Skocz do zawartości

Opony zimowe 25d,30d


marjed

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

Postanowiłem rozejrzeć się za oponami na zimę i zdecydowałem ,ze z 19 calowych 255/50 letnich - na zimę kupie kompletne koła na 18' model 446(czyli standardowe felgi) i do tego opony:

-Pirelli Scorpion Winter 255/55R18 109H XL RSC, RDC

lub

-Michelin Latitude Alpin LA2 255/55R18 109H XL RSC, RDC

i teraz pyt. które polecacie na których mieliście okazję jezdzić ??? Jak z hałasem, zachowanie na śniegu, trwałością ???

 

Pozdr.

MARCIN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdze teraz na pirelli ice&snow z trakcja nie ma szalu i bucza tak jakby lozyska sie skonczyly. Szczegolnie tak na zakrecie , rondzie itp. Masakra ostatnie moje te opony. Na szczescie na ten sezon juz beda nowe INNE.

Poprzednio mialem Dunlop Grandtrek WTM2 i te moge polecic. Cisza i o wiele lepsza trakcja niz Pirelli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Podepnę się pod wątek...

Wprawdzie mamy lato ale do dobry czas na zakup opon zimowych. Zastanawiałem się nad Pirelli Scorpion (miałem takie w X3 tyle, że nie RF) ale ta opinia o głośności mnie zniechęca. W poprzednim samochodzie jeździłem na NOKIANach (też nie RF) i byłem bardzo zadowolony. Mają wyższy index prędkości niż inne dostępne opony. Ma ktoś takie w wersji RF?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod wątek...

Wprawdzie mamy lato ale do dobry czas na zakup opon zimowych. Zastanawiałem się nad Pirelli Scorpion (miałem takie w X3 tyle, że nie RF) ale ta opinia o głośności mnie zniechęca. W poprzednim samochodzie jeździłem na NOKIANach (też nie RF) i byłem bardzo zadowolony. Mają wyższy index prędkości niż inne dostępne opony. Ma ktoś takie w wersji RF?

 

ja mam zimowe Nokiany WR3 SUV RF

zimy przez ostanie 2 lata nie było, więc trudno miarodajnie się wypowiedzieć, ale nie miałem nigdy problemu z np. podjazdem pod np. stok narciarski.

wydaje mi się, że są trochę bardziej miękkie, niż letnie, ale jak kupowałem nie wiedziałem, że do BMW opony muszą mieć * pod BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ja mam zimowe Nokiany WR3 SUV RF

I jak z głośnością?

 

wydaje mi się, że są trochę bardziej miękkie, niż letnie, ale jak kupowałem nie wiedziałem, że do BMW opony muszą mieć * pod BMW

To że miękkie to chyba zaleta? Dlaczego "muszą" mieć *?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam zimowe Nokiany WR3 SUV RF

I jak z głośnością?

 

wydaje mi się, że są trochę bardziej miękkie, niż letnie, ale jak kupowałem nie wiedziałem, że do BMW opony muszą mieć * pod BMW

To że miękkie to chyba zaleta? Dlaczego "muszą" mieć *?

 

głośność w normie - nie zauważyłem jakieś różnicy z letnimi

miękkie w sensie, że bardziej wrażliwy na boczne silne podmuchy wiatru np. na autostradzie, to zauważyłem

a z * mają opony ponoć projektowane specjalnie pod wymogi BMW, że właśnie sztywniejsze - tak mi powiedzieli w serwisie, czyli jak szukasz to możesz na to zwrócić uwagę, bo w wyszukiwarkach opon w necie rozmiarowo wybór będzie duży, ale tylko niektóre są pod BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja dotychczas kupowałem dodatkowe felgi. Po czasie stwierdzam, że to niekoniecznie dobry pomysł. I tak trzeba przy zmianie kół dokonać wyważenia i zalecana jest też wymiana zaworków. Koszt praktycznie taki jak za przełożenie opon... No a cena nowych felg do X5 nie jest najniższa :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam pytanie, czy należy mieć zestaw na zimę koła + opony, czy wystarczy zmieniać gumy na felgach? chodzi o RF. Jakie jest Wasze doświadczenie?

 

bok opony RF ma być z założenia dużo bardziej sztywny

nie każdy wulkanizator ma do tego sprzęt,

ja teraz kupiłbym raczej używany komplet całych kół - można kupić w bardzo dobrym stanie za cenę nowych opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
nie każdy wulkanizator ma do tego sprzęt,

Nie dramatyzujmy. Na szczęście poziom usług rośnie i w przypadku takiego samochodu jak X5 nikt chyba nie wymienia opon "u franka w szopie"?

ja teraz kupiłbym raczej używany komplet całych kół - można kupić w bardzo dobrym stanie za cenę nowych opon.

Tu się nie zgodzę. Jeździć >200km/h na oponach (i felgach) o nieznanej przeszłości? Spawanie czy prostowanie felg jak i łatanie opon są tak powszechne u handlarzy oponami jak "klepanie" totalnych wraków co można zobaczyć choćby na TVN TURBO.

Sam mało nie połakomiłem się na "fabrycznie nowe" opony z alledrogo. Cena była atrakcyjna. Dziwił mnie trochę brak kolorowych pasków na obwodzie opon i fabrycznych etykiet. Zadzwoniłem do gościa i spytałem czy są fabrycznie nowe? Tak. Ale nie mają kolorowego paska i etykiet! "Takie przyszły od producenta!". Podszedłem z ogłoszeniem do zaprzyjaźnionego warsztatu wulkanizacyjnego. Zwrócili moja uwagę, że na zdjęciach widać niedomyte błoto na oponach...

Dzwonię do gościa ponownie i drążę temat pasków... "Panie! Opony prosto od producenta! A cena niska bo bierzemy prosto z produkcji a nie przez pośredników!". No to spytałem o błoto... "Takie przyszły od producenta". Jak zarzuciłem wprost kłamstwo to usłyszałem, że jak chcę z paskiem i bez błota to muszę zapłacić min. 50% więcej.

To mnie wyleczyło z zakupu opon z alledrogo... Zresztą pytanie zasadnicze: skąd biorą się "nowe" opony z błotem za niską cenę? Można tylko przypuszczać, że są z samochodu po szkodzie całkowitej ...albo kradzione :(

 

Załączam zdjęcie, które odnalazłem dzisiaj. Aukcja trwa :)

http://images76.fotosik.pl/836/d397f05d4bd59b35med.jpg

Wytrawni poszukiwacze okazji znajdą bez problemu :) Wystarczy na "znanym portalu" wpisać "PIRELLI SCORPION WINTER RSC" i poszukać taniego "nowego" kompletu opon!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje doświadczenia: zawsze nowe opony, czasem używane ale pewne felgi BMW, zawsze drugi komplet na zimę, oczywiście wyważanie przy zamianie, zaworki przy wymianie opon co mniej więcej 4 lata, zawsze z homologacją BMW aby nie mieć problemów z gwarancją (przedłużoną), ROF. Bo: szybsza wymiana, mniej zniszczone felgi i opony od przekładania, czasem większy profil/ mniejsza felga na zimę.

Mam Pirelli Scorpion winter rof i bardzo dobrze się sprawują. Głośność w normie tzn podobnie jak letnie ContiSport5 rof.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze swojej strony polecam Nokian WR SUV 3 u mnie 255/50 R19 107 V RUN ON FLAT XL na feldze 449.

Po dwóch sezonach, spokojnie wystarczą na zbliżający się sezon.

Bardzo cicha jak na zimówkę w tym rozmiarze i RSC.

Trakcja na śniegu bardzo dobra, co po skandynawskiej oponie można się było spodziewać, jednak na mokrym czy suchym asfalcie również bardzo dobrze sobie radzi.

Ścieralność akceptowalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wstajac z lozka tez mozna sie zabic !

Dla serwisu idealnie byloby gdybys mial oddzielny komplet na kazdy dzien tygodnia ;-)

Idac tym tropem nie pownno sie zakladac tych opon ze wzgledu na ich twardosc i mozliwosc uszkodzenia przy montazu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
w serwisie powiedzieli mi, iz odradzają kupowanie samych opon i zakładania ich na posiadane felgi do letnich. Argument jest taki, że ze względu na ich twardość podczas zdejmowania i zakładania na felgę może dojść do ich uszkodzenia...

Ale to chyba problem (i koszt) serwisu jeżeli nie potrafią przełożyć RF-ów? Oddaję samochód z całymi, nieuszkodzonymi felgami i takiego samego oczekuję po zmianie opon.

Nie idę z tym do krawca czy piekarza ale do profesjonalistów od opon.

 

Zgadzam się z przedmówcą, że to chwyt serwisu na wciśnięcie kompletu felg za skromne xxx PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy temat ;).

Auto za .... kasy a już padło o:

1. oponach używanych - chyba nie cenicie sobie własnego bezpieczeństwa.

2. o wymianach RF - tu nie chodzi o to co serwis sądzi; tu też chodzi o bezpieczeństwo.

3. Nie ważne czy kupuję auto na 3,4 czy więcej lat; w tym czasie mam min 3 zimy i 3x zmieniam kapcie.

4. Zawsze mam 2 komplety kół lato-zima bez względu ile auto kosztuje i ile robię kilometrów. Mam właśnie tak, że na tyle w lecie 285 na przodzie 255; za to zima cały komplet 255. Do tego dochodzi ( oczywiście jak ktoś jeździ w Alpy na narty ) konieczność posiadania łańcuchów, a ciężko znaleźć takie na walce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.