Skocz do zawartości

[F10 520d] Wymiana klocków hamulcowych


bertlam

Rekomendowane odpowiedzi

Z tyłu klocki (regularnie myte ciśnieniowo ciepłą wodą)

Zechcialbys rozwinac? :shock:

 

Samochód myje tylko u siebie w garażu albo przed nim, wysokociśnieniowo ciepłą wodą (50-55`C) - rozpuszcza brud tak skutecznie że nadkola i podwozie wyglądają cały czas jak nowe, podobnie zresztą jak klocki i zaciski na widocznych powierzchniach.

Raz na kilka myć przed myciem pryskam na kilka minut na zaciski alu-cleanerem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 550i mnie to nie dziwi, ale w 520d już tak ;)

Weź pod uwagę ze mam dużo większa tarcze i klocki automatycznie tez niż w 520d, wiec są tez przystosowane do większych obciążeń.

 

520 mają jakieś mniejsze klocki, niż modele z większymi silnikami, nie wiem czy tarcze też są inne.

Jak dobierałem klocki to były różne wymiary dla różnych silników np. do 520d są inne niż do 530d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czy ktoś ma wiedzą czy ten "czujnik zużycia klocków" to zwykły zestyk do masy czy ma może zmienną oporność, bo nie chciałem eksperymentować :?:

Jak to zestyk do masy, to te analizy komputera (ile zostało do wymiany), są niewiele warte moim zdaniem.

Przebieg podawany przez komputer jest aproksymowany i zależy od stylu jazdy, nie ma związku z faktycznym zużyciem. Należy go więc traktować orientacyjnie.

Natomiast nie jest to banalny algorytm, bo po jednym dniu jazdy na torze potrafi zmniejszyć przebieg do wymiany klocków nawet o 15.000 km :mrgreen:

 

W "drugą stronę" przeliczanie też działa.

Żonie w nowo kupionym aucie komputer pierwotnie pokazywał 50.000km.

Jeździ w miarę delikatnie, więc po zrobieniu samochodem 20.000 km komputer nadal pokazywał 40.000km do spodziewanej wymiany... I faktycznie konieczność wymiany była dopiero przy ponad 60.000 km... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputer pokazywał 4 tkm do wymiany i jako, że nie chciałem przed planowanym wyjazdem być zaskoczony, kilka dni temu zdecydowałem się na wymianę klocków i tarcz z tyłu. Tarcze miały już min grubość przy przebiegu 68tkm.

Po zdemontowaniu starego zestawu okazało się, że klocka jest jeszcze pod dostatkiem a czujnik zużycia jest jeszcze nawet nietknięty.

Pewnie poskładałbym to z powrotem i jeździł dalej gdyby nie fakt, że miałem przygotowany zestaw większych tarcz, zacisków i klocków z modelu 535. Jedno co mnie bardzo zdziwiło to niesamowita poprawa w hamowaniu.

Teraz czeka mnie tylko wymiana przodu na taki zestaw.

Polecam takie rozwiązanie każdemu, kto trochę bardziej dynamicznie jeździ :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 550i mnie to nie dziwi, ale w 520d już tak ;)

Weź pod uwagę ze mam dużo większa tarcze i klocki automatycznie tez niż w 520d, wiec są tez przystosowane do większych obciążeń.

 

520 mają jakieś mniejsze klocki, niż modele z większymi silnikami, nie wiem czy tarcze też są inne.

Jak dobierałem klocki to były różne wymiary dla różnych silników np. do 520d są inne niż do 530d

Oczywiscie, bo wielkość klocka musi być dopasowana do średnicy tarczy.

U mnie na przodzie tarcza ma średnice 374mm, a na tyle 345mm. Z tego co pamietam w 535i jest taka sama tarcza z tylu jak u mnie, wiec tył mamy taki sam :cool2:

Jeszcze teraz wymień z przodu i będzie żyleta :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Po zdemontowaniu starego zestawu okazało się, że klocka jest jeszcze pod dostatkiem a czujnik zużycia jest jeszcze nawet nietknięty.

Jak przytrze czujnik, to wyświetla się kontrolka na desce o konieczności wymiany klocków.

BTW, po przytarciu czujnika nie da się skasować ww. komunikatu po wymianie klocków - trzeba wymienić czujnik na nowy.

 

Sam czujnik jest dwustopniowy.

Pierwsze przytarcie i zaświecenie kontrolki (żółtej) daje jeszcze trochę czasu na wymianę, klocki mają ze 2 mm.

Mocniejsze przytarcie (do drugiego stopnia) powoduje już czerwony komunikat "critical" (tego nigdy nie testowałem, ale tak mówi teoria) :mrgreen:

 

Ja nauczyłem się się korzystać z tego sytemu w ten sposób, że wskazania komputera traktuję jako orientacyjne.

Natomiast z wymianą klocków czekam do żółtej kontrolki (czyli do czasu, gdy klocki faktycznie się powoli kończą i sygnalizuje to pierwszy stopień czujnika).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozpiętość cen nawet za te same klocki (typ, producent )jest naprawdę spora - trzeba popytać w kilku miejscach.

 

W moim przypadku najtaniej było kupić przez allegro (190 zł z przesyłką komplet na przód), W stacjonarnych sklepach w mojej okolicy najtańsze klocki miały kosztować ponad 350 zł, te same które kupiłem prawie 500 :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie podczepie się pod temat w moim f11 520d chciałem założyć przednie hamulce od f11 530d. Tarcze kupiłem 348/30/60 zacisk od 525d f11 204ps i mam problem z klockami. Według katalogów pasuja tez od 520d ale podczas zakładania strasznie lużno siedziały w jarzmie i nie dochodziły do piasty brakowało im z 2cm. Kupiłem wiec wieksze klocki wymiar 192 które kompletnie nie pasuja do mojego jarzma. wszystko ładnie pasuje P&P lecz klocek wgl. Sprawdzałem zacisk bo padło podejrzenie, że ze moze ktos mi odesłał od e60 niestety nie wymiar sie zgadza z 525d f11. W tej chwili mam na zbyciu duże klocki ATE 192mm i dalej nie wiem jaki może byc przy tym klocek ktoś mógłby spojrzeć jaki tam siedzi klocek bo juz nie wiem co może tam nie pasować?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wielkie za dobra rade, a nie wiesz czy klocek jak siedzi w jarzmie po zdjeciu zacisku, brakuje mu ok 1 cm do piasty? Dostepne klocki to sa takie jak do 520d lub od tego modelu M które niepotrzebnie teraz widze kupiłem. Mógłbyś podać nr. czesci klocków które kupiłeś>
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mam pytanie czy czujnik zużycia klocków jak nie jest uszkodzony to trzeba wymieniać wraz z wymianą klocków czy można zostawić stare

 

W E60 jeśli czujnik nie był ruszony to przy wymianie klocków wystarczyło odpiąć wtyczkę od czujnika i podłączyć ponownie, następnie po złożeniu wszystkiego zresetować inspekcję, może w f10 jest podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujniki wymieniaj razem z klockami. Jak nie wymienisz, a uda ci się przełożyć stare, to i tak długo nie wytrzymają bo się robią bardzo kruche (łamliwe) i do następnej wymiany klocków na pewno nie wytrzymają, wiec jest to bez sensu. Edytowane przez marton4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie czy czujnik zużycia klocków jak nie jest uszkodzony to trzeba wymieniać wraz z wymianą klocków czy można zostawić stare

 

W E60 jeśli czujnik nie był ruszony to przy wymianie klocków wystarczyło odpiąć wtyczkę od czujnika i podłączyć ponownie, następnie po złożeniu wszystkiego zresetować inspekcję, może w f10 jest podobnie.

Jest podobnie, ale nie warto się w to bawić. Przecież koszt czujnika to raptem niecałe 50 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Witam, mam kilka pytań jakie najlepiej klocki kupić i gdzie?? Widziałem ate o różnych parametrach i nie wiem jakie wziąść. Chodzi mi o tył.

 

Polecam Textar, szły na pierwszy montaż. Tu możesz kupić: https://czescidobmw.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.