Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!!!

Myślałem ostatnio zeby zmienić swoje zużyte i troche krzywe tarcze na nowe wentylowane(stare nie są wentylowane) czy muszę zmieniać coś jeszcze czy tylko kupić nowe tarcze które będa pasowały no i klocki... czy ktos już robił cośtakiego, z jakimi kosztami muszę się liczyć

Dzieki za fachową pomoc

PS: Czy to polepszy efekty hamowania?? Sądze że tak

Opublikowano

Jesli kupisz dedykowane do swojego auta to jak najbardziej beda pasowaly.

 

Uwazasz te oryginalne masz za slabe? Ile kkm robisz na swoich klockach ?

Opublikowano
klocki zmieniałem jakieś 6 tyś km temu i od czasu do czasu zapali mi sie kontrolka wiec nie wiem co jest grane, wiem ze tarcze mam lekko krzywe bo jak zmienialem oponki to zauważyłem obracając ze niby chodza normalnie ale w pewnym moemencie tra o klocki, jakośnie wierze przetłaczanym tarczom ponoć i tak to lipa, więc zastanawiam się nad wentylowanymi, tylko czy bvede musial oprocz tarcz jeszcze cos zmienic czy normalnie wszystko pasuje i jak cenowo to może wygladać??
Opublikowano

Dokładnie, trzeba wymienić tarcze i zaciski, bo są szersze.

Jak chcesz uzyskać maksymalną skuteczność hamulców to możesz założyć dodatkowo tarcze nacinane lub jeszcze do tego nawiercane.

Zmniejszają one znacząco zjawisko fadingu.

Opublikowano
Najlpeiej kupic gotowy zestaw. Co do skutecznosci - faktycznie jest potwierdzona. Najlepiej kupic tak jak pisal kowal tarcze nawriercane. Tylko zalezy ile kasy chcesz na to przeznaczyc. Poszukaj w sklepach internetowych potam porownaj z cenami w sklepach na miescie. Do tego warto tez zalozyc lepsze klocki i plyn o podwyzszonej temeraturze wrzenia ;-). Jesli na klockach fabrycznych roisz okolo 10kkm to warto kupc lepsze hamulce bo z pewnoscia te co masz dobrze wykorzystujesz ;-).
Opublikowano
chciałem założyć zwykłe wentylowane, bez nawierceń , chodzi mi tylko o nieco lepsze zjawisko hamowania, zresztą nie widze wiekszego sensu wkładać do 316 tki jakiś zaj.... układ hamulcowy, po prostu jestem ciekaw czy ktos coś takiego robił np u siebie
Opublikowano
nie mam pojecia ale raczej tak.a po co kombinujesz z hamulcami? 316/318 ma do swoich osiagow hamulce idealne.kup dobre nowe tarcze (ewentualnie nacinane),nowe klocki i bedziesz mial spokuj zamiast kombinowac...
Opublikowano
316/318 ma do swoich osiagow hamulce idealne.kup dobre nowe tarcze (ewentualnie nacinane),nowe klocki i bedziesz mial spokuj zamiast kombinowac...

 

Tez tak sadze, no chyba ze szykuje sie jakis SWAP :mrgreen:

Opublikowano
Jak najbardziej ma to sens i się też przy następnej zmianie tarcz nad tym zastanowię. Tarcze niewentylowane mają większą tendencję do krzywienia, a biorąc pod uwagę cenę takiego zabiegu myślę, że warto. Jak sprawdzałem na realoem to wystarczy tylko zmienić zaciski i tarcze. Tarcze nowe to koszt prawie taki sam jak niewentylowanych + zaciski używane ok 100zł.
http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano
nie mam pojecia ale raczej tak.a po co kombinujesz z hamulcami? 316/318 ma do swoich osiagow hamulce idealne.kup dobre nowe tarcze (ewentualnie nacinane),nowe klocki i bedziesz mial spokuj zamiast kombinowac...

 

przejedz sie i pohamuj autem z wentylowanymi tarczami to zobaczysz roznice....

 

Potrzebne ci beda:

- zaciski

- tarcze

- jarzma do zaciskow.

 

 

A to ze przy obracaniu tarcza trze o klocek w pewnym momencie to zupelnie normlane zjawisko - jak niby mialaby odbic klocki po hamowaniu w czasie jazdy - bez takiego lekkiego bicia klocki caly czas przylegalyby do niej i niepotrzebnie hamowaly auto oraz zurzywaly sie.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

sarna mialem w samochodach tarcze wentylowane.wiem jak hamuja.ale w 316 czy 318 nie widze sensu montowania takiego ukladu...jezeli masz zdrowy uklad to hamulce sa do osiagow auta "az nadto" dobre...

 

ale jezeli ktos chce niech przerabia...

Opublikowano
A mi się wydaje, że jeśli małym nakładem można poprawić hamulce to sens jest zawsze.
http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano
Uważam, ze warto zainwestować troszkę więcej kasy w hamulce, chodzi o to , ze i tak muszę wymienić tarcze przynajmniej przód bo mi trzęsie chociażby przy hamowaniu(sprawdzalem zbierznosc, zawieszenie,opony, wyważenie, wszystko) więc padło na tarcze, wiec jak juz sie bawie w wymiane to chyba warto rozejrzeć się za wentylkami to nie kosztuje az tak duzo chyba do tego modelu jakby, a napewno w przyszlosci nie pogna mi sie tak szybko :) tak mi sie zdaje jesli nie moze ktos poprawi :mrgreen: :duh:
Opublikowano
Uważam, ze warto zainwestować troszkę więcej kasy w hamulce, chodzi o to , ze i tak muszę wymienić tarcze przynajmniej przód bo mi trzęsie chociażby przy hamowaniu(sprawdzalem zbierznosc, zawieszenie,opony, wyważenie, wszystko) więc padło na tarcze, wiec jak juz sie bawie w wymiane to chyba warto rozejrzeć się za wentylkami to nie kosztuje az tak duzo chyba do tego modelu jakby, a napewno w przyszlosci nie pogna mi sie tak szybko :) tak mi sie zdaje jesli nie moze ktos poprawi :mrgreen: :duh:

 

Pewnie ze lepiej na wentylowanych, ale koszt nie jest az taki maly... Jezeli stare tarcze masz jeszcze w miare dobre to smialo mozesz je sciagnac i zawiezc na przetoczenie, znajomy ostatnio 2tygodniowe tarcze NOWE przetaczal bo bilo na maxa przy hamowaniu - koszt 30zl i jak reka odjal Mi tez bily strasznie ale zdecydowalem sie na nowe (ATE) Ale wybor juz nalezy do Ciebie ....

 

 

PZDR :cool2:

Opublikowano
Przetoczenie tarcz nie zawsze daje planowane rezlutaty, tutaj na forum spotkalem sie z opiniami ze komus i tak zaczely bic po dwoch tygodniach ze przetaczanie to na krotko tylko cos daje, nie wiem, zalożyłes wentylowane tarcze do siebie jaki jest mniej wiecej koszt takich tarcz mowa o przodzie z obejmami
Opublikowano
lukas nie kazde tarcze mozna przetoczyc.jezeli sa juz dosc zuzyte i je przetoczysz beda dosc cienkie a co za tym idzie mniej odporne na przegrzanie i podatne na krzywienie...
Opublikowano
Nie sa jeszcze tak bardzo zuzyte, pozatym stary przetoczenie to jest naprawde nie zdzieranie polowy tarczy to sa nanometry naprawde niewielkie ilosci , wiec chyba nic sie nie zrobi chociaz rozne opinie sa ze toczyc nie nalezy tarcz bo sa wlasnie malo odporne pozniej :(
Opublikowano
lukas wiadomo ze toczac tarcze duzo materialu sie nie zbiera ale czasem troche wyjdzie a przy troche zmeczonych tarczach robi sie cieniutko...
Opublikowano

jack spoko :8) po prostu powiedz co polecasz nie zalezy mi na zajefajnych hamulcach tylko nieco wiecej niz standardowo, wiec moze ktos ma pomysl no cos konkretnego, ate beda pewnie najlepsze ale tez cena większa

http://www.allegro.pl/item106666640_tarcze_hamulcowe_ate_pd_klocki_bmw_od_ss.html/

tu znalazlem cos takiego, a w ogóle można zrobic manewr tylko i wylacznie zmieniajac przod a tyl pozostawiajac bez zmian?? to jeszcze mnie ciekawi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.