Skocz do zawartości

120d , po remoncie


djmatejo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

mam problem gdyż

robiłem teraz remont silnika , tzn.. ,

wymieniłem pierscienie , i uszczelki gdyż auto papało mi olej i ubywało płynu chłodzącego

i teraz mam taką sytuacje że jak odpalę auto to auto kopci na taki leko przejzroczysty , szary kolor a zapach dymu jest taki kwaśny .

czy to tak ma być ?

a druga sprawa jest taka że mam problem z płynem chłodzącym chodzi mi o to że jak zrobie z 30km , to wąż ten co idzie od chłodnicy jest dość twardy,tylko trochę go mogę ścisnąć , a chłodnica jest gorąca i ubywa mi płynu , a jak dam po gazie to z chłodnicy leci para

proszę o pomoc..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zacznij od poczatku...

Przed naprawa auto tez kopcilo?

Ile auto ma przejechane?

Z jakiego powodu robiles to co nazywasz REMONTEM?

Kto to wykonal?

jak odpalę auto to auto kopci na taki leko przejzroczysty , szary kolor a zapach dymu jest taki kwaśny .

czy to tak ma być ?

jak dlugo Ci kopci?

a jak dam po gazie to z chłodnicy leci para

chlodnica jest wilgotna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a więc tak

auto brało olej i płyn a wtedy kopcił ładnie

teraz po remoncie tzn, wymienione pierścienie i uszczelki

auto jak odpalam kopci na taki przejzroczysty kolor lekko szary i ma taki kwasny zapach , ale przypuszczam że to wina paliwa bo jak auto ciepłe jest to wcale nie kopci

auto ma przejechane 207tys. a czy chłodnica jest wilgotna to nwm , ale jak patrze na wentylator przed chłodnica od dołu to jest mokre

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a więc tak

auto brało olej i płyn a wtedy kopcił ładnie

teraz po remoncie tzn, wymienione pierścienie i uszczelki

auto jak odpalam kopci na taki przejzroczysty kolor lekko szary i ma taki kwasny zapach , ale przypuszczam że to wina paliwa bo jak auto ciepłe jest to wcale nie kopci

auto ma przejechane 207tys. a czy chłodnica jest wilgotna to nwm , ale jak patrze na wentylator przed chłodnica od dołu to jest mokre

a jeszcze czasami jest tak jak auto jest ciepłe to 3 razy jest tak że odpali i zaraz zgaśnie , czyżby na pompowtryskach dostawał powietrza ? , bo stare podkładki miedziane były dane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego - z remontem to nie ma nic wspolnego...

Z tego co opisujesz widze ze naprawa zostala rozpoczeta od usowania skutkow a przyczyna brania oleju i plynu chlodzacego nadal siedzi w aucie...

teraz zrob tak;

1. odkrec korek zbiornika plynu chlodnicy i luknij czy nie ma tam oleju

2. odkrec korek wlewu oleju i zobacz czy nie ma tam plynu chlodniczego / osad konsystencji majonezu koloru kakao /

3.podjedz do mechanika zmierzyc cisnienie oraz obecnosc spalin w ukladzie chlodzenia /moze tam byc do 4 ech BAR /

4.Jesli cisnienie bedzie w normie to szkukaj przyczyny mokrego wentylatora - nieszczelnosc ukladu da Ci odpowiedz na ubytek plynu

 

Daj znac o wynikach a kopcenie silnika zostawmy na koniec bo trzeba zachowac jakas rozsadna kolejnosc

Twoja naprawe przeprowadzal mechanik?

Jaki masz olej w silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wykonywał mi naprawę taki znajomy mechanik.

czy cisnienie sprawdziłem ? , hmm , no moim zdaniem jest duże ciśnienie bo jak przejadę się autem z 30km , i przyjadę to mam dosyć twarde węże, a jak odkręcę korek to dużo powietrza ucieka , a jak auto po jeździe przestoi całą noc i dopiero odkręcę korek to powietrze jeszcze jest.

dlaczego głowicy nie planowałem ? , kasa mnie trochę trzymała..

żadnego majonezu nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważne jest jakiego rzędu jest to ciśnienie. U mnie też jak odkręcę korek na drugi dzień to też jeszcze słychać syczenie. Skoro nie ma oleju w wodzie do myślę że tak jak ktoś wcześniej pisał mogą być przedmuchy do układu chłodzenia i w drugą stronę płyn dostaje się do cylindrów i stąd ubywający płyn i dziwny zapach spalin.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
czy cisnienie sprawdziłem ? , hmm , no moim zdaniem jest duże ciśnienie

Kolego cisnienie mierzy sie w BAR-ach a nie w zdaniach :)

Prubuje dojsc czy ubytek plynu byl przez nieszczelna chlodnice czy tez cisnienie w ukladzie chlodzenia ja rozszczelnilo...

Psalem Ci ze tam moze byc do 4-ech BAR - w kolach masz 2 BAR-y i tez sa twarde

Pomiar cisnienia da Ci odpowiedz czy naprawa jest wykonana poprawnie

dlaczego głowicy nie planowałem ? , kasa mnie trochę trzymała..

Przy kosztach jakie poniosles to byly groszowe sprawy a planowanie to jest podstawa

żadnego majonezu nie ma

to jest dobra wiadomosc

mogą być przedmuchy do układu chłodzenia i w drugą stronę płyn dostaje się do cylindrów i stąd ubywający płyn i dziwny zapach spalin.

zgadzam sie z Toba ale do tego potrzebny jest pomiar cisnienia - spalany plyn ma slodki zapach i czuc glikol oraz widac pare wodna...

djmatejo pisal o mokrym wentylatorze - mysle ze tam jest ubytek plynu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M47 czy N47?? jesli N47 to tam lubi pękać blok....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M47

mhm wszystko czaje , a jakie cisnienie maxymalne powinno być w układzie cisnienia max do 4 bar ? ? ,

ale chyba jednak głowice będzie lepiej wyciągnąć i splanować bo patrzyłem teraz na kanale od spodu i jest między blokiem a głowicą wilgotne od oleju czyli chyba [BAD] :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
a jakie cisnienie maxymalne powinno być w układzie cisnienia max do 4 bar ? ?

Tak - masz to napisane juz dwa razy

jednak głowice będzie lepiej wyciągnąć i splanować bo patrzyłem teraz na kanale od spodu i jest między blokiem a głowicą wilgotne od oleju czyli chyba

Jak miales rozebrane to nie splanowales a teraz chcesz robic wszystko od nowa???

Z tym sie juz nie spiesz...

BMW w tym silniku przygotowalo dla mechanikow kilka niespodzianek...

Poszukaj dobrze wycieku bo zapewne widzisz go po stronie wydechu a wyciek moze byc z drugiej strony / glowica jest pochylona/

Jestem przekonany ze sam to robiles - mam racje???

Nie zanam zadnego mechanika ktory by popelnil az tyle szkolnych bledow ale jeszcze zapytam - ile zaplaciles za ta usluge i jak dlugo to robil???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak to po prostu wyglada...- nie gniewaj sie

pierscienie i uszczelki to ok 700 zl - tyle wzial za robocizne???

na przyszlosc bierz faktore za naprawe - to jest twoja gwarancja

popatrz na efekt naprawy - odstawiles auto bo bralo olej i tracilo plyn i co sie zmienilo po naprawie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

A co sie dziwisz?

Co wzial olej to dolewka i ciagle stan oleju pelny - w koncu silnik sie zbuntowal i przestal brac olej

 

P.S

Kolego nie zakladaj nowych tematow zwiazanych z ta sama usterka bo bedziesz otrzymywal bledne diagnozy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego

głowica została jeszcze raz ściągnięta i dana do planowania , tak samo została dana nowa uszczelka tylko o oczko grubsza. poskładane i myślę że to teraz nie ma nic już wspólnego nic z tym. wymieniłem teraz chłodnicę , auto się zagrzało lecz zaczął gotować się płyn w zbiorniczku i wypycha płyn . może źlę odpowietrzone ?

a tak za pytam co niby takiego daje że nadmuch włączysz na full , i staniesz pod górę ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

głowica została jeszcze raz ściągnięta i dana do planowania , tak samo została dana nowa uszczelka tylko o oczko grubsza. poskładane i myślę że to teraz nie ma nic już wspólnego nic z tym

A ja mysle ze po raz drugi wykonales ta sama robote nadal popelniajac przy niej powazne bledy

teraz tez to robil mechanik??-wzioles fakture???

a tak za pytam co niby takiego daje że nadmuch włączysz na full , i staniesz pod górę ?

o nadmuch nikt Cie nie pytal tylko o wentylator chlodnicy ale teraz to jest jeszcze molo istotne

tylko uszczelke wymieniles???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego

głowica została jeszcze raz ściągnięta i dana do planowania , tak samo została dana nowa uszczelka tylko o oczko grubsza. poskładane i myślę że to teraz nie ma nic już wspólnego nic z tym. wymieniłem teraz chłodnicę , auto się zagrzało lecz zaczął gotować się płyn w zbiorniczku i wypycha płyn . może źlę odpowietrzone ?

a tak za pytam co niby takiego daje że nadmuch włączysz na full , i staniesz pod górę ??

Planowanie to jedno. Nie jest konieczne jeżeli głowica jest prosta.

Pierwsze i najważniejsze przy ściągniętej głowicy jest jej szczelność. Czyli sprawdzenie czy nie jest pęknięta.

 

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.