Skocz do zawartości

Napęd pompy oleju N20 20i/28i - świst przy 1.000-2.500 obr.


BondE87

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 367
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam,

Auto z 2012 328i - 5,5 roku po gwarancji

rozrzad wymieniony na tzw good willu po 80.000

silnik padl po 90.000...

BMW niestety nie chce pokryc kosztow.

to tak w skrocie.

Macie jakies pomysly co robic?

Skoro wymianiali rozrząd to chyba powinno być na niego 2 lata gwarancja, a jak teraz pada silnik....

Bierz radcę prawnego i walcz do końca. Nie oszczędzaj bo jak odpuścisz to i tak grubo popłyniesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Auto z 2012 328i - 5,5 roku po gwarancji

rozrzad wymieniony na tzw good willu po 80.000

silnik padl po 90.000...

BMW niestety nie chce pokryc kosztow.

to tak w skrocie.

Macie jakies pomysly co robic?

 

Co tym razem się zepsuło? Napęd pompy oleju? Jaki jest werdykt ASO? Bo jak wyżej napisał GMike powinna być 2 letnia gwarancja na naprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Auto z 2012 328i - 5,5 roku po gwarancji

rozrzad wymieniony na tzw good willu po 80.000

silnik padl po 90.000...

BMW niestety nie chce pokryc kosztow.

to tak w skrocie.

Macie jakies pomysly co robic?

 

Co tym razem się zepsuło? Napęd pompy oleju? Jaki jest werdykt ASO? Bo jak wyżej napisał GMike powinna być 2 letnia gwarancja na naprawę.

 

Powiedzieli ze panewki...

i ze opilki z panwek byly wszedzie (a same panewki zblokowane z czyms)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
panewki bo może nie było smarowania. Może nie wymienili przy wymianie rozrządu napędu pompy oleju. Jeżeli nie minął rok od naprawy to zgodnie z przepisami o rękojmi za wady istnieje domniemanie, że wada tkwiła w rzeczy /usłudze/ w chwili wydania. No chyba że auto zarejestrowana jest na podmiot prawa handlowego. Musisz koniecznie wziąć biegłego z PZMOt, aby do obejrzał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radca i rzeczoznawca. Jutro poniedziałek wiec od 9 masz gdzie dzwonić.

Najpierw Radca obeznany w tematyce- może skończy się na dwóch pisemkach i nie będzie potrzeby więcej.

Jak nie pomoże to radca doradzi ci rzeczoznawcę, biegłego i kopiesz się dalej.

Jak dla mnie masz wszelkie przesłanki na wygrana- sprawa jest słaba medialnie/marketingowo dla BMW, robiłeś wszystko w ASO, ASO robiło ta naprawę i to bardzo niedawno. W dodatku w 2012 było jeszcze wiele części osprzętu które były wadliwe, jeśli przy naprawie nie zmienili ich na nowsze to kolejny minus dla nich.

Powodzenia- nie odpuszczaj !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panewki bo może nie było smarowania. Może nie wymienili przy wymianie rozrządu napędu pompy oleju. Jeżeli nie minął rok od naprawy to zgodnie z przepisami o rękojmi za wady istnieje domniemanie, że wada tkwiła w rzeczy /usłudze/ w chwili wydania. No chyba że auto zarejestrowana jest na podmiot prawa handlowego. Musisz koniecznie wziąć biegłego z PZMOt, aby do obejrzał.

 


wlasnie nie wiem czy wymienili pompe z rozrzadem....

no nic bede walczyl u nich a jak nie to sprawa sie oprze o inne instytucje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Najpierw załatw rzeczoznawcę, który pojedzie do warsztatu ASO dokładnie obejrzy co tam jest na stole zrobi zdjęcia. Potem musi to opisać i przygotować dla Twoich potrzeb analizę techniczną, z której musi wynikać jaka jest przyczyna awarii. Dopiero wtedy możesz korzystać z pomocy prawnika, który zajmuje się sprawami z zakresu odpowiedzialności z tytułu rękojmi. Niekoniecznie adresatem musi być BMW Polska. Może być i tak, że odpowiedzialność ponosi ASO i dlatego BMW Polska odmówiła.

I nie zaszkodzi napisać do TVN Turbo lub innego mniejszego medium. BO taki tvn to może nie być zainteresowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, przepraszam że wcinam się w dyskusje ale potrzebuje porady. Już mi głowa spuchła od słuchania filmików na YT, które ukazują prace silnika w 328i i nie wiem co mam myśleć o swoim silniku. Poniżej wklejam link do filmu nagranego przeze mnie dzisiaj. Z góry dziękuję za wszelkie opinie ;)


https://www.youtube.com/watch?v=KkplMyfbgaM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panewki bo może nie było smarowania. Może nie wymienili przy wymianie rozrządu napędu pompy oleju. Jeżeli nie minął rok od naprawy to zgodnie z przepisami o rękojmi za wady istnieje domniemanie, że wada tkwiła w rzeczy /usłudze/ w chwili wydania. No chyba że auto zarejestrowana jest na podmiot prawa handlowego. Musisz koniecznie wziąć biegłego z PZMOt, aby do obejrzał.

 


wlasnie nie wiem czy wymienili pompe z rozrzadem....

no nic bede walczyl u nich a jak nie to sprawa sie oprze o inne instytucje

 

To chyba proste do weryfikacji? dokumentację BMW ma w systemie, skoro naprawa była z goodwilla to niech sprawdzą jakie części pokryło BMW i będzie jasne. Oczywiście wypada też sprawdzić przy rozebraniu silnika czy faktycznie pompa w środku jest z nowszego rocznika niż samo auto, po numerze seryjnym części pewnie można do tego dojść. Daj znać koniecznie, bo mi pompę i rozrząd zmieniali na goodwillu właśnie przy 80k km gdzieś, a teraz mam 90k km i póki co jest w porzo. Miałeś jakieś objawy przed klęknięciem silnika?

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest przykre co się dzieje z tymi silnikami. Niby fajne dynamiczne ale kosztem silnika i jego wymiany. Sam jestem po wymianie rozrzadu i napędu pompy oleju do tego odrazu panewki bo już lekko były przytarte.

Teraz tylko czysto teoretycznie chce zapytać. Czy jak silnik padnie i jest do wymiany to czy jest możliwość włożenia silnika 3 litrowego? A jeśli tak to co oprócz silnika jest jeszcze potrzebne? (Ecu wiązka silnika i co jeszcze?)

Jeszcze jedno pytanie. Czy ceramizer by nie pomógł trochę w tych silnikach? Co o tym myślicie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest przykre co się dzieje z tymi silnikami. Niby fajne dynamiczne ale kosztem silnika i jego wymiany. Sam jestem po wymianie rozrzadu i napędu pompy oleju do tego odrazu panewki bo już lekko były przytarte.

Teraz tylko czysto teoretycznie chce zapytać. Czy jak silnik padnie i jest do wymiany to czy jest możliwość włożenia silnika 3 litrowego? A jeśli tak to co oprócz silnika jest jeszcze potrzebne? (Ecu wiązka silnika i co jeszcze?)

Jeszcze jedno pytanie. Czy ceramizer by nie pomógł trochę w tych silnikach? Co o tym myślicie??

 

Tak, włożysz 3 litrówkę, ale nie pytaj o to w ASO :) Musisz znaleźć zaufanego Mirka, który Ci to wyrzeźbi, będzie też wiedział co potrzeba. Nie będzie tanio..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tanio to nie będzie :D ale jeśli ktoś chce wkładać drugi silnik który nadal jest wadliwy i dalej ma się martwić ile przejedzie to noże to dobre rozważanie :wink:

A co z ceramizer? Ktoś się może wypowie?

Nie no, jeśli BMW się nie dołoży i trzeba by wkładać nowy silnik to oczywiście tylko 40i :) Tylko szaleniec wsadziłby spowrotem n20 (który osobiście bardzo lubię) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panewki bo może nie było smarowania. Może nie wymienili przy wymianie rozrządu napędu pompy oleju. Jeżeli nie minął rok od naprawy to zgodnie z przepisami o rękojmi za wady istnieje domniemanie, że wada tkwiła w rzeczy /usłudze/ w chwili wydania. No chyba że auto zarejestrowana jest na podmiot prawa handlowego. Musisz koniecznie wziąć biegłego z PZMOt, aby do obejrzał.

 


wlasnie nie wiem czy wymienili pompe z rozrzadem....

no nic bede walczyl u nich a jak nie to sprawa sie oprze o inne instytucje

 

To chyba proste do weryfikacji? dokumentację BMW ma w systemie, skoro naprawa była z goodwilla to niech sprawdzą jakie części pokryło BMW i będzie jasne. Oczywiście wypada też sprawdzić przy rozebraniu silnika czy faktycznie pompa w środku jest z nowszego rocznika niż samo auto, po numerze seryjnym części pewnie można do tego dojść. Daj znać koniecznie, bo mi pompę i rozrząd zmieniali na goodwillu właśnie przy 80k km gdzieś, a teraz mam 90k km i póki co jest w porzo. Miałeś jakieś objawy przed klęknięciem silnika?

 

W ogole zauwazylem ze po wymianie rozrzadu silnik chodzil glosniej... nie mam pojecie czym to bylo spowodowane.

Przed samym kleknieciem to przy okolo 120km/h nagle jakby samochod mi 1 kolem przez sekunde zahamowal.

Generalnie mialelm wrazenie im blizej awarii to glosniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak tylko ze 3.5i n55 jakoś nie słychać od użytkowników aby coś się tam działo z rozrządem czy padająca pompa olej. Ważne aby silnik nie był tak awaryjny jak ten n20. Bo jeśli komuś przyjdzie wymienić silnik to czy jest sens wymieniać na ten sam egzemplarz? Wiec tak sobie pomyślałem ze to jest jakieś sensowne rozwiązanie choć koszta na pewno sensowne nie są. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam. Na 8 stronie tego wątku jest poruszony temat dzwonienia po uruchomieniu na zimnym silniku. Jest to strasznie denerwujące. Czy wszyscy posiadacze silnika n20 mają tak samo czy jest to tylko kwestia poszczególnych egzemplarzy? Może ktoś to zdiagnozowal i podpowie co to dokładnie jest? Kolega Edi piszę że to jakieś klapki w kolektorze wydechowy. A może to napinacz łańcucha? Bo to brzmi jak dzwonienie luznego łańcucha ale tylko przez 30 sekund do minuty na zimnym silniku. Potem jest ok można odpala i gasić silnik i nic nie dzwoni. Proszę pomóżcie bo nie zniose dłużej tego dźwięku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Na 8 stronie tego wątku jest poruszony temat dzwonienia po uruchomieniu na zimnym silniku. Jest to strasznie denerwujące. Czy wszyscy posiadacze silnika n20 mają tak samo czy jest to tylko kwestia poszczególnych egzemplarzy? Może ktoś to zdiagnozowal i podpowie co to dokładnie jest? Kolega Edi piszę że to jakieś klapki w kolektorze wydechowy. A może to napinacz łańcucha? Bo to brzmi jak dzwonienie luznego łańcucha ale tylko przez 30 sekund do minuty na zimnym silniku. Potem jest ok można odpala i gasić silnik i nic nie dzwoni. Proszę pomóżcie bo nie zniose dłużej tego dźwięku.

Coś jest nie tak, nic nie powinno dzwonić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o mój przypadek to u mnie na diagnozie u Bońkowskich wyszło, że to przypadek dotyczący niskiego poziomu płynu chłodniczego dla klimatyzacji (nie ma takiego czujnika, który by o tym mówił), co powodowało, że wpadało w drgania. Co ciekawe takie coś można zaoobserwować włączając i wyłaczając klimatyzacje. Zostawiam to dla potomnych. Gdybym nie oddał samochodu do serwisu pewnie bym remontował silnik bezpodstawnie. Cena usługi zamknęła się w 400zł z diagnozą w ASO. I od 4 miesięcy nie mam tego problemu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.