Skocz do zawartości

BMW E39 530D 193km Brak mocy powyzej 3500 obr wykres z hamow


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich jestem tu nowy. Posiadam od niedawna BMW e39 530d z 2000 roku. I mam z nia problem. Od dłuższego czasu miałem zamiar zawirusować ja profesjonalnie na hamowni w Wrocku. I tu się zaczęło. Pojechałem wjeżdżam na hamownie a tam niespodzianka 160km i 360nm, z 193km i 410nm. Wiec co jest. Pierwsze co Inpa i jechane. Żadnych błędów. Podprogowa pompa pompuje na postoju 3.95bar podczas obiciażenia spada maksymalnie do 3.45 czyli pompę wykluczam, Później poszły do sprawdzenia wtryski wszystko ok, kolejna rzecz jaka poszła do roboty to na hamowni wykonaliśmy pod nią program i wgraliśmy do sterownika i bym nagle 166km dalej mał, więc postanowiliśmy zaślepić egr i tu przełom 193km i 430nm dalej mało bo program wrzucony na 230km i 500nm. Więc co dalej, wróciłem do domu i postanowiłem wyczyścić kolektor ssący i na nowo uszczelnić ( zrobione) , Egr Zaślepiłem poprzez zestaw z allegro flansza plus zaślepka do kolektora wydechowego zrobione, Sterowanie turbo ( elektro zawór ) nowy oryginał pierdburga założony, turbo po regeneracji w Świdnicy. I teraz jest taki problem, w inpie zero błędów, ale np jadę sobie 40km/h wrzucam jej 3 bieg mam gdzieś w granicach 1600obr/m i wdepnę gaz w podłogę ekonomizer idzie do końca, auto chce przyspieszyć ale odpuszcza, słychać jak załącza turbinę i odłącza i taksie dzieje do 2000-22000 obr później robi się pocisk auto odzywa i przyspiesza motalnie do 3500obr i nagle muł brak mocy zaczyna się napędzać. Nie mam pojęcia co może być jeszcze przyczyna, jutro zakładam nową przepływke boscha. W załączniku przesyłam wykresy z hamowni z Wrocka "Jetronic"

Napisze to co zostało w aucie zrobione w skrócie

- zaślepiony EGR

- Uszczelniony i wyczyszczony kolektor ssacy

- turbo zregenerowane

- sprawdzone wtryski

- nowa pompa podprogowa

- nowy zawór sterujący turbo

-katów brak wycięte ( auto nie ma sondy lambd)

- filtry nowe

 

Ja osobiście obstawiam jeszcze:

- Zle wyregulowana sztanga po regeneracji turbo ( Garette GT2056)

- Vacum Pompe ale pedał hamulca jest normalny

- przepływka

- Lub nie domaga któraś pompa paliwa i nie daje full paliwa.

 

AHA AUTO W MANUALU

Opublikowano
Jeżeli pompa paliwa by niedomagała to auto powinno sie wyłączać.Bierz kompa do auta i patrz na ciśnienie doładowania podczas jazdy wartość zadana i rzeczywista co sie dzieje.
Opublikowano
Jeżeli pompa paliwa by niedomagała to auto powinno sie wyłączać.Bierz kompa do auta i patrz na ciśnienie doładowania podczas jazdy wartość zadana i rzeczywista co sie dzieje.Kiedy turbo było robione i jak przed tym auto jechało?
Opublikowano
Turbo było robione 2 tygodnie temu, auto przed robota turbo co tylko mocniej świstało był wypalony wirnik od strony wydechu i przycinała sie geometria, wsumie teraz jedzie troszku lepiej ale najprędzej chodzi mi o zakres miedzy 1600 a 2200 obr bo wtedy turbo się załącza i odłącza. Dzis jeszcze wziąłem i ominąłem ten zawór sterujący turbina i podłączyłem bezpośrednio podciśnienie co idzie z vacumpompu i auto przyśpieszało płynie ale miało mniej mocy niż z podłączonym zaworem.
Opublikowano

Powyżej 3500 obr to ja bym się w dieslu mocy specjalnie nie spodziewał bo to już jest praktycznie max. To nie benzyna, że moc tam się zaczyna przy tych 3500-4000.

Pzdr.

Opublikowano
Te auta akurat mają tendencję raka ze ciągnie w zakresie między 2000 a 4200-4400. Poprzednio miałem 320d 136km i ona ciągła ładnie między 1800 a 3800obr. Wiec ta 3.0d powinna nie poruwnywalnie jechać. Puzniej wrzucę filmik z inpy.
Opublikowano
To tak turbo na 3 biegu obroty około 3700 ładuje około 1700-1800 jednostek. Przeplywka przy bucie w podłogę około 1000 jednostek na nowej przepływce I co lepsze to gorzej ciągnie niż na starej. Puzniej zamieszczę screeny z inpy. Dziś jeździłem taka jak moja 3.0d w manual w serii to masakra na każdym biegu pięknie od 1800 do 4200 czuć maks mocy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.