Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

E30, silnik 1.8 M10 wtrysk, wąska lampa, chłodnica bez zbiornika wyrównawczego, wisko działa.

 

Wymieniłem ostatnio chłodnicę na nową Behra, wymieniłem stary płyn na nowy - Petrygo Orlen, wymieniłem termostat no name na nowy wahler 88 stopni (taki jak być powinien) i w sobotę było gites!

 

Wczoraj jadę po Toruńskiej i zaczyna mi wzrastać temperatura! Krew mnie zalała. Zatrzymałem się jak doszło do 3/4. Otwieram maskę a tam leci po chłodnicy. Wydaje mi się, że spod korka i z wężyka odpowietrzenia wywaliło ok. 1l. Za Chiny Ludowe nie mogłem odkręcić korka wlewu na chłodnicy. Poczekałem aż ostygnie i dojechałem do domu (ok. 2 km). Na światłach pod domem zaczeło znów rosnąć i nagle się wróciło na trochę poza pion. Zaparkowałem. Po klucz do domu. Odkręciłem. Poczekałem aż trochę ostygnie i dolałem właśnie ok. 1l. Zakręciłem. Odpaliłem. Nagrzałem. JEST OK! :shock: Przegoniłem po Wisłostradzie - JEST OK! :shock: I dzisiaj też jest OK!

 

Dodam, że przy zmianie pomagał mi taki jeden mechanik, co twierdził, że tylko trzeba zalać i tyle, a układ się sam odpowietrzy. W Etzholdzie jest żeby na otwartym korku nagrzać. Ja się posłuchałem i zakręciłem korek.

 

I teraz pytanie i prośba:

 

Co się mogło stać? Zawiesił się termostat? Zapowietrzyłem układ? Czemu wywaliło płyn?

 

Przepraszam, że się rozpisałem ale już mam pomału dosyć walki z chłodzeniem. Naprawdę długo musiałem oszczędzać, żeby kupić te części. Się podłamałem. Jeszcze raz prośba o radę.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Witam,

 

Ja w swojej e-30 też wymieniałem kiedyś chłodnicę i...wg mnie nic samo się nie odpowietrza! Nalałem płynu, odpaliłem auto, patrzyłem jak wciąga płyn (otwórz ogrzewanie!!), dolewałem do stanu, dusiłem po wężach. Potem się przejechałem i "powtórka z rozrywki". Po tych zabiegach było wszystko ok. i nie miałem więcej problemów z przegrzewającym się autem.

 

PZDR.

 

p.s. pewnie źle miałeś odpowietrzony (czyt. zalany) układ i gdzieś był korek powietrzny (najczęściej nagrzewnica).

Człowiek nabiera doświadczenia z wiekiem. Szkoda, że jest to wieko od trumny.
Opublikowano
odpowietrzanie obowiązkowe.
BMW 525i od 340 dni---------wcześniej e23, 732i--------- tylko automat!
Opublikowano
Też miałem podobną akcje po wymianie pompy wody. Okazało się, że to powietrze, do układu weszło jeszcze sporo cieczy.

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano
Układ trzeba odpowietrzyc .Ja ze swoim bujałem sie ze trzy dni .I wkoncu zrobiłem tak:spuściłem wodę odkręciłem zaworek na chłodnicy czyli odpowietrznik zalewałem woda dotąd ,aż przez zaworek zaczeło sie ulewać zakręciłem zaworek chłodnicę ,ogrzewanie na ful(bez dmuchawy).Odpalasz motor na wolnych obrotach i czekasz az sie zagrzeje do pionu sprawdzasz ogrzewanie jeśli jest wszystko powinno być ok.Układ sam zaciągnie płyn po otwarciu termostatu.
Opublikowano

No tak, hmm... Tyle, że w M10 nie ma odpowietrzników. Zrobiłem tak:

 

- odkręciłem ogrzewanie (poprzednio też)

- dolałem 2cm poniżej korka (jak instrukcja)

- odpaliłem z otwartym korkiem

- poczekałem aż się nagrzeje

- w międzyczasie ściskałem węże

- wężykiem od wlewu usunęło nadmiar

- zakręciłem

- jazda próbna - OK! :cool2:

- jazda próbna ok. 30 km ostrzej - OK! :cool2:

 

Mam cichą nadzieję, że problem rozwiązany. Pożyjemy zobaczymy.

 

Dzięki za rady! I tak na koniec, Etzhold jednak głupot nie pisze. Korek ma być odkręcony!

 

Pozdrawiam! :8)

Opublikowano

No i pisałem że tak masz zrobić. W m10 nie ma odpowietrznika więc jego funkcję przejmuje korek chłodnicy. Teraz wsio będzie ok.!!!

 

Cieszę się że Ci się udało :wink:

 

p.s. za jakiś czas sprawdź poziom!!!

Człowiek nabiera doświadczenia z wiekiem. Szkoda, że jest to wieko od trumny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.