Skocz do zawartości

Ściąganie po wymianie kół


MikeE87

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Wymieniłem sobie dzisiaj kółeczka na letnie(z góry dziękuję za komentarze ze jeszcze za wcześnie...). Zawiozłem koła do wyważenia- gość wydawał się być sensowny- zdjął stare odważniki, założył nowe, a potem założył mi koła... Wsiadłem w auto i zauważyłem, że przy wyższych prędkościach ściąga mi samochód na prawo. Niby ostatnio miałem wymieniane łożysko mcphersona, ale mechanik mówił, że nie wymaga to ustawiania zbieżności, a swoją drogą na stalówkach(opony zimowe) nic mi nie ściągało(to jest pierwsze pytanie, na które nie znam odpowiedzi)... Jakoś nie dociera do mnie to, że chodzi o zbieżność- przy tej logice trzeba by robić geometrie przy każdej wymianie... Jak będe zmieniał na zimowe po lecie to też będę musiał robić zbieżność? Jest coś co mógłbym zrobić przed zrobieniem zbieżności, albo ewentualną wymianą opon?

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) czy te duze predkosci jak to napisales sa znaczace i nie osiagales ich na zimowkach?

2) czy opony, ktore zalozyles 2/4? sa nowe/ uzywane i jezdziles na nich w poprzednim sezonie

 

Duze jak duze... Ok 100kmph- droga, ktora jezdze bardzo czesto i na zimowkach nie bylo problemow...

 

Opony niestety zakladam pierwszy raz po poprzednim wlascicielu... Dwie sa z 2014 i dwie z 2013. Ten sam model tylko inna data produkcji

 

Wczoraj jeszcze odkrylem, ze to wcale nie bylo sciaganie w jedna strone tylko w obie... Jak jechalem ta wspomniana wczesniej droga to sciagalo mnie ewidentnie na prawo, a jak wracalem ta sama droga to sciagalo mnie w lewo

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam chyba odpowiedz na moje problemy... Cos czego przy zakupie nie zauwazylem czyli ze jedna opona jest o rok mlodsza niz reszta... (2013 i jedna 2014) sprobuje ta jedna nowsza wrzucic na tyl i zobaczymy czy cos sie zmieni...

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ze opona jedna mlodsza czy starsza nie ma az takiego wplywu, wplyw bedzie miala w jakim stanie sa opony, obejrzyj je sam dokladnie czy maja rowny bieznik, podjedz do wulkanizatora niech zobaczy na wywazarce czy opony sa rowno starte. U mnie np przy prostym tescie na wywazarce za pomoca naniesienia kredy na opone i jej dalszym toczeniu linia kredy zjechala kompletnie w bok, opony do kosza i to bylo powodem, ze mi sciagalo auto na bok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ze opona jedna mlodsza czy starsza nie ma az takiego wplywu, wplyw bedzie miala w jakim stanie sa opony, obejrzyj je sam dokladnie czy maja rowny bieznik, podjedz do wulkanizatora niech zobaczy na wywazarce czy opony sa rowno starte. U mnie np przy prostym tescie na wywazarce za pomoca naniesienia kredy na opone i jej dalszym toczeniu linia kredy zjechala kompletnie w bok, opony do kosza i to bylo powodem, ze mi sciagalo auto na bok.

To by byla lekka lipa w takim razie...

Teraz zrobilem taki myk ze przelozylem lewy przod na lewy tyl i jest duza roznica... Dalej sciaga, ale w porownaniu do tego co bylo przed przekladka to nic... Gadalem z mechecem i mowil ze pewnie mam sciete opony...

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Innej opocji poprostu nie ma jak to ze opony sa do kosza, jezeli ci sie tak zaczelo dziac po zmianie opon. Przeloz na zimowki spowrotem i sie rozgladaj za oponami

 

troche szkoda, bo opony prawie nowki no ale coz poradze...

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem sobie dzisiaj kółeczka na letnie(z góry dziękuję za komentarze ze jeszcze za wcześnie...).

 

Ten śnieg dziś rano to chyba ze specjalną dedykacją ;) Też już myślałem ale jeszcze się wstrzymam jak ta pogoda tak wariuje :/

 

co do kół ja również bym zmienił z powrotem na zimówki i jeśli problem zniknął to coś jest ewidentnie letnimi kołami.

 

A czy po przełożeniu przód <-> tył ustawiłeś poprawne ciśnienie? (u mnie jest wymagane inne przód, inne tył).

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ta pogoda to niezla niespodzianka. Kola wymienilem

glownie dlatego:http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160315/2a058dc531379dd4eab1d7b753197d06.jpg

Cisnienie dalem 2.5 na wszystkie kola bo zamienialem kola...

Po zmianie przodu na tyl jest duza roznica, tylko teraz sciaga- minimalnie, ale jednak-w prawo. To chyba wystarczajacy sygnal ze to nie wina zbieznosci?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie. Cudowałem z oponami, przekładki lewo prawo, oraz przód na tył. Raz lepiej, raz gorzej. Dopiero geometria komputerowa wykazała jeden z kątów na tylnym na czerwonym. Korekta konta i po problemie teraz auto jeździ prosto na letnich i na zimówkach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawosci jaki rozmiar tych opon?

Jedyneczki sa wrazliwe na nieprawidlowo zuzyte opony, a i na odwrot, latwo w jedynce zalatwic opony przez niepoprawna zbieznosc

205/55/r16 dokladnie to samo co na zime...

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie. Cudowałem z oponami, przekładki lewo prawo, oraz przód na tył. Raz lepiej, raz gorzej. Dopiero geometria komputerowa wykazała jeden z kątów na tylnym na czerwonym. Korekta konta i po problemie teraz auto jeździ prosto na letnich i na zimówkach.

 

W takim razie jade jutro na zbieznosc. Jak pomoze to masz browara do odbioru w Krk :D

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie każda ingerencja w zawieszenie powinna kończyć się ustawieniem geometrii lub przynajmniej zbieżności,jednak mało kto to robi,w twoim przypadku powodem ściągania są raczej nierównomiernie zużyte opony,najpierw ustawiłbym geometrię-z przodu i z tyłu,a później pojechałbym do wulkanizatora żeby odpowiedział które opony są zużyte-lato czy zima.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem na zbieżności i zrobili małą poprawkę. Niestety dalej ściąga, ale jak sie okazuje moje opony są asymetryczne, a nie kierunkowe więc spróbuje je poprzekładać do najbardziej optymalnego położenia- jestem już blisko. Żeby było śmieszniej to wyjeżdżając ze stacji diagnostycznej wywaliło mi błąd od modułu PDC... Wyciągnąłem go i leży w ryżu ;D http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160316/7b29e7657683c01c96fc16a1a2d9f6e1.jpg

 

Tak przy okazji: Ma ktoś jakiś pomysł co trzeba uszczelnić?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich obliczen wynika ze jedna opona jest starta o ok. 0,5-0,8mm w porownaniu do drugiej na osi... Pozostale dwie sa bardzo podobne... Wychodzi na to ze trzeba bedzie pomyslec o zmianie dwoch opon...

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz czy hamulce Ci nie powoduja tego sciagania...

Jesli jest to spowodowane oponami to mozesz do tej opony co stawia opor fuknac wiecej powietrza - to powinno rozwiazac Ci problem

 

Mam wrazenie ze czasami jak puszczam reczny to on dalej trzyma do poki nie rusze, e potem jest git. Ewidentnie problem tkwi w oponach bo zawsze sciaga w przeciwna strone niz ta po ktorej jest opona z mniejszym bieznikiem(mniejszy promien obrotu--> prawa opona wyprzedza lewa :D) wiec jak zamienie opony to po prostu sciaga mnie w druga strone :D jutro sprobuje fuknac wiecej do tej opony i zobaczymy co bedzie :D

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wymień duże tuleje przednich wahaczy i tył pływające to nie będzie Ci ściągać auta na pochylonej drodze stawiam że w koleinach też auto pływa. Zużycia tych tulei nie zauważysz a będą luźne na bank stawiam że oryginalne. Zacznin od przodu jak nie wystarczy to pływające tył ale myślę że przód załatwi sprawę. Komplet tulei trw czy lemforder ok 120zl.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień duże tuleje przednich wahaczy i tył pływające to nie będzie Ci ściągać auta na pochylonej drodze stawiam że w koleinach też auto pływa. Zużycia tych tulei nie zauważysz a będą luźne na bank stawiam że oryginalne. Zacznin od przodu jak nie wystarczy to pływające tył ale myślę że przód załatwi sprawę. Komplet tulei trw czy lemforder ok 120zl.

 

Auto nie pływa tylko sciaga- jest roznica... Jak zamienie kola to sciaga w druga strone. To na pewno wina opon, bo w zawieszeniu jest wszystko git

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też ściąga raz w lewo raz w prawo. Problem zaczął się od czasu jak pękła mi sprężyna przy okazji zerwało dolne mocowanie tej sprężyny które jest zaprasowane na amortyzatorze. Ustawiłem je i sprężyny wymieniłem ale wydaje mi się ze się obraca i przez to czasem ściąga. Czeka mnie jeszcze wymiana amortyzatorów choć nie mają chyba jeszcze roku, spróbuje zareklamować bo jednego nie da się kupić od monroe . Przy okazji wymienię chyba łożyska bo już mam dość rozbierania tego kolejny raz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pisales ze raz sciaga w lewo raz w prawo zaleznie od pochylenia drogi. Polecam wymienic te tuleje cala robota z czesciami i wymiana ok 200zl a zuzycia po nie widac chyba ze juz sie wyrwa. Najlepiej kupic tuleje pelne od m3 wtedy mamy problem z glowy na zawsze. Auto jest duzo mniej czule na koleiny i pochylenie drogi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest odczuwalne ściąganie w jedną strone w zależności od tego, położenia przednich kół (zamiana lewe z prawym). Nawet na prostej drodze to czuć. Na zimówkach nie było problemów :mad2:

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.