Skocz do zawartości

Napęd pompy oleju N20 20i/28i - świst przy 1.000-2.500 obr.


BondE87

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 367
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 1 miesiąc temu...
140k i silnik dead (rozrząd wymieniałem przy 100k, nie jestem pewien czy wtedy zrobili napęd pompy - zrobione w dobrym serwisie ale poza ASO). Mam pytanie do zorientowanych - czy silnik po poprawkach z 2015 mogę spokojnie przełożyć w miejsce trupa czy jest jakiś problem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Witam. Jestem tutaj nowy. Zamierzam kupić BMW F30 328i z 2012 roku i powiem szczerze po waszych postach jestem trochę przestraszony. Upatrzyłem sobie model z przebiegiem bliskim 200 tysięcy. Czy w ogóle warto zwrócić uwagę na takie auta, nawet jeżeli naprawy typu rozrząd, napęd pompy, oraz regularne wymiany oleju były przeprowadzone ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli historia bedzie pewna, regularny serwis, olej wymieniany czesto to jak najbardziej mozna myslec i sie nie bac. Ale ciezko raczej taki wyszukac...

 

Zapewne jeżeli te kryteria są spełnione to powinienem dać auto na sprawdzenie, bądź wymianę panewek aby być bezpiecznym. Ciężka sprawa, chociaż widzę kilka modeli 528i z wyższym przebiegiem, które jeżdżą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

140k i silnik dead (rozrząd wymieniałem przy 100k, nie jestem pewien czy wtedy zrobili napęd pompy - zrobione w dobrym serwisie ale poza ASO). Mam pytanie do zorientowanych - czy silnik po poprawkach z 2015 mogę spokojnie przełożyć w miejsce trupa czy jest jakiś problem?

 

Co dokładnie się stało, że silnik jest dead? Na f30 bimmerposcie so już egzemplarze 200k km + i jeżdżą jak każde inne. Awaryjność po wymianie rozrządu i napędu pompy oleju podobna statystycznie do n55.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli rozrząd był zmieniony maksymalnie do 80 tys. km przebiegu to można spokojnie wybierać taki samochód. Jeżeli wymiana była później to już jest ryzyko, że odłamki ślizgów przytkały kanały olejowe (stąd przypadki przytarcia panewek).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli rozrząd był zmieniony maksymalnie do 80 tys. km przebiegu to można spokojnie wybierać taki samochód. Jeżeli wymiana była później to już jest ryzyko, że odłamki ślizgów przytkały kanały olejowe (stąd przypadki przytarcia panewek).

A jak z wymiana panewek dla świętego spokoju ? Czy jest to dobre rozwiązanie zapobiegawcze. Jeżeli tak to jakie mogą być przybliżone koszta samej wymiany panewek w takim silniku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
https://streamable.com/cbvrw - dźwięk

Jest się czego obawiać?

Przebieg 52k, olej wymieniany 20k km temu. Nic nie ubywa,

Dzwoniłem do 2 polecanych tu warsztatów ale terminy na luty, koniec stycznia.

 

Niestety natychmiastowa wymiana jest potrzebna. Padła już pompa oleju. Im dłużej będziesz zwlekał tym większe ryzyko dla panewek. Jedyne co bym sprawdził wcześniej to czy wycie też występuje po zdjęciu paska. Jaki rocznik samochodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://streamable.com/cbvrw - dźwięk

Jest się czego obawiać?

Przebieg 52k, olej wymieniany 20k km temu. Nic nie ubywa,

Dzwoniłem do 2 polecanych tu warsztatów ale terminy na luty, koniec stycznia.

Poszukaj Grzegorz Fąfara kolo Wrocławia w miejscowości Bukowie. Wymieniałem rozrząd i napęd pompy oleju. Fachowiec jakich mało.

Opinie znajdziesz w sieci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety natychmiastowa wymiana jest potrzebna. Padła już pompa oleju. Im dłużej będziesz zwlekał tym większe ryzyko dla panewek. Jedyne co bym sprawdził wcześniej to czy wycie też występuje po zdjęciu paska. Jaki rocznik samochodu?

 

2015r, 528i

 

Od marca 2015 r. powinni montować już poprawione elementy rozrządu. Czy możesz podać dokładny miesiąc produkcji. To może być cenna informacja, że poprawione komponenty też sprawiają problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czy są jakieś warte uwagi zamienniki rozrządu i napędu pompy? czy zakup tych części to tylko ASO?

Ktoś wie jaka firma robi na pierwszy montaż te rozrządy?




A jeszcze pytanie - czy sprawdzając na bieżąco parametry z komputera dot. ciśnienia oleju w silniku można ocenić stan napędu pompy oleju i np. jadąc w porę zareagować, stanąć i wyłączyć silnik jakby było za małe? pytam bo nie wiem czy w ogóle jeździć autem - jeszcze parę dni minie zanim ogarnę temat i wymienię ten napęd. Na tę chwilę jedyny objaw to tylko ten świst, przebieg 120 000 km, auto F10 528iX, wersja USA, prod. 12/2011

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.