Skocz do zawartości

BMW E92 335D


DawidWD

Rekomendowane odpowiedzi

Oficjalnie ,zakładając tą galerie chciałbym się ze wszystkimi forumowiczami przywitać,więc- Dzień dobry :wink:

 

Chcę Wam przedstawić mój nowy nabytek ,mam go ok. 2 miesiące. Po E90 320D zakochałem się w marce BMW i postanowiłem kupić to o czym marzyłem ,czyli E92. Wybór padł na wersję 335D. Auto w Polsce od 2014 roku. Wszystkie ''wizualne'' przeróbki robione przez poprzedniego właściciela,oryginalnie auto było w kolorze srebrnym. Co do historii wypadkowej tego samochodu był ''bity'' . Kupiłem go -jak dla mnie, po okazyjnej cenie jak na tą wersję jednocześnie (więc wsio) biorąc pod uwagę to , że aby doprowadzić go do stanu użytkowości będę musiał trochę włożyć w to auto. Po zakupie auto prezentowało się tak :

(z góry przepraszam za jakość zdjęć,robione smartfonem-po doprowadzeniu lakieru do w miarę dobrego stanu mam zamiar cyknąć profesjonalną sesje)

http://images78.fotosik.pl/452/5ec5a3ae2b700c76med.jpg

 

Auto było na zawieszeniu Bilstein,jednak jeden amortyzator lał a drugi był zatarty. Po ok. 2 tyg. poszło na warsztat.

Do tej pory zrobione zostało :

-zawieszenie z przodu ( amortyzatory,sprężyny od M3)

-drążek kierowniczy prawy

-kompletny serwis olejowy

-wymiana filtrów paliwa,powietrza,wlotu powietrza

-pasek micro i micro od klimatyzacji ,napinacz,rolki

-świece wraz z sterownikami

-dysza sprskiwacza z lewej strony(wypadła w drodze do domu..)

-regeneracja turbin :evil:

-serwis olejowy skrzyni

-uszczelnienie dyfra

-wymieniony płyn hamulcowy

-przeróbka kolektora ssącego

-DPF został wywalony

-geometria

-wgrany j.Polski do nawigacji.

 

 

Co planuje zrobić ?

A planuje większy IC Wagnera,Hamulce M Preformance,zrobić ''przelotówkę" i po tym chip(docelowo planuje 370km+). Dodatkowo mam zamiar zmienić moduł bluetooth i mieć gniazdo USB w podłokietniku, założenie osłon silnika -dół (stare się połamały gdy auto było na dużej "glebie"),wymiana podajnika pasów,prowadnic szyb -jest lekki luz i mnie to denerwuje . Reszta wyjdzie w praniu,bo ciągle mam jakieś koncepcje,ciągle coś ''wychodzi'' .Narazie czytam,pytam,edukuję się.

 

http://images76.fotosik.pl/453/2d599551fdcec948med.jpghttp://images77.fotosik.pl/452/c0227217491f1e57med.jpghttp://images77.fotosik.pl/452/01158286035de138med.jpghttp://images77.fotosik.pl/452/af5365dbd5985d78med.jpghttp://images76.fotosik.pl/453/1320d050bc66c6bamed.jpghttp://images75.fotosik.pl/452/1a10bed0ea395619med.jpg

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Hmmm, ten czerwony kolor to jest wrap tak ? Felgi nie mój klimat kompletnie i wewnątrz te listwy drewniane out - najlepiej obkleić wedle uznania :) . Ta czarna lotka na bagażniku jakoś tak też nie bardzo :P. Silnik :cool2: , nic tylko modzić, a jak chcesz się dużo nauczyć to polecam zajrzeć tutaj:

 

viewtopic.php?f=158&t=251458

 

viewtopic.php?f=158&t=244452

 

viewtopic.php?f=158&t=283186

 

Chłopaki znają się na rzeczy i mają swój bagaż doświadczeń :P.

http://s32.postimg.org/8t3axzpc5/podpis_Forum_BMW.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Styling 230 IMO najlepsze felgi seryjne, nie mpakietowe, jakie moga sie znalezc w e92/93. Widze, ze czesciowo rozpoczety zostal projekt m-pakiet, warto byloby z czasem go skompletowac. Kolorowe zaciski jedynie mi sie nie podobaja (nie mam nic przeciwko zoltym zaciskom, ale wtedy gdy jest to zestaw BBK z prawdziwego zdarzenia). Powodzenia w modzeniu i bezawaryjnej jazdy :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Fajnie że założyłeś galerię.

Skoro do przodu wsadziłeś zawieszenie od M3 to z tyłu też by pasowało. Bo teraz jest koza z przodu.

 

Bardzo mi się podoba, że najpierw doprowadzasz do porządku sprawy mechaniczne :cool2:

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, ten czerwony kolor to jest wrap tak ? Felgi nie mój klimat kompletnie i wewnątrz te listwy drewniane out - najlepiej obkleić wedle uznania :) . Ta czarna lotka na bagażniku jakoś tak też nie bardzo :P. Silnik :cool2: , nic tylko modzić, a jak chcesz się dużo nauczyć to polecam zajrzeć tutaj:

 

viewtopic.php?f=158&t=251458

 

viewtopic.php?f=158&t=244452

 

viewtopic.php?f=158&t=283186

 

Chłopaki znają się na rzeczy i mają swój bagaż doświadczeń :P.

 

Dzięki za linki. Co do koloru to jest to hellrot 314. Listwy też mi się nie podobają,ale nie mam pomysłu co z nimi zrobić. Lotka ''mnie kupuje''.

 

Styling 230 IMO najlepsze felgi seryjne, nie mpakietowe, jakie moga sie znalezc w e92/93. Widze, ze czesciowo rozpoczety zostal projekt m-pakiet, warto byloby z czasem go skompletowac. Kolorowe zaciski jedynie mi sie nie podobaja (nie mam nic przeciwko zoltym zaciskom, ale wtedy gdy jest to zestaw BBK z prawdziwego zdarzenia). Powodzenia w modzeniu i bezawaryjnej jazdy :wink:

 

Co jeszcze brakuje do kompletnego m-pakietu ? (sorry za pytanie typu "laik'') Co do zacisków - szukam Kit'u M Preformance z F30-tylko narazie "uruchamiam" rodzinę w UK i DE żeby kupić trochę taniej niż ASO (mówcie mi krakowski centuś :8) ) .

 

Fajnie że założyłeś galerię.

Skoro do przodu wsadziłeś zawieszenie od M3 to z tyłu też by pasowało. Bo teraz jest koza z przodu.

 

Bardzo mi się podoba, że najpierw doprowadzasz do porządku sprawy mechaniczne :cool2:

 

Cześć Michał :wink: Zawieszenie z przodu ma trochę '' siąść" po przejechaniu kilku(kilku tyś?) kilometrów ( osiąść bardziej na gumach) . Wtedy będe miał obraz tego jak to wygląda,jak będzie kiszka to wstawię też tył z M3 . Chce doprowadzić technicznie auto do stanu,w którym nikt mi nie będzie mógł nic zarzucić . Jak tutaj sytuacja będzie jasna i klarowna to będę modził,robił detaling i cieszył się moim potworkiem.(w międzyczasie kompletował graty na mody,jak wyżej : IC i hamulce)

 

 

Cięszę się niezmiernie ,że skrzynie mam w dobrym stanie bo tego się obawiałem najbardziej-kilka dni po zakupie zaczeła szarpać przy zmianach z 2 na 3 na każdym trybie . Wymiana oleju i adaptacja pomogła i śmiga teraz jak z fabryki. Btw: Nie wiem czy to wina kilku koników więcej (po wciećiu DPF'a),kiszkowatych opon,czy mam zbieżność nie dograną ,ale...MASAKRA JEST Z TRAKCJĄ. Wcześniej tak nie miałem,auto jest jakieś "narwane' . Co prawda dzisiejsza aura raczej może powodować moje odczucia tego typu ale wczoraj na suchej drodze nie chciała łapać przyczepności na 1,2,3... :evil: .

 

Kolejna sprawa,dziś zauważyłem że w prawym reflektorze gromadzi mi się para wodna,co na to poradzić ?

Jakie polecacie opony do auta tego typu ? Rozmiar 19. z przodu mam Nokiany a tył na pilot sport 2 (fantazja poprzedniego właściciela)

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dooobry zakup , silnik z potencjałem. :cool2:

 

Co do lampy musisz sprawdzić drożność odpowietrzników / takie okrągłe rurki skierowane w dół/ - ale mało prawdopodobne żeby były zapchane. Następny krok to rozklejenie/ niestety/ i sklejenie lampy uzupełniając klej czarnym silikonem. U mnie pomogło. :)

 

Podjedż na hamownię i zobaczysz co siedzi. Na mokrym bedziesz miał problemy z trakcją niestety. :?

7d4c19ecfc3db.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czerwone e92 jest fajne ale o ile wyszlo tak fabrycznie.

Nie rozumiem kupowania auta przemalowanego i po jakimś dzwonku żeby było taniej to nie ma sensu chyba ze komus nie przeszkadza jest ignorantem motoryzacyjnym i bedzie jeździl jak jest. Ty masz swoje plany na doprowadzenie tego egzemplaża do porządku i na swoje plany wydasz tyle ile musial byś dołożyć żeby na starcie kupić dobry egzemplarz i to bylo lepsze wyjscie bo tu igły nigdy nie bedziesz miał i mimo utopionej kasy auto nie bedzie mialo dużej wartości. Zawsze podstawą do modyfikacji powinna byc dobra baza.

Edytowane przez --==maly==--
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łap recepte na ładne czerwone coupe:

 

Czarne felgi - japan racing najlepiej 19 cali [OBOWIĄZEK]

Shadow-line ( wywal te chromy ) pasuje słabo...do czerwonego. [OBOWIĄZEK]

Czarne nery oryginalne, anie kolorowane jakimś badziewiem.

Zaciski lepiej czarne, żółte wygląda.. fuu bee.

Lotka to chyba jakiś żart..

 

To moja osobista opinia. Każdemu się pewnie spodoba. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dooobry zakup , silnik z potencjałem. :cool2:

 

Co do lampy musisz sprawdzić drożność odpowietrzników / takie okrągłe rurki skierowane w dół/ - ale mało prawdopodobne żeby były zapchane. Następny krok to rozklejenie/ niestety/ i sklejenie lampy uzupełniając klej czarnym silikonem. U mnie pomogło. :)

 

Podjedż na hamownię i zobaczysz co siedzi. Na mokrym bedziesz miał problemy z trakcją niestety. :?

Dobra,trochę histeryzowałem. Dziś przy tej pięknej pogodzie wszystko było ok. Widocznie zbyt długa rozłąnka z autem mnie trochę przestawiła i sie odzwyczaiłem :mrgreen: . Sprawdziłem odpowietrzniki są drożne,także będę musiał sie pobawić z tą lampą.

 

Szkoda ze poprzedni właściciel nie zdecydował się na True blood, ten kolor miażdży system nieziemsko, szczególnie na E92 :cool2: . Ale zawsze ten błąd można naprawić hehe...

 

 

Ten kolor zostanie tylko trzebamu poświęcić trochę czasu :)

Czerwone e92 jest fajne ale o ile wyszlo tak fabrycznie.

Nie rozumiem kupowania auta przemalowanego i po jakimś dzwonku żeby było taniej to nie ma sensu chyba ze komus nie przeszkadza jest ignorantem motoryzacyjnym i bedzie jeździl jak jest. Ty masz swoje plany na doprowadzenie tego egzemplaża do porządku i na swoje plany wydasz tyle ile musial byś dołożyć żeby na starcie kupić dobry egzemplarz i to bylo lepsze wyjscie bo tu igły nigdy nie bedziesz miał i mimo utopionej kasy auto nie bedzie mialo dużej wartości. Zawsze podstawą do modyfikacji powinna byc dobra baza.

 

To auto jest według mnie dobrą bazą,kupjąc to auto wiedziałem o nim wszystko (prawie) ,więc nie było rozczarowań po zakupie. Równie dobrze mogłem kupić taką samą wersję za 120 tyś ,gdzie po kupnie musiałbym robić remonty droższe niż te które zrobiłem teraz. Określenie ''igła'' wogóle kojarzy mi się z handlarzami,auto nie miało nie wiadomo jakiej kolizji,nie było spawane z 5 innych,konstrukcyja jest ok. Nazywanie mnie,bo tak odczułem w Twoim poście " ignorantem motoryzacyjnym" jest trochę nie na miejscu,bo za takowego sie nie uważam. Dla mnie jest to osoba która nie tylko nie przejmuję się historią wypadkową auta (a czasami nawet się nie zagłębia w nią,bo go to nie interesuje) ,ale także osoba która o auto nie dba. Ja o każde auto dbam,dbałem i mam czas żeby to doprowadzić do dobrego stanu ( mechanicznei,wizualnie itp).Jednocześnie zawsze jest to jakieś doświadczenie ,przecież to nie moje ostatnie auto ,więc na przyszłość będę miał łatwiej modzić,naprawiać-bo już coś tam wcześniej robiłem.Jeszcze jedno,umówmy się ,że żadne auto (z wyjątkiem old i young timerów) nie jest inwestycją finansową a studnią bez dna w którą wrzucamy pieniądze. W szczególności jeżeli chodzi o BMW ,więc o kwesti wartości auta po wtopionej kasie na mody,naprawy-przemilczmy,bo to nie o to tutaj chodzi. :cool2:

Łap recepte na ładne czerwone coupe:

 

Czarne felgi - japan racing najlepiej 19 cali [OBOWIĄZEK]

Shadow-line ( wywal te chromy ) pasuje słabo...do czerwonego. [OBOWIĄZEK]

Czarne nery oryginalne, anie kolorowane jakimś badziewiem.

Zaciski lepiej czarne, żółte wygląda.. fuu bee.

Lotka to chyba jakiś żart..

 

To moja osobista opinia. Każdemu się pewnie spodoba. :mrgreen:

 

Tak jak pisałem wcześniej- plan na to auto mam rozbity na trzy etapy :

1.doprowadzneie auta pod względem mechaniki do dobrej kondycji

2. mody mechaniczne,chip

3.mody wizualne,detaling

 

Trzeci etam daleko,ale to nie zmienia faktu że w tej kwesti nie mam żadnych pomysłów . Czarne felgi i ramki są w planach,tylko poprostu o nich nie wspomniałem w pierwszych postach. Co do zacisków mają być m performance,kolor dla mnie tutaj akurat nie gra roli znaczącej. Nerki są oklejone. Lotka zostanie :8)

 

Pozdrawiam wszystkich

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie zrozumialeś napisalem ze wg mnie takie "okazje" nadaja sie dla ignorantow ktorym nie zalezy na stanie ciesza sie ze tanio kupili nie dbaja i jezdza jak jest. Dla ludzi inwestujacych w auto dbajacych i wsadzajacych kase takie egzemplarze sie nie nadaja takie moje zdanie bo wladujesz 20k i przy sprzedazy nikt Ci nie zaplaci dobrej ceny za to auto bo mialo przygode i jest przemalowane dalej bedzie tanie zeby w ogole sprzedac. Lepiej bylo wg mnie od razu kupic auto w bdb stanie o te 20tys drozsze i wtedy mozna o nie dbać i inwestowac.

Mimo wszystko powodzenia kazdy robi jak uwaza.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo spodobało mi się kolego że na wstępie przyznałeś się że samochód był bity :cool2: :cool2:

Ja akurat również mam samochód bity i spójrz na moją galerię :wink: :)

Swój samochód sprawdzałem pod kątem silnika i skrzyni biegów i to były dla mnie priorytety, bardzo ważną sprawą była również konstrukcja karoserii a to że samochód był malowany nie było dla mnie niczym niepokojącym. Ważne że swoje auto kupiłem za dobre pieniądze i miałem kasę na zrobienie pakietu startowego.

Bardzo fajnie że chcesz doprowadzić auto do należytego porządku ale modyfikacje kolektora ssącego są moim zdaniem niezbyt dobre oraz usunięcie DPF-a to też niezbyt dobry pomysł ale to twoja sprawa i tylko się wypowiedziałem na ten temat, IC-ek wagnera to dobry kierunek ale można zaoszczędzić (skoro jesteś krakowskim centysiem) i kupić IC z MGmotorsport za połowę mniejszą kasę a wykonanie jest identyczne jak Wagner jakby co to mam u siebie dwa lata i zero problemu, hamulce Mperformance f30 to też bardzo dobra decyzja bo hamowanie po założeniu przodu i tyłu jest rewelacyjne i polecam każdemu :) :wink: :cool2:

Kolego trzymaj tak dalej a w końcu osiągniesz swój cel ja propnuję Ci zawias KW V3 i będziesz w niebie jeśli chodzi o komfort i sportowe zacięcie tego zawieszenia. Zajrzyj do mojej galerii to dowiesz się więcej :) :wink: :cool2:

viewtopic.php?f=158&t=211412

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Wam :D

 

Dziś pojechałem do znajomego który pracuje w V techu aby zobaczyć jak tam trzyma seria i...

 

JESTEM ZASKOCZONY POZYTYWNIE :twisted: :twisted: :twisted:

 

Na trzy pomiary pierwszy wyszedł 301km i 603nm ,drugi prawie indetyczny a trzecie było 299km i 599 nm :P

 

http://images76.fotosik.pl/459/2ddf2c4e593b2baemed.jpg

 

Czyli wychodzi na to ,że regeneracja turbo,wywalenie DPF'a dało mi 15km wiecej :D

 

Co do postępów , zamówione nowe oponki,kierownica M-pakiet. Czekam również na wycenę IC i przelotówki z MG. Szukam tych listew ale na ebay de i uk nic nie ma,allegro też lipa .W ASO gdy dziś byłem kupić uszczelkę pod reflektor i przy okazji pytałem o listwy.Powiedzieli mi 4200zł.. :mad2:

 

 

Teraz pytanie do Was,jako że jest trudność ze znalezieniem listw ozdobnych a w ASO cena zaporowa,czy myślicie że obklejenie ich jest dobrym pomysłem ?

Jeszcze jedno, jeżeli chodzi o hamulce M Preformance,macie jakieś pomysły gdzie je można kupić prócz aso ? Narazie czekam na informacje od znajomego mechanika z Niemiec czy przypadkiem nie ma jakiś używanych,ale jak dotąd cisza.

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witajcie,

 

Od czasu ostatniego posta zrobiłem kilka rzeczy. Przez ten czas w którym szukam hamulców itp. nie próżnowałem ,wymieniłem sobie oświetlenie środka na LED,obkleiłem ''drewniane'' listwy na czarny połysk ( pierwszy raz to robiłem i będe musiał chociażby na środkowym panelu z tyłu użyć benzyny ekstrakcyjnej żeby zerwać to i nakleić od nowa-ale człowiek sie uczy cały czas ;) ).

Wymieniłem również kierownice na M-pakiet oraz listwy na progach.

Również wymieniłem sobie osłone silnika,połamaną gdy auto było na glebie :x

1. LEDy

 

http://images76.fotosik.pl/530/155fe692b120ba09med.jpg

 

2. Kierownica

 

http://images76.fotosik.pl/530/8e2ecf95359309ffmed.jpg

 

3. Listwy

 

http://images76.fotosik.pl/530/1c66536301b3e3bdmed.jpg

 

4. listwy środkowe

 

http://images76.fotosik.pl/530/976ea93ae1833312med.jpg

 

 

W następnym tygodniu,o ile coś nie ''wypadnie'' jadę do lakiernika pomalować listwy zewnętrzne,ozdobne na czarny połysk.

Btw. co do hamulców ,mam możliwość zamontowania 6TŁ zacisków na przód pod tarcze 360x30,wraz z tylnymi lepszymi pod względem wizualnym (pełniejsze,większe) 2TŁ 336x22 (czyli rozmiar taki sam jak teraz),ale odchodzę od tego pomysłu. Po konsultacji z kilkoma osobami (Dziękuje wszystkim za doradztwo) doszedłem do wniosku ,że to nie ma sensu i jest zbyt przekombinowane. Przód to zaciski z Lexusa więc klocki trzeba brać od niego,tył od SLS'a-klocki analogicznie,tym bardziej że cena oscyluje za cały zestaw w granicach 7-8 tyś. Prawie cena zestawu MP z F'ki więc chyba się zdecyduje na nie,bez kombinatorstwa.

Zresztą zanim coś ruszę z całymi hamulcami ,czeka mnie wymiana klocków bo pojawił mi się komunikat. Tak sobie myślę,że może wymienić tarcze wraz z klockami? Jeżdżę dużo po górzystych terenach i chciałbym poprawić hamowanie chociaż trochę,zanim zacznę robić coś większego z układem hamowania.

 

pozdrawiam

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocki polecam EBC. Miałem wcześniej OEM i Tarox i o ile do jakości nie mam zastrzeżeń to nie podobała mi się w nich jedna rzecz. Mianowicie nie pokrywają całej powierzchni tarczy przez co powstaje rant na jej obrzeżach. A EBC Yellow stuff (takie teraz posiadam, ale pewnie w zielonych i czerwonych będzie podobnie) za równo z przodu jak i z tyłu idealnie pokrywają całą tarczę. Myślę, że przy wymianie całego zestawu na pewno warto to rozważyć. Do tego tarcze Zimmerman sport, mają rozsądną cenę. I to będzie raczej max jaki osiągniesz na seryjnych zaciskach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

Wczoraj odebrałem taki zestaw : Zimermanny Sport i klocki Hawka. Zacząłem wszystko wymieniać wieczorem,narazie poszedł sam tył. Ile ja się namęczyłem żeby zdjąć tylne tarcze. . :mad2:

 

 

 

http://images77.fotosik.pl/543/6b0d560f0ec09512gen.jpg

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak wymieniałem to z tyłem też miałem problem. Z Przodem powinno być lepiej. Jak już trochę pojeździsz to napisz jak taki zestaw się sprawuje, szczególnie klocki.
.

 

 

Przednie tarcze zeszły bez problemu . Jedynie co mnie nie poszło tak to zacisk z jarzmem. W filmiku na YT chłopak pokazywał ze odkrecal wpierw śruby imbusowe a potem odkrecal jarzmo. Ja napotkalem problem, mianowicie imbusy nie chcą wyjść z tulejek przez ta gumę więc musiałem odkrecac jarzmo i dopiero je wypchnac palcami. Wszystko ładnie wyczyscilem, złożyłem . Podjechalem sobie nawet do znajomego mechanika żeby mi skontrolowal robotę i doktecil pistoletem pneumatycznym śruby od kół . Teraz trzeba wszystko dotrzeć . Zdjęcia jak to wygląda wstawię jak odświeże zaciski, pomaluje je na czarno bo ten żółty to kipisz. Miałem to zrobić dziś ale musiałem usunąć się z garażu bo przychodzą jutro Panowie na remont :P . Będę pisał co i jak z tymi klockami jak trochę nimi przejade . Pzdr

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.