Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam!

w jaki sposob mozna sprawdzic czy czujnik dziala poprawnie? jesli jest ok to przy wymianie klockow czujnik pozostawiamy stary? tzn domyslam sie ze jesli jest ok to powinna sie zapalic za jakis czas kontrolka od klockow:) tylko przy jakim zucyciu klockow sie wlacza i ile mozna jeszcze jezdzic?

Opublikowano

Jak sie kontrolka zapali to juz duzo klocka nie zostalo ale chwilke mozna jeszcze pojezdzic.

Niestety czujnik po wlaczeniu kontrolki jest do wyrzucenia.

Czujniki znajduja sie w lewym przednim kole i w tylnym prawym.

Koszt nowego czujnika 15-25zl

Opublikowano

Są dwa typy czujników klocków:

- oryginalne, lub podróbki produkowane na identyczny sposób, które wyglądają w taki sposób, że na powierzchni czujnika z którą dochodzi do kontaktu z tarczą jest taka mała buła. To fragment obwodu zamkniętego który ulega przetarciu. Jeżeli jest starty do połowyi nie widać jeszcze żyły obwodu to czujnik może pozostać - jego oporność ma wynościć zero. Jeżeli jednak żyła jest widoczna to proponuję czujnik wymienić, gdyż w najbliższym czasie woda i wilgoć zrobią swoje. Czujnik z brakiem zerowej oporności nadaje się do wyrzucenia.

- nieoryginalne, wyglądające w ten sposób, że przez czujnik widać przepleciony przewód zamykający obwód i tu również jak wyżej żyła nie może być przetarta lub podtarta do tego stopnia że widać plecionkę przewodu. Choć tego można ratować przeplecieniem przewodu przez czujnik tak aby podtarcie zaizolować lub połączyć w bezpiecznym miejscu.

 

W obu przypadkach uważaj aby nie okruszyć czujnika zbyt mocno, gdyż nie będzie się on poprawnie trzymał w klocku.

 

Najlepiej jednak jest kupić nowy czujnik i problemy na przyszłość z głowy. :D

Opublikowano
rozumie jednak ze jesli wymienie klocki chwile przed zapaleniem sie kontrolki to czujnik powinien byc dobry? tylko wtedy jest on bezuzyteczny skoro i tak kontroluje samemu stopien zuzycia klockow :) rozumie ze sa dwie kontrolki? od przodu i od tylu? bo jeszcze nie wymienialem klockow to nie wiem co sie zapali:)
Opublikowano
Kontrolka jest jedna. Jak sie zużyje któryś klocek szybciej to zapala sie kontrolka. Przy wymianie klocków czujniki są razem z klockami, które podłącza sie do kabla od czujnika. tak jak kolega napisał sa dwa rodzaje klocków więc lepiej wydać i kupić porządne.
Opublikowano

To ja się podepnę pod ten temat a mianowicie:

dzisiaj zapaliła mi się kontrolka wymiany klocków hamulcowych. Wiem już, że spokojnie mogę kupić klocki firmy ATE, oczywiście do tego czujnik bo skoro kontrolka się już zapaliła to czujnik jest też do wymiany, ale nie wiem na której osi mam te klocki wymienić. Przód czy tył? Z przodu mam na 100 % tarcze hamulcowe, ale z tyłu to mi wygląda raczej na bębny hamulcowe lub coś w tym stylu (mam nadzieję, że nie daję ciała ale już na pierwszy rzut oka widzać, że z tyłu jest inny system hamulcowy niż z przodu). I tu moje pytanie - czy mam się zabierać za wymianę z przodu czy tyłu? Pytam ponieważ kumpel załatwi mi taniej niż w sklepie i żeby potem się nie okazało, że nie ta oś jest do roboty...

 

Pozdrawiam.

 

Aha - Czy przy wymianie klocków trzeba wymieniać płyn hamulcowy?

 

P.S. Komplet klocków na przód to: 2 sztuki czy 4 bo na allegro są różne?

Opublikowano
Czy przy wymianie klocków trzeba wymieniać płyn hamulcowy?
Płyn hamulcowy wymienia się co 2, 3lata. Choć np mój ojciec jeżdzi na płynie już 9lat. Generalnie chodzi o to, że w starym płynie mogą się pojawić krople wody i hamulce tracą swoją skuteczność.

POZDRAWIAM MANIAKÓW BMW 🙂

Z BMW od 2004roku. Na forum od 2005r.

Opublikowano

Dzięki za powyższą informację. A co powiecie w tym temacie:

 

nie wiem na której osi mam te klocki wymienić. Przód czy tył? Z przodu mam na 100 % tarcze hamulcowe, ale z tyłu to mi wygląda raczej na bębny hamulcowe lub coś w tym stylu (mam nadzieję, że nie daję ciała ale już na pierwszy rzut oka widzać, że z tyłu jest inny system hamulcowy niż z przodu). I tu moje pytanie - czy mam się zabierać za wymianę z przodu czy tyłu? Pytam ponieważ kumpel załatwi mi taniej niż w sklepie i żeby potem się nie okazało, że nie ta oś jest do roboty...

 

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
Wymieniasz klocki z przodu. Z tyłu na bębnach na 95% nie ma czujników (jeśli się mylę to poprawcie mnie)

POZDRAWIAM MANIAKÓW BMW 🙂

Z BMW od 2004roku. Na forum od 2005r.

Opublikowano

Witam.

 

Byłem dzisiaj w warsztacie na wymianie klocków hamulcowych, czujnika oraz płynu hamulcowego. Wszystko zostało zrobione tylko, że teraz jak przekręcę kluczyk w stacyjce to nie zapala mi się kontrolka od klocków hamulcowych. Wiem, że ta kontorlka nie powinna się świecić jak klocki są dobre, ale po przekręceniu kluczyka powinna się zapalić na parę sekund i zgasnąć. Co teraz bo mechanicy mi twierdzą, że wszystko jest ok. Odłaczyli akumulator - oczywiście nic to nie dało. Postali sobie, podrapali się w głowę i umówiliśmy się na jutro.

 

Co radzicie?

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Co radzicie?

 

Wymień żarówkę :D

 

:D wiesz - skoro podczas całej jazdy do warsztatu żarówka się świeciła to podczas wymiany klocków raczej się nie przepaliła, tymbardziej że wtedy samochód był wyłączony :D

Opublikowano
Jeśli przedtem żarówka świeciła to myślę że mechanicy coś spaprali.

POZDRAWIAM MANIAKÓW BMW 🙂

Z BMW od 2004roku. Na forum od 2005r.

Opublikowano
Przy przękręcaniu stacyjki powinna świecić. Może zbieg okoliczności i się właśnie przepaliła :)
http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano
Dzięki bardzo za pomoc :cool2:

 

Jak zwykle można na Was liczyć

 

Pozdrawiam

 

Na przyszłość jak chciałbyś wiedzieć kiedy zmienić szczęki z tyłu,bo czujników nie ma,to kładąc się pod auto lub wjadąc na kanał,z tyłu bębnów masz jak patrzysz na bęben spod samochodu po lewej stronie na bębnie jest gumka w kształcie fasoli i jak ją zdejmiesz i zaświecisz latarką zobaczysz ile okładziny jeszcze zostało.

Opublikowano
Dzięki bardzo za pomoc :cool2:

 

Jak zwykle można na Was liczyć

 

Pozdrawiam

 

Na przyszłość jak chciałbyś wiedzieć kiedy zmienić szczęki z tyłu,bo czujników nie ma,to kładąc się pod auto lub wjadąc na kanał,z tyłu bębnów masz jak patrzysz na bęben spod samochodu po lewej stronie na bębnie jest gumka w kształcie fasoli i jak ją zdejmiesz i zaświecisz latarką zobaczysz ile okładziny jeszcze zostało.

Opublikowano

ja wlasnie 2 tygodnie temu bawilem sie z czujnikiem, u mnie sie zaczal swiecic bo kabel juz ze starosci sie przetarl, a nowego szukalem dlugo na allegro ale niestety nie znalazlem i kupilem w FOCIE za 40 dyszki (troche sporo)

Po zalozeniu nowego troche sie wnerwilem bo kontrolka nie gasla, dopiero po 20 sekundach zgasla i teraz jest ok.

Opublikowano
ja wlasnie 2 tygodnie temu bawilem sie z czujnikiem, u mnie sie zaczal swiecic bo kabel juz ze starosci sie przetarl, a nowego szukalem dlugo na allegro ale niestety nie znalazlem i kupilem w FOCIE za 40 dyszki (troche sporo)

Po zalozeniu nowego troche sie wnerwilem bo kontrolka nie gasla, dopiero po 20 sekundach zgasla i teraz jest ok.

 

Witam!

Mam pytanie jak doszedłeś do tego przewodu?że to akurat ten?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.