Skocz do zawartości

Problem z ciśnieniem oleju był, teraz są dziwne dzwięki...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam...

Mam pytanie, od jakiegoś czasu zauważyłem że po dłuszym postoju (schłodzeniu silnika) a szczególnie rano przy odpalaniu zaczął mi klepać, ale nie wtym rzecz, tylko kontrolka ciśnienia oleju świeci dość długo przedtem ok2-3s jakieś dwa tygodnie temu, a teraz 6-10s, np dziś rano ok9... i przez ten cały czas oczywiście klepie.... ale ostatnio 2-3dni a szczególnie dziś przy mocnym przyhamowaniu na biegu jałowym, zaczeła mi świecić kontrolka... co to może być,

 

-czy pompa oleju pada

-czy zawór zwrotny oleju ma coś do tego...

-auto nie kopci na niebiesko przy odpalaniu rano, ani w ogóle,

-olej 10w40 Max Life co 9-10tys km wymieniam, ostatnio 2500km temu

-autem zrobiłem 40000km, ma teraz ok 240000km...

-dobry mechanik silnik osłuchiwał i stwierdził że nie ma się czego czepiać... no z wyjątkiem tego klepania na zimno (dopuki nie złapie ciśnienia)

-stan oleju 3/4 na bagnecie...

 

i teraz ktoś mi proponował wlac coś do silnika jakiegoś Doktora...

 

A może to ma związek z tym że do poprzedniego oleju wlałem 250ml Xeramic'a...

Edytowane przez LukaszMK
Opublikowano
-czy pompa oleju pada

 

Może, chociaż to jest element zwykle dożywający końca silnika.

 

-czy zawór zwrotny oleju ma coś do tego...

 

Niesprawny zawór przelewowy jest bardziej prawdopodobny niż padnięta pompa oleju.

 

i teraz ktoś mi proponował wlac coś do silnika jakiegoś Doktora...

 

:naughty: :naughty: :naughty: W ten sposób tylko zarżniesz dobry silnik.

 

A może to ma związek z tym że do poprzedniego oleju wlałem 250ml Xeramic'a...

 

Mało prawdopodobne.

 

Dla spokoju zrobiłym staranny pomiar ciśnienia oleju -> począwszy od odpalenia zimnego silnika, aż po wyższe obroty po rozgrzaniu.

 

Możesz spróbować zmienić wkład filtra oleju na nowy. Czasem zdarzają się sztuki wadliwe. Filtr posiada prosty zawór by-pass (służący do wyłączania przepływu oleju przez zapchany wkład). W razie jego defektu mogą pojawiać się takie objawy.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Tu rapid130 ma acje:

 

Zawor w pompie lubi sie zatrzec (jezeli chodzi o silniki M40), jest to dosc czesta przypadlosc w tych silnikach, jest to oczywiscie naprawialne ale nico trzeba sie przy tym nameczyc.

 

Do tego co napisal Rapid130 moge dopisac jeszcze ze za zapalenie sie kontrolki oleju moga rowniez byc odpowiedzialne panewki. Jednak predzej zapalalaby sie kontrolka na wolnych obrotach na cieplym silniku niz na zimnym.

 

To klepanie co u Ciebie slychac rano to tez wada silnikow M40 a mianowicie stuka hydraulika z glowicy. Siada to czesto poprzez zalanie oleju mineralnego i jest to dosc spory wydatek przy naprawie.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Możesz spróbować zmienić wkład filtra oleju na nowy

 

To już zrobiłem w pierwszej kolejności... nic to niedało....

choć tego sie spodziewałem bo to tylko wkład paperowy... ale dla pewności wymieniłem...

 

To klepanie co u Ciebie slychac rano to tez wada silnikow M40 a mianowicie stuka hydraulika z glowicy. Siada to czesto poprzez zalanie oleju mineralnego

 

ale jak miałem sprawne ciśnienie oleju to ten odgłos był słyszalny tylko w zimę i w czasie max 2sekundy... choć nie wiadomo na czym szwab jeździł, ja na pewno 40000km na 10w40 tak jak wspomniałem MAX LIFE...

 

dodam mam delikatny wyciek spod dużej miski... nie zostawia plam na asfalcie ale jest mokra... W poniedziałek spróbuje coś z moim mechanikiem wymyśleć... jak mozna jakieś jeszcze porady w tej sprawie... Dodam że kontrolka ciśnienia zapala się przy gorącym silniku podczas jazdy( nagłe hamowanie na biegu jałowym itp...)

Opublikowano

Jak kontrolka zapala się na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku

to powodem mogą być jak już ktoś napisał niestety panewki czego Ci nie życze. Napisz o razultatach.

 

 

 

Pozdrawiam Lukasz_s

Opublikowano
W poniedziałek spróbuje coś z moim mechanikiem wymyśleć... jak mozna jakieś jeszcze porady w tej sprawie... Dodam że kontrolka ciśnienia zapala się przy gorącym silniku podczas jazdy( nagłe hamowanie na biegu jałowym itp...)

 

Bez demontażu miski się nie obędzie :duh: żeby ocenić "dół" silnika (panewki) i sprawdzić - w pierwszej kolejności - pompę oleju i zawór przelewowy.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

witam...

już po diagnozie...

 

zawór zwrotny sprawny, miska zdięta - czysto... smok i te sprawy w pożątku, jutro na zimnym, ciepłym, silniku będzie badanie ciśnienia itd... oraz nowy czujnik włożymy na próbę... jeszcze ostatnia rzecz to pompa oleju... na dziś mam dość mojego auta...

Opublikowano

Witam,

ja miałem również problem z ciśnieniem oleju. Po odpaleniu silnika po dłuższym postoju na wolnych obrotach nie miał ciśnienia :mad2:, dopiero po jakichśkilkunastu sekundach gasła kontrolka. Na zegarze wskazywało na wolnych obrotach od 0,03 MPa do ok. 0,1MPa(skoki) przy ok. 2tyś. obrotów ciśnienie miał ok. 0,3 do 0,4MPa (również skokowe). Po odkręceniu ciśnieniomierza i pokrywy filtra wydostawało się sprężone powietrze. Po zdjęciu miski okazało się, iż przerwana była uszczelka miski olejowej w miejscu, w którym pompa zasysa olej ze smoka (silnik M40). Po uszczelnieniu miski czarnym specjalnym silikonem (nowej uszczelki nie mogłem od ręki nigdzie w okolicy kupić) i odpaleniu silnika na zegarze na wolnych obrotach ma ok. 0,25MPa na zimnym silniku, na ciepłym ok. 0,2 MPa. W granicach 3tyś. obrotów zawór odcina przy 0,6MPa, natomiast kontrolka gaśnie natychmiast :dance:.

Opublikowano

Witam...

 

I tak Z tym ciśnieniam mam:

- rozruch zimny silnik zero ciśnienia, no może minimalne 0,05, od 2dni na wolnych obrotach nie gaśnie kontrolka, dopiero ok 1000obr/min raśnie... no i juz nie ważne czy zimny silnik czy ciepły na wolnych brak ciśnienia...

- następnie badałem sobie przy ok 3000obr, i jest ok 0,4... odejmuje gazu i znowu zero,

- przy około 1000obr jest 0,2,

- kopnięcie w przepustnice praktycznie zero reakcji, dopiero przyczymanie obrotów wskakuje na 0,4 płynnie..

-obroty ok 5000, 0,45- 0,5...

 

Dodam że silnik czysty bez wycieków, oleju od wymiany do wymiany bieże ok 0,5l dotąd żadnych problemów nie miałem z motorem...

u mecheza była zdejmowana tylko dolna miska, i na ile to pozwoliło to zdiagnozował osprzęt...

 

CO Z TĄ POMPĄ oleju, czy moze się zepsuć... czy nie...

 

jak bym wiedział to bym nie wkładał tyle wnią kapusty, chłodnica, pompa paliwa, 4 amortyzatory, przekładnia kierownicza, wszystkie elementy wahaczy przednich... i takie tam, jestem obrażony na auto... wszystko nowe, no prawie nie dotyczy to przekładni bo regenerowana... ale wygląda jak nowa.... hehe :cry2:

Opublikowano
- rozruch zimny silnik zero ciśnienia, no może minimalne 0,05, od 2dni na wolnych obrotach nie gaśnie kontrolka, dopiero ok 1000obr/min raśnie... no i juz nie ważne czy zimny silnik czy ciepły na wolnych brak ciśnienia...

- następnie badałem sobie przy ok 3000obr, i jest ok 0,4... odejmuje gazu i znowu zero,

- przy około 1000obr jest 0,2,

- kopnięcie w przepustnice praktycznie zero reakcji, dopiero przyczymanie obrotów wskakuje na 0,4 płynnie..

-obroty ok 5000, 0,45- 0,5...

 

Zakładam, że mówimy o ciśnieniu w Megapascalach (MPa).

 

M40 nominalnie powinno mieć przy temperaturze 80 st. C:

- na biegu jałowym -> 0,13-0,2 MPa

- 5000...6000 obr/min -> 0,40-0,43 MPa

 

Wygląda, że szlag trafił czujnik ciśnienia, którego nie braliśmy pod uwagę.

Bo stukanie "góry" przez pewien czas też może być skutkiem za niskiego ciśnienia.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Czujnik jest w pożadku, zakładałem nowy i wszystko działa tak samo... nie ma ciśnienia w ogóle na biegu jałowym i do ok 1000obr/min... a cały rozrząd gra bo brak jest oleju na górze... mechanik mówił ze może to być jedna z panewek....
Opublikowano
ja też tak kiedyś miałem ,a mianowicie na rozgrzanym silniku na luzie zapalała mi się kontrolka oleju a po dodaniu gazu gasła nawymieniałem się czujników chyba ze 3 sztuki ale wszystkiemu był winien olej po wymianie na castrola wszystko wróciło do jak najlebszego porządku i przyczyną był zbyt mocno rozgrzany olej dlatego na gorącym motorze zapalała się kontrolka,jak po dodaniu gazu ci gaśnie to sązę że u ciebie jest taka sama diagnoza jak u mnie wymień olej i zobaczysz.zresztą w knidze ZRÓB TO SAM BMW jest też to opisane .
to właśnie te chwile,kiedy wszystko jest dokładnie takie,jak pragniesz,a jedyne co czujesz to czysta przyjemność.To właśnie daje Ci BMW.
Opublikowano
ja też tak kiedyś miałem ,a mianowicie na rozgrzanym silniku na luzie zapalała mi się kontrolka oleju a po dodaniu gazu gasła nawymieniałem się czujników chyba ze 3 sztuki ale wszystkiemu był winien olej po wymianie na castrola wszystko wróciło do jak najlebszego porządku i przyczyną był zbyt mocno rozgrzany olej dlatego na gorącym motorze zapalała się kontrolka,jak po dodaniu gazu ci gaśnie to sązę że u ciebie jest taka sama diagnoza jak u mnie wymień olej i zobaczysz.zresztą w knidze ZRÓB TO SAM BMW jest też to opisane .

 

Ta teoria nie bardzo mi tu pasuje. No chyba ze nie wymienales oleju przez Bog wie ile i zrobila sie z niego woda. Przy oleju ktory posiada swoje parametry (czyli jezeli nie zrobil duzo wiekszego przebiegu niz zalecane i nie jezdzil dluzej jak rok) takie zjawisko nie powinno istniec.

 

 

 

CO Z TĄ POMPĄ oleju, czy moze się zepsuć... czy nie...

 

W pompie znajduje sie taki zaworek i byc moze sie przytarl. Ale raczej wowczas kontrolka palilaby sie caly czas.

 

Ja w dalszym ciagu stawiam na panewki

Opublikowano

Ja też zaczynam stawiać na panewki... i chyba jutro się udam do mechanika i niech mi to rozbiera.. a przyokazji niech do pompy sie dobierze...

a co do tego oleju i zmiany na inny to na pewno odpada... bo jak pisałem jest coraz gorzej na zimnym silniku na jałowym juz mi nie gaśnie kontrolka oleju, i głośno chodzi i ewidentnie nie dostaje oleju na górę... dopiero jak go podgazuje to chwyta ciśnienie i silnik się wycisza... Pozdrawiam...

Opublikowano

podaje z ksiązki typowe niesprawności układu smarowania;

1)lampka nie gaśnie po uruchomieniu silnika-silnie nagrzany olej-nie jest to usterkajeśli jak po przyśpieszeniu gaśnie,2)lampka nie gaśnie po przyśpieszeniu lub świeci się podczas jazdy-zbyt niskie ciśnienie oleju,przewód elekt. czujnika ciśnienia oleju ma zwarcie do masy-sprawdzić poziom oleju,wymienić czujnik,itd.,3) zbyt niskie ciśnienie loeju w całym zakresie prędkości obrotowej-zbyt mało oleju w silniku,zanieczyszczony filtr siatkowy w smoku,uszkodzona pompa oleju,uszkodzone łożyska-dolać oleju ,wymontować miske oczyścić filtr siatkowy,sprawdzić pompę,wymontować i rozłożyć silnik,4)za niskie ciśnienie w dolnym zakresie prędkości obrot.-zawór przelewowy zawiesza się w stanie otwartym z powodu zanieczyszczenia-wymontować i sprawdzić zawór,5)za wysokie ciśnienie przy prędkości obrotowej powyżej 2000 obr/min.-to samo co w pkt.4 wypisałem ci wszystko może coś z tych objawów jest u ciebie.a co do tego mojego oleju to po kupnie wymieniłem na mobil i nie jeżdziłem nim więcej niż 2000km.i tak zaczeło się dziać a nie i po wymianie na castrol 10w40 przestało więdz woda z oleju na pewno nie mogła powstać po przejechaniu tylu km.

to właśnie te chwile,kiedy wszystko jest dokładnie takie,jak pragniesz,a jedyne co czujesz to czysta przyjemność.To właśnie daje Ci BMW.
Opublikowano

Witam...

 

i jakie postępy w moim m40... mianowicie panewki zdrowe... pompa zrdowa ale w pompie jakiś kanał był przybrudzony i coś tam było w środku i oczywiście jak koledzy sugerowali to jakiś zawór w pompie był zatarty.... i to tyle na dziś, jurto będzie składany silnik do kupy, z nowym paskiem rozrządu i rolkami.... ALE jest jedno ale

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AC11&mospid=47270&btnr=11_1116&hg=11&fg=10

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AC11&mospid=47270&btnr=11_0027&hg=11&fg=05

 

chodzi mi o uszczelkę w płaszczyźnie pionowej mniejwięcej 15-20cm z dużą ilością otworów, taka wydziwiana.... pod dekiel, pokrywę rozrządu... tam gdzie jest pompa oleju, wody... pytałem o nią i mi powiedzieli że jej nie mają... nie wiem czy zrozumieliście, ale tam taka jest...

 

Pozdrawiam...

Opublikowano

Witam...

 

Uszczelke kupiłem w ASO BMW za 35zł....

 

silnik poskładany do kupy :

i tak odpalanie pierwsze i cud działa wszystko jak trzeba pocgodził troche pojechałem żeby go zagrzać i wszystko ok

 

ale wróciłem do mechanika i zgasiłem motor, przekręciłem stacyjke i ciśnienie trzyma dalej, więc ok wszystko troche dczekaliśmy sobie i odpalamy z powrotem... i tak samo jak wcześniej zgasła po jakiejś 2-3sec....

 

Ale potem po ok minuty wróciło sie to co było.. czyli świeci na jałowym... Prosze o jakieś sugestie... Porady itp... bo ja już nie wiem co może mu być...

Opublikowano

Witam...

 

Jednak to pompa oleju... teraz dokładnie sekunda i mi gaśnie kontrolka od oleju...

 

A i mam pytanie bo założyłem nową wizkoze i na zimnym silniku jest ok, troche głośniej chodzi ale bez przesady, ale jak złapie temperaturkę to troszkę głośno działa, ale jak jadę z otwartymi szybami po mieście to ją wyraźnie słysze... na niskich obrotach 1000-2500 dopuki ją silnik nie zagłuszy... ale to mnie okropnie denerwuje... bo jęczy jak... dziś podobny dzwięk słyszałem jak ruszał ford escort...

Opublikowano

dobrze, ze to nie panewki i dobrze, ze byles czujny, bo w dalszej kolejnosci wszystko poszloby w ... wiadomo gdzie.

 

 

Az sie prosi o cytat z Psów: "no k.., gdyby nie panewki to bym zrobił!"

pozdrawiam

t.

Opublikowano

Dodam że wymieniłem pasek rozrządu i 3 rolki...

 

Co do wiska to jak się "załancza" to strasznie ciągnie powietrze... jesyem pod wrażeniem, bo jak jechałem pierwszy raz i mi złapał temperature to nie wiedziałem co się dzieje jak przyspieszałem... od początku miałem wisko zepsute teraz to wiem na bank... 40000km... :duh:

 

ale tak jak pisałem powyżej to dostaje mi dziwnych odgłosów w raz z obrotami, tak od ok 1600 a przy 2000 to tak dziwnie i jednostajnie brzęczy.... trudny dzwięk do opisania, i ten dzwięk pochodzi z okolicy osi na którym wisko jest zamontowane, dokładnie w okolicach pod poktywy rozrządu, może pasek ma za duży luz, rozrządu, bo dziś przyglądałem się i słuchałem tego i zauważyłem iż pasek napedzający właśnie koło od wiska alternator... dostaje lekkich wibracji, więc go podciągnąłem i troche się wyciszył ten wstrętny irytujący dzwięk... ale nadal jest on słyszalny, dość wyraźnie, a jak się rozgzreje silnik to lekko narasta.. słysze go podczas jazdy tak do 60km...

Może jest to niewspóliniowe położenie tych kół...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.