Skocz do zawartości

Passat B8 vs Audi A4 B9 vs BMW f30


felixo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
nowy passat czy nowa skoda superb moze smialo konkurowac z piatka, spadek wartosci tez jest na korzysc tych pierwszych.

jakosc wykonania i materiałów bmw jest daleko z tyłu w porownaniu do jakosci aut koncernu vw.

jedna z niewielu zalet bmw to mozliwosc posiadania RWD, w napedzie na cztery kola gora jest konkurtencja.

co do cen aut uzywanych to a4 jest wyzej wyceniana niz 3.

ogolnie marki niemieckie bardzo spadly jakosciowo, podobno jeszcze lexus jest produkowany solidnie.

ja osobiscie nie bral bym pod uwage wogole 318d ze wzgledu na mala moc silnika jezeli juz to co najmniej 320d albo 320i.

jak szukasz auta z moca 150km to z tych trzech wybralbym pastucha i zostaloby jescze 24 tys zl w kieszeni.

Nie wiem czym tam jezdzisz ale nowy pasek w porownaniu z f10 to dno jezeli chodzi o plastiki, fotele i ogolne wykonanie. Moze w porownaniu z f30 wypada lepiej pasek bo jakosc wykonania f30 ni jak sie ma do f10.

Kazdy kupuje co mu pasuje ale vw czy audi bym nie kupil chocby mialy zlote klamki i parzyly kawe.

Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

nowy pasek w porownaniu z f10 to dno jezeli chodzi o plastiki, fotele i ogolne wykonanie. Moze w porownaniu z f30 wypada lepiej pasek bo jakosc wykonania f30 ni jak sie ma do f10.

BMW f10 520d kupiony w Bawaria Janki przebieg tylko 50 000 km . Odchodzący chrom ( satyna ) przy uchwycie na napoje , logo na kierownicy całe w mikro pęknięciach , na progu odklejające się te srebrne listki przy napisie BMW powycierana uszczelka w drzwiach , mikro pęknięcia na szkłach lamp przednich ( widać to pod kątem na zapalonych światłach ) , widać oznaki wycierającej się gałki zmiany biegów ( manual )

Dla mnie F10 jeśli chodzi o wykonanie niestety też pozostawia bardzo wiele życzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Denerwujaca jest troche slaba wytrzymalosc lakieru (czarny metalic), ktory wydaje sie rysowac od samego patrzenia. Ale tej frajdy z jazdy, ktora sprawia ze po pracy wraca sie czesto okrezna droga nie zazna sie w pasku ani audi.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Denerwujaca jest troche slaba wytrzymalosc lakieru (czarny metalic), ktory wydaje sie rysowac od samego patrzenia. Ale tej frajdy z jazdy, ktora sprawia ze po pracy wraca sie czesto okrezna droga nie zazna sie w pasku ani audi.

 

dlatego niestety powłoka ochronna na lakier zaraz po zakupie to konieczność, ale i ona nie chroni przed wszystkim. trzeba się pogodzić z tym, że nasze samochody się zużywają, możemy jedynie spowolnić ten proces :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowy pasek w porownaniu z f10 to dno jezeli chodzi o plastiki, fotele i ogolne wykonanie. Moze w porownaniu z f30 wypada lepiej pasek bo jakosc wykonania f30 ni jak sie ma do f10.

BMW f10 520d kupiony w Bawaria Janki przebieg tylko 50 000 km . Odchodzący chrom ( satyna ) przy uchwycie na napoje , logo na kierownicy całe w mikro pęknięciach , na progu odklejające się te srebrne listki przy napisie BMW powycierana uszczelka w drzwiach , mikro pęknięcia na szkłach lamp przednich ( widać to pod kątem na zapalonych światłach ) , widać oznaki wycierającej się gałki zmiany biegów ( manual )

Dla mnie F10 jeśli chodzi o wykonanie niestety też pozostawia bardzo wiele życzenia

 

mikro pęknięcia lamp i szyb to niestety norma w każdym nowym samochodzie. ekologiczne szkło bez dodatku metali ciężkich jest o wiele bardziej miękkie i podatne na pęknięcia. część winy ponosi też jakość naszych dróg i metoda łatania dziur. moja szyba jest już cała usłana takimi maleńkimi kropkami powstałymi od robali, ziarenek piasku, etc. a przebieg dopiero 25000 km :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilku słów ode mnie jako użytkownika i fana BMW.

 

W firmie mam min. 2 Passaty b8, 1 b7 i CC, ze wszystkich każdy użytkujący go kierowca jest bardzo zadowolony. Byłem jakiś czas temu w trasie 1500 km b7 i naprawdę nie jest to złe auto. DSG dobrze działa, silnik jak na 2.0 (177 km) jedzie całkiem nieźle, wyciszenie pozwala w miarę swobodnie rozmawiać przy prędkościach rzędu 170-180, w 4 osoby można wygodnie podróżować - zupełnie nie rozumiem większości opisanych uwag co do tych aut. Wykończenie w środku również naprawdę przyzwoite. Oczywiście, jak ktoś się lubi pokazać, to nie będzie to idealne do tego auto :mrgreen: Miałem ostatnio na testy b8 240km w dieslu, jeździ to naprawdę nieźle, super działa aktywne zawieszenie, a przy rabatach w VW, to za niewiele ponad 160k km można mieć naprawdę porządną opcję.

 

Jeśli chodzi o BMW, to ja mam coraz więcej zastrzeżeń do tej marki jeśli chodzi o jakość i wykonanie. Miałem min. każdą generację X5, obecnie w F15 40d, która ma przebiegu 35k km - zmagam się z permanentnie skrzypiącą klapą bagażnika. W Bawarii ciągle twierdzą, że coś smarują i poprawiają i jest lepiej, ale jak jeżdżę tym autem na codzień, to jakoś tego nie odczuwam. Podłokietnik między kierowcą a pasażerem również skrzypi. Śmieszną rzeczą jest dochodzące bzyczenie spod górnej części deski, którą mam obszytą skórą- mianowicie zaczyna skrzypieć po jakichś 45 min jazdy. Jak jeżdżę do pracy, to nie zdąży, jak w trasie, to już zawsze :D Jak wsiadam do swojej M3 e92, to często odnoszę wrażenie, że jest lepiej wykonana niż F15 (może głośniej ze względu na Eisenmanna i mniej słychać).

Jak rozmawiał ze swoim kolegą, który ma warsztat BMW i posłucham jak się np. sypią silniki 2.0d (miałem w e90 notabene), to mnie zaczyna głowa boleć.

 

Co do Audi, dziewczyna brata ma a4 b8, przebieg około 200k km, jeździ jak to kobieta - temperatura silnika nie ma znaczenia, w aucie nic nie skrzypi, jeździ, działa, przeglądy co 20k km i jest spokój. Ja osobiście jakoś średnio lubię audi, kwestia gustu. Tym nowym myślę, że żaden z forumowych ekspertów jeszcze nie jeździł, ale cenowo wychodzi tak, że jak bym wolał 530xd z premium selection :wink:

 

Podsumowując, jeśli miałbym do wyboru nieźle doposażonego Passata a biedną F30 bez NAVI, to wziąłbym raczej VW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A4 jeździłem najmniej i tylko jako kierowca, także się nie wypowiadam.

 

Wg. mnie Passat b8 podchodzi już bardziej w kierunku F10, niż F30. 3'ka moim zdaniem jest stosunkowo ciasna, chyba, że jeździsz w 1-2 osoby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim pierwszym autem byl Golf II GTI, to byl niesamowity samochod szybki, lekki, ktory mozna bylo prowadzic jak gokart. Niestety VW takich aut juz nie robi. Po przesiadce na mocniejsze i szybsze A3 1.8T bylem zaskoczony jak nudnym i nieciekawym samochodem jest audi mimo swoich bardzo dobrych parametrow i sportowych osiagow. Wedlug opinii kierowcow i testerow Passata w wersji 240 KM, prowadzac to auto ma sie wrazenie jakby nie nadawalo sie ono do dynamicznej jazdy, w przeciwienstwie do BMW

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A4 jeździłem najmniej i tylko jako kierowca, także się nie wypowiadam.

 

Wg. mnie Passat b8 podchodzi już bardziej w kierunku F10, niż F30. 3'ka moim zdaniem jest stosunkowo ciasna, chyba, że jeździsz w 1-2 osoby.

dzięki za odzew... bo ja słyszę że 3jka cza a4 to rywale passata czy insignii (z dodatkiem premium) to mnie krew zalewa... a ludzie się na to nabierają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim pierwszym autem byl Golf II GTI, to byl niesamowity samochod szybki, lekki, ktory mozna bylo prowadzic jak gokart. Niestety VW takich aut juz nie robi. Po przesiadce na mocniejsze i szybsze A3 1.8T bylem zaskoczony jak nudnym i nieciekawym samochodem jest audi mimo swoich bardzo dobrych parametrow i sportowych osiagow. Wedlug opinii kierowcow i testerow Passata w wersji 240 KM, prowadzac to auto ma sie wrazenie jakby nie nadawalo sie ono do dynamicznej jazdy, w przeciwienstwie do BMW

 

Nie znam opinii kierowców ani dziennikarzy, jedyne co zaobserwowałem to to, że w Passacie czułem się trochę odizolowany od drogi, ale nie przeszkadzało mi to jakoś dramatycznie.

 

Pytanie co dla kogo oznacza coś ciekawego, ja do zabawy mam M3 albo motocykl - dla mnie samochód do jazdy na codzień powinien być w miarę szybki, komfortowy i bezawaryjny, wg. mnie Passat B8 niewątpliwie taki jest. Porywający może rzeczywiście nie jest, ale czy taka będzie F30 w 2.0d manualu, bez NAVI i M pakietu ? :mrgreen: Podejście w stylu zastaw się a postaw się, byleby jeździć BMW.

 

P.S. Co do tego, że Passat nie nadaje się do dynamicznej jazdy też się nie zgodzę. Ze świateł odchodzi bardzo sprawnie, na krętych drogach jest zadziwiająco niezły + regulowany zawias o dziwo działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś uważa, że nie powinno się porównywać passata z trójką bo większy, to na pewno nie należy zestawiać jej z golfem, gdzie rozstaw osi, przestrzeń, bagażnik jest niemal identyczny jak w jedynce. Czy to znaczy, że w jedynce jest tyle miejsca co w f30, dementuję nie ma:D

 

Co do jakości VW vs BMW. W VW zauwazylem dosyc popularne w materialach jest to, ze np przednie drzwi sa obite przyjemnym miekkim materialem a tyl twardym plastikiem ktorego nie powstydzilaby sie KIA 10 lat temu. W BMW mam to samo z przodu co i z tyłu.

 

A czy jesli mowić o F30 jak o premium, to czy to jest to samo premium co chociażby f10 czy f06?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomijajac nieliczne wyjatki tych ktorzy moga sobie pozwolic na M3 jako drugie auto do zabawy, codzienna jazda passatem moze szybko stac sie nuzaca. Poza tym tanie koszty utrzymania passata naleza juz do historii. Koszt zakupu passata z silnikiem 190 KM czesto przekracza 200 tys zl, do tego dochodza z reguly gorsze rabaty i wyzszy spadek wartosci. Kolejna kosztowna bolaczka VW sa nagminne problemy z obciazaniem klienta kosztami napraw gwarancyjnych lub pogwarancyjnych zawinionych przez producenta. W ostatecznym rozrachunku koszt 3 letniej eksploatacji dobrze wyposazonego 320d moze byc porownywalny lub nawet nizszy od kosztow passata

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomijajac nieliczne wyjatki tych ktorzy moga sobie pozwolic na M3 jako drugie auto do zabawy, codzienna jazda passatem moze szybko stac sie nuzaca. Poza tym tanie koszty utrzymania passata naleza juz do historii. Koszt zakupu passata z silnikiem 190 KM czesto przekracza 200 tys zl

 

Poświęć 3 minuty swojego cennego czasu i wejdź w konfigurator. Miałeś kiedyś i wiesz, że koszty utrzymania Passata są wysokie czy słyszałeś albo czytałeś ? Codzienna jazda 3GT w 2.0d nie jest nużąca ? Wg. mnie po pewnym czasie, to do każdego auta się przyzwyczajasz.

 

Rzadko się wypowiadam, chciałem koledze pomóc, podpowiedzieć, ale widzę, że niepotrzebnie, jeszcze mi zostało M3 wypomniane :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Pomijajac nieliczne wyjatki tych ktorzy moga sobie pozwolic na M3 jako drugie auto do zabawy, codzienna jazda passatem moze szybko stac sie nuzaca. Poza tym tanie koszty utrzymania passata naleza juz do historii. Koszt zakupu passata z silnikiem 190 KM czesto przekracza 200 tys zl

 

Poświęć 3 minuty swojego cennego czasu i wejdź w konfigurator. Miałeś kiedyś i wiesz, że koszty utrzymania Passata są wysokie czy słyszałeś albo czytałeś ? Codzienna jazda 3GT w 2.0d nie jest nużąca ? Wg. mnie po pewnym czasie, to do każdego auta się przyzwyczajasz.

 

Rzadko się wypowiadam, chciałem koledze pomóc, podpowiedzieć, ale widzę, że niepotrzebnie, jeszcze mi zostało M3 wypomniane :wink:

 

Pastuch też ma 100 000 km / 5 lat bezpłatnych przeglądów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pastuch też ma 100 000 km / 5 lat bezpłatnych przeglądów ?

 

Nie jestem pewien ale chyba nie.

Dla mnie nie jest to jakaś super istotna kwestia, szczególnie, że ten pakiet w BMW szału nie robi, olej co +/- 27k km, filtr powietrza co 2 czy 3 zmiany oleju ...

 

P.S. Nie jestem wielkim fanem VW, szczególnie passatów B5 :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzanie cen w konfiguratorze nie pozwala na dokladne rozeznanie w kosztach zakupu, bo przeciez malo kto placi cene katalogowa. Ponizej zestawienie aktualnych ofert salonowych 320d:

 

http://www.mobile.de/pl/kategoria/samochod/vhc:car,cnt:de,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:asc,mke:3500,mld:320,frn:01-2015,ful:diesel,mlx:5000,ger:automatic_gear,pwn:110,pwx:148,cnd:new

 

i passata:

 

http://www.mobile.de/pl/kategoria/samochod/vhc:car,cnt:de,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:asc,mke:25200,mld:passat+190,frn:01-2015,ful:diesel,ger:automatic_gear,pwn:110,cnd:new

 

Na krajowych portalach mozna znalezc podobne oferty, chociaz jest duzo mniejszy wybor. BMW w tym zestawieniu nie wychodzi duzo drozej, do tego dochodzi mniejszy spadek wartosci i ogolnie lepszy serwis. Dla przykladu w 5-letnim 318d, 120 tys km, wymieniono mi szurajacy rozrzad, BMW pokrylo 100% kosztow. Koledze padly wtryski w 5 letnim touranie przy 100 tys km, koszt naprawy w ASO 8 tys PLN, udzial VW zero.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...

Dziś jeździłem nowym Audi A4 B9. Silnik TDI 150KM, manual, zawieszenie sportowe, fotele sportowe.

 

Na plus:

+ Wyciszenie. Jest dużo lepsze niż w Passacie nowym B8. A jeździłem nim też z tdi150. Różnica odczuwalna zdecydowanie na plus w Audi.

+ Silnik ciągnie ładnie, wystarczająco.

+ Spalanie z jazd testowych 6.5 litra (tyle samo palił mi Passat B9 w mieście z tym silnikiem)

+ Zegary (klasyczne). Podobają mi się ;-)

+ Detale wnętrza (pokrętła klikające jak sejf itp). Jak to w Audi.

+ "Wynajem 1%", to b.dobra oferta w porównaniu do wynajmu BMW. Chociaż jak sobie policzyłem w Excel to przez 3 lata i tak dopłaca się ok 20 tys zł w porównaniu do zakupu "gotówkowego". W BMW ponad 2 razy tyle. :-)

 

Na minus:

- Luz na kierownicy (!), słabe wyczucie drogi.

- Zawieszenie sportowe. Jakbym golfem jechał. Szkoda kasy. Albo brać komfort albo sterowany zawias.

- Wnętrze. Wcale z przodu nie ma poczucia przestrzeni. Jest lepiej niż w Audi B8, ale nadal typowa dla Audi ciasnota. W bliźniaczym Passacie jest odczuwalnie naprawdę dużo więcej miejsca z przodu.

- Drgający drążek skrzyni biegów. Wcale tak być w dieslu nie musi, jeździłem np. Tiguanem i nie było tego problemu.

- Pozycja za kierownicą. Można siedzieć nisko. Ale daleko tej pozycji do serii 3. Fotele sportowe też są mniej wygodne (a jestem na to bardzo wrażliwy). Dodatkowe sterowanie odcinka lędźwiowego ma dla mnie za słabą regulację. W BMW człowiek czuje się zespolony z autem. W Audi nie ma tego wrażenia.

- Ale najgorsze to prowadzenie. Oddawałem auto i sobie w głowie myślałem "kurde, nie chcę czymś takim jeździć". BMW 3 przebija nowe Audi A4 o lata świetlne w prowadzeniu. Audi jest takie jakieś sztuczne, nijakie. Jakbym grał w grę komputerową. Mało informacji zwrotnej z kierownicy. Zawieszenie sportowe nijakie. Nic mnie nie podnieciło. Brak chęci posiadania. Ok - silnik TDI nie jest sexy. Ale jednak w BMW z dieslem chce się jeździć. Ba - jazda Passatem wywołała u mnie więcej emocji.

 

Po tej jeździe nie chcę już A4. Idę w kierunki serii 3. Rozważę jeszcze SuperB lub Passata. Chociaż trudno cofnąć się klasę niżej. Jak jeździłem testowo autkami segmentu D (Passat, Peugeot508) to brakuje tej dumy z posiadania auta Premium. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

- Ale najgorsze to prowadzenie. Oddawałem auto i sobie w głowie myślałem "kurde, nie chcę czymś takim jeździć". BMW 3 przebija nowe Audi A4 o lata świetlne w prowadzeniu. Audi jest takie jakieś sztuczne, nijakie. Jakbym grał w grę komputerową. Mało informacji zwrotnej z kierownicy. Zawieszenie sportowe nijakie. Nic mnie nie podnieciło. Brak chęci posiadania. Ok - silnik TDI nie jest sexy. Ale jednak w BMW z dieslem chce się jeździć. Ba - jazda Passatem wywołała u mnie więcej emocji.

 

Po tej jeździe nie chcę już A4. Idę w kierunki serii 3. Rozważę jeszcze SuperB lub Passata. Chociaż trudno cofnąć się klasę niżej. Jak jeździłem testowo autkami segmentu D (Passat, Peugeot508) to brakuje tej dumy z posiadania auta Premium. :roll:

 

Paseratti i Audi to takie typowe korpowagen :-) Ja jeżdzę też kurakiem O3 jako służbowozem z tym silnikiem , o którym piszesz. Poza wyciszeniem autko się "odpycha" dość żwawo jak na tą klasę auta. Jak nie BMW 3 to spróbuj koniecznie nowego Superba. Za ca.+/- 150 kPLN mozna mieć full Superba w Laurin&Klement. Co do miejsca wewnątrz to bije wszytkie 3 auta powyższe a do tego w porównaniu z nimi jest ekstremalnie tani w serwisowaniu :-) . Prowadzi się podobnie do Paseratti ale do 3-ki to wszystkim powyższym sporo brakuje. Wiadomo - nie ta klasa.

PS. Za chwilę (wiosna 2016) będa niezłe zniżki na 5-ki bo wchodzi nowy model....

Pozdrawiam,



Trzastek

BMW Klub Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawiązując do powyższego postu o wejściu nowych modeli. Ile mniej więcej spadną ceny starego modelu po wejściu nowego? Nigdy nie zwracałem na to uwagi :) Myślę, że polecą nowe auta, które jeszcze stoją w salonie (aby się pozbyć i nie stracić) ale co do sztuk 3-4 letnich to ich cena znacząco nie spadnie jeżeli wogóle się ruszy. Bo jeżeli ktoś ma kupić nówke to jasne, że wybierze np. G30 a nie F10 i na F10 trzeba dać bardzo dobrą cenę, aby zeszło. W przypadku używanego nie ma takiego dylematu, a argument że nie jest to najnowszy model nic nie wnosi w tym przypadku. Kupujący poszukujący 5er za ~100 tyś nie ma innego wyboru jak kupić F10, mimo że wyszła już nowa wersja. Mam rację?

Import pojazdów z USA, Kanady, Emiratów.


www.importusa.pl

www.facebook.com/importusa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.