Skocz do zawartości

[F10/F11] Wymiana oleju w skrzyni ZF 8HP


Pemek

Rekomendowane odpowiedzi

Jako że brak skrzynii na tą chwilę do kupienia zacząłem od spuszczenia oleju i zdjęcia miski.Dodam że przebieg 220 tkm i olej od nowosci :shock:

 

bab368f59870.jpg

a85a361c19cd.jpg

 

Wymienie olej może to pomoże bo olej wygląda jak z silnika :duh: na zielony nie wygląda :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

\Witam wszystkich

Mam pytanko do was gdzie najtaniej kupić olej i tą pokrywę z filtrem.Najlepiej chyba dynamiczna wymiana?

Pozdrawiam

 

 

Ja za olej (10 litrów( ZF LIGEGUARD 8) i miskę ZF zapłaciłem 1150zł na allegro znalazłem ofertę zadzwoniłem i się dogadałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Podzielę się walką z moją skrzynią w F10...

Jako że wszelcy magicy w mojej okolicy skłaniali się do wymiany sterownika w skrzynii sam zabrałem się do roboty.

Zakupiłem kompletny mechatronik z innej skrzynii

http://allegro.pl/show_item.php?item=6146487800

podmieniłem sterowniki,wymieniłem jeszcze raz olej i eureka :cool2: skrzynia działa fenomenalnie!!!!

Praktycznie każdy kto cokolwiek ma wspólnego z kluczami jest w stanie sam ogarnąć.

Mam nadzieję że oszczędzi to wielu grosza :wink: warto spróbować zanim wydamy za mechatronik w serwisie parenascie tysięcy pln :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mówicie, że można śmiało kupić to z tego linka: http://allegro.pl/olej-miska-filtr-zf-bmw-f10-f01-f07-e70-e71-kpl-i5237471694.html i tylko jechać do kogoś sprytnego co potrafi fajnie to wymienić i wypłukać?

 

BMW 525d xDrive przebieg 86000 km.

To wlasnie Gorik :)

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

BTW, nie wiedziałem, że filtr oleju jest "wbudowany" w miskę.

Czyli chcąc-nie chcąc wymiana oleju z filtrem to również wymiana miski olejowej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

U mnie 3 lata i przebieg 65.000 km.

Skrzynia działa generalnie bezproblemowo, ale nie jest to już tak idealna zmiana biegów jak dawniej. Na pierwszych dwóch/trzech biegach dosyć wyraźnie czuć zmianę, zwłaszcza przy delikatnej jeździe - zmiana biegów jest tym bardziej odczuwalna, im delikatniej auto jest rozpędzane (mam też wrażenie, że na zimno efekt jest odczuwalny mocniej).

Nie jest to co prawda szarpanie (choć zależy jak zdefiniujemy "szarpanie"), jednak jak auto było młodsze, zmiana była dużo bardziej płynna, właściwie zupełnie nieodczuwalna.

 

Robiłem adaptację, serwis sprawdzał też korekty skrzyni (wszystko w normie).

Zastanawiam się czy jest sens wymieniać olej, nie chciałbym aby zrobiło się gorzej :wink:

Czy komuś przy przebiegu zbliżonym do mojego wymiana oleju poprawiła płynność pracy skrzyni...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem kilkoma F10 z różnymi przebiegami i nawet w takim z przebiegiem 20tyś. km na zimnym silniku, przy bardzo delikatnym przyspieszaniu (zawsze tak się staram robić na zimnym silniku) pomiędzy biegami 1/2 i 2/3 czuć delikatnie zmianę biegów.

 

Po przejechaniu kilku km zanika to zupełnie nawet w takim aucie jak moje (obecnie prawie 250tyś)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nieee :wink: jeśli wymieniać, to z filtrem (czyli nota bene z pokrywą).

Inaczej to faktycznie druciarstwo :mrgreen:

 

Nie miałem na myśli kosztów wymiany, bardziej to czy taka wymiana może pomóc.

Bo spotkałem się z opiniami, że po wymianie oleju na nowy-rzadki, objawy szarpania potrafiły się wręcz nasilić.

Stąd było moje pytanie - czy komuś przy przebiegu zbliżonym do mojego wymiana oleju poprawiła płynność pracy skrzyni...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pe.te, ja mialem niestety rowniez takie objawy jak ty (teraz mam 70K km), niestety wymiana oleju + adaptacja w ASO nic nie pomogly a wlasnie mam wrazenie

ze szarpniecia sie nasilily :( narazie przejechalem pare tysiecy od wymiany i adaptacji i planuje pownownie sie umowic zeby cos z tym zrobic bo jest denerwujace

(i prawada ze na zimnym silniku jakby mocniej oczuwalne)

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@neokrk, dzięki za odpowiedź.

Właśnie słyszałem o przypadkach jak u Ciebie, gdzie wymiana oleju wręcz pogorszyła sytuację... (a bynajmniej nie poprawiła)

Może to powód, dla którego BMW broni się przed wymianą twierdząc, że czynności serwisowe tego nie przewidują.

 

@yangcy, pomysł pewnie dobry.

Ja jednak mam auto na gwarancji, nie bardzo wyobrażam sobie jak zmusić do tego ASO :mrgreen:

 

Najgorsze jest to, że - mając auto od nowości - wiem jak ta skrzynia potrafi pracować. Bez tego porównania, pewnie nawet nie zwróciłbym uwagi na te "szarpnięcia" na pierwszych biegach.

Choć ostatnio miałem przez tydzień nowe F20 z przebiegiem kilku tysięcy... praca skrzyni, nawet na zimnym, idealnie płynna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@chemik2000 - tak, to prawda :) przebieg oryginalny i udokumentowany. Jak bede sprzedawal to "podkrece przebieg do gory" ;)

 

Nie sadze zeby male przebiegi mialy wplyw na skrzynie biegow - przypuszczam ze jest taka sama w kazdej F10/F11 do pewnego momentu obrotowwego silnika

a powyzej dla mocniejszych silnikow jest inny model skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, male uaktualnienie, bylem ponownie w ASO zrobili testy (komputer) i w/g nich i mistrza serwisu - wszystko jest OK i po jezdzie probnej stwierdzil ze skrzynia pracuje normalnie :(

i ze szarpniecia sa norma i w/g niego wogole by nie zwrocil uwagi na to gdyby jedzil tym samochodem bez moich narzekan na skrzynie.

Nie wiem co o tym sadzic, mialem przejechac sie inna F10 zeby porownac ale nie mialem juz czasu zeby zostac w serwisie dluzej.

 

Ponizej odczyty z komputera - moze ktos spojrzy na nie i cos doradzi, bo sam nie wiem jak je interpretowac. Generalnie byl wymieniony olej w skrzyni (wtedy parametry

byly nie dobre) i rozbiona adaptacja, po ktorej ASO twierdzi ze jest wszystko OK.

----

Clutch fill pressures:

Clutch A: -66.0 mbar

Clutch B: -120.0 mbar

Clutch C: -104.0 mbar

Clutch D: -42.0 mbar

Clutch E: 107.0 mbar

 

Rapid fill times:

Clutch A: 12.0 ms

Clutch B: 12.0 ms

Clutch C: -10.0 ms (tutaj jest ujemna wartosc to nie blad)

Clutch D: -16.0 ms (tutaj jest ujemna wartosc to nie blad)

Clutch E: 3.0 ms

 

Z gory dziekuje za sugestie co z tym zrobic dalej i czy to sa wartosc dobre - jak twierdzi ASO.

 

Edycja: czy jest mozliwe ze zle zostala zrobiona adaptacja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dzisiaj zadzwoniłem do ZF w Holandii (Delft). Wymiana oleju w skrzyni ZF 8HP45 to koszt 727,72€ cała operacja trwa 4-5h. Można poczekać na miejscu. Mają wifi i poczekalnie z dobrą kawą. Czas oczekiwania na spotkanie to około tydzień. Jak będę miał czas to się umowie. Moja ma 121.000km i się już łapie na wymianę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chora cena

 

Pokrywa z filtrem ok. 500pln

Olej w bance 10 L 700pln (cena oleju w PL - ASO 270pln/L)

Wymiana 300pln

 

razem 1500pln a nie..........3100 PLN :shock:

 

Wymiana to 727 EUR, a nie 3100 PLN.

Ale domyslam sie, ze i tak nie zrozumiesz.

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.