Skocz do zawartości

Pilne ! Jakie opony na zimę do E91


joanna2255

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, potrzebuję wymienić opony zimowe do auta, bardzo proszę doradźcie mi jakie najlepiej kupić. Zależy mi by były ciche no i oczywiście dobrej jakości w przystępnej cenie.

Proszę o poradę czy lepiej kupić zwykłe czy runflaty ? Pokonuję bardzo dużo kilometrów.

Obecnie posiadam opony w rozmiarze 205/55 R16 na aluminiowych felgach.

 

Proszę podzielcie się swoimi doświadczeniami, będę wdzięczna za opinie i wskazówki.

 

Z góry dziękuję i pozdrawiam ! :)

 

Ps: to dość pilny temat, opony muszę wybrać kupić do czwartku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam zimowe...

a tak serio to jedt duzo portali co sprzedaje oopny, i zarazem sa tam dostępne opinie użytkowników jak i oceny portalu.

chcez dobre to kupuj opony premium

czy RF czy nie zalezy od ciebie poczytaj o nich i sam zdecyduj.

po zapozbabiu sie z + i -

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W E91 330d mam zwykłe XL; 225/45R17. Kupiłem kiedyś nówki Hankook Winter Icept Evo W310. Teraz mam już szósty sezon - ostatni, bo zrobiły się już bardzo głośne (bieżnika około 5mm).

Wybór zależy od zasobności portfela, opony ROF są często dwa razy droższe od zwykłych. Parę tygodni temu kupiłem zimówki do E81. Znalazłem i kupiłem Continental - Run on Flat 205/55R16 (bo w tym aucie opony ROF dobrze się sprawdzają). Letnie mam R18 też ROF i jest dobrze.

Do E91 raczej kupię zwykłe opony, bo wcześniej miałem ROF i było bardzo twardo. Niezłe są Nokian WR D3. Cena jest rozsądna jak za oferowaną jakość. Miałem kiedyś Nokian W w E46, i były dobre i wytrzymałe.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Zważywszy na to co mamy za oknem..., to może lepiej zostać przy letnich:) No chyba że mieszkasz gdzieś na Podkarpaciu..., bo jeśli do miasta to zaczynam się zastanawiać nad sensem zmiany opon. W takiej Warszawie to zaczyna mijać się powoli z celem:)

 

A tak trochę poważniej to właśnie w związku z pogodą, jej ewidentną zmianą no i tym co napisałem wyżej uważam, że w naszych realiach na pewno nie ma co kupować tych najdroższych... Szkoda na te "niby zimy" pieniędzy w kosmiczną technologię opon zimowych. Można mieć teraz dobrą, nową oponę za 2/3 ceny Michelin, Conti czy Bridgestone i czuć się bezpiecznie!

 

t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do E91 już założyłem. Nie wiem czy zakładać do E81...ale rano są już przymrozki i chyba nie ma na co czekać. Śniegu na razie raczej na pewno nie zobaczymy jedynie lekki mrozik rano lub w nocy.

Co do opon, to niedawno zamawiałem zimówki Nexen WINGUARD SPORT 225/50 R17 (do E61) - 270zł szt. Na razie ciężko ocenić co one są warte, ale chyba i tak lepiej kupić nówki ze średnio niższej półki, niż kilkuletnie używane markowe.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgodze sie ze lepiej kupic nowe ze sredniej niz uzywane niewiadomo w jakich warunkach i w jakich byly przechowywane

osobiscie na oponach nie oszczedzam

szczegolnie ze te lepsze maja lepsza droge hamowania, przyczepność na sniegu i mokrym ponado musze czesto podczas sniego wyprzedzac poniewaz inni boja sie szybciej w sniegu jezdzic albo nie moga z uwagi na kiepskie opony.

lepsza opona to wieksze bezpieczeństwo dla ciebie i twojego samochodu.

 

kryteria spalania i glosnosci odgrywają u mnie mala role kieruje sie droga hamowania i przyczepniscia w różnych warunkach przy zakupie opon.

 

jezeli jednak kasy malo to mozna kupic i te gorsze tylko nalezy o tym pamietac podczas jazdy

i jezdzic ostrożniej i tez sie dojedzie.

 

dlatego wybor opon to troche osobista sprawa kazdy musi najlepiej sam zdecydowac co dla niego jest wazniejsze i na co moze sobie pozwolic.

 

aha i nawet jak sniegow nie ma za oknem a sa niskie temp nalezy miec opony zimowe a) inna mieszanka gumy b) na letnich możemy podczas wypadku miec problemy z ubezpieczalnia anawet mozemy gdy wypadek nie byl z naszej winy zostac okresleni jako wspolwinni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja śmigam na Nokianach WR A3 XL, 225/45/17. Dobra przyczepność, choć przez 3 lata złapałem aż 3 kapcie. Na letnich żadnych uszkodzeń w tym czasie, nie wiem czy miałem pecha czy są po prostu podatne na uszkodzenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nokiany wr a3 sa bardzo dobre ale nie na snieg, na nim radza sobie srednio. Mam 3 sezon. Na yotube jest filmik bmw e90 i nokian wr a3. Caly test na sniegu, chyba gdzies w czechach nakręcony. Ja uzywam rof i predkosci autostradowe w okolicach 200 nie sa zadnym problemem.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś nie mieszka w górach, to nie musi szukać opon typowo na śnieg i lód. Ile jest dni w ostatnich sezonach zimowych gdzie jest śnieg i lód (choć co kilka lat trafia się mocniejsza zima)...(chociaż ja teraz z przypadku kupiłem do E81 opony typowe na śnieg i lód z możliwością montażu kolców :mrgreen: Continental Ice Control SSR 205/55R16).

Kilka lat temu kupiłem do E91 Hankook Winter Icept Evo (1) 225/45 R17 XL, i powiem że jazda na nich ogólnie jest tak dobra, jak na oponach letnich. Trochę się bałem przed zakupem że prowadzenie na oponach NIE ROF będzie tragiczne, ale byłem pozytywnie zaskoczony, nie było żadnego pływania po drodze itp. Nie są to typowe opony na śnieg i lód, ale w naszych warunkach są w zupełności wystarczające.

Co do kapcia, to raz złapałem (przez 5 sezonów), ale w moim przypadku poległa by nawet opona ROF - wbił się taki gruby, aluminiowy grot ale powietrze nie schodziło od razu - udało się bezproblemowo po dopompowaniu dojechać 20 km do wulkanizatora.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie dziękuję za podstawową radę, że mam kupić opony zimowe :)

Chyba zdecyduję się na zwykłe opony, pokonuje spore odległości i obawiam się że z oponą typu ROF w przypadku złapania gumy, mogę mieć problem za granicą (czy to prawda że w przypadku gumy, jej już się nie naprawia tylko trzeba kupić nową ?).

Nie mieszkam w górach, ale dobrze byłoby być przygotowanym na ta okoliczność i w razie co, jechać spokojnie. Bo choć zimy mamy coraz łagodniejsze, to dobrze być przygotowanym nawet na te kilka dni ostrych mrozów i śniegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do e91 też postawiłbym na zwykłe opony (XL), ale jeśli naprawdę sporo jeździsz, to pomyśl nad ROF. Zawsze po przebiciu możesz dojechać te 80 km.

Jeśli w porę zauważysz przebicie, to oponę ROF da się uratować.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym że sporo jeżdżę za granicą... Ja chętnie bym je założyła, tylko odradzają mi je ze względu na to że za granicą może być problem z naprawią i będą mi proponować za każdym razem nową oponę a wiadomo koszty też inne bo w euro no i czas... W Polsce dużo łatwiej o dobrą wulkanizacje, nawet kobiecie :) wiem, bo sama sprawdziłam.

Myślę o kupnie zapasu i wożenie go w bagażniku, albo chociaż dojazdów-ce... Tylko nie wiem czy jest sens kupować dojazdów-kę, skoro i tak miejsce w bagażniku zajęte ( na zwykłym zapasie pojadę dalej, normalną prędkością i na spokojnie będę mieć czas by udać się z oponą do wulkanizacji, w przypadku dojazdów-ki, jazda max 80km/h, i trzeba będzie na biegu szukać wulkanizacji) taki kobiecy dylemat :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ceny opon np w niemczech sa bardzo podobne jak w polsce,

ceny uslug wulkanizacji napewno w polsce duzo tańsze i naprawy opon latwiejsze,

pamietaj ze zeby uzywac opon RF twoje auto musi miec kontrolę cisnienia opon czy jak to sie tam nazywa w kazdym razie twoje auto musibyc wyposażone w system ktory wykryje ubytek ciśnienia w oponie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie E9x mają ten system, jak rownież te auta wyjeżdżały standardowo na oponach ROF.

W sytuacji kolegi "Joanna" ;-) postawił bym na opony ROF. Przy jeździe wokół komina ja postawił bym raczej na opony zwykłe.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to mówią człowiek uczy się cale życie :-)

 

Wtedy moze dla uztywkonikow innych marek i modeli ta informacja się przyda by nie brać RF bez czujników

 

Osobiscie dzis bede zakladac : Bridgestone Blizzak LM-25 RFT

Wiec dopiero po zimie moge zdac relacje,

 

bieżnikiem wyglądają na opony przystosowane do sporego śniegu na drodze plus fakt ze mam 4x4 daje mi wrazenie ze i tak to za grube wyposażenie na aktualne zimy ale opoy byly juz przy kupnie auta,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W E9x nie ma czujników w felgach (chyba jedynie w autach na USA). Dane odczytywane są na podstawie obrotów koła z czujnika ABS (tak mi się wydaje). Po wymianie kół/opon zawsze trzeba zresetować/zainicjować zestaw (wcześniej zadbać o prawidłowe ciśnienie).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, dokonałam wyboru i padło na polecane przez kolegę z forum na Nokian WR, półka premium, cena mnie nie zabiła :)

Trudno mi porównać je do innych opon, bo na wszystkich nie jeździłam ale auto wydaje się być głośniejsze, przy prędkości powyżej 120km/h zaczynam mieć wrażenie że drży, nie wiem czy to wina opon czy coś innego, ale trochę mnie to martwi. Dla pewności poprosiłam o ustawienie zbieżności i przy okazji czy orientujecie się na jakim poziomie powinna być zbieżność w tym modelu auta ?

Bo pan na stacji diagnostycznej zajrzał w katalog i powiedział ze powinno być -2 i tak ustawił, teraz kierownica przy jeździe na wprost jest lekko przekręcona w lewo... nie jestem pewna, chyba przy następnej wizycie w Polsce ponownie to pojadę sprawdzić, na inną stacje.

 

A i taki mały psikus od losu, 4 dni po zmianie opon na nowe, podczas parkowania najechałam na "coś" co miało ostre zakończenie, złapałam gumę i jedna nowa opona na śmietnik bo przebita z boku i podobno nie do na prawy... ehhh złość i smutek bo trzeba zamówić kolejną (a mogłam sobie kupić torebkę czy czy do fryzjera :(

Nie jestem do końca pewna czy dobrze zrobiłam kupując zwykłe opony a nie ROF, ale za granicą nie zawsze jest łatwo o naprawę i troche smutek za każdym razem kupować inną, ale chyba po ostatniej akcji kupię koło zapasowe do tego auta, bo za dużo stresu jak dla mnie w przypadku "gumy".

Nie mam do końca dobrego pomysłu na to i nie wiem czy mam racje, ale dojazdów-ka też zajmuje miejsce w bagażniku a komfort jazdy dużo gorszy, więc chyba lepiej doposażyć się w normalny zapas.

 

Dziękuję za rady i opinie, zdobyłam dzięki Wam wiedzę dzięki której wiedziałam jak i czego mam szukać i czym się kierować.

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam dojazdowke - dlatego, że

1. jest mniejsza i jestem w stanie zmieścic wózek do bagażnika (ale tez nie obejdzie sie bez kombinowania)

2. ROF sa drogie, nie każdy wulkanizator je sciagnie, ponoć obniżają komfort jazdy bo sa twardsze

3. zapas jest potrzebny tylko na chwile.

4. pakując sie na wakacje, dojazdowka od biedy moze isc pod nogi przy tylnej kanapie zeby zwolnic bagaznik.

5. kolo 205/16/55 jest naprawde duze :-) ostatnio wiozlem 4xletnie po zmianie i bagaznik full zapelniony - a wiadomo ze mozna miec wieksze kołka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nokian robi dobre opony na zimę - ja polecam.

 

Jeśli kierownica stoi krzywo po ustawieniu zbieżności, to ewidentna wina mechanika. Ja wróciłbym od razu na poprawkę - łaski by nie zrobił.

 

Jeździłem rok temu w E91 320d 2006/7 rok na R16 205/55 i oponach ROF i byłem pozytywnie zaskoczony komfortem. Na ROF przy standardowym zawieszeniu da się jeździć.

U siebie w e91 330d i sportowym zawieszeniu 226A, kupiłem auto z letnimi R17 225/45 i 255/40 i dedykowanymi przez Bmw oponami Bridgestone Potenza R050 A II - prowadzenie rewelacyjne, komfort tragiczny. Kupiłem zwykłe opony XL i jest o niebo lepiej.

Wydaje mi się że nowsze generacje opon ROF są coraz bardziej dopracowane pod względem komfortu, zawieszenia w autach też są coraz lepiej dopracowane do tych opon.

W E81 mam R18 Rof i jest SUPER (zawieszenie standardowe). Na zimę również wybrałem ROF (ale r16 205/55) i też ok.

 

Jeśli komuś zależy na bezproblemowej i bezpieczniejszej jeździe, to ROF będą lepszym wyborem. Jeśli wybieramy zwykłe opony, to warto wykupić ubezpieczenie w razie przebicia - ja nie planuję wozić dojazdówek. Dobrze też zabrać w dłuższą trasę "łatkę w sprayu" oraz "kompresorek na zapalniczkę" - może się uda w przypadku przebicia opony.

 

Wczoraj podjechał kolega F10 na R20 ROF, aby mu dopompować powietrza bo czuł że ma za mało. Okazało się że powietrza w kole nie było wcale, a dało się prawie normalnie jeździć. To jest nie do pomyślenia w przypadku zwykłych opon.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, potrzebuję wymienić opony zimowe do auta, bardzo proszę doradźcie mi jakie najlepiej kupić. Zależy mi by były ciche no i oczywiście dobrej jakości w przystępnej cenie.

Proszę o poradę czy lepiej kupić zwykłe czy runflaty ? Pokonuję bardzo dużo kilometrów.

Obecnie posiadam opony w rozmiarze 205/55 R16 na aluminiowych felgach.

 

Proszę podzielcie się swoimi doświadczeniami, będę wdzięczna za opinie i wskazówki.

 

Z góry dziękuję i pozdrawiam ! :)

 

Ps: to dość pilny temat, opony muszę wybrać kupić do czwartku :)

 

 

Kolego, Continentalki TS850 są najlepsze!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Conti to w sumie dobre opony, ale wtopa z ADAC poszła w świat.

Conti ceny ma lekko mówiąc nie najatrakcyjniejsze.

Ja akurat kupiłem nowy oryginalny komplet R16 205/55 SSR ( do E81) z oponami Conti Ice Controll. Komplet jest z F20 (ET +4mm, ale wszystko pasuje ok).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.