Skocz do zawartości

4-er który wybrać?


piotrc

Rekomendowane odpowiedzi

Od tygodnia jestem posiadaczem f32 440i w xdrive. Przejechałem już 2500tys km (wyjazd na wakacje) i spalanie mam 8,4l/100km - to jest zasadnicza różnica między 435.

W x drogę nie masz możliwości zakupu zawieszenia M, jedynie adaptacyjne. Mam je u siebie i jest naprawdę pięknie. W trybie sport stabilność jazdy jest przyzwoita. Dynamiczny układ Kierowniczy obowiązkowo. Bez niego masz szmaciane prowadzenie.

 

Z tego co wiem widok 360* wszedł po liście - mam tylko że względu na 19" kola;))

 

Po lifcie masz nowe światła oraz kilka detali we wnetrzu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 581
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Od tygodnia jestem posiadaczem f32 440i w xdrive. Przejechałem już 2500tys km (wyjazd na wakacje) i spalanie mam 8,4l/100km - to jest zasadnicza różnica między 435.

 

Gratuluję i dzięki za info :) A orientujesz się jakie jest w 435? Póki co znajdowałem bardzo różne liczby.

 

Po lifcie masz nowe światła oraz kilka detali we wnetrzu

 

Rozumiem, że odnosisz się do LCI, czy jeszcze do zmiany silników przed LCI?

 

Miałeś może okazję porównać coupe i GC przed zakupem? Jeśli tak, to jeździ się tak samo, czy jednak różne wrażenia?

 

surround view jest też przed liftem, mam w swojej 428xi

 

Dzięki :) Cały czas szukam informacji i wychodzi mi na to, że funkcja Stop&Go też była. Teraz się zastanawiam czy było już Selective Beam w adaptacyjnych ledach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Funkcje świateł na pewno się nie zmieniły. Jeździłem GG i szczerze to mi się wizualnie nie podoba, wolałbym zwykłą 3ke albo w kombi, a że mam też e91 to wybór był prosty.

GG prowadzi się porównywanie, środek ciężkości jest nisko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie w 435i jest podobne. Dynamika (wrażenia z dupohamowni) podobna - moje N55 w serii wypluło 327km ciekawe jakie wartości B58 będą polazywały, prowadzenie (akurat jeździłem 340i a nie 440i) indentyczne - porównuje do 335i, zresztą nic w zawieszeniu i ukł kierowniczym nie zmienili, masa auta też taka sama, dźwięk - lepszy w B58 ale N55 też niczego nie brakuje. Jako posiadacz 435i nie widzę powodu żeby sprzedawać i kupić 440i. Na pewno B58 jest "lepszym" silnikiem od N55, ale jak chcesz jeździć serią czy lekko softem podnieść moc - bez różnicy który. Plusem 440i jest na pewno to że jest nowe z salonu ale rozpatrując używkę... będziesz zadowolony. Przemyśl tylko xdrive.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie w 435i jest podobne. Dynamika (wrażenia z dupohamowni) podobna - moje N55 w serii wypluło 327km ciekawe jakie wartości B58 będą polazywały, prowadzenie (akurat jeździłem 340i a nie 440i) indentyczne - porównuje do 335i, zresztą nic w zawieszeniu i ukł kierowniczym nie zmienili, masa auta też taka sama, dźwięk - lepszy w B58 ale N55 też niczego nie brakuje. Jako posiadacz 435i nie widzę powodu żeby sprzedawać i kupić 440i. Na pewno B58 jest "lepszym" silnikiem od N55, ale jak chcesz jeździć serią czy lekko softem podnieść moc - bez różnicy który. Plusem 440i jest na pewno to że jest nowe z salonu ale rozpatrując używkę... będziesz zadowolony. Przemyśl tylko xdrive.

 

Wielkie dzięki, dużo mi rozjaśniłeś. W najbliższym czasie chcę sobie zorganizować jazdę próbną, jak się uda to byłoby 330i, 428i i 430i po LCI, więc dałoby mi to dość dobry pogląd na sprawę. Jak się uda i będę po to opiszę swoje wrażenia. Z xdrive to jest tak, że tam gdzie mieszkam mam dość ostro pod górkę i jak spadnie większy śnieg, to nim odśnieżą bywają problemy z podjazdem. Najgorzej jest jednak wtedy, kiedy na mokrej drodze gorszej jakości chcę kogoś dynamicznie wyprzedzić, zwłaszcza jak mnie zdrażnił (np. sam zaczął przyspieszać w czasie mojego wyprzedzania), a samochód albo przyhamowuje, albo zaczyna iść bokiem. Wstyd tak bardzo ;) I to zaledwie przy 218KM. Ogólnie rzecz biorąc, gdybym miał odpuścić xdrive to pewnie w ogóle poszedłbym w kierunku M3. Oczywiście najbardziej chciałbym ten M Xdrive z nowej M5, żeby czasem móc go sobie odłączyć, ale to może zejdzie do niższych modeli w przyszłych generacjach ;)

 

Co do silnika to muszę jeszcze pogadać z jakimś mechanikiem pod kątem możliwości ewentualnej wymiany N55 na B58 gdyby mnie w przyszłości baaaardzo mocno przycisnęło, a nie chciałbym zmieniać całego auta. Chociaż podejrzewam, że prędzej zrobiłbym tuning N55, żeby uniknąć tak daleko idącej ingerencji w auto.

 

Póki co bez jazdy, wyłącznie na bazie odczuć estetycznych i tego, co napisali poprzednicy wychodzi mi na to, że ostateczny wybór będzie pomiędzy 340i i 435i coupe. W 4er bardzo mi się podoba ten agresywny wygląd i to, że auto jest bardziej zauważalne na drodze, ale widziałem też ciekawe przykłady tuningu optycznego 3er i tam również nie ma powodów do narzekań. Odnośnie 4GC to oglądałem ostatnio w salonie i jednak coupe bardziej do mnie przemawia.

 

Na koniec coś ode mnie, udało mi się odszukać zbiór recenzji 4er po LCI, z tym, że nie ma żadnych po polsku. Ze swojej strony mogę pomóc z krótkim podsumowaniem wersji angielskich. Zdecydowana większość tych recenzji wskazuje na bardzo drobną zmianę odczuć po LCI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Pochwal się wiec ile to wszyszło mniej więcej ? Bo nie wiem czy szukać 1 rocznej 4 czy sie nie [bAD] i kupić nówke

Wchodzisz na konfigurator, wybierasz silnik i opcje i wiesz ile wychodzi. Co Ci da czyjaś konfiguracja? Jedno 4er wyjdzie komuś 220k i będzie przekonany że ma hiper pojazd a kto inny skonfiguruje na 350k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się 428i a po lifcie jest juz 430i czy to zupełnie inne silniki? ( te nazwy w BMW wóglnie nie maja sensu dziś ) i ten i ten jest 2litrowy?

 

Czy silnik 428i jest godny polecenia??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do oszczędność do pół biedy ważne jak pod chip móc to jest do mnie istotnie dzięki za info bo mało info porównawczych jest.

 

 

Przy okazji mam pytanie może ktoś podać faktyczny wynik 428i autmat z xdriver i bez??

Zastanawia mnie ten niski moment obroty około 350 Nm przy czym moje stare BMW E90 2.0D ma 400 Nm 200km po chipie.

Czy mam wnioskować z tego że przesiadka na nowe bmw 4 nie bendzie super rewolucyjna? Głownie kupuje samochód zeby był w miarę nowy i zeby miał kopa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Musisz jeszcze trochę poczytać żeby zobaczyć ze momentu obrotowego diesla i benzyny się nie porównuje. Polecam zwrócić uwagę na zakres obrotów z maksymalnym momentem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

przymierzam się do kupna jak w temacie wersji po lifcie w kolorze Snapper Rocks Blue metallic.

Problem mam z wersja silnikową 420xd czy 430ix,

 

Serce mówi benzyna rozum diesel. Autem jeżdżę dużo wiec korki i trasy.

 

Czy nie będę żałował? Poradzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem kultura pracy 420d pozostawia wiele do życzenia. Mają ją w każdym salonie. podjedź na jazdę testowę. Jesli akceptujesz ten dźwiek, to reszta jest porównywalna do 430i. Spalanie średnie w 430ix 10-11l jeśli jeździsz szybko ale bez piłowania. w 420xd 2-3 litry mniej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.