Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

mam problem gdyż

robiłem teraz remont silnika , tzn.. ,

wymieniłem pierscienie , i uszczelki gdyż auto papało mi olej i ubywało płynu chłodzącego

i teraz mam taką sytuacje że jak odpalę auto to auto kopci na taki leko przejzroczysty , szary kolor a zapach dymu jest taki kwaśny .

czy to tak ma być ?

a druga sprawa jest taka że mam problem z płynem chłodzącym chodzi mi o to że jak zrobie z 30km , to wąż ten co idzie od chłodnicy jest dość twardy,tylko trochę go mogę ścisnąć , a chłodnica jest gorąca i ubywa mi płynu , a jak dam po gazie to z chłodnicy leci para

proszę o pomoc..

Opublikowano

Uszczelka pod glowica puszcza cisnienie w uklad chlodzenia. Ktos spapral robote.

 

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zacznij od poczatku...

Przed naprawa auto tez kopcilo?

Ile auto ma przejechane?

Z jakiego powodu robiles to co nazywasz REMONTEM?

Kto to wykonal?

jak odpalę auto to auto kopci na taki leko przejzroczysty , szary kolor a zapach dymu jest taki kwaśny .

czy to tak ma być ?

jak dlugo Ci kopci?

a jak dam po gazie to z chłodnicy leci para

chlodnica jest wilgotna?

Opublikowano

a więc tak

auto brało olej i płyn a wtedy kopcił ładnie

teraz po remoncie tzn, wymienione pierścienie i uszczelki

auto jak odpalam kopci na taki przejzroczysty kolor lekko szary i ma taki kwasny zapach , ale przypuszczam że to wina paliwa bo jak auto ciepłe jest to wcale nie kopci

auto ma przejechane 207tys. a czy chłodnica jest wilgotna to nwm , ale jak patrze na wentylator przed chłodnica od dołu to jest mokre

Opublikowano
a więc tak

auto brało olej i płyn a wtedy kopcił ładnie

teraz po remoncie tzn, wymienione pierścienie i uszczelki

auto jak odpalam kopci na taki przejzroczysty kolor lekko szary i ma taki kwasny zapach , ale przypuszczam że to wina paliwa bo jak auto ciepłe jest to wcale nie kopci

auto ma przejechane 207tys. a czy chłodnica jest wilgotna to nwm , ale jak patrze na wentylator przed chłodnica od dołu to jest mokre

a jeszcze czasami jest tak jak auto jest ciepłe to 3 razy jest tak że odpali i zaraz zgaśnie , czyżby na pompowtryskach dostawał powietrza ? , bo stare podkładki miedziane były dane

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego - z remontem to nie ma nic wspolnego...

Z tego co opisujesz widze ze naprawa zostala rozpoczeta od usowania skutkow a przyczyna brania oleju i plynu chlodzacego nadal siedzi w aucie...

teraz zrob tak;

1. odkrec korek zbiornika plynu chlodnicy i luknij czy nie ma tam oleju

2. odkrec korek wlewu oleju i zobacz czy nie ma tam plynu chlodniczego / osad konsystencji majonezu koloru kakao /

3.podjedz do mechanika zmierzyc cisnienie oraz obecnosc spalin w ukladzie chlodzenia /moze tam byc do 4 ech BAR /

4.Jesli cisnienie bedzie w normie to szkukaj przyczyny mokrego wentylatora - nieszczelnosc ukladu da Ci odpowiedz na ubytek plynu

 

Daj znac o wynikach a kopcenie silnika zostawmy na koniec bo trzeba zachowac jakas rozsadna kolejnosc

Twoja naprawe przeprowadzal mechanik?

Jaki masz olej w silniku?

Opublikowano

sprawa wygląda tak

oleju nie ma w płynie bo patrze codziennie na to

a leju wogole nie ubywa , jak wlane było tak jest dalej..

ale i sprawa jest taka ze głowica nie była planowana może tego przyczyna to jest

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

a sprawdziles czy nie tworzy sie majonez na korku wlewu oleju?

trzeci raz pytam kto wykonywal ta naprawe?

cisnienie w ukladzie chlodzenia sprawdziles?

dlaczego nie splanowales glowicy?

Opublikowano

wykonywał mi naprawę taki znajomy mechanik.

czy cisnienie sprawdziłem ? , hmm , no moim zdaniem jest duże ciśnienie bo jak przejadę się autem z 30km , i przyjadę to mam dosyć twarde węże, a jak odkręcę korek to dużo powietrza ucieka , a jak auto po jeździe przestoi całą noc i dopiero odkręcę korek to powietrze jeszcze jest.

dlaczego głowicy nie planowałem ? , kasa mnie trochę trzymała..

żadnego majonezu nie ma

Opublikowano
Ważne jest jakiego rzędu jest to ciśnienie. U mnie też jak odkręcę korek na drugi dzień to też jeszcze słychać syczenie. Skoro nie ma oleju w wodzie do myślę że tak jak ktoś wcześniej pisał mogą być przedmuchy do układu chłodzenia i w drugą stronę płyn dostaje się do cylindrów i stąd ubywający płyn i dziwny zapach spalin.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czy cisnienie sprawdziłem ? , hmm , no moim zdaniem jest duże ciśnienie

Kolego cisnienie mierzy sie w BAR-ach a nie w zdaniach :)

Prubuje dojsc czy ubytek plynu byl przez nieszczelna chlodnice czy tez cisnienie w ukladzie chlodzenia ja rozszczelnilo...

Psalem Ci ze tam moze byc do 4-ech BAR - w kolach masz 2 BAR-y i tez sa twarde

Pomiar cisnienia da Ci odpowiedz czy naprawa jest wykonana poprawnie

dlaczego głowicy nie planowałem ? , kasa mnie trochę trzymała..

Przy kosztach jakie poniosles to byly groszowe sprawy a planowanie to jest podstawa

żadnego majonezu nie ma

to jest dobra wiadomosc

mogą być przedmuchy do układu chłodzenia i w drugą stronę płyn dostaje się do cylindrów i stąd ubywający płyn i dziwny zapach spalin.

zgadzam sie z Toba ale do tego potrzebny jest pomiar cisnienia - spalany plyn ma slodki zapach i czuc glikol oraz widac pare wodna...

djmatejo pisal o mokrym wentylatorze - mysle ze tam jest ubytek plynu

Opublikowano

M47

mhm wszystko czaje , a jakie cisnienie maxymalne powinno być w układzie cisnienia max do 4 bar ? ? ,

ale chyba jednak głowice będzie lepiej wyciągnąć i splanować bo patrzyłem teraz na kanale od spodu i jest między blokiem a głowicą wilgotne od oleju czyli chyba [BAD] :/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a jakie cisnienie maxymalne powinno być w układzie cisnienia max do 4 bar ? ?

Tak - masz to napisane juz dwa razy

jednak głowice będzie lepiej wyciągnąć i splanować bo patrzyłem teraz na kanale od spodu i jest między blokiem a głowicą wilgotne od oleju czyli chyba

Jak miales rozebrane to nie splanowales a teraz chcesz robic wszystko od nowa???

Z tym sie juz nie spiesz...

BMW w tym silniku przygotowalo dla mechanikow kilka niespodzianek...

Poszukaj dobrze wycieku bo zapewne widzisz go po stronie wydechu a wyciek moze byc z drugiej strony / glowica jest pochylona/

Jestem przekonany ze sam to robiles - mam racje???

Nie zanam zadnego mechanika ktory by popelnil az tyle szkolnych bledow ale jeszcze zapytam - ile zaplaciles za ta usluge i jak dlugo to robil???

Opublikowano

to źle jesteś przekonany , serio mi to robił mechanik

za robote wzioł mi drugie tyle co za częśći...

auto u niego stało 5 dni

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak to po prostu wyglada...- nie gniewaj sie

pierscienie i uszczelki to ok 700 zl - tyle wzial za robocizne???

na przyszlosc bierz faktore za naprawe - to jest twoja gwarancja

popatrz na efekt naprawy - odstawiles auto bo bralo olej i tracilo plyn i co sie zmienilo po naprawie???

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A co sie dziwisz?

Co wzial olej to dolewka i ciagle stan oleju pelny - w koncu silnik sie zbuntowal i przestal brac olej

 

P.S

Kolego nie zakladaj nowych tematow zwiazanych z ta sama usterka bo bedziesz otrzymywal bledne diagnozy

Opublikowano

kolego

głowica została jeszcze raz ściągnięta i dana do planowania , tak samo została dana nowa uszczelka tylko o oczko grubsza. poskładane i myślę że to teraz nie ma nic już wspólnego nic z tym. wymieniłem teraz chłodnicę , auto się zagrzało lecz zaczął gotować się płyn w zbiorniczku i wypycha płyn . może źlę odpowietrzone ?

a tak za pytam co niby takiego daje że nadmuch włączysz na full , i staniesz pod górę ??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

głowica została jeszcze raz ściągnięta i dana do planowania , tak samo została dana nowa uszczelka tylko o oczko grubsza. poskładane i myślę że to teraz nie ma nic już wspólnego nic z tym

A ja mysle ze po raz drugi wykonales ta sama robote nadal popelniajac przy niej powazne bledy

teraz tez to robil mechanik??-wzioles fakture???

a tak za pytam co niby takiego daje że nadmuch włączysz na full , i staniesz pod górę ?

o nadmuch nikt Cie nie pytal tylko o wentylator chlodnicy ale teraz to jest jeszcze molo istotne

tylko uszczelke wymieniles???

Opublikowano
kolego

głowica została jeszcze raz ściągnięta i dana do planowania , tak samo została dana nowa uszczelka tylko o oczko grubsza. poskładane i myślę że to teraz nie ma nic już wspólnego nic z tym. wymieniłem teraz chłodnicę , auto się zagrzało lecz zaczął gotować się płyn w zbiorniczku i wypycha płyn . może źlę odpowietrzone ?

a tak za pytam co niby takiego daje że nadmuch włączysz na full , i staniesz pod górę ??

Planowanie to jedno. Nie jest konieczne jeżeli głowica jest prosta.

Pierwsze i najważniejsze przy ściągniętej głowicy jest jej szczelność. Czyli sprawdzenie czy nie jest pęknięta.

 

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.