Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Zarejestrowalem dzisiaj bardzo przykra sprawe. Najpierw przejechalem okolo 100 km i wszystko bylo OK, ale potem zaczalem jezdzic po miescie. Wiadomo korki, do tego upal (termometr w domu w cieniu 30 pokazuje). I moja mala zaczela sie grzac. Tzn jak stalem w korku jakims, albo bardzo powoli jechalem to wskazowka temeratury leciala momentalnie od srodka, prawie pod czerwone pole (ze 3 mm jej brakowalo). Jak sie przejechalem troche (wystarczylo ruszyc gwaltowniej, odposcic troche czlowieka z przodu i szybciej przejecha te 50, czy 80 m do swiatel) to spadalo do pierwszej kreski nad srodkiem (tzn zegarowo godzina "1" :) ). I znow jak tylko zatrzymalem to temperatura leciala w gore :(

 

Czy tak powinno byc (pewnie nie, ale moze akurat ;) )?

Czym to grozi?

Co robic jak kiedys jednak wpadnie na "czerwone pole"?

No i jak temu zaradzic, zeby na przyszlosc nie bylo problemu.

 

pzdr

maciejkiner

http://www.oneclick.pl/bmw/bmw_baner.jpg
Opublikowano
Sprawdzales ile masz w chlodnicy wody, plynu czegokolwiek? TO moze byc przyczyna :) Ja mialem podobnie... ale u mnie sie okazalo ze to uszczelka pod glowice :/ Ale poki co to sie nie martw :D
Opublikowano
Witam

 

Zarejestrowalem dzisiaj bardzo przykra sprawe. Najpierw przejechalem okolo 100 km i wszystko bylo OK, ale potem zaczalem jezdzic po miescie. Wiadomo korki, do tego upal (termometr w domu w cieniu 30 pokazuje). I moja mala zaczela sie grzac. Tzn jak stalem w korku jakims, albo bardzo powoli jechalem to wskazowka temeratury leciala momentalnie od srodka, prawie pod czerwone pole (ze 3 mm jej brakowalo). Jak sie przejechalem troche (wystarczylo ruszyc gwaltowniej, odposcic troche czlowieka z przodu i szybciej przejecha te 50, czy 80 m do swiatel) to spadalo do pierwszej kreski nad srodkiem (tzn zegarowo godzina "1" :) ). I znow jak tylko zatrzymalem to temperatura leciala w gore :(

 

Czy tak powinno byc (pewnie nie, ale moze akurat ;) )?

Czym to grozi?

 

Co robic jak kiedys jednak wpadnie na "czerwone pole"?

No i jak temu zaradzic, zeby na przyszlosc nie bylo problemu.

 

pzdr

maciejkiner

 

 

Witam!

 

Powodem może być uszkodzone wisko, walnięty termostat lub zapowietrzony układ. Musisz sprawdzić te elementy, bo tak nie powinno się dziać. Jak temperatura wejdzie Ci na czerwone (ale postaraj się do tego nie doprowadzić) to włącz ogrzewanie na maxa i zostaw silnik na wolnych obrotach aż temperatura spadnie.

Radze jednak zlokalozować usterke bo może się to źle skończyć.

 

 

Pozdrawiam Lukasz_S

Opublikowano
Witam, tez mialem taki problem :? wymienilem wszystko co moglo miec wplyw na grzanie :| ale nadal sie sqbana grzała, wkoncu odkrecilem korek od zbiorniczka wyrownawczego i wyjolem z niego uszczelke i lekko go dokrecilem :D pomoglo :P
Opublikowano

Witam

 

To chyba zaczne od tego...bo moge sie zesloscic jak sie okaze po wpakowaniu ciezkiej kasy, ze wystarczylo wymienic plyn ;)

 

pzdr

maciejkiner

http://www.oneclick.pl/bmw/bmw_baner.jpg
Opublikowano
Temat niedawno przerabiałem w identycznym silniku.Po pierwsze dokładnie odpowietrz układ chłodzenia.Odkrec śrubke na termostacie , potem śróbke na chłodnicy i na wyłączonym silniku lej płyn chłodzący do momentu aż płyn zacznie wypływać przez termostat.Następnie zakręć śrube na termostacie i dalej lej płyn aż do momentu gdy woda zacznie ci wypływać przez otwór śrubki odpowietrzania na chłodnicy.To podstawa.Jeżeli to nie pomoże rozgrzej porządnie silnik , wyłącz i po jakichś dwóch minutach sprawdz czy visko ci dobrze działa.Powinno stawiać wyraźny opór gdy zakręcisz wiatrakiem.Proponuję także sprawdzić czy cała chłodnica równomiernie sie nagrzewa.Sprawdź to i daj znać co i jak.U mnie było to padniete visko ale miejmy nadzieje ze masz tylko troche zapowietrzony układ chłodzenia.Pozdrawiam
Opublikowano

Witam

 

Dzieki za dokladna instrukcje co i jak. W swieta sie za to zabiore i kolo weekendu powiem czy pomoglo :)

 

pzdr

maciejkiner

http://www.oneclick.pl/bmw/bmw_baner.jpg
Opublikowano
Według mnie -> wisko zdechło.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Moim zdaniem to przyczyna jest padniete wisko. Samochod lapie temperature gdy stoisz na swaitlach i w korku a jak tylko ruszysz i jedziesz szybciej to ped powietrza schladza chlodnice i temperatura spada (to podstawowe przyczyny zepsutego wiska-moim zdaniem). Na forum juz wiele razy bylo pisane o tym (poszukaj) jest rowniez mozliwosc naprawienia padnietego wiska :wink: (bylo ostatnio na forum opisywane)

Nowe to spory wydatek.

Opublikowano
A ile to (wisko) bedzie kosztowac? Na allegro widze za 175 zl

 

Nie kupowałbym wisko z Allegro, bo musi ono zwykle przejść przez Pocztę Polską :duh: :duh: :duh:

 

A wisko wymaga odpowiedniego przechowywania, transportu i świadomego montażu przez mechaników. Inaczej może długo nie pociągnąć, nawet nowe.

 

Więcej w tym starym wątku:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=8342&postdays=0&postorder=asc&highlight=pude%B3ko+wisko&start=0

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
a jak juz wskazówka leci na czerwone i nie wiesz co zrobic ... to wentylator na 4 i ciepełko na max. spada momentalnie koszyem sauny w wozie. sprawdzone tez wisko mam do wymiany
Opublikowano

Witam

 

W taka pogode jak dzis, bez klimy, to podejrzewam, ze nawet z tego wentylatora lecialo zimniejsze powietrze niz z dworu... No trudno, jak wisko, to wisko...ale najpierw sprawdze co i jak z plynem...

 

pzdr

maciejkiner

http://www.oneclick.pl/bmw/bmw_baner.jpg
Opublikowano
Z ogrzewaniem na maxa potwierdzam. Uratowało mi tyłek w korku na A4 przy awarii Visca. Wymieniłem na SACHS i mam spokój. Wcześniej kupiłem jakiś tani zamiennik i szkoda gadać (chyba OSTA), ale już to gdzies opisywałem.
http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano

Witam

I ja się dopiszę do wątku.....otórz na bank WISCO!...Mimo wszystko, że masz zapowietrzony układ....czy mało płynu...to wisco powinno działać prawidłowo- tyle tylko że w/w możliwości powodowałyby szybsze jego zadziałanie.

Ja miałem identyczny problem któy opisujesz - musiałem ogrzewanie na maxa włączać.... :mad2: .....po wymianie na nowe (sam wymieniałem- żadna filozofia klucz 32 odkręcasz w prawo i już) nie musze już patrzeć na wskazówkę temperatury cieczy chłodzącej..

Gdy wisco pracuje na pełnych brotach jak teraz- w te upały..... dla niewtajemniczonych wydaje się że jest 8 garków pod maską :twisted2:

pozdr!

załóż nowe wisco a sam się przekonasz co mam na myśli. :wink:

Opublikowano

Witam

 

Dzieki! Widze, ze nie pozostaje mi nic innego jak wymiana. Jakie polecacie? Czytalem w podeslanym wczesniej topicu o wiskach do e30. Czy do e36 te same firmy? Gdzie najtaniej i najszybciej kupie w poznaniu lub okolicach? Oczywiscie nie interesuja mnie zadne tanie zamienniki ;)

 

pzdr

maciejkiner

http://www.oneclick.pl/bmw/bmw_baner.jpg
Opublikowano

Witam.

 

Ja mam dokładnie ten sam problem, wymieniłem wisco i nic to niedało.

 

(chyba tylko lżejszy o 240 PLN portfel) :(

 

Teraz będe wymieniał termostat i przyokazji zaleję nowy płyn.

 

Biorę pod uwage ,że może układ jest zamulony jakimś syfem i jak nowy termostat nic niezmieni albo nieznacznie to chciałbym dolać jakiegoś środka czyszczącego co o tym myślicie.

 

ew. jaki środek czyszczący do chłodnic polecacie ??

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Witam

 

Dzisiaj dolalem plyn chlodniczny...Weszlo tego ze dwa litry a i pewnie jeszcze wejdzie bo...no wlasnie juz mowie i pytam :)

 

Nalalem plyn (okolo litra, na zimnym, do poziomu wskazanego przez "COLD"). Odpalilem fure, zeby chwile pochodzila (niech sie pogrzeje), wylaczylem po czasie patrze (po odczekaniu na ostygniecie) a plyn znow ponizej poziomu "COLD". Znow troche uzupelnilem, odpalilem, przygazowalem lekko i kumpel zauwazyl, ze w tym momencie zassalo plyn. Po wylaczeniu i odczekaniu czesc plynu wrocila, ale nadal jest ponizej "COLD" (brakuje ze 3, 4 cm...). Po obejrzeniu wszystkiego doszlismy do wniosku, ze plyn chlupie w gumowej rurce laczacej silnik z chlodnica (patrz zdjecie). Do tego rurka jest dosyc miekka (a kumpel mowi, ze u niego w Golfie jest twarda, chociaz tez z gumy). Czy to jakis problem? Nieszczelnosc or so?

Z gory dziekuje za wszelka pomoc.

 

http://www.oneclick.pl/bmw/silnik.jpg

 

pzdr

maciejkiner

http://www.oneclick.pl/bmw/bmw_baner.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.