Skocz do zawartości

Opony - czy musza byc runflaty


roseng

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 498
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
A ja mam takie pytanie

Zależy jaką oponę założysz na tą 17-kę.

Jeśli założysz np. 225/55R17 lub 205/60R17 - to nic Ci się nie wyświetli, bo różnica średnicy pierwszego koła to zaledwie +0.1% (+0,7mm) zaś drugiego -0,12% (-0.8mm) w stosunku do oryginalnych 245/40R19.

Taka dojazdówka również dla x-Drive jest całkowicie bezpieczna - oczywiście należy traktować ją awaryjnie, a nie jechać na niej na wczasy do Francji :wink:

 

Problem w tym wypadku jest inny - mianowicie dostępność bieżników dla mniej typowych rozmiarów. Choć na dojazdówkę można założyć nawet mało markową oponę, więc dzięki temu wybór jest szerszy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, odgrzeję temat i zapytam co z doświadczenia polecacie bardziej przy 19`` mieszanych (275x35x19 i 245x40x19), run flat czy standardowe opony ze wzmocnieniem? Czy duża jest różnica między 18`` (275x40x18 i 245x45x18) w parametrach i odczuciach jezdnych?

Chcę przesiąść się na 19`` ale od początku miałem i mam obecnie runflaty i na lato i na zimę czytam wasze posty i ile osób tyle opinii, ale czy jest duża różnica między 18`` i 19``?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odpowiem wprost na twoje pytanie, ale może moja wypowiedź będzie pomocna. Ja na lato miałem 20" runflat i muszę powiedzieć, że na polskie drogi jest to zestaw dla masochisty. Ja jeździłem 3miesiące i uszkodziłem 2 opony i pogiąłem wszystkie felgii. Na zimę założyłem 19" bez runflat i jest mega komfortowo. Znajomy w 6er ma 19" runflat na lato i jest moim zdaniem ok (biorąc pod uwagę że tam twardszy zawias). Ja na te 20" zakładam bez rf letnie i zobaczymy co bedzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Wracając do tematu to dziś ustawili mi zbieżność na nowych oponach w BMW serwisie. Zobaczymy na jak długo starczą - oby dłużej niż 6 miesięcy. Kupiłem sobie również miarkę do sprawdzania głębokości bieżnika więc będę teraz to kontrolował.

 

Dziękuję za pomoc.

 

Pozdrawiam i do następnego.

 

Witam ponownie. Na dniach minęło pół roku od momentu zmiany opon i ustawienia zbieżności kół. Jestem mega zadowolony :D . Po pół roku i przejechanych jakichś 8 tysiącach zużyłem troszkę ponad 1mm opony. W takim tempie powinny mi wystarczyć jeszcze na jakieś 2,5 roku jazdy :cool2: . Wreszcie jest tak jak być powinno :D :D :D :D .

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje doświadczenie z Run flat i bez jest takie , że jak założyłem nowy komplet opon zwykłych to komfort podróżowania wzrósł o 100%.

Oczywiście pozostaje problem z kołem zapasowym.

Na teraz wożę 2 puszki spray na wypadek przebicia ale wiem że dużej dziury nie zakleję .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam.

Bmw 530d xdrive. 2011.

Jak sprawa wygląda z oponami na felgi wz 350 m pakiet Niby przód mam 245/45 r18 a tył 275/40 r18? Auto ma x-Drive. Potrzebuje opony na zimę i pytanie czy wejdzie mi na tył 245/45. Jeśli tak to jak to wygląda wg? Trzymać się świętej tabliczki? 275/40 raczej nie nada sie na zime?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja właśnie zamowilem na zime nowe opony falken hs 449 rof. A rof bo chce miec to poczucie bezpieczeństwa ze jak zlapie kapcia gdzies w nocy na zadupiu to moge dalej pojechac i nie stac w miejscu. Takie montuje fabryka i takie uzywam. Czy opony beda dobre? Oby. Kosztowaly mnie w rozmiarze 245/45 18 556 euro wiec cena ok. Za conti czy goodyear musialbym dac 150 -200 euro wiecej :lol: letnie wytrzymaja jeszcze 1 sezon lub dwa i tez chyba kupię falkeny bo ich cena jest dosc atrakcyjna w porównaniu z innymi a letnie mam w dwoch rozmiarach na 19 calowych felach

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zależy na jakich oponach bo są różne indeksy nośności i prędkości. Ja założyłem zwykłe opony ale wzmacniane XL (Extra Load) i jeździ się bardzo dobrze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dokładnie to samo miałem napisać - w zależności od modelu/producenta i parametrów opony (im wyższy indeks tym z reguły opona twardsza) odczucia mogą się bardzo różnić.

Generalnie z uwagi na specyficzną budowę ROF to twarde opony, ale są producenci którzy potrafią mimo sztywnej ściany bocznej zrobić w miarę komfortowe modele...


Ja u siebie w F11 jeżdżę na Conti ROF* 18" i uważam, że to auto jest... naprawdę komfortowe, ale odnoszę to do wcześniej używanych BMW, które po prostu miały dosyć twarde nastawy (choć z generacji na generację BMW robi coraz miększe zawieszenia).

Z kolei w nowym X1 żony zmieniłem po 5000km fabryczne Bridgestony ROF* 18" na Conti ROF* 18", bo się na nich jeździć nie dało. Liczyłem na to, że może po 2000-3000km będzie lepiej, jak się ułożą ale nic z tego. Nie dość że mega twarde to głośne.

Zresztą w przeszłości w F20 też użytkowałem Bridgestony ROF* i też było podobnie, przesiadka na Pirelli ROF* zmieniła diametralnie odczucia.


Generalnie da się dobrać ROF, na których jeździ się w miarę komfortowo.

Natomiast według mojej własnej TOP10 obecnie najbardziej komfortową i najcichszą oponą RunFlat jest Goodyear Eagle F1 Asymmetric (występuje też w wersji z * jeśli ma to dla kogoś znaczenie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Generalnie da się dobrać ROF, na których jeździ się w miarę komfortowo.

Natomiast według mojej własnej TOP10 obecnie najbardziej komfortową i najcichszą oponą RunFlat jest Goodyear Eagle F1 Asymmetric (występuje też w wersji z * jeśli ma to dla kogoś znaczenie).

 

Mam te Goodyeary Eagle F1 Assymetric 3 RoF (z homologacją BMW/Mercedes). Jest cicho i komfortowo, ale może to kwestia EDC czy jak mu tam. Jak założyłem zwykłe opony to było zbyt "pontonowo" i po 5000km wróciłem na RoF. Jednak co runflat to runflat, jeździ się pewnie, nie buja, a przy okazji jest bezpieczniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Podepnę się pod temat:


Kupiłem dziś opony na przyszły sezon letni (dobre ceny teraz są ) 245/45R18 Michelin Primacy 3 RunFlat 100Y XL... jakież było moje zdziwienie jak zmierzyłem głębokość nowego bieżnika, na nowej oponie i ma 7mm :shock:

Wiem, że to nie o bieżnik chodzi a o jakość gumy... no ale tylko 7mm?


PS - dodam tylko (dla pochwały), że obecne moje opony mają 4,5mm - 5mm i kończę na nich 4 sezon (ok. 150tyś km) - GoodYear Efficientgrip w tym samym rozmiarze :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A jaki zestaw naprawczy polecacie w razie kapcia ?

 

Ja mam ten: https://www.motochemia.pl/slime-kompresor-samochodowy-uszczelniaczem-do-opon-smart-473-ml-p-649.html

podobno jeden z lepszych i przy tym bardzo łatwo zmywalny z wnętrza opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie miały zestawów bo miały RunFlaty...


Co do jakości zestawów, to w sumie nie ma większego znaczenia... jak będzie mała dziurka to każdy zadziała, a jak będzie w ch...jowym miejscy czy po prostu zbyt duża to żaden nie pomoże... Jedyne co zdecydowanie polecam to kompresorek pod zapalniczkę i dobre ASS :cool2:


Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.