Skocz do zawartości

[e92 325i] szarpie na zimnym


domelsnake

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu

Wczoraj odczytałem moje błędy i u mnie też jest 2A70. Oczywiście są poszarpywania przy przyspieszaniu jednak na wolnych nie mam żadnych falowań. Pojawił się też błąd 2EBE, ale nie wiem o co z nim chodzi. Jeszcze dzisiaj podepnę go jeszcze raz, zobaczę czy coś się powtórzy.

3646d811b46f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 207
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Musisz wejść w opis błędu i sprawdzić w jakich okolicznościach wystąpił.

Masz błąd od alternatora więc moja teoria się potwierdza że silniczek dostaje za mało prądu. Możliwe że masz spadki napięcia na połączeniach kabli plusowych a jest tego sporo:

-Bezpieczniki na akumulatorze

-Połączenia klem z podłogą w bagażniku

-Połączenia pod maską z lewej strony przy kielichu (od strony zewnętrznej jak i wewnętrznej). Ta wewnętrzna strona jest ważna bo tu się kończy jeden z długich przewodów idących od akumulatora i stąd prąd idzie do VVT. Trzeba zdjąć białą pokrywę zasłaniając przekaźniki żeby odkręcić i wyszyczscic te styki.

-przewody przy alternatorze.

 

Dodam jeszcze jedno: przy alternatorze masz wspietą wtyczkę która służy do komunikacji z DME. Sprawdź jej stan i przeczyść. Jak zdejmiesz obudowę filtra to masz dostęp.

Podczas odpalania auta/zapłonu masz ikonę akumulator a? Chyba powinna się na chwilę zapalić i zgasnąć. Jutro sprawdzę jak to jest u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
No teraz już szczegółów nie sprawdzę, bo błędy skasowałem, a zdjęć nie zrobiłem. Jechałem teraz z pracy i sprawdziłem błędy po przyjeździe do domu, zero błędów. Nic też nie szarpało, przyspieszał płynnie. Będę to monitorował, a w przyszłym tygodniu sprawdzę może te miejsca które wskazałeś.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem i nie wiem czy nie otworzyc osobnego tematu. Napisze tutaj bo problem moj jest bardzo podobny do powyżej opisanego.

Podczas jazdy spokojnej na niskich obrotach od 1800 - 2200 pojawia sie lekkie szarpanie , do przodu. Efekt kangura. Dzieje sie tak tylko kiedy pedal gazu jest lekko wciśnięty.

Auto TO BMW E90 318D LCI 2011r z skrzynia manualna, 171tys km .1500km temu byl robiony CHIP TUNING w TC performance Lodz, @186hp i 419nm. Auto trzyma moc tak jak nalezy.

Czym moze to byc spowodowane ?

0 bledow na kompie. Jedynie amortyzator prawy przedni jest do wymiany bo skrzeczy przy dziurach (gumy byly wymieniane i nic nie dalo).

Czy moze to byc spowodowane miesiecznymi mrozami ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pisał że Boscha:

 

To bardzo ciekawe, właśnie sprawdzilem co kupowalem zaraz po zakupie auta i sa to swiece NGK.

Przed wymiana jakos nie spostrzeglem szarpania, pozniej zwalalem wine na to, ze sprzedajacy to zakamuflowal..

No nic, swieczki zamowione boscha, wymienie caly komplet razem z cewkami (tez boscha)

 

 

Jak pisałem wcześniej, ja dopiero po zmianie na Boscha ale takie które kupiłem od użytkownika z innego forum z ustawioną przerwą pod ten silnik i typ paliwa.

Teraz nie szarpie przy ruszaniu. Jedynie nieznacznie przy wolnym ruszaniu w korku lub przy puszczaniu sprzęgła po wbiciu dwójki.

 

Cewki na to moje duże szarpanie raczej wpływu nie miały. Jak nowe Delphi padały to silnik na wolnych obrotach szalał i trząsł. Teraz mam trzy cewki stare i jedną nową (wszystkie Boscha)

 

Parę stron wcześniej pisałem dokładnie jakie mam świece ale czy takie same będą do 6-cyl to nie wiem.

 

Wydaje mi się że problem jest w czymś innym ale za pomocą tych świec jest on niwelowany.

Jak dla mnie teraz jest bardzo dobrze. W weekend będę wymieniał pompę wody i termostat bo ewidentnie się poci i na postoju spada temperatura.

 

Domelsnake mogę Cię prosić o podanie jakie masz wskazania czujników spalania stukowego a najlepiej wrzucenie całego livedata?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wszystko Boscha.

Poprawa jakas jest, nie powiem, faktycznie nie zauwazylem kangura przy ruszaniu, ale za wczesnie by oceniać. Pod wzgledem szarpania tez jest lepiej, ale raczej wiazalbym to z faktem, ze na zewnatrz sie ocieplilo. Niemniej, sa wyczuwalne i nadal szarpie jak z wolnych obrotow chce dynamicznie pojechac - brak plynnosci.

Co mnie cieszy najbardziej, zawsze mam moc póki co pod pedalem, wczesniej byly humory, ale zeby dokladnie ocenic musze przejezdzic z 2-3 m-ce conajmniej.

 

Piotrk, Ty masz LPG, wiec musisz kombinowac ze swieczkami, ja smigam tylko na benie, wiec zostaje fabryczny odstep elektrod, choc swiece boscha maja nieco mniejszy ten odstęp niż NGK.

 

Jakie dokladnie chcesz parametry w livedata?

W ktorym miejscu beda wskazania knock sensora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam LPG :) Wiem że do gazu jest wtedy mniejsza przerwa.

Ja dodatkowo kasowałem adaptacje bo jednak nowe świece i cewki zmieniają charakterystykę pracy silnika więc niech się ECU uczy pracy na nowo.

W Twoim przypadku pojeździj trochę i jak będzie dobrze to nic nie kasuj a jak będzie szarpać to radzę to zrobić. W necie były różne metody na kasowanie. Niektórzy pisali że silnik musi być rozgrzany a po skasowaniu ma pracować 10 min na wolnych obrotach a potem na każdym biegu do odcinki. Ciekawe czy tak trzeba.

Fajnie jakby ktoś kupił do N52 z problemem szarpania te świece co ja mam i ustawił odpowiednią przerwę.

 

Jaki masz model/symbol cewek?

 

Knock sensor jest w:

F5 (status) => Potem masz do wyboru różne opcje Digital i Analog ale klikasz F6 (fasta) => F5 (knock).

Ja mam wskazania od 4 do 6 a jak dodaje gazu to jeden wykres leci na maksa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisał że Boscha:

 

To bardzo ciekawe, właśnie sprawdzilem co kupowalem zaraz po zakupie auta i sa to swiece NGK.

Przed wymiana jakos nie spostrzeglem szarpania, pozniej zwalalem wine na to, ze sprzedajacy to zakamuflowal..

No nic, swieczki zamowione boscha, wymienie caly komplet razem z cewkami (tez boscha)

 

 

Jak pisałem wcześniej, ja dopiero po zmianie na Boscha ale takie które kupiłem od użytkownika z innego forum z ustawioną przerwą pod ten silnik i typ paliwa.

Teraz nie szarpie przy ruszaniu. Jedynie nieznacznie przy wolnym ruszaniu w korku lub przy puszczaniu sprzęgła po wbiciu dwójki.

 

Cewki na to moje duże szarpanie raczej wpływu nie miały. Jak nowe Delphi padały to silnik na wolnych obrotach szalał i trząsł. Teraz mam trzy cewki stare i jedną nową (wszystkie Boscha)

 

Parę stron wcześniej pisałem dokładnie jakie mam świece ale czy takie same będą do 6-cyl to nie wiem.

 

Wydaje mi się że problem jest w czymś innym ale za pomocą tych świec jest on niwelowany.

Jak dla mnie teraz jest bardzo dobrze. W weekend będę wymieniał pompę wody i termostat bo ewidentnie się poci i na postoju spada temperatura.

 

Domelsnake mogę Cię prosić o podanie jakie masz wskazania czujników spalania stukowego a najlepiej wrzucenie całego livedata?

 

Bardzo chetnie bym Ci to tutaj wrzucil ale nie mam nawet INPY zeby to sprawdzic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chciałbym zapeszac, ale mam coraz wiekszy usmiech na mordce (;

No nic, testuje dalej.

 

Piotrk86, jutro nagram livedata i orzy okazji zapytam, czy znasz jakis soft, ktory tworzy video z tego, co sie na biezaco dzieje na pulpicie windowsa? Wiem, ze tak nagrywaja, bo tak kamerke trzymac to troche niewygodne, wręcz niebezpieczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...a i orzy okazji zapytam, czy znasz jakis soft, ktory tworzy video z tego, co sie na biezaco dzieje na pulpicie windowsa? Wiem, ze tak nagrywaja, bo tak kamerke trzymac to troche niewygodne, wręcz niebezpieczne

 

icecream screen recorder

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szarpanie juz jakos tydz temu wrocilo ;/

Roznica w jezdzie niebo a ziemia. Szlag mnie trafia, ale pojawił sie ktos, kto mial podobnie i zrobil to, co przypuszczałem na samym poczatku - dziurawy wąż odmy. A mam zaciek jakos z tylu, leci tez po skrzyni, czuc to od gory skrzyni, plamy nie zostawia na parkingu, a sama konsystencja to jak rozrzedzony olej. Mysle ze dziurawy waz jest bardzo prawdopodobny.

Zabieram sie za to niebawem, bo odme juz od paru mcy mam.

 

Piotrk, nie mam u siebie pomiarow knock, w n52 jest inaczej porozmieszczane w inpie i szczerze nawet nie wiem gdzie ten pomiar siedzi, a szukalem pare min.

 

Jako ciekawostke podam, ze przy wymianie swiec i cewek nie dopialem 2 wtyczek. Po odpaleniu silnik sie trzasl jak galareta, mnostwo smrodu niespalonej beny, itd.

Ecu nawet nie wyrzucil bledu, ze byly cewki odlaczone.

Chyba Seicento wiecej bledow rejestruje niz ten zasrany n52

 

Dzieki domelsnake za soft. Z**ebisty jest

 

 

Aaa... Na ogromny plus tej wymiany to fakt, ze nie mam kangura, przy ruszaniu na zimnym z jedynki, tak jak to mial Piotrk86

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A ja nadal mam te szarpanie i rzucanie silnikiem przy ruszaniu :o Jak było zimno to było dobrze a teraz znowu :/

Oddałem na gwarancji rolkę alternatora (sprzęgiełko) bo hałasowało i miało luz już po 25 tys. km. Zobaczymy czy uznają wadę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mam wszystko po staremu.

Rowniez sie zamulila i roznica w jezdzie jest ogromna, bo nie chodzi już o sama dynamike, ale o same wrazenie pracy sprzęgła. Przez to, ze na wolnych obrotach ma praktycznie zerowy moment, jak tez to, ze kazzde wcisniecie gazu to szarpniecie pojedyncze, czasem nawet wielokrotne, to w istocie zmienia sie odczucie pracy sprzegla. Nie mam w ogóle płynności zmiany biegow.

 

Koziolkowanie przy ruszaniu to na bank przyduszenie silnika z jakiegos powodu i wejscie w zwykly rezonans.

 

W pon. sciagam kolektor i biore sie za odme i ogolne ogledziny całego dolotu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak i pisałem o tym kilkakrotnie. Ale w Inpie to nic nie daje :/ Może samo kasowanie adaptacji jest mniej inwazyjne od aktualizacji softu. Potem była jeszcze synchronizacja cas-dme. Ale to robiłem i nie pomogło.

Chodzi mi po głowie kłopot z prądem lub zły płyn hamulcowy bo na pewno jest nieodpowiedni. Dodatkowo brak CDV. Jak w skrzyni miałem zły olej to wyła więc auto czułe na nieodpowiednie płyny.

Podepne miernik pod pompę paliwa i sprawdzę czy nie ma spadków napięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mnie ciekawi,.czy tobie tez przepustnica pracuje rownolegle z vvt?

W livedata powinienes widziec polozenie jej kąta otwarcia, w zaleznosci od dodawania gazu

 

Zrobiłem sobie przejażdżkę z włączoną INPA. Na niskich obrotach z wyższym biegiem np skręt na drugim biegu (jedynka wtedy też będzie złym biegiem) wciskam gaz i jest chwilowy dół jakby auto myślało co ma robić i dopiero po chwili przyspiesza. INPA w tym momencie pokazuje 100% otwarcia przepustnicy z wykrzyknikiem. U Ciebie też tak jest?

A na postoju z włączonym tylko zapłonem przy wciskaniu gazu do oporu przepustnica się przymyka a jak puszczam gaz to się otwiera na około 80%.

Nagram filmik wieczorem i wrzucę jak to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się ale na kolanie i mało widać :) ustawie lepiej to wrzucę.

Ale może tak ma być? Większe obciążenie to przepustnica otwiera się na max? Zastanawia mnie tylko ta chwilowa "turbo dziura". Dopiero po dwóch sekundach auto reaguje i przyspiesza z niskich obrotów. Jak mam wyższe obroty to reakcja jest natychmiastowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Efekt dziury w przyspieszaniu mam dokładnie taki jak opisałeś powyżej. Próbuje cały czas analizować co jest tego przyczyną, ale co chwilę koncepcja się zmienia. Z tą przepustnicą to jest tak, że ona przy sprawnym działaniu Valvetronica, powinna być cały czas otwarta. Działa tylko jeśli jest w trybie awaryjnym. Dlatego zainteresowało mnie to, że w INPA można obserwować jej procent otwarcia, bo ja tego nie widziałem, jedynie procentowe wychylenie pedału przyspieszenia. Jeśli jest opcja podgladu przepustnicy, to bym wiedział kiedy wpada w tryb awaryjny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też na początku słyszałem że powinna być non stop otwarta. Ale potem wielokrotnie użytkownicy forum twierdzili że tak nie jest :/

Błędów nie mam. Silniczek VVT wymieniony rok temu bo się zacinał i wtedy były tylko problemy i błędy 2A67 i 2A6B.

 

Wrzucam klatkę z filmu z INPY. Na dole z lewej jest DKP czyli przepustnica a z prawej PWG czyli pedał przyspieszenia.

http://s2.ifotos.pl/img/Screensho_aapnssx.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.