Skocz do zawartości

335i N54 + soft skrzyni alpina


lucabudal

Rekomendowane odpowiedzi

Chodz w sumie nie jest to takie proste bo porwnajcie sobie te dwa linki: Niby oznaczenie takie samo a nawet z wyglądu skrzynie są inne!!

 

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=WD31-EUR-10-2008-E92-BMW-325d&diagId=24_1024

 

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VG91-EUR-04-2008-E90-BMW-320d&diagId=24_1093

 

No i skąd taka różnica?? Czy do mojej 325 e92 nadaje się soft 7603531 czyli taki jak u kolegi z N47??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

U mnie wgranie softu w N54 poszło bez problemu. działanie skrzyni zmieniło się w niewielkim stopniu lub wcale, przynajmniej tego nie odczuwam.

Natomiast pokazywanie na jakim biegu jedziesz jest pozytywne.

Natomiast mam pytanie do znawców tematu, czy jest możliwe że przy wgrywaniu softu do skrzyni mógł zniknąć zmieniony wcześniej soft silnika?

Pytanie wydaje mi się głupie, ale mam wrażenie,że auto słabiej jedzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeżdzę już z tym softem kilka miesięcy i moja opinia jest taka że na D auto pali sporo mniej, bo ten tryb jest mega emerycki. Skrzynia biegi zmienia przy 1.5 rpm czyli praktycznie wtedy kiedy nie ma mocy ani momentu, oczywiście jak wciśniemy gaz mocniej to coś tam wyżej pociągnie, ale generalnie tryb jak dla mnie z dupy. Natomiast na sporcie jest tak jak powinno być co u mnie skutkuje praktycznie tylko i wyłącznie jazdę w tym trybie. Chyba ze jadę w korkach wtedy D.

To co ewidentne na plus to szybsza zmiana biegów ( przypuszczam że przez zwiększenie ciśnienia w skrzyni) i pokazywanie na jakim biegu jedziesz.

Chyba soft moge polecić, choć przez długi czas do trybu D nie mogłem sie przyzwyczaić, odczucie było takie jakby auto straciło moc. To odczucie moje jak i drugiej osoby która tym autem się porusza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
a u mnie w słabym dieselu N47 2.0 odczucia przeciwne: jeżdżąc na D mam wrażenie,że skrzynia zmienia biegi później (2500-3000RPM),wyżej ciągnie - coś takiego jakby mini tryb S. co do spalania to również mam wrażenie,że minimalnie więcej,ale generalnie wrażenia in plus.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
niekoniecznie ;) ja pisałem o wrażeniach przy silniku N47. może ktoś jeszcze coś napisze o benzynie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję, zgłupiałem :mad2:

O ile przydałaby się szybsza zmiana przełożeń to wolałbym nie ingerować w obroty w jakich mają być one zmieniane w trybie D. Kwestie wyświetlania aktualnego biegu mnie nie interesują, bo i po co, ale czy przedwczesna zmiana w trybie D nie obije się na panewkach w benzynie? Oczywiście jest to jedyna opcja dla N54?

Najlepiej byłoby pewnie przetestować :roll:

btw jaki koszt operacji i czy można wykonać Teamviewer'em?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Link do softu był tu gdzieś w temacie, a jak wgrać jest na YouTube

Tak, linkę do softu gdzieś widziałem, znalazłem też video na UT, ale ja się tego nie podejmę osobiście :shock: Nie mam nerwów do takich zabaw :P :lol:

Teraz jeśli zdalnie, to i net musi być pewnie szybki i co w przypadku utraty łączności w trakcie adaptacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Nie ma to znaczenia, wszystko jest wykonywane za pomocą Twojego komputera więc o to bym się nie martwił, większy problem jest z tym, że nigdy nie wiadomo jakiej jakości masz interfacei nie sądzę żeby nawet średnio myślący koder podjął sie zmiany softu w skrzyni biegów , ryzygując jej uwalenie przez brak odpowiedniego interfaceu czy zaniku zasilania czy to na obd czy po prostu w aucie.

 

Ja w każdym razie zdalnie staram się takich rzeczy nie robić, chyba że na PEŁNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ właściciela

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam i ja :8)

Rzeczywiście D to tryb cruizer, do miasta, ale po wklepaniu kręci wysoko oczywiście też, natomiast S jest szybki, kopniaki w plecy przy zmianie- fajnie, agresywnie :twisted:

Zamówiłem poliftowe łopatki, więc będzie przednia zabawa po zmianie :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

@skibaBMW co masz na myśli "ale po wklepaniu kręci wysoko oczywiście też"?? Wklepaniu?

 

Mam i ja :8)

Rzeczywiście D to tryb cruizer, do miasta, ale po wklepaniu kręci wysoko oczywiście też, natomiast S jest szybki, kopniaki w plecy przy zmianie- fajnie, agresywnie :twisted:

Zamówiłem poliftowe łopatki, więc będzie przednia zabawa po zmianie :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@skibaBMW co masz na myśli "ale po wklepaniu kręci wysoko oczywiście też"?? Wklepaniu?

Miałem na myśli wklepanie prawego pedału do oporu- pedal to the metal :D

Po pewnym czasie stwierdzić muszę, że ten soft idealny nie jest. Mógłby dłużej ciągnąć na D przy bardziej otwartej przepustnicy. Zmienia przy 1500rpm nawet gdy przepustnica jest otwarta w 50% i to jest czasem irytujące. Nie wróciłbym bym jednak do seryjnego softu.

Dziś jest już alternatywa dla softu Alpiny, ale nie miałem okazji testować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@skibaBMW dzięki za odpowiedź…

O jakiej alternatywie do softu Alpiny mówisz?

 

@skibaBMW co masz na myśli "ale po wklepaniu kręci wysoko oczywiście też"?? Wklepaniu?

Miałem na myśli wklepanie prawego pedału do oporu- pedal to the metal :D

Po pewnym czasie stwierdzić muszę, że ten soft idealny nie jest. Mógłby dłużej ciągnąć na D przy bardziej otwartej przepustnicy. Zmienia przy 1500rpm nawet gdy przepustnica jest otwarta w 50% i to jest czasem irytujące. Nie wróciłbym bym jednak do seryjnego softu.

Dziś jest już alternatywa dla softu Alpiny, ale nie miałem okazji testować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie mam auto z takim vinem WBAPN11050E459058

Jest 318d z 2010 roku i mam zrobiony soft. Niestety skrzynia jest ustawiona na fabryczna moc.

Widzę że redukuje zupełnie bez potrzeby przy lekkich tylko depnieciach. A silnik teraz zupełnie inaczej sobie radzi z podnoszenie obrotów już z samego dołu.

Jak czytam ten wątek to widzę że idealnie taki soft by spisał się u mnie....

I teraz mam zagwozdke jestem z Konina i nie mam pojęcia gdzie w okolicy to ogarnąć oczywiście odpłatnie.

Jesli ktoś podpowie to jeszcze na flaszkę się umówię.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Może zdalnie ktoś Ci to ogarnie. Zapytaj kolegę dziqsek. Możesz też sobie sam wgrać alternatywny soft z xhpflashtool- zbliżony do alpiny ale bardziej dostosowany pod konkretne auto /skrzynię , ale to już droższy interes.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.