Skocz do zawartości

F11 520d diesel lewarek zmiany biegow drga na luzie


przemo0007

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Moja BMW f11 z 2011 roku motor 520d (190) na luzie, biegu jalowym lewarek biegu skrzyni manualnej ma straszne drgania co powoduje ze wystepuja nie mile dla ucha skrzypienia w tej okolicy gdy poloze reke na lewarku czuc ewidentnie jak drga jak conajmniej aucie 20 letnim podczas jazdy trzymajac reke na lewarku odczuwalne jest drganie ale bardzo slabe. W poprzedniej bmw e61 lewarek pieknie stal w miesjcu czy to na luzie czy na bigu bez drgan i nie potrzebnych halasow. Co jest nie tak? Mozna cos z tym zrobic?

Wymontowalem mieszek z tunelu srodkowego zeby sprawdzic czy tam wszystko wporzadku i wzrokowo do samej gumy czy to pianki wszystko wyglada ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natknelem sie na ten post juz wczesniej ale odpowiedz "ten typ tak ma" wcale mnie nie satysfakcjonuje! Szukajac na innych modelach seri 1 czy 3 wystepuja takie rzeczy i rozne porady ale nie spodkalem sie zeby dokladnie w tym modelu f11 z silnikiem 520d cos takiego sie wydarzylo! Naprawde auto 4 letnie za 70-80k i taka wada i tlumaczenie ze ten typ tak ma? Prosze dajcie spokoj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem z lewarkiem co Ty .... Moj znajomy tez go ma. W zeszłym roku bylem w ASO (uk) i powiedzieli ze to normalne i nie widza problemu. Bylem u kilku mechaników i żaden nie potrafił postawić konkretnej diagnozy. Obstawiali poduszki silnika i skrzyni, dwumase, kolo pasowe i jakiś tłumik drgań przy lewarku itp. Ale nikt nie byl pewny na 100% . Daj znać jak będziesz wiedział co jest przyczyna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W poprzedniej 1 (E87) też tak było, nie wiem jak w poprzedniej 3 (E90).

Chyba najlepszą opcją jest zakup... automatu :)

 

Byle ZF, a nie Aisin (czyli skrzynia stosowana w nowej platformie przednionapędowej).

Ona niestety ma niższą kulturę pracy (o czym pisałem w wątku z kilkudniowego użytkowania F45)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak poprzednio mialem e61 tez 520d i bylem bardzo zadowolony mimo tego iz niby silnik wadliwy swietna kultura pracy i osiagi tutaj nie moge sie doczepic do niczego po za paroma pierdolami jak ten lewarek drgajacy czy czasem jak jest wilgotno co ostatnio zdarza sie dosc czesto po wlaczeniu ogrzewania tylnej szyby i lusterek radio zaczyna szumiec :/ rozebralem plastik zaslaniajacy cale te ustrojstwo z ogrzewaniem i antena do radia i wszystko jak nowka zero wilgoci, szyba tylnia oryginalna a radio na wilgoci szumi :( nie spodziewalem sie takich drobnych ale uprzykszajacych uzytkowanie rzeczy w aucie tej klasy za taka cene!

 

Automat myslalem i nawet chcialem ale tu sie trafil ten model calkiem zadbany w dobrej cenie wiec kupilem i tak to wyszlo :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mam ten sam problem-lewarek drga ok 2-3 mm więc myślę że to za dużo. Rozumiem że konstrukcja skrzyni powoduję, że lekkie drżenie jest dopuszczalne, ale nie takie.

Miałem problem z wtryskami (terkotanie na zimnym, złe korekty), więc myślałem, że może to jest przyczyną nierównej pracy, ale po wymianie wtrysków drążek nadal ma drgania. Nie pomogła też wymiana poduszek silnika. PO sprawdzeniu koło pasowe nie wykazuje śladów zużycia. Pozostała już chyba tylko poduszka skrzyni, bo nic innego nie przychodzi mi do głowy.

Ostatnio zauważyłem dodatkowo, że na zimnym silniku po zatrzymaniu na światłach auto wpada w lekkie telepanie na boki przez ok 2-3 sekundy, to samo jest przy gaszeniu silnika, ale krócej.

Czy ktoś ma jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie nie zauwazylem drgania przy zapalaniu czy gaszeniu ale za to na luzie drga tak jak mowisz okolo 2-3mm i jest to naprawde irytujace do tego dochodzi jeszcze lekkie skrzypienie/trzeszczenie w okolicach lewarka biegu. Wyeliminowalem mozliwsc trzeszczenia poprzez opklejenie calego srodku i plasitku mieszka lewarka gabka wygluszajaca i drgania nadal wystepuje plus trzaski i skrzypienie :/ nie mam pomyslow a wytlumaczenie ze tak juz jest wcale mi nie odpowiada w aucie za tyle kasy:/

 

Moze wymiana wybieraka cos bym pomogla, moze gdzies tam sa luzy?

Cos takiego:

http://allegro.pl/showItem2.php?item=5996880061

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • 6 miesięcy temu...

Panowie,


Ten typ tak ma ? - mi facet powiedział, żeby wymienić tulejke plastikową - wybierak ? Próbował ktoś ?

Może to zrobię w sobotę.


Tylko martwi mnie, że jak mam wciśnięte sprzęgło, lub noge obok na luzie to aż pod nogą czuje drgani .. to wtedy raczej by nie przenosiło tak chyba prawda ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Moje doświadczenie z drżeniem lewarka zmiany biegów.

wymiana rozrządu ( przyszedł czas na to,chodź Rozrzad nie był rozciągnięty 216000tys przebiegu )

Wymiana dwumasy + kompletne sprzęgło.

Wymiana wszystkich elementów związane z lewarkiem zmiany biegów ( tulejki,tłumnik drgań itp.

Wymiana koła prasowego.

Wymiana filtra paliwa .

Czyszczenie układu dolotowego z nagaru.

Oddanie DPF do płukania chemicznego.

Wszystkie części były kupione z najwyższej półki (oem BMW ,iwis,luk

Po wymianie wszystkich elementów oprócz koła prasowego (wymieniłem je 500 km później )odpaliłem samochód i drążek zmiany biegów przestał drgać,wszystko pięknie ładnie dopóki się nie przejechałem.

Te wszystkie wymienione rzeczy nie miały na rzeczy wyeliminowania drgań lewarka .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Moje doświadczenie z drżeniem lewarka zmiany biegów.

wymiana rozrządu ( przyszedł czas na to,chodź Rozrzad nie był rozciągnięty 216000tys przebiegu )

Wymiana dwumasy + kompletne sprzęgło.

Wymiana wszystkich elementów związane z lewarkiem zmiany biegów ( tulejki,tłumnik drgań itp.

Wymiana koła prasowego.

Wymiana filtra paliwa .

Czyszczenie układu dolotowego z nagaru.

Oddanie DPF do płukania chemicznego.

Wszystkie części były kupione z najwyższej półki (oem BMW ,iwis,luk

Po wymianie wszystkich elementów oprócz koła prasowego (wymieniłem je 500 km później )odpaliłem samochód i drążek zmiany biegów przestał drgać,wszystko pięknie ładnie dopóki się nie przejechałem.

Te wszystkie wymienione rzeczy nie miały na rzeczy wyeliminowania drgań lewarka .

Dzięki za odpowiedź bardzo pomogłeś

rozglądam sie ostatnio za f11 i f31 z racji że potrzebuje kombi i mialem przyjemność ostatnio skoczyć i obejrzeć f31 i tam właśnie zdziwiła mnie ta wibracja lewarka na jałowym auto bylo świeżo po udokumentowanej wymianie sprzęgła i dwumasy. No nic widocznie TTTM.

Pozdrawiam i jeszcze craz dziękuję za odpowiedź

Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.