Skocz do zawartości

N46 zapach oleju w kabinie [odp: pompa vacum, uszczelka]


multilab

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 187
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Członkowie klubu

Z Twojego opisu nie bardzo wiem i nie mogę zlokalizować tego piszczenia. Podczas hamowania mogą piszczeć hamulce, ale jeśli nie,to ciężko będzie ustalić to na odległość.

Jeśli chodzi o wyciek oleju, to jak dobierzesz się do pompy i okaże się, że nie jest mokra od oleju to sprawdź (u mnie tak było), czy nie cieknie spod uszczelki pokrywy zaworów od strony pompy. Objaw jest ten sam (olej kapie na wydech) ale dodatkowo będzie trzeba wymienić uszczelkę klawiatury. Ja wymieniłem pompę (stukała podczas pracy) a uszczelkę posmarowałem silikonem i jest ok, póki co nic nie cieknie a jeśli zacznie to ją wymienię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...

Ja po wymianie uszczelniaczy składałem na starej ale dałem sporo silikonu - czarnego wysokotemperaturowego (nad i pod uszczelkę). Nawet w jednym miejscu miałem trochę przeciętą i wycieków brak.

Tylko trzeba uważać żeby klawiatury nie upaprać w silikonie. Ważna jest kolejność smarowania elementów.

No i skręcasz najpierw na 3/4 siły/momentu a po kilku godzinach jak silikon stwardnieje to dokręcasz. Oczywiście jak dokręcasz to stopniowo po troszku każdą a nie najpierw jedną śrubę do końca i kolejną do końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Dzisiaj też poczułem zapach jakby spalonej świeczki. Ktoś, coś? Jakieś pomysły co to może być?

Moje BMW E90 :) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=293073


Sprzedam: -Komplet opon zimowych 205/55/16 - 150zł - do negocjacji!

-2 Opony letnie Dunlop Sport Maxx RT 245/40/17 - 400zł - do negocjacji!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompa vakuum ci cieknie, ja zmieniłem i wiecej nie ma

 

Miałem sprawdzaną i nie ma z niej wycieku.

Moje BMW E90 :) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=293073


Sprzedam: -Komplet opon zimowych 205/55/16 - 150zł - do negocjacji!

-2 Opony letnie Dunlop Sport Maxx RT 245/40/17 - 400zł - do negocjacji!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniona, było podejrzenie właśnie wycieku z pompy vacum, ale okazało się, że uszczelka i zostało to zrobione.

Moje BMW E90 :) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=293073


Sprzedam: -Komplet opon zimowych 205/55/16 - 150zł - do negocjacji!

-2 Opony letnie Dunlop Sport Maxx RT 245/40/17 - 400zł - do negocjacji!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

może napisz najpierw co było robione i kiedy, bo tak będziemy zgadywać w nieskończoność.

Może wystarczy poczekać aż wypali się stary olej, który wcześniej nakapał na katy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zakupie (luty) coś mi dymiło na biało z rury i śmierdziało, z czasem było mniej i mniej a po płukance i zmianie oleju z 10w na 5w można powiedzieć, że przestało. Miałem wymieniany oring przy podstawie filtra i już wspomniana uszczelka. To chyba na tyle.

Moje BMW E90 :) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=293073


Sprzedam: -Komplet opon zimowych 205/55/16 - 150zł - do negocjacji!

-2 Opony letnie Dunlop Sport Maxx RT 245/40/17 - 400zł - do negocjacji!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

W swoim czasie (str 11 tego wątku) Piotrks86 napisał:

 

"Ja po wymianie uszczelniaczy składałem na starej ale dałem sporo silikonu - czarnego wysokotemperaturowego (nad i pod uszczelkę). Nawet w jednym miejscu miałem trochę przeciętą i wycieków brak.

Tylko trzeba uważać żeby klawiatury nie upaprać w silikonie. Ważna jest kolejność smarowania elementów.

No i skręcasz najpierw na 3/4 siły/momentu a po kilku godzinach jak silikon stwardnieje to dokręcasz. Oczywiście jak dokręcasz to stopniowo po troszku każdą a nie najpierw jedną śrubę do końca i kolejną do końca."

 

Co to znaczy, że ważna jest kolejność smarowania ? Najpierw głowicę, potem dekiel ? Chyba, nie, bo smarujemy tylko głowicę wg mnie, nakładamy uszczelkę, a potem znowu po uszczelce.

Druga sprawa : Jaki jest moment dokręcania śrub od dekla ? Autor napisał o 3/4. Robiłeś to z kluczem dynamometrycznym czy na tzw. czuja czyli najpierw aby złapało, a potem wszystkie, naprzeciwlegle np. po obrót ?

 

Pamiętacie może jaki jest rozmiar klucza do odkręcenia pompy vacum ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam że najpierw smarowałem w jeden sposób i upaprałem wałki silikonem bo ciężko równo osadzić dekiel przez podszybie. Potem zrobiłem to inaczej i było lepiej. Silnik jest głęboko cofnięty i mało miejsca na manewrowanie deklem przy montażu.

Dokręcałem na czują. Śruby mają grubą gumową uszczelkę więc łatwo się dokręca. Przykręcałem zaczynając od środka itd..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Jaki jest moment dokręcania śrub od dekla ?

 

Pamiętacie może jaki jest rozmiar klucza do odkręcenia pompy vacum ?

 

Dekiel: 10 Nm

Pompa podciśnienia: 9 Nm, klucz 10 mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie za szybki odzew i informacje. Jutro do dzieła.

 

Osuszyłem wszystko. Zrobiłem jazdę próbną. Niestety najwięcej oleju pokazało się na dole obudowy sprzęgła. Tam jest taka metalowa osłona dzwonu. Sądzę, że olej, który się tam pokazał to nie olej "z góry" tzn. spod dekla lub vacum, ale albo spod uszczelki między silnikiem, a skrzynią ( sprzęgłem), albo z uszczelki miski olejowej, która z prawej strony sprawia wrażenie wilgotnej na całej długości. Niestety.

 

Tu znowu prośba o moment dokręcenia ( też około 10 Nm ?) i pytanie jak dobrać się do śrub z przodu, do których dostęp utrudnia zawieszenie i układ kierowniczy ? Jakieś pomysły na wyeliminowanie tego wycieku bez demontażu miski ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Uszczelka miski olejowej często ulega uszkodzeniu. U mnie też ciekła, ale poddałem się i oddałem do warsztatu. Nie wiem jak dokładnie się ją ściąga, ale chyba trzeba silnik do góry lekko dźwignąć, żeby tam miejsce zrobić, albo z zawieszeniem kombinować. Nie mam na to warunków, a samemu nie chciałem się za to zabierać.

Śruby miski dokręcamy: 30 Nm (producent zaleca wymianę wszystkich śrub przy demontażu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.