

plus czujniki i robocizna - koszt: 1 400 brutto. Różnica ponad 400 PLN - wg mnie spora. Na moje pytanie czy można użyć ATE bo w sumie długo na nich jeżdżę i jestem zadowolony usłyszałem, że jasne (chociaż wg nich ATE się popsuły jakościowo) i przy założeniu, że te "zwykłe" wezmę a nie jakieś wymyślne to cena będzie ta sama.

 

O co tu chodzi? :) Rozumiecie coś z tego? :)

Edytowane przez andrz_ej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chciałem tego pisać ale w sumie czemu nie. Tą kwotę 1 830 wyliczył wychwalany tu na forum pod niebiosa Pan Krystian z Katowic z Mobilklimat. Kładzie się to trochę cieniem na rzetelności jego wycen. Odczucie bycia naciąganym pozostanie niestety.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Tyle płaciłem w ASO BMW -rabat dla starych aut

 

0000612 Serwis przednich hamulców 7 JR 187,27 zł

0000105 Standard scope 2 JR 53,51

3411612 Demontaż i montaż/wymiana obu tarcz hamulcowych z przodu 3 JR 80,26

 

Razem:321,01 (w tym 53,51 ogólne sprawdzenie auta -płyny, koła,luzy, wycieki itp)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wycena M-technik

 

klocki przód 283,21 zł textar 2331301

klocki tyl 158,39 zł textar 2392701

tarcza przód 229,29 zł textar 92176103

tarcza przód 229,29 zł textar 92176103

czujnik przód 63,14 zł textar 98046000

czujnik tył 47,03 zł textar 98031300

 

wymiana przód 90,00 zł

wymiana tył 70,00 zł

 

razem: 1 170,35

 

Ponad 600 zl róznicy, Textary to w sumie ta sama półka cenowo-jakościowa co ATE z tego co wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To wszystko możesz kupić jeszcze taniej, w tych cenach kupisz tarcze ATE, klocki pewnie też. Poszukaj w tematach podpiętych sklepu z częściami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miesiac temy wymieniałem kompletny zestaw przód tył

 

Części iparts.pl - wszystko textar z serii pro

Klocki przód : 274 zł

klocki tył : 137 zł

tarcze przód : 217 zł x2

tarcze tył 138 zł x2

czujnik 2x90zł

 

Wymiana w profesionalnym serwisie BMW - czyszczenie piasty maszyną i sprawdzenie odchyłu tarczy - niecałe 500 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W przyzwoitym warsztacie w okolicach Warszawy za wymianę tarcz i klocków jednej osi płacę 100zł (netto). Wszystko doczyszczone, dopieszczone i posmarowane pastą ( tarcze klocki i czujniki moje). Koła przykręcone ręcznie (na krzyż). Od długiego czasu części kupuje u kolegów z ogłoszenia z góry strony - duży wybór i ceny akceptowalne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za komplet tarcz i klocków Zimmermana (standardowe) na przód i tył plus najtańszy zestaw szczęk i sprężyn na ręczny do tego 2 czujniki - 1060zł brutto do tego amortyzatory 4 sztuki Sasch, i 4 kpl łożysk na amortyzatory z osłonami i odbojami - 1440 zł brutto, robota 500 zł :) W sumie 3000 zł

Zawieszenie Mpakiet.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie. . klocki przod ate 180.. wieczór dla odstresowania oraz druciak torxy śrubokręt i pasta za 20 zl .. przyjemne z pożytecznym

 

:) - przy moich śladowych zdolnościach w obszarze serwisowania bieżącego (nie mówiąc już oczywiście o czymkolwiek innym) bałbym się potem wsiąść do tego auta :)))))))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trudno mowic o zbyt wysokich lub niskich cenach bo rynek jest wolny a jak popatrzysz na ceny ASO to twoja wymiana jest np tania. Trzeba prosic o kosztorys PRZED robocizna jezeli masz watpliwosci a nie po niej, wtedy masz jasnosc. Negocjowanie cen po wykonaniu roboty to ten sam zly proceder co jak mechanik ci zmienia kosztorys po wykonaniu pracy. Tego sie po prostu nie robi. Jezeli uwarzasz ze zostales zle potraktowany, nie wracaj juz do tego uslugodawcy, to najlepsza forma jego "ukarania".

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trudno mowic o zbyt wysokich lub niskich cenach bo rynek jest wolny a jak popatrzysz na ceny ASO to twoja wymiana jest np tania. Trzeba prosic o kosztorys PRZED robocizna jezeli masz watpliwosci a nie po niej, wtedy masz jasnosc. Negocjowanie cen po wykonaniu roboty to ten sam zly proceder co jak mechanik ci zmienia kosztorys po wykonaniu pracy. Tego sie po prostu nie robi. Jezeli uwarzasz ze zostales zle potraktowany, nie wracaj juz do tego uslugodawcy, to najlepsza forma jego "ukarania".

 

W pełni się zgadzam. Dlatego też mając wątpliwości przed wymianą a po propozycji cenowej podniosłem ten wątek. Finalnie wybrałem M-Technik również po uprzedniej dokładnej ofercie. Rozumiem, również, że na rynku występują różnice cenowe ale powinny one się mieścić w jakichś zdroworozsądkowych ramach (pomijając ASO gdzie jest jawne zdzierstwo często nie idące zupełnie w parze z jakością usługi). Natomiast jeśli większość warsztatów "niezależnych" wymianę: tarcze przód +klocki przód wycenia na kwotę ok. 70-90 zł a jeden jedyny na 230 zł, wymianę klocki tył: 50 - 70 zł a jeden jedyny na 160 zł to coś jest z tym jednym jedynym nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.