Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Od pół roku posiadania e90 z silnikiem N52 dowiedziałem się już o nim całkiem sporo. Ale od samego początku wkurzał mnie stopień rozwalenia informacji po różnych forach i tematach.

 

Dlatego postanowiłem napisać mini-kompendium na temat N52 i kilku rzeczy których dowiedziałem się w międzyczasie o E90.

 

Myślę że może być to cenne źródło wiedzy dla obecnych i przyszłych właścicieli E90 325i, 328i i 330i.

 

https://docs.google.com/document/d/1-1LNlaQEgGufGP7XAHT3EuIGKHUQ-xpA3BO-kDrBIUY/edit

 

Dokument ciągle powstaje i nie jest pewnie nawet w 50% kompletny.

 

Jeżeli ktoś byłby chętny pomóc mi rozwinąć ten artykuł, to zapraszam. Kilka tematów (zaznaczonych kolorem czerwonym) wymaga rozwinięcia i kontynuacji, jak i jest wiele kolejnych które można by dodać. Oczywiste jest, że skupiłem się na tematach, które albo dotknęły mnie bezpośrednio, albo mogą dotknąć i zrobiłem research.

 

Zapraszam również do komentowania dokumentu własnymi spostrzeżeniami i zauważonymi błędami i nieścisłościami.

 

Nie sposób nie wspomnieć o temacie kolegów K8v8M i Rivasiego

viewtopic.php?f=70&t=262051

Którego artykuł jest rozszerzeniem i specjalizacją w stronę N52.

 

Aktualny spis treści artykułu:

Silnik
Płyny eksploatacyjne
Eksploatacja - filtry
Klekoczące zawory
Odma
Uszczelniacze zaworowe
DISA
Problemy z pierścieniami tłokowymi
Szczelność silnika
Chłodzenie silnika - elektryczna pompa wody i termostat
Zawieszenie
Skrzynia
Clutch delay valve (CDV)
Wyposażenie auta
Czujnik deszczu
Wymiana akumulatora
Padające moduły bluetooth (TCU / MULF) przy iDrive
Felgi i opony
Podstawowe pojęcia - wymiary felg i opon
ET - o co chodzi?
Dystanse
Optymalne wartości ET w E90
Fabryczne rozmiary opon. Naciąg
Przydatne linki
Ogólne o N52 i N52 w E90
Z tekstu:

Edytowane przez marvel.marv
  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

BRAWO !!! Życzyłbym sobie i innym użytkownikom takiego samego tematu o N53, ewentualnie rozwinięcie tego tematu i dodanie info o N53 bo myślę że dużo rzeczy jest/będzie podobne. Taki temat to skarbnica wiedzy. W takim temacie jest zawarte wszystko co należy wiedzieć i czego można się spodziewać od danego modelu. Myślę że w temacie można by jeszcze zawrzeć wzmiankę o oponach, i tak jak to jest z olejami wymienić dobre i złe opony, wymienić marki polecane i odradzane. Ja na swoim przykładzie mogę powiedzieć że miałem z tym problem bo znalazłem sprzeczne informacje na ten temat w sieci. Można by jeszcze dodać info na temat instalacji gazowej i tego jaka instalacja jest warta zamontowania a jakiej unikać. Swoją drogą chciałbym uzyskać taką informację czy w ogóle jest możliwość instalacji LPG do N53 auta z bezpośrednim wtryskiem ??

Można by jeszcze dorzucić dokładne info jaki kabel i jaka INPA rusza nasze e9x co by nie było problemów z szukaniem właściwego oprogramowania.

Mam nadzieję że temat będzie rozwijany przez autora i w końcu będzie jeden jasny, prosty i przejrzysty temat na temat e9x w Benzynie.

Opublikowano
Ogólnie większość instalacji gazowych nie będzie działać z N53.

 

Natomiast na rynku ponoć już są instalację działające z bezpośrednim wtryskiem. Tylko cena jest większa,

 

Ku woli ścisłości to ja nie planuję zakładania gazu bo w tym aucie nie ma na to miejsca. Pytam ogólnie o gaz w N53 z bezpośrednim wtryskiem, bo rok temu czytałem tu i tam że do auta z bezpośrednim wtryskiem paliwa gazu NIE MA. Przez rok czasu mogło się coś zmienić bo jak wiadomo technika nie stoi w miejscu. Mam w pracy jednego magika który jest zajadłym fanem podtlenku LPG mimo tego że sam jeździ Diesel-em i mi cały czas 4litery truje że jakby miał moje auto to już by je dawno zagazował. Ja mu tłumacze że nie ma miejsca na butle i co najważniejsze że auto ma bezpośredni wtrysk paliwa i nie ma takiej instalacji gazowej która to zasili, a on mi cały czas z uporem maniaka twierdzi że jest i że ja się nie znam. Dlatego pytam czy faktycznie jest taka możliwość czy nie.

Opublikowano

Panowie ktos chetny dopisac osobny rozdzial o n53? :P

 

Co do gazu w n52 i n53 - ja nie interesuje sie tematem, jeśli ktoś chciałby to dopisać to zapraszam.

 

O olejach 3 zdania napisałem.

 

Opony to nie jest temat specyficzny ani dla n52 ani do e9x, więc o tym nie chcę pisać.

 

Felgi to inny temat - może coś napiszę o parametrach w e9x.

 

Ogólnie wystrzegam się dawania swoich opinii, wolę zebrać wiedzę z sieci w formie "najczęściej polecane są x, najbardziej niepolecane są y". Gusta są różne i ja nie czuję się jakimś ekspertem mimo że swoje ulubione marki mam.

Opublikowano

Mozesz tez cos dodac na temat jak reanimowac zapieczone pierscienie w silnikach z wada - mi sie udalo dzieki koledze Rivasi.

 

Moj sinlnik N52N bral 1l oleju na 1k mil - samochod serwisowany od samego poczatku w BMW.

 

Zrobilem 3x wymiany oleju w przedzialach okolo 6-8k mil - Plukanka AR2300 lub Liqui Moly i zalany Mobil1 0w-40 + AR9100.

 

Pozbylem sie nagaru w silniku, wyglada na to ze pierscienie puscily i zrewitalizowalo mi zbutwiale gumki popychaczow bo przez ostatnie 1k mil silnik nie spalil doslownie nic...

 

 

Moim zdaniem warto sprobowac

Opublikowano
Mozesz tez cos dodac na temat jak reanimowac zapieczone pierscienie w silnikach z wada - mi sie udalo dzieki koledze Rivasi.

 

Moj sinlnik N52N bral 1l oleju na 1k mil - samochod serwisowany od samego poczatku w BMW.

 

Zrobilem 3x wymiany oleju w przedzialach okolo 6-8k mil - Plukanka AR2300 lub Liqui Moly i zalany Mobil1 0w-40 + AR9100.

 

Pozbylem sie nagaru w silniku, wyglada na to ze pierscienie puscily i zrewitalizowalo mi zbutwiale gumki popychaczow bo przez ostatnie 1k mil silnik nie spalil doslownie nic...

 

Moim zdaniem warto sprobowac

 

Dodane - Strona 4 :)

Opublikowano
Jak ktos ma klopoty z silnikiem N52 powinien przeczytac to kompendium wiedzy, odpowiedz w nim jest na 99% pytan zazwyczaj zadawanych

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
wydrukowalem sobie i bede sie kontaktowal

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Muszę wymienić akumulator, od dwóch lat z hakiem mam zwykły VARTA 80Ah.

Jak 15 minut pogra radio, zapala się żółta kontrolka, więc aku do bani.

 

Zastanawiam się nad VARTA EFB 80 Ah,

http://allegro.pl/akumulator-varta-start-stop-efb-80ah-f22-i6083437439.html

 

tylko pod co go zakodować?

1. jako zwykły 80 Ah

2. jako AGM 80 Ah

 

Tu można poczytać o aku EFB

http://www.skarbiec.biz/lifestyle/gadzety/01_03_2013.htm

 

Lub żelowy AGM -

przykładowo, tylko że nowy:

http://allegro.pl/akumulator-agm-varta-80ah-800a-bmw-zelowy-43-2013-i6035819087.html

 

Jak myślicie, co wybrać?

-----///Moja galeria- BMW E90- M Pakiet LCI///------

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=146363

Klik by powiększyć


e34a03810f04.jpg

Opublikowano
Muszę wymienić akumulator, od dwóch lat z hakiem mam zwykły VARTA 80Ah.

Jak 15 minut pogra radio, zapala się żółta kontrolka, więc aku do bani.

 

Zastanawiam się nad VARTA EFB 80 Ah,

http://allegro.pl/akumulator-varta-start-stop-efb-80ah-f22-i6083437439.html

 

tylko pod co go zakodować?

1. jako zwykły 80 Ah

2. jako AGM 80 Ah

 

Tu można poczytać o aku EFB

http://www.skarbiec.biz/lifestyle/gadzety/01_03_2013.htm

 

Lub żelowy AGM -

przykładowo, tylko że nowy:

http://allegro.pl/akumulator-agm-varta-80ah-800a-bmw-zelowy-43-2013-i6035819087.html

 

Jak myślicie, co wybrać?

Ja bym tego EFB zakodował jako zwykły jeżeli nie masz start/stop, szczególnie skoro

Sporą wadą akumulatorów EFB w porównaniu z ich konkurentami z testu jest fakt, że duże wyładowanie bardziej im szkodzi
Opublikowano
ja bym jednak poszedl wyzej w 90 lub wyzej, orginalnie masz 90 i jest to wedlug mnie minimum, jak patrze ile jest w stanie utrzymac np kamere podczas parkowania, ja osobiscie przy zmianie pojde w 100 lub 110

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Odnajde technical bulletin jutro ale w benzynach N52 z poczatku przed liftem zalecano upgrade bateri bo tym jak bylo duzo skarg ze bateria sie wyladowuje dosyc szybko, zreszta u mnie przy sprawdzianie w ASO, dostalem info ze baterie ktora mialem na stanie 80AH trzeba wedlug zalecen wymienic na 90AH i przy zakupie sprzedajacy uwzglednil to w cenie bo w katowicach mu powiedziano to samo.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

co do odmy w N52 , to może warto dodać to:

http://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/BMW-3-Series-E90/ENGINE-Crankcase_Breather_Valve_Replacement/ENGINE-Crankcase_Breather_Valve_Replacement.htm

 

 

Jeśli chodzi o akumulator, to moje BMW wyjechało z fabryki na zwykłym aku 70 Ah. Potem wymieniłem na zwykły Varta 80 Ah, plus oczywiście rejestracja przez kolegę dziqsek.

Wytrzymał niecałe 3 lata.

 

Teraz muszę zmienić, i zamierzam dać Varte żelowy AGM 80Ah. Mam ofertę za 650 pln

 

 

Kolego Rivasi, znalazłeś ten technical bulletin ?

-----///Moja galeria- BMW E90- M Pakiet LCI///------

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=146363

Klik by powiększyć


e34a03810f04.jpg

Opublikowano
nie mialem czasu poszukac mam zagoniony ydzien ale moja wyjechala na 80, zmienili w ASO na 90 a po dolozeniuu kilku opcji za chwile wymienie na AGM 100 bo niektore urzedzenia w BMW WYMAGAJA AGM do poprawnego funkcjonowania (np kamera rejestrujacy BMW advanced intelieye chocby ale rownierz NSB z tego co wlasnie przeczytalem itd...) a np przy 90AH kemrka na parkingu trzyma 30/40 minut bez zasilania zanim komp ja odlaczy a przy 100 bedzie ponad 12 godzin...

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.