Skocz do zawartości

Odpalanie na zimnym silniku - trzęsie się


dzibster93

Rekomendowane odpowiedzi

witam.

mam taki praoblem, że podczas odpalania auta po kilku godzinnym postoju, gdy temeperatura na dworze jest niska ( mniej więcej od 5 stopni w dół ) to silnik jakby się trząsł. Trwa to kilka sekund. Jeśli zgaszę silnik i znowu odpale to już wszystko jest normalnie. Jak na dworze ciepło to też wszystko okej.

Auto już dwa razy było u mechanika. Za pierwszym razem zostały wymienione świece, ale niestety to nie pomogło. Wczoraj odebrałem auto drugi raz i został wymieniony jakiś sterownik, od świec bo cały czas pokazywał, że jedna z nich jest upalona mimo, że była dobra oraz zostały sprawdzone wtryski które okazały się sprawne.

Niestety auto nadal gdy odpalam po dłuższym postoju trzęsie się. Miał ktoś może podobny problem i wie co to może być ?

Moje auto to E90 320D 390L rok 2006, 2.0 Diesel, 163KM, AUTOMAT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Sterownik świec do wymiany na pewno pytanie czy wlożył ci nowy czy regenerowany. Czasem te regenerowane są źle zrobione i problem występuje ponownie.

ok ale jak zregenerowany i błędów nie wyrzuca to chyba raczej jest ok?? czy miałeś doświadczenie ze błędów nie było a sterownik był popsuty??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nagraj filmik to ocenimy czy to poważne. Diesle tak już mają że zimne trochę się trzęsą. Najczęściej wystarczy podtrzymać go na obrotach ok. 1000/min przez parę sekund. Dotyczy to nawet fabrycznie nowych aut, dlatego poniżej pewnej temperatury sterownik jest tak zaprogramowany aby sam podwyższył obroty przez kilka sekund po uruchomieniu.
3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

 

mam e91 3.0 TDI z 2006 roku i przy temp. ok zera albo poniżej silnik się trzęsie, po pierwsze trzeba zaznaczyć że silniki diesla są delikatniejsze od benzyny i takie rzeczy mogą się przydarzać, po drugie trzeba lać ropę przystosowaną do warunków atmosferycznych czyli np. arktyczny diesel statoila :cool2: po trzecie mile widziane są depresatory które dolewa się do ropy :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak kolega powiedział wcześniej nagraj i wrzuć film bo inaczej to będziemy sobie tak gdybać... :cool2: Jeżeli chodzi o silniki Diesla ja zauważyłem że czym większe zużycie silnika tzn czym większy przebieg tym i odpalanie gorsze i zawsze przez te pierwsze 5 s przy - temp. silnik nie zawsze pracuje równo tak z moich obserwacji, oczywiście nie ma to wpływu na dalszą eksploatacje silnika przynajmniej do 300tyś potem nie wiem bo auta są sprzedawane ;)

Co do paliwa czy to Orlen, Bp, Lotos, itd bez znaczenia paliwo z jednej beczki ;) no chyba że trafisz na nieuczciwą stację... aha i jeszcze jedno nie lej tych niby lepszych droższych z uszlachetniaczem bo to sciema jakich mało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie dawno miałem ten sam problem przy odpalaniu przy niskich temperaturach. Okazało się, że świece były popalone, więc może w tym problemie szukajcie rozwiązania, po wymianie świec samochód pali od strzała bez żadnego trzęsienia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to jest nierówna praca motoru przez kilka sekund, to musisz wyczyścić dolot, (kolektor, egr, przepustnica). Przez zastosowany egr w silnikach diesla czasami zbiera się gruba warstwa nagaru, co zawęża przepustowość doprowadzanego powietrza.

Przy okazji sprawdź stan klapek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam ten sam problem, dzisiaj jest 4stopnie na plusie, poszedłem nagrać filmik, przez piersze 6-7 sekund po odpaleniu silnika trzęsie nim, po chwili przestaje i normalnie chodzi, zaczęło mi sie to robić kilka dni temu, dodam że staram się takować tylko na sprawdzonych stacjach, i ostatnio nawet przez przynajmniej 3 miesiące tankowałem, to niby lepsze paliwo, zawór egr był czyszczony w s tyczniu, oleje wymieniam systematycznie, co mniej niż 15k, tak samo filtry wszystkie, na filmie tego aż tak tego nie widać, co innego jak się siedzi w środku, i tak samo jak u kolegi dzieje się to tylko rano, samochód mój stoi w ciągu dnia w garażu, jak go odpalam wieczorem, jest temperatura około 20stopni, nie drgnie kompletnie nic

 

https://youtu.be/HV3EEmelF9Q

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś jest nie tak jak powinno być, wcześniej takich problemów nie miałem, skoro coś się zmieniło, to musi być jakiś tego powód, ta sprawa świec mnie zastanawia, bo świece u mnie nie były wymieniane jeszcze, sprawdziłem jeszcze raz, tak się dzieje po prostu na zimnym silniku, po wyłączeniu i odpaleniu ponownie jest to samo, podłączyłem obd, okazało się zę jest błąd, usunąłem błąd i problem zniknął, samochód odpalił dużo, lepiej, poczekam jeszcze jakąs godzinę, albo więcej i sprawdzę jeszcze raz czy pomogło
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie masz korekcje?

Jeśli świece sprawne oraz układ sterowania nimi, zaczołbym od sprawdzenia jak kolega wyżej napisał sprawdzenia korekt. Jeśli wtryskiwacz "leje" a nie daje mgiełki to może być taki objaw , pomiar korekcji da jakiś pogląd na układ wtryskowy oraz układ korbowo-tłokowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś jest nie tak jak powinno być, wcześniej takich problemów nie miałem, skoro coś się zmieniło, to musi być jakiś tego powód, ta sprawa świec mnie zastanawia, bo świece u mnie nie były wymieniane jeszcze, sprawdziłem jeszcze raz, tak się dzieje po prostu na zimnym silniku, po wyłączeniu i odpaleniu ponownie jest to samo, podłączyłem obd, okazało się zę jest błąd, usunąłem błąd i problem zniknął, samochód odpalił dużo, lepiej, poczekam jeszcze jakąs godzinę, albo więcej i sprawdzę jeszcze raz czy pomogło

 

 

 

I jak kolego poradziles sobie z problemem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 2 tygodnie później...
Witam. Posiadam podobny problem. Moje auto to x6 3.0 diesel 245. Po odpaleniu ziemnego silnika przy temperaturze od 3°w dół zaczyna drgac, pukac silnik tak plus minus 10 sekund po odpaleniu. Trwa to rowniez ok 5-10 sekund. Zostaly wymienione swiece, nowy sterownik swiec, wypalony dpf, sprawdzony na kompie (zero błędów choć pokazywal przez jakis czas nadal blad świeć), wtryski ok, egr pokazuje ze ok zero błędów. Jedynie co zaobserwowalem to to ze po zmianie swiec jest odczuwalny dziwny (inny) zapach z wydechu. Może ktoś juz to przechodził i ogarnął temat do konca? Dodam ze na cieplym silniku czy w ciagu dnia nienma.takich problemow nawet jak jest minusowa temperatura, tylko po pełnym wychlodzeniu silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W e60 często pada jeszcze kabel elektryczny który idzie od alternatora do sterownika, koszt niewielki (ok 140zl) a może pomóc. U mnie objawialo się to tym że raz wywalalo błąd wszystkich świec a drugim razem było wszystko ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.