Skocz do zawartości

pomoc przy kupnie salonowej F31


ebol77

Rekomendowane odpowiedzi

to ja się podzielę też pierwszymi wrażeniami po zakupie F31 320xd LCI z 07'15. Level up w stosunku do E90 jest bardzo duży.

- Mpakiet: dla mnie mus, zawias adaptacyjny M jest świetny - dużo bardziej komfortowy w trybie comfort i dobrze trzyma w trybie sport. Ogólnie zawieszenie jest świetne na miasto i trasy.

- Silnik: B47 dużo lepiej wyciszony niż N47, na zimnym troszkę go słychać, bardzo szybko łapie temperaturę (po 3-4km ale w sumie jest lato ok.16 stopni z rana), ciepły praktycznie bezinwazyjny werbalnie. Przy pałowaniu słychać basowy pomruk (? wydech? dwururka?). Dość elastyczny i na miasto pod względem mocy sporo więcej niż potrzeba do dynamicznej jazdy. Wyprzedzenia 80-120km/h bardzo łatwe i przyjemne. Przyspieszenie 0-60km/h bardzo dobre i dające lekkiego banana, reszta 60-100 już czuć masę i xdrive. Kultura pracy bardzo bardzo fajna. Spalanie w Warszawie z ok. 300km po mieście przy praktycznie staniu w korkach w 90% (wyłączony auto-stop) i pałowaniu auta jak tylko można pojechać = 7,3l/100km (hee?,wtf). Po włączeniu auto-stop i poruszaniu się spokojnie w dużych korkach = 6,5 litra (z ok 100km).

- tryb auto-stop: wciąż to nie działa dobrze. Silnik daje wibracje odczuwalne przy odpalaniu i potrafi się włączać i wyłączać po sekundzie i za chwile znowu. Denerwujące. Wyłączam.

- napęd xdrive: jest dobrze. fakt auto jest bardzo ciężkie (1650kg) bo xdrive i touring ale nie czuć tego mocno za kierą i auto jest szybkie i responsywne w każdych warunkach (suche i deszcz przetestowane). Trochę jestem zaskoczony na plus bo po posiadaniu ośki E90 i ośki F31 myślałem, że będzie kulawo. W użytkowaniu codziennym przy dojazdach do pracy w Warszawie - straty w prowadzeniu vs. ośka praktycznie nieodczuwalne.

- wykończenie wnętrza mpakiet: wow. nie chce mi się opisywać. pachnie jak nowy a jakość materiałów w połączeniu z alcantarą, szczotkowanym aluminium i wykończeniami czarnymi na połyski - brawo. Można poczuć się dobrze w tym zestawieniu. W tym zestawieniu nie czuć różnicy vs. piątka, no może poza tym gównianym plastikowym podłokietnikiem. Na szczęście go nie widzę :)

- Harman Kardon: jest dobrze (dużo lepiej niż HiFi w E90, nie wspomnę o standardzie w F31), ale daleko do zestawy Hi-Fi w domu (ja mam głośniki Dali + Denon). Nie potrafię go chyba odpowiednio skonfigurować. mam wrażenie że za dużo mocy i dźwięku jest pchane na przód (korekta na tył daje dziwne odczucia utraty basów i detali) + nie zrozumiały opcja włączenia surround, która daje przestrzenny dzwięk ale słuchać trochę sztuczności (wyłączam). Korekty rodziłem z forum zagranicznego (minimal w equalizerze i jedynie sterowanie gałką volume). Może coś doradzicie jakie ustawienia macie? (dodam tylko że muzykę testowałem tylko z oryginalnych płyt CD). Muzyka metalowa (np: Tool 10.000 days brzmi dość przeciętnie jak na moje ucho).

- hamulce M: brać bo warto, dobrze się sprawują. Są niebieskie i wyglądają.

- fotele: zajebiste wow i brać podparcie lędźwiowe, ale elektrykę można śmiało odpuścić

- Navi Pro: bardzo szybka, czytelna - duży plus vs. E90. Dodatkowo opcja pisania i rozpoznawania pisowni na touchpadzie naprawdę działa.

- Automat ZF sportowy: must have. nie ma się co zastanawiać przy dieselu

- Przyciemniane szyby: przy białym kolorze i relingach dachowych - wygląda grubo, pewnie też jest praktyczne :mrgreen:

- Adaptacyjne LED: jezuuuu jak dobrze, że to jest. Pal licho, że to świeci super, ale jak one wyglądają. Brać i się nie zastanawiać.

- Wyciszenie: auto jest lepiej wyciszone + kultura pracy silnika zmieniona. W porównaniu do F31 318d 2013 które mam na co dzień to znaczący krok na przód (lub w przód :))

- dostęp komfortowy: można odpuścić. do tej pory nie wiem jak machać nogą aby ten bagażnik się sam otworzył.

- reszty pierdół nie opisuję bo jest tego sporo i ma to mniejsze znaczenie.

 

To tyle na chwile.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super opis :)

 

- dostęp komfortowy: można odpuścić. do tej pory nie wiem jak machać nogą aby ten bagażnik się sam otworzył.

 

...nogę szybko wsuń pod zderzak i wysuń, a klapa będzie stała przed Tobą otworem (nie machamy pod zderzakiem :nienie:) Podobnie z zamykaniem (gdy otwarta) wsuń i wysuń, migną wtedy kierunki usłyszysz sygnał dźwiękowy i sama się zamknie - tak jest przynajmniej w 4GC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Navi brać :!: :8)

 

A tak na marginesie...

Masa byłych Alfistów przesiadło się do BMW.

W tym i ja :D

bo każdy Alfista marzy skrycie o BMW ;)

 

sam mam jeszcze 159 i to jest super maszyna, tylko lekko już stara ('06)

trzeba sie przesiąść na coś nowszego, co ma równie agresywny wygląd i sportowego ducha :)

 

AR Gulia bedzie w 2016, niewiadomo narazie kiedy dokładnie.. 510HP 3.0 V6 z maserati i cena 90'000 € to wersja QV wiec wiekszość rzeczy bedzie miała w standardzie to co w BMW trzeba dokupić.

stosunek mocy do masy lepszy jak w RS4 czy M5, cywilne wersje bedą troche tańsze, ale jeszcze niewiadomo kiedy.

 

 

ad TOMEK 99:

i tu masz racje na starcie dostałem prawie 14k rabatu i z auta za prawie 80k zrobiło sie sześdziesiątparę :D

 

 

 

-po upuście który mi dali, zdecydowałem sie zrobić jeszcze raz konfiguracje i doposażyć auto :)

 

- także łatwiej napisze czego nie będzie:

 

-otwierania auta nogą ( 750CHF placić za ruszanie szłapą pod autem a mam i tak otwieranie klapy z automatu)

-wszystkich tych telewizji itp. też sporo kasy a ekran to nie telewizor :)

- nie będzie jednak chyba skóry. fakt fajnie wygląda, ale podejrzewam że ta dakota za kilka lat bedzie wyglądać jak krowie z dupy wyciągnięta :/

-będą ledy, nie będzie adaptacyjnych. trasę w nocy robię co kilka mc także nie potrzebuję aż tak, zresztą potrafię sam przełączać szybko

(alfa bez ksenonu to drezyna ze świeczkami ;) )

- nie bedzie haku ( bo w moim duym fiacie mam ) :D

-jak nie bedzie skóry na siedzeniach, to nie bedzie też na kokpicie bo po co..

-nie bedzie park asist i tych wszystkich systemów wspomagających kierowcę. ciąglę ścinam zakręty i pierd**ca bym dostał za każdym razem kiedy kiera by mi wibrowała :D

-kamery 360 też nie bedzie , kamera z tyłu wystarczy.

-pełnej bezprzewodowej integracji. zwykłe bluetooth wystarczy mi by odbierać rozmowy.

-deska rozdziwlcza o rozszerzonym zakresie. skoro mam wyswietlacz head up to po co mi kolejne kontrolki miedzy zegarami :D

 

 

dobra to chyba na tyle, jak byście mieli jakieś uwagi to z chęcią wysłucham Was .

-pozdrawiam, Zbychu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-deska rozdziwlcza o rozszerzonym zakresie. skoro mam wyswietlacz head up to po co mi kolejne kontrolki miedzy zegarami

 

Nie chcę Cię zmartwić, ale deskę o rozszerzonym zakresie i tak będziesz miał z racji navi pro czy chociażby wspomnianym HUD - każdy z tych dodatków wymusza dodanie jej za uwaga 0,00pln ;) dostęp komfortowy jak uważasz, piękna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostęp komfortowy po rabacie to jakieś 1600-1700zł,podchodzisz do auta i otwierasz bez kluczyka nie sięgajac po kieszeniach itp., wysiadasz dotykasz klamke i zamykasz auto,przytrzymujesz palec na klamce 3 sekundy składają się lusterka,wychodzisz z siatami z marketu czy torbą z siłowni wsuwasz noge pod zderzak bagażnik się otwiera,dostęp komfortowy to wypas na maxa z normalne pianiądze.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Harman Kardon: jest dobrze (dużo lepiej niż HiFi w E90, nie wspomnę o standardzie w F31), ale daleko do zestawy Hi-Fi w domu (ja mam głośniki Dali + Denon). Nie potrafię go chyba odpowiednio skonfigurować. mam wrażenie że za dużo mocy i dźwięku jest pchane na przód (korekta na tył daje dziwne odczucia utraty basów i detali) + nie zrozumiały opcja włączenia surround, która daje przestrzenny dzwięk ale słuchać trochę sztuczności (wyłączam). Korekty rodziłem z forum zagranicznego (minimal w equalizerze i jedynie sterowanie gałką volume). Może coś doradzicie jakie ustawienia macie? (dodam tylko że muzykę testowałem tylko z oryginalnych płyt CD). Muzyka metalowa (np: Tool 10.000 days brzmi dość przeciętnie jak na moje ucho).

 

Dużo zabawy z tym HK zestawem. Ewidentnie to nie zestaw dla metali bardziej dla Depeszów :mrgreen: . Po 20 latach grania na gitarze i perkusji i audiofilskich zapędach trudno odpuścić ten temat (nie jestem inżynierem dźwięku). OK, ale jak ktoś lubi cięższego rocka lub coś pokroju Tool (ja testowałem na 10.000 days i Lateralus) polecam następujące ustawienie (największy problem to nielinearny przebieg basów). Dodatkowo zrobiłem testy na Jazzie: Skalpel i też brzmi dobrze na tym set-upie.

 

Treble 0

Bass 0

Fader 0 (mięsisty) +3 (lekka utrata basów i środków kosztem detali) - oba ciekawe, na trasę 0, w mieście +3 ---> do dalszych testów. Na razie preferuję fader na 0.

 

L7 on

 

100Hz +5

200Hz -5

500Hz +1

1kHz 0

2kHz 0

5kHz -1

10kHz -1

 

Będę poszukiwał bo ten zestaw jest wymagający. Wymaga cierpliwości :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały update na temat F31 320xd m-sport. Samochód ma 2200km, więcej zgodnie z instrukcją jest dotarty :mrgreen: . Spece na Czerniakowskiej twierdzą, że był dotarty jeszcze na etapie projektowania silnika. Nieważne.

 

Jakie wrażenia?

1. Silnik: Procedura Lunch Control (dozwolona od 2000km) - wow. Ten moment obrotowy jest po prostu zajeb...sty. W odczuciach jest dużo szybszy niż mój ex. 320i w całym zakresie. B47 w codziennym użytkowaniu jest po prostu niewerbalny. Nie słychać go. Wyprzedzenia w mieście 40-100km to banał, motor jest mało słyszalny. basowy pomrók. Przyjemny. Wysoka kultura pracy. Jeżeli ten silnik będzie wytrzymały to będzie to best seller.

2. Spalanie: auto zaczyna chyba schodzić ze spalaniem. Po warszawie ostatnio na comfort z włączonym auto-stop: 7.5l/100km (250km). To jest dobry wynik, albo bardzo dobry. Auto nie jest oszczędzane, kiedy trzeba wyprzedzam. Zresztą waży ok. 1650kg.

3. System auto-stop: można się do tego przyzwyczaić. W zasadzie tego już nie odczuwam. Jakoś się dotarliśmy :mrgreen:

4. H&K: można oszaleć z tym zestawem: problem z ustawienie basów jest bardzo duży, ale jak poznasz już konfiguracje która ci odpowiada to bardzo bardzo polecam. Według mnie ustawienie, które jest bardzo dobre do większości muzyki (metal, rock, jazz, pop, elektronika) jest następujące (choć w tym ustawieniu zdarzają się mocno przebasowane płyty CD, ex. Abradabing by Abradab):

ustawienie to:

Treble 0

Bass 0

Fader +3

L7 on

100Hz +5

200Hz -5

500Hz +1

1kHz 0

2kHz 0

5kHz -1

10kHz -1

 

5. Utwierdzam się po raz kolejny w przekonaniu, że zawieszenie adaptacyjne to mus. Nader komfortowe i świetnie trzyma w sporcie.

6. Dostęp komfortowy: umiem już machać nogą pod klapą bagażnika, otwierać ręką i zamykać palce --> działa to tak dobrze, że powinno to być standardem (jeżeli nie jest)

7. Wyciszenie kabiny: do 140km jest bardzo komfortowo, szumy inwazyjne :) się zaczynają od >160km/h, ale w sumie rzadko jeżdżę z takimi prędkościami, także dobre wyciszenie vs. przed LCI

8. Xdrive: mocno z tego drwiłem do tej pory bo ośka to ośka (miałem w sumie 3 auta RWD), ale na miasto przydatna sprawa, bo starty spod świateł, mokra nawierzchnia i manewry - naprawdę nie czuć mocno strat w przyjemności z prowadzenia a benefity są spore w użytkowaniu codziennym w mieście. Jeszcze potestuje, także nie spuszczam się za bardzo póki co.

9. Wygląd: mi się podoba ale za autem nikt się nie ogląda. < 30stki to nawet nie zerkną, chyt zaczyna się w okolicach 40stki :norty:

 

Joł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9. Wygląd: mi się podoba ale za autem nikt się nie ogląda. < 30stki to nawet nie zerkną, chyt zaczyna się w okolicach 40stki :norty:

Ja tam się zawsze oglądam, no... ale nie ta płeć :p

W dzisiejszych czasach większe wrażenie zrobisz Nissanem Dżołkiem niż klasycznym sedanem, szczególnie w Warszawie, gdzie tych BMW jest na pęczki :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ładnie sie temat rozwinął. jestem wdzięczny Wam za Wasze spostrzeżenia na temat auta :)

jednak z HK zrezygnowałem, tak jak z tej śmiesznej Dakoty.

 

- oczywiście na rzecz systemu HI-FI, adaptacyjnych lamp LED, pakietu komfort i innych pierdół związanych z navi professional jak min. internet itp :)

 

co dziwne dzwoniłem sie pytać jak sprawa wygląda w polsce i jest zupełnie inaczej niż w szwajcarii :roll:

 

podobno ( tak mi Pan z salony w katowicach powiedział )

- internet działa tylko przez roz i tylko w tym kraju, w którym kupiłem samochód. późniejsze wykupienie na kolejny rok to wydatek rzędu 650zł.

- systemu start/stop nie da sie permanentnie wyłączyć.

 

natomiast w szwajcarskim salonie sie dowiedziałem że internet, faktycznie jest tylko przez rok bezpłatny, potem kosztuje ok 100chf ( 380zł) na rok i działa w całej europie.

start/stop można zaraz przy zakupie serwisowo w ASO wyłączyć za darmo (sami mi to zaproponowali)

 

.. i być tu mądry..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Bo w Polsce ASO kroją ile wlezie.

Kiedyś się wkurzyłem i napisałem do BMW Polska list ze skanem fv, że sobie doliczają ekstra robociznę na proste czynności serwisowe (w porównaniu do innego ASO).

Odpisali, że rzeczywiście faktura jest chyba zawyżona o ileś tam rbj. , ale musza to jeszcze dokładnie zweryfikować. Czyli ASO kroi, a BMW Polska daje wymijające odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Da sie i przez bluetooth ale apki (np sterowanie spotify przez idrive) dziala tylko przez usb.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.