Skocz do zawartości

PIORO

Zarejestrowani
  • Postów

    73
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Warszawa

Osiągnięcia PIORO

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. PIORO

    Pomocy z roletą:)

    Bowiem próbowałem założyć roletę z e32 do e34 i nie wyszło w żaden sposób, naciąłem się na allegro, bo kupujący zarzekał się, że to do e34... Mam tę roletę (niestety bez półki) z przełącznikiem i oprawką na przełącznik (jest tam też przycisk ASC). Jest w niezłym stanie (nie idealnym ale jest cała i działa). Jeżeli Cię to interesuje, to możemy się jakoś dogadać. Pozdrawiam, Piotr.
  2. PIORO

    bmw

    NGK vline
  3. Wskaźnik może przekłamywać. Ale rezerwa i tak zaświeci się na czas. Pozostałe powinny wskazywać poprawnie. Ja do m10 założyłem z m40 i spoko. Zamiast 15 litrów pokazuje mi 30. Ale rezerwa zawsze na czas. Moim zdaniem olać sprawę.
  4. PIORO

    M20B25 i LPG z BLOS-em

    A ja już wiem jaki był ten v max! I to jeszcze przed 2 maja! :norty: Pozdrawiam Sylwester! :cool2:
  5. PIORO

    Pęknięty blok?

    A moim zdaniem może to być parownik. Nie leci z rury żaden "dymek", bo parownik nie ma żadnego połączenia z układem wydechowym. To tak dla informacji. Pozostaje sprawdzić, czy na samej benzynie też ubywa płynu. A poza tym, to wcale nie jest duży koszt i dużo pracy sprawdzić parownik, więc co szkodzi go skontrolować? Zupełnie nie rozumiem jak można wykluczyć usterkę ot tak po prostu po objawie, że "nie leci z rury to znaczy, że to nie to". Można jeszcze sprawdzić w ten sposób, odpalić na benzynie, przełączyć na gaz, poczekać na objawy, jak zacznie się dławić i jednocześnie parownik będzie zimny, to na 99% jest to wina parownika (membrany). Jeżeli będzie gorący i objawy będą takie same, dopiero wtedy wykluczyłbym parownik. P.S. Zakładam, że termostat jest sprawny. P.S.2 Niezły ten mechanik "od nie ma wiskozy" P.S.3 Tak jak mówił Milas sprawdź jaki olej masz na bagnecie i na korku od wlewu oleju. Jeśli będzie jasna zawiesina "masło", problem leży w silniku i jego szczelności na połączeniu układ chłodzenia/układ smarowania (uszczelka, głowica, blok...) Pozdrawiam. Daj znać.
  6. PIORO

    Pęknięty blok?

    Czy płynu ubywa stale jak jeździsz na gazie? Czy na benzynie też się dzieją dziwne rzeczy z układem chłodzenia? Czy jak zaczynał się grzać, to jednocześnie zaczął się dławić na gazie? Jaki masz układ zasilania gazem, wtryskowy czy zwykły z reduktorem - parownikiem? To podstawowe pytania. Jeśli masz zwykły układ reduktor - parownikowy, to niech znajomy gazownik sprawdzi, czy przypadkiem nie pękła Ci membrana w parowniku. Wtedy płyn ucieka tamtędy w mgnieniu oka, po przełączeniu się na gaz, gdy elektrozawór pusci obieg ciepłej cieczy chłodzącej na parownik. Jeśli jest tak jak napisałem, to można wymienić samą membranę lub cały parownik - reduktor na lepszy/nowy. Odpowietrzenie to swoją drogą, być musi. Pozdrawiam. Daj znać.
  7. :shock: Opony?! :duh: no właśnie... Dzięki! I dajmy może spokój z Panowaniem sobie... Piotrek jestem.
  8. No to nie wiem gdzie źle wytłumaczyłem... "aktualne spalanie silnika x zero przejechanych km na 100 km = wskazówka w nieskończoność..." :norty:
  9. Hej! Proszę o radę. Wymieniałem ostatnio gumowy łącznik skrzynia - wał. Wszystko ok. Wymieniłem olej w dyfrze, bo Bóg jeden wiem kiedy był wymieniany i czy w ogóle. Dzisiaj zauważyłem jak tak około 140 km/h zaczyna coś wyć z tyłu. I teraz pytanie czy to dyfer czy łożyska? Poniżej 130 jest ok - żadnych hałasów. A może to coś innego. Dodam, że rzadko w sumie jeżdżę 130 i więcej z reguły tak 110 - 120. Zatem nie wiem, może "ten typ tak ma"? Dzięki za porady. 1987 r. wąska lampa e30 318i m10b18 (około 200.000 km)
  10. Tak! To całkiem normalne. Czysta matma. Wskaźnik pokazuje chwilowe zużycie paliwa, czyli ile litrów przy danej prędkości na 100 km. Zatem skoro stoisz to jaką drogę pokonujesz? Wtedy wskaźnik pokazuje aktualne spalanie silnika x zero przejechanych km na 100 km = wskazówka w nieskończoność... Równanie mniej więcej chyba dobre, o ile pamiętam. W razie czego niech mnie jakiś matematyk poprawi. Ja jestem tylko skromnym humanistą. Pozdrawiam.
  11. Hehe! U mnie też... :norty: Pozdrawiam!
  12. Hej! Jam ma e30 m10b18 z 1986 r. i jest ok. Co prawda na wtrysku. Wcale nie jest paliwożerny, moim zdaniem rzecz jasna. Mam 2 generację, i teraz pali mi po mieście 11l gazu. No pewnie, że wolałbym żeby spalał np. 8l. Zaleta jest łańcuch rozrządu i normalne popychacze. W m40b18 popychacze są hydrauliczne, zatem szczególnie ważne jest dbanie o regularne wymiany i pasków i dobrego oleju. Silnik m10 jest podobno trwały. Ale to znowu cecha chyba wszystkich silników BMW. Jeśli chcesz uratować ten samochodzik, to śmiało. Popieram jednak tezę o rdzy. Sprawdź szczególnie nadkola i przednie połączenie nadkola z podwoziem (tuż przed drzwiami). A co do gaźników, to trochę tego widziałem na allegro. Ceny tak od 80 do 200. Powiem tak, zastanawiam się czasem czy nie zmienić mojego BMW e30. Ale jak pomyślę, że wiem o nim bardzo dużo i że sprawuje się dzielnie jak na swoje lata, to mi szkoda... Także prawdopodobnie na wiosnę będzie remont blachy... I jeździmy dalej. Chyba, że trafi mi się jakaś rzeczywista okazja lub powiększy się rodzina, trzeba będzie wtedy jednak rozejrzeć się za większym. Ale i tak auto chyba w rodzinie zostanie. Tak jak i mój poprzedni maluch. Pozdrawiam i życzę WESOŁYCH ŚWIĄT!
  13. Aha, jeszcze jedno. Sprawdź dokładnie węże od cieczy chłodzącej, czy gdzieś nie ma wycieku. U mnie np. gazownik tak fajnie założył rurę, że kółko pasowe sobie ją pomalutku podcinało i pewnego dnia...wskazówka od temperatury ruszyła w niewłaściwą stronę... ;-) Sprawdź jeszcze to.
  14. Człowieku spokojnie Nie dławił Ci się na gazie w czasie jazdy, jak temperatura rosła. Czy po przepięciu na benzynę było to samo? Sprawdź reduktor/parownik czy jest ciepły czy zimny w czasie pracy silnika. Może być tak, że wywala Ci płyn przez pęknięta membranę w reduktorze/parowniku. Ale żeś się nawymieniał rzeczy. Ja tez kupiłem kiedyś nowy termostat wahlera i wożę go w bagażniku, bo szalał. Załóż stary termostat, zalej dobrym nowym płynem (nie jakimś koncentratem), sprawdź parownik/reduktor. Na razie to tyle. Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.