Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Błąd pewnie się pojawi ale będziesz mógł tak dojechać do wulkanizatora pod warunkiem że to nie x-drive.
  • Odpowiedzi 498
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ja mam takie pytanie

Zależy jaką oponę założysz na tą 17-kę.

Jeśli założysz np. 225/55R17 lub 205/60R17 - to nic Ci się nie wyświetli, bo różnica średnicy pierwszego koła to zaledwie +0.1% (+0,7mm) zaś drugiego -0,12% (-0.8mm) w stosunku do oryginalnych 245/40R19.

Taka dojazdówka również dla x-Drive jest całkowicie bezpieczna - oczywiście należy traktować ją awaryjnie, a nie jechać na niej na wczasy do Francji :wink:

 

Problem w tym wypadku jest inny - mianowicie dostępność bieżników dla mniej typowych rozmiarów. Choć na dojazdówkę można założyć nawet mało markową oponę, więc dzięki temu wybór jest szerszy...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, odgrzeję temat i zapytam co z doświadczenia polecacie bardziej przy 19`` mieszanych (275x35x19 i 245x40x19), run flat czy standardowe opony ze wzmocnieniem? Czy duża jest różnica między 18`` (275x40x18 i 245x45x18) w parametrach i odczuciach jezdnych?

Chcę przesiąść się na 19`` ale od początku miałem i mam obecnie runflaty i na lato i na zimę czytam wasze posty i ile osób tyle opinii, ale czy jest duża różnica między 18`` i 19``?

Opublikowano
Nie odpowiem wprost na twoje pytanie, ale może moja wypowiedź będzie pomocna. Ja na lato miałem 20" runflat i muszę powiedzieć, że na polskie drogi jest to zestaw dla masochisty. Ja jeździłem 3miesiące i uszkodziłem 2 opony i pogiąłem wszystkie felgii. Na zimę założyłem 19" bez runflat i jest mega komfortowo. Znajomy w 6er ma 19" runflat na lato i jest moim zdaniem ok (biorąc pod uwagę że tam twardszy zawias). Ja na te 20" zakładam bez rf letnie i zobaczymy co bedzie.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Wracając do tematu to dziś ustawili mi zbieżność na nowych oponach w BMW serwisie. Zobaczymy na jak długo starczą - oby dłużej niż 6 miesięcy. Kupiłem sobie również miarkę do sprawdzania głębokości bieżnika więc będę teraz to kontrolował.

 

Dziękuję za pomoc.

 

Pozdrawiam i do następnego.

 

Witam ponownie. Na dniach minęło pół roku od momentu zmiany opon i ustawienia zbieżności kół. Jestem mega zadowolony :D . Po pół roku i przejechanych jakichś 8 tysiącach zużyłem troszkę ponad 1mm opony. W takim tempie powinny mi wystarczyć jeszcze na jakieś 2,5 roku jazdy :cool2: . Wreszcie jest tak jak być powinno :D :D :D :D .

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Moje doświadczenie z Run flat i bez jest takie , że jak założyłem nowy komplet opon zwykłych to komfort podróżowania wzrósł o 100%.

Oczywiście pozostaje problem z kołem zapasowym.

Na teraz wożę 2 puszki spray na wypadek przebicia ale wiem że dużej dziury nie zakleję .

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam.

Bmw 530d xdrive. 2011.

Jak sprawa wygląda z oponami na felgi wz 350 m pakiet Niby przód mam 245/45 r18 a tył 275/40 r18? Auto ma x-Drive. Potrzebuje opony na zimę i pytanie czy wejdzie mi na tył 245/45. Jeśli tak to jak to wygląda wg? Trzymać się świętej tabliczki? 275/40 raczej nie nada sie na zime?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wejdzie na tył 245/45 tak że możesz takie założyć.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przecież o tym jest ten wątek (i kilka innych)...

Czytałeś?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja właśnie zamowilem na zime nowe opony falken hs 449 rof. A rof bo chce miec to poczucie bezpieczeństwa ze jak zlapie kapcia gdzies w nocy na zadupiu to moge dalej pojechac i nie stac w miejscu. Takie montuje fabryka i takie uzywam. Czy opony beda dobre? Oby. Kosztowaly mnie w rozmiarze 245/45 18 556 euro wiec cena ok. Za conti czy goodyear musialbym dac 150 -200 euro wiecej :lol: letnie wytrzymaja jeszcze 1 sezon lub dwa i tez chyba kupię falkeny bo ich cena jest dosc atrakcyjna w porównaniu z innymi a letnie mam w dwoch rozmiarach na 19 calowych felach

🙃🙃

Opublikowano

Witam z tego co kiedyś czytałem to do aut które maja opony typu runflat seryjnie musza być opony runflat. Ze wzgledu na homologację auta. I podobno firma ubezpieczeniowa w razie wypadku może się czepiać.

Pozdrawiam Użytkowników. :)

Opublikowano
Ostatnio Pan z serwisu ASO wydawal mi auto i stwierdzil, ze na tych oponach F01 jest strasznie gumowate. Polecił stosowanie RoF. Miałem wczesniej zimowki RoF i wg mnie bylo za twardo.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zależy na jakich oponach bo są różne indeksy nośności i prędkości. Ja założyłem zwykłe opony ale wzmacniane XL (Extra Load) i jeździ się bardzo dobrze.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dokładnie to samo miałem napisać - w zależności od modelu/producenta i parametrów opony (im wyższy indeks tym z reguły opona twardsza) odczucia mogą się bardzo różnić.

Generalnie z uwagi na specyficzną budowę ROF to twarde opony, ale są producenci którzy potrafią mimo sztywnej ściany bocznej zrobić w miarę komfortowe modele...


Ja u siebie w F11 jeżdżę na Conti ROF* 18" i uważam, że to auto jest... naprawdę komfortowe, ale odnoszę to do wcześniej używanych BMW, które po prostu miały dosyć twarde nastawy (choć z generacji na generację BMW robi coraz miększe zawieszenia).

Z kolei w nowym X1 żony zmieniłem po 5000km fabryczne Bridgestony ROF* 18" na Conti ROF* 18", bo się na nich jeździć nie dało. Liczyłem na to, że może po 2000-3000km będzie lepiej, jak się ułożą ale nic z tego. Nie dość że mega twarde to głośne.

Zresztą w przeszłości w F20 też użytkowałem Bridgestony ROF* i też było podobnie, przesiadka na Pirelli ROF* zmieniła diametralnie odczucia.


Generalnie da się dobrać ROF, na których jeździ się w miarę komfortowo.

Natomiast według mojej własnej TOP10 obecnie najbardziej komfortową i najcichszą oponą RunFlat jest Goodyear Eagle F1 Asymmetric (występuje też w wersji z * jeśli ma to dla kogoś znaczenie).

Opublikowano
Zależy na jakich oponach bo są różne indeksy nośności i prędkości. Ja założyłem zwykłe opony ale wzmacniane XL (Extra Load) i jeździ się bardzo dobrze.

 

Jeżdżę na Rainsport 3 225/45 R19 96 Y XL, FR


Mi tam pasują.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Generalnie da się dobrać ROF, na których jeździ się w miarę komfortowo.

Natomiast według mojej własnej TOP10 obecnie najbardziej komfortową i najcichszą oponą RunFlat jest Goodyear Eagle F1 Asymmetric (występuje też w wersji z * jeśli ma to dla kogoś znaczenie).

 

Mam te Goodyeary Eagle F1 Assymetric 3 RoF (z homologacją BMW/Mercedes). Jest cicho i komfortowo, ale może to kwestia EDC czy jak mu tam. Jak założyłem zwykłe opony to było zbyt "pontonowo" i po 5000km wróciłem na RoF. Jednak co runflat to runflat, jeździ się pewnie, nie buja, a przy okazji jest bezpieczniej.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Podepnę się pod temat:


Kupiłem dziś opony na przyszły sezon letni (dobre ceny teraz są ) 245/45R18 Michelin Primacy 3 RunFlat 100Y XL... jakież było moje zdziwienie jak zmierzyłem głębokość nowego bieżnika, na nowej oponie i ma 7mm :shock:

Wiem, że to nie o bieżnik chodzi a o jakość gumy... no ale tylko 7mm?


PS - dodam tylko (dla pochwały), że obecne moje opony mają 4,5mm - 5mm i kończę na nich 4 sezon (ok. 150tyś km) - GoodYear Efficientgrip w tym samym rozmiarze :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dla letnich głębokość 7mm to chyba nic dziwnego.

W przypadku zimowek faktycznie byłoby to mało.

Opublikowano

A jaki zestaw naprawczy polecacie w razie kapcia ?

Czy f10 mialy fabrycznie takie zestawy ? Ja nie mam :/


Xdrive lci runflaty fabrycznie.


Od sezonu letniego jeżdze na nie runflat Michelin i jest niebo a ziemia !

Opublikowano

nie miały zestawów bo miały RunFlaty...


Co do jakości zestawów, to w sumie nie ma większego znaczenia... jak będzie mała dziurka to każdy zadziała, a jak będzie w ch...jowym miejscy czy po prostu zbyt duża to żaden nie pomoże... Jedyne co zdecydowanie polecam to kompresorek pod zapalniczkę i dobre ASS :cool2:


Pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.