Skocz do zawartości

X6 F16 opinie.


kimi

Rekomendowane odpowiedzi

Jeździłem kilka lat 35i i fajny silnik do normalnej jazdy, na światłach nadal odstawia 90% tego co po PL jeździ. Nowym 50i zrobiłem 82tys aktualnie i zero awarii czy jakiś symptomów żeby mogło być coś nie tak.

40d to nie jest zły silnik, ale truje mnie, ciebie, nasze dzieci. Nie zastanawiał się nikt, dlaczego w PL mamy najgorsze powietrze w EU, a tymczasem w stanach nikt nie kupuje diesli? Diesel to typowa polska cebula, taka prawda :) Uzasadniony to może być w dostawczaku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 95
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Diesel to typowa polska cebula

Udział sprzedaży diesli w rynku (dane na połowę 2016). W Polsce udział sprzedaży diesli to ok. 30%.

Mowa oczywiście o nowych autach.

 

Całościowo dla Europy - 53%

 

Ireland - 68.3

Portugal - 66.8

Luxembourg - 65.8

Italy - 59.0

Austria - 56.5

Spain - 56.2

France - 53.1

Belgium - 52.0

Sweden - 51.1

W. Europe - 50.6

UK - 48.6

Germany - 47.2

Greece - 44.0

Switzerland - 40.4

Denmark - 35.6

Finland - 31.9

Norway - 31.3

Netherlands - 20.4

 

Jeśli zaś chodzi o ogólny udział diesli w rynku to największy jest w Irlandii - 69,2%.

Hiszpania - 58.3%

Włochy - 56.0%

 

W Polsce udział diesli wśród zarejestrowanych aut oscyluje w okolicach 51%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem kilka lat 35i i fajny silnik do normalnej jazdy, na światłach nadal odstawia 90% tego co po PL jeździ. Nowym 50i zrobiłem 82tys aktualnie i zero awarii czy jakiś symptomów żeby mogło być coś nie tak.

40d to nie jest zły silnik, ale truje mnie, ciebie, nasze dzieci. Nie zastanawiał się nikt, dlaczego w PL mamy najgorsze powietrze w EU, a tymczasem w stanach nikt nie kupuje diesli? Diesel to typowa polska cebula, taka prawda :) Uzasadniony to może być w dostawczaku.

 

Diesel z sprawnym ad blue i sprawnym DPF ma czyste spaliny, problem zaczyna się kiedy handlarz ściąga prawie nowe BMW/Audi/MB z 600k przebiegu robi 180k a następnie nasi miejscowi mistrzowie wykroją DPF a jak zagazuje to za autem jest ściana dymu........ To samo jest z antycznymi autobusami na naszych drogach etc etc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polska biedny kraj, diesel musi być :D

Nowy diesel z salonu i tak ma więcej substancji szkodliwych niż benzyna, ale po paru latach ta niekorzyść dla diesla się powiększa, dzięki naszym uczynnym cebulakom i fanom "diesel musi kopcić". A afera VW pokazała, jaką fikcją są "zdrowe i nowoczesne" diesle.

 

Swoją drogą śmieszne jest, jak raz napisałem o dieslu i tyle osób pamięta :) Tak, rozważałem, ale uznałem, że to nie ma sensu - kolejna benzyna już wkrótce w garażu. A benzynowe V8 w trasy jest kosmicznie dobrym wyborem, kto jeździł to wie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak benzyna V8 to nie BMW, nie ma sensu wbijać się w chyba najgorsze V8 na rynku no chyba że z założeniem że po wymianie silnika się lepiej auto sprzeda przed kolejnym :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak benzyna V8 to nie BMW, nie ma sensu wbijać się w chyba najgorsze V8 na rynku no chyba że z założeniem że po wymianie silnika się lepiej auto sprzeda przed kolejnym :mrgreen:

Nie ma to jak pisać o czymś, o czym nie ma się pojęcia, tudzież na podstawie opinii o silnikach sprzed wielu lat :) Poczytaj sobie temat Pemka, żadnych specjalnych problemów, nawet tutaj było małe podsumowanie: viewtopic.php?f=153&t=216384&p=2162486#p2162535

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Polska biedny kraj, diesel musi być :D

Nowy diesel z salonu i tak ma więcej substancji szkodliwych niż benzyna, ale po paru latach ta niekorzyść dla diesla się powiększa, dzięki naszym uczynnym cebulakom i fanom "diesel musi kopcić". A afera VW pokazała, jaką fikcją są "zdrowe i nowoczesne" diesle.

 

Swoją drogą śmieszne jest, jak raz napisałem o dieslu i tyle osób pamięta :) Tak, rozważałem, ale uznałem, że to nie ma sensu - kolejna benzyna już wkrótce w garażu. A benzynowe V8 w trasy jest kosmicznie dobrym wyborem, kto jeździł to wie :D

Sławomir rzuć okiem na wytyczne dla obecnie obowiązujących norm - diesle mają ostrzejsze obostrzenia niż benzyna, a zatem obecnie można śmiało twierdzić że diesel jest czystszy niż benzyna. Oczywiście nie dotyczy to aut z wycięty dpf albo po modyfikacjach...

 

With mobilephone sent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) nowoczesne diesle, homologowane wg najnowszej normy Euro 6 w warunkach drogowych emitują średnio nawet 8,5 raza więcej tlenków azotu (NOx), niż dopuszcza to wspomniana norma! Oczywiście, w laboratorium taki problem nie występuje.

 

Tymczasem to właśnie tlenki azotu, w przeciwieństwie do wspomnianego wcześniej CO2, stanowią realne zagrożenie dla życia i zdrowia ludzi.

http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/l4q07b

 

Naukowcy i lekarze biją na alarm. Diesle mają wypluwać do atmosfery więcej substancji rakotwórczych, alergizujących, czy wywołujących astmę. (http://www.tvn24.pl)

http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/spaliny-samochodow-z-silnikiem-diesla-sa-bardziej-rakotworcze,530831.html

 

(...) a przez to obnażyć działanie dieslowskich spalin: w grupie pracującej przy silnikach wysokoprężnych było trzykrotnie więcej ofiar raka płuc. A gdy okazało się, że zawierają ponad 40 rakotwórczych substancji, w 2012 r. Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) postawiła znak równości między spalinami diesla i dymem papierosowym.

http://www.auto-motor-i-sport.pl/wydarzenia/Diesle-bardziej-trujace-niz-nam-sie-wydaje,22196,1

 

Tyle w temacie. Można by tutaj dodać jeszcze kilka powszechnie znanych faktów, ale jak chce się udowodnić, że diesle są lepsze, to i tak się to ignoruje :) Każdy swoje wie, dla mnie klekot zawsze będzie się kojarzyć z dostawczakami i jest zaprzeczeniem luksusowych samochodów. Zresztą, każdy kto się chce przesiąść na coś lepszego niż BMW musi się liczyć z tym, że diesla nie kupi, ciekawe dlaczego? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) nowoczesne diesle, homologowane wg najnowszej normy Euro 6 w warunkach drogowych emitują średnio nawet 8,5 raza więcej tlenków azotu (NOx), niż dopuszcza to wspomniana norma! Oczywiście, w laboratorium taki problem nie występuje.

 

Tymczasem to właśnie tlenki azotu, w przeciwieństwie do wspomnianego wcześniej CO2, stanowią realne zagrożenie dla życia i zdrowia ludzi.

http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/l4q07b

 

Naukowcy i lekarze biją na alarm. Diesle mają wypluwać do atmosfery więcej substancji rakotwórczych, alergizujących, czy wywołujących astmę. (http://www.tvn24.pl)

http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/spaliny-samochodow-z-silnikiem-diesla-sa-bardziej-rakotworcze,530831.html

 

(...) a przez to obnażyć działanie dieslowskich spalin: w grupie pracującej przy silnikach wysokoprężnych było trzykrotnie więcej ofiar raka płuc. A gdy okazało się, że zawierają ponad 40 rakotwórczych substancji, w 2012 r. Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) postawiła znak równości między spalinami diesla i dymem papierosowym.

http://www.auto-motor-i-sport.pl/wydarzenia/Diesle-bardziej-trujace-niz-nam-sie-wydaje,22196,1

 

Tyle w temacie. Można by tutaj dodać jeszcze kilka powszechnie znanych faktów, ale jak chce się udowodnić, że diesle są lepsze, to i tak się to ignoruje :) Każdy swoje wie, dla mnie klekot zawsze będzie się kojarzyć z dostawczakami i jest zaprzeczeniem luksusowych samochodów. Zresztą, każdy kto się chce przesiąść na coś lepszego niż BMW musi się liczyć z tym, że diesla nie kupi, ciekawe dlaczego? :D

 

Podziwiam upór. Chyba nas juz wszystkich przekonałeś, że diesel nie ma sensu. Ale czy i twoja ukochana benzyna w dobie Tesli nie jest właście takim dieslem ?

http://wyborcza.biz/biznes/1,148286,17805203,Wrobieni_w_sadze_z_benzyny__Grozniejsza_od_Diesla_.html?disableRedirects=true

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No to podaj te fakty, bo na razie podałeś 3 linki które są mniej więcej średnio obiektywne odnośnie motoryzacji.

 

Czemu obecnie postuluje się wprowadzenie dpf do benzyny a diesle praktycznie od eur 5 pozostają bez zmian?

 

With mobilephone sent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sławomir ma 100% racji odnośnie diesli i wskazanych artykułów - generują znacznie więcej trujących związków niż benzyna, są zdecydowanie bardziej szkodliwe dla środowiska i człowieka prawie pod każdym względem, jedynie CO2 generują mniej, dlatego że to pochodna spalania bezpośrednio, w dieslu mniejsze spalanie to mniej CO2.

 

Jednak to nie CO2 zabija człowieka, stąd przeróżne filtry i skomplikowana technika przy dieslu, aby ograniczyć emisję trucizn, czasem producenci posuwają się do oszustw, ala VW.

 

Niektóre firmy już zapowiedziały rezygnację z dalszego rozwoju silników diesla (bodajże PSA lub Renalut) na rzecz dalszej optymalizacji turbodoładowanych niedużych silników benzynowych a w przyszłości hybryd i samochodów elektrycznych.

 

W części miast europejskich obowiązują zakazy wjazdu do centrum aut z silnikami diesla wprowadzane w przypadku przekroczenia określonego poziomu zanieczyszczenia powietrza.

 

Dyskusja powyżej nie jest o tym czy silnik diesla ma sens czy nie (każdy ma tutaj swoje zdanie i swój wybór), a raczej o tym aby się zgodzić co do faktu która technologia mniej lub bardziej sprzyja ochronie środowiska i zdrowia człowieka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Albo mówimy o nowych autach albo o wszystkich.

Nie chcę i nie bronię diesla (mam i on i nopb).

Ale jeśli mówimy że jedno jest be a drugie cacy to proszę o fakty.

Każdy tu mówi o niesprawnościach diesla, zwłaszcza starego i bez filtra dpf, a nikt nie mówi o problemach benzyny, czy to pijące olej silniki, czy też zatruwające środowisko benzyny z wtryskiem bezpośrednim...

Co więcej, benzyny palą średnio (pi razy drzwi) 20% więcej paliwa od diesla, ze względu na kaloryczność to i spalin jest więcej...

Ale o tym jakoś się nie mówi.

 

A i jeszcze jedno - silniki elektryczne, super sprawa tylko - co z akumulatorami - ich produkcja i utylizacja (miejmy nadzieję że nie będzie skażenia w razie wypadku) też nie jest czysta, a prąd elektryczny też trzeba wytworzyć. Nie jesteśmy Portugalią gdzie daje się uzyskać 100% zapotrzebowania energii poprzez źródła odnawialne, nie wspominając o kosztach środowiskowych ich wytworzenia i położenia. To też są olbrzymie koszta, o których nawet zieloni nie wspominają. Czemu?

 

 

With mobilephone sent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie są idiotami, nie da się tego ukryć. Najbardziej mnie bawiło, że X6 35i miało niższe REALNE spalanie niż 35d. Ale i tak nadal wszyscy hurr durr diesel mniej pali, hurr durr diesel lepszy :D

 

Sprawdziłem sobie jak tam wygląda sprawa z czymś popularnym, gdzie jest dużo raportów spalania - 258KM - 528i vs 530d, 14% różnicy w spalaniu, 535d vs 535i 6% przed liftem silnka, gdzie tutaj te 20%? Ludzie to sobie wmawiają, a trzeba dodać np. że te nowoczesne diesle mają choćby AdBlue w standardzie, co za bzdura w ogóle :D Można by szukać takich porównań bez końca, a dieslowcy zapominają o wyższych kosztach utrzymania auta.... ;]

 

 

 

Podziwiam upór. Chyba nas juz wszystkich przekonałeś, że diesel nie ma sensu. Ale czy i twoja ukochana benzyna w dobie Tesli nie jest właście takim dieslem ?

http://wyborcza.biz/biznes/1,148286,17805203,Wrobieni_w_sadze_z_benzyny__Grozniejsza_od_Diesla_.html?disableRedirects=true

Terefere ;) Bezmyślne wklejanie byle czego nie sprawi, że diesel będzie produkować mniej syfu do powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie są idiotami, nie da się tego ukryć. Najbardziej mnie bawiło, że X6 35i miało niższe REALNE spalanie niż 35d. Ale i tak nadal wszyscy hurr durr diesel mniej pali, hurr durr diesel lepszy :D

 

Sprawdziłem sobie jak tam wygląda sprawa z czymś popularnym, gdzie jest dużo raportów spalania - 258KM - 528i vs 530d, 14% różnicy w spalaniu, 535d vs 535i 6% przed liftem silnka, gdzie tutaj te 20%? Ludzie to sobie wmawiają, a trzeba dodać np. że te nowoczesne diesle mają choćby AdBlue w standardzie, co za bzdura w ogóle :D Można by szukać takich porównań bez końca, a dieslowcy zapominają o wyższych kosztach utrzymania auta.... ;]

 

 

 

Podziwiam upór. Chyba nas juz wszystkich przekonałeś, że diesel nie ma sensu. Ale czy i twoja ukochana benzyna w dobie Tesli nie jest właście takim dieslem ?

http://wyborcza.biz/biznes/1,148286,17805203,Wrobieni_w_sadze_z_benzyny__Grozniejsza_od_Diesla_.html?disableRedirects=true

Terefere ;) Bezmyślne wklejanie byle czego nie sprawi, że diesel będzie produkować mniej syfu do powietrza.

 

Przeczytaj może ze zrozumieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A'propos czystości benzyn, to mam takie przemyślenie.

Żona użytkuje F20 116i, 4 cyl. 1.6 turbo.

Końcówka wydechu czarna jak w starym dieslu (btw, niestety końcówka chrom matowy, taka wersja - nie do doczyszczenia).

Serwis: te silniki tak mają.

Ja użytkuję F11 525xd, 4 cyl. 2.0 2xturbo, AdBlue.

Końcówki wydechu błyszczą jak nowe.

 

Nie, żebym był jakimś wielkim orędownikiem diesli.

Ale to, że benzyny są dużo czystsze - myślę, że dotyczy przede wszystkim silników wolnossących (których za chwilę właściwie już nie będzie)...

Zwłaszcza jeśli porównać je ze starymi klekotami, względnie nowszymi dieslami z wyciętymi DPF, etc. (btw, to powinno być karane)

 

Co do eksploatacji - diesle póki co kosztowniejsze w sensie ewentualnych napraw.

Ale uturbienie benzyn wraz z downsizingiem, myślę że powoli będzie te koszty niestety zrównywać...

AdBlue? Koszt pomijalny, baniaczek 20l kosztuje 35 zł, do auta wchodzi 13l, co u mnie wystarcza na 13.000km (oczywiście mam na myśli eksploatację, bo pod kątem awarii - to dodatkowy system, który może się zepsuć)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam podejście amerykańskie :D Zupełnie mnie nie interesuje czy silnik benzynowy czy diesel.. po prostu mam być z niego zadowolony.
Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A ja mam podejście amerykańskie :D Zupełnie mnie nie interesuje czy silnik benzynowy czy diesel.. po prostu mam być z niego zadowolony.

I tak trzymać, jeszcze bym dodał że pali tyle ile mu się wleje...

 

 

With mobilephone sent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ się temat zrobił o spalaniu :) Cóż ja jeździłem X6 40d i jak dla mnie jest bardzo fajnie. Nie widzę sensu brania 35i który jest słabszy dla jakiejś ideologi co innego w nowej 5er tam bym się nawet nie zastanawiał - 540xi będzie super autem. Teraz na parę dni dostanę GLE Coupe 450 AMG zobaczymy jak tym się będzie jeździć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W Polsce udział aut w truciu z tego co ostatnio jeden z ministrów mówił, to 10%. Więcej na świecie trują krowy i świnie :D Aaaa i tak uwielbiam diesla! :D Ale najważniejsze w autach jest to...jak napisaliście, aby zawiozły nas tam, gdzie chcemy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.