Skocz do zawartości

525tds automat - dziwny spadek mocy :/


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przede wszystkim witam wszystkich na forumn jako ze jestem nowy... :)

 

natepnie prosze o rade, bo mi cos kleka w mojej bumci, wrocilem do kraju po 2 miesiacach nieobecnosci - autem jezdzila mamuska do pracy i spowrotem - codziennie jakies 10 km, w miedzyczasie wymienila olej, wszystko niby ok. Ale... wsiadam ja i auto w ogole ma jakies skoki mocy. Na miescie trudno to wyczuc, auto odchodzi jak wczesniej, ale na trasie... tragedia. Nie moge jej rozpedzic dalej niz 150 km/h ... wczesniej leciala prawie 200...

 

teraz gdy mam 120 km/h wciskam pedla do 3/4 i prawie zero reakcji (skrzynia auto), jak wcisne kickdown to redykuje bieg jakies 3.5tys obr. i przyspiesza.... a jak lece zalozmy te 130 gaz wcisniety do polowy (!!!) to w pewnym momencie czuje jakby mi ze 30-40% mocy ucieklo spod pedalu, spada wskazanie zuzycia chwilowego o jakies 3-4 litry a obrotomierz stoi. Moge wtedy nawet wcisnac kincdown i ZERO reakcji Musze dopiero ujac gazu zeby wbil kolejny biegi powoli przyspieszac.

Moze to turbo niedomaga? dodam ze bardzo ale to bardzo je slychac (niby zawsze bylo... ale) i sluchac intensywny syk w polaczeniu z szumem (hehe ale napisalem obrazowo...) zamiast gwizdzec (to tez bardzo obrazowo...) moze to powietrze z turbiny nie dociera tam gdzie powinno?

 

Prosze o rade zanim pojade do warsztatu....

Opublikowano

Sprawdz olej w skrzyni.

Taki syk powietrza moze oznaczac iz skrzynia cignie powietrze bo oleju jej nie wystarcza.

 

Jak sie sprawdza olej w automacie to chyba wiesz??

Opublikowano
Sprawdz olej w skrzyni.

Taki syk powietrza moze oznaczac iz skrzynia cignie powietrze bo oleju jej nie wystarcza.

 

Jak sie sprawdza olej w automacie to chyba wiesz??

 

zabij mnie, ale nie wiem :mad2:

Opublikowano

Olej w skrzyni musi byc rozgrzany, takze po jezdzie (jakies 30km) stajesz na rowniej nawierzchni, nastepnie wlaczasz P i czekasz okolo 1 minuty. Po tym czasie (silnik w dalszym ciagu pracuje a skrzynia na P) wyciagasz bagnet czyscisz go, wkladasz spowrotem, wyciagasz i sprawdzasz poziom.

Tylko uwazaj pomiedzy min a max jest 0,3 litra nie tak jak w silniku 1 litr.

Opublikowano

wlasnie stoje na podjezdzie i szukam jak debil bagnetu... pfheheh... no ale trudno, za niewiedze sie placi :lol:

 

jakis jeszcze pomysl moze? :8)

Opublikowano
to nie 2,4 tds nie ma bagnetu i goścu sie naszuka oj naszuka

 

Ja pierwsze slysze ze 2,4 byly TDS`y :)

 

Sorki ale ETK mnie zawiodlo. W ETK jest jak byk narysowany bagnet dlatego o nim napisalem, na realoem go faktycznie nie ma.

Podjedz do jakiegos mechanika (najlepiej od automatow) i niech Ci sprawdzi poziom.

Opublikowano

Panowie dzis uslyszalem opinie ze olej w mojej skrzyni biegow jest niewymienialny??? :shock: :shock: :shock:

 

czy to mozliwe?

Opublikowano
Panowie dzis uslyszalem opinie ze olej w mojej skrzyni biegow jest niewymienialny??? :shock: :shock: :shock:

 

czy to mozliwe?

 

Ja też to przerabiałem :D

W Krakowie są 2 ASO BMW i w jednym (ASO BMW Misiak) powiedzieli, że należy wymienić olej i filtr a w drugim (ASO M-Cars), że nie wolno wymieniać bo skrzynia padnie :mrgreen:

 

Więc pojechałem do zakładu zajmującego się wyłącznie naprawą automatów gdzie poinformowano mnie, że w mojej skrzyni 4HP22 jest olej który należy wymieniać najlepiej co 40 tys i co najmniej co drugą wymianę wymienić filtr (po jednym razie można go przepłukać)

Opublikowano (edytowane)
Więc pojechałem do zakładu zajmującego się wyłącznie naprawą automatów gdzie poinformowano mnie, że w mojej skrzyni 4HP22 jest olej który należy wymieniać najlepiej co 40 tys i co najmniej co drugą wymianę wymienić filtr (po jednym razie można go przepłukać)

 

rozumiem ze olej zmieniles i skrzynia nie padla? I skad taka rozbierznosc w poradach specjalistow?

 

Mozecie mi ktos polecic jakis dobry warsztat w okolicach opola gdzie bede mogl bezstresowo zostawic moja bejbi?

Bo jak mi fachowiec w serwisie BMW w Opolu powiedzial zebym do silnika zalal po oleju mineralnym pelny syntetyk i ze bedzie super to im podziekowalem :/

Edytowane przez Sir_Ice
Opublikowano
Więc pojechałem do zakładu zajmującego się wyłącznie naprawą automatów gdzie poinformowano mnie, że w mojej skrzyni 4HP22 jest olej który należy wymieniać najlepiej co 40 tys i co najmniej co drugą wymianę wymienić filtr (po jednym razie można go przepłukać)

 

rozumiem ze olej zmieniles i skrzynia nie padla? I skad taka rozbierznosc w poradach specjalistow?

 

Mozecie mi ktos polecic jakis dobry warsztat w okolicach opola gdzie bede mogl bezstresowo zostawic moja bejbi?

Bo jak mi fachowiec w serwisie BMW w Opolu powiedzial zebym zalal po oleju mineralnym pelny syntetyk i ze bedzie super to im podziekowalem :/

 

 

 

zupelnie niepotrzebnie

AFAIK i zaklad jeden z wiekszych zajmujacych sie skrzyniami ( http://www.samko.pl/trans.php), mineralny nalezy wymieniac co 40tys a syntetyk 70-80tys km

natomiast plukanie filtra zakrawa juz na kpine ;-)

zh
Opublikowano

zupelnie niepotrzebnie

AFAIK i zaklad jeden z wiekszych zajmujacych sie skrzyniami ( http://www.samko.pl/trans.php), mineralny nalezy wymieniac co 40tys a syntetyk 70-80tys km

natomiast plukanie filtra zakrawa juz na kpine ;-)

 

hmmmm.... do Wawy w jedna strone mam jakies 350 km wiec odpada... :/

Opublikowano
zupelnie niepotrzebnie

AFAIK i zaklad jeden z wiekszych zajmujacych sie skrzyniami ( http://www.samko.pl/trans.php), mineralny nalezy wymieniac co 40tys a syntetyk 70-80tys km

natomiast plukanie filtra zakrawa juz na kpine ;-)

 

zyghom ja nie płukam filtra kupuję zawsze nowy i tylko oryginał ale z tego co czytałem na forum nawet instrukcja dopuszcza płukanie filtra pisał o tym chyba Centrino

Opublikowano

Tak jest. Instrukcja i serwisy (przynajmniej te uczciwe) twierdza iz mozna filtry wyplukac.

Z reszta jest to stalowa siatka i nie ma problemu z jej plukaniem.

Ale nikt nikomu nie zabroni go wymienic - choc twierdze iz jest to zbyteczny wydatek.

Opublikowano
Tak jest. Instrukcja i serwisy (przynajmniej te uczciwe) twierdza iz mozna filtry wyplukac.

Z reszta jest to stalowa siatka i nie ma problemu z jej plukaniem.

Ale nikt nikomu nie zabroni go wymienic - choc twierdze iz jest to zbyteczny wydatek.

 

Dokładnie przed ostatnią wymianą go obejrzałem, jego budowa jest tak prosta i solidna , że myślę przy następnej wymianie go tylko przepłukać a wymieniać co drugą wymianę oleju.

Opublikowano

robi sie offtop o plukaniu filtrow a moja bumcia dalej niedomaga :(

 

co z tym warsztatem na opolszczyznie? Mozecie polecic jakis godny zaufania? Bo juz myslalem zeby dac do serwisu braci Dytko w Nysie ale tam na bank mnie skroja z wszystkich pieniedzy jakie mam :duh:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
problem rozwiazany, powodem problemow byl rozerwany przewod od intercoolera, po wymianie bejby znowu slicznie gwizdze gdy tylko przekrocze 2000 obr/min.... i jak tu jej nie kochac....! :8)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.