Skocz do zawartości

F46 220xd Gran Tourer - wrażenia z jazdy


Randall

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Stary fan BMW to pewnie poza 3,5,6,7 wszystko inne uzna za ble ;) Ale świat się zmienia (nie zawsze na lepsze) i idzie do przodu. BMW szuka szczęścia w niszy rynkowej kompaktowych vanów. Pod względem wymiarów to auto powinno być porównywane zapewne z jakimiś Kia Carens czy Ford Grand C-maxem a wtedy to różnica w cenie naprawdę robi się ogromna. Ale co z tego skoro u tych "konkurentów" nie dostaniesz mocniejszego silnika albo nowoczesnej skrzyni AT.

 

Edit: Soolek- w takim razie X5 25d też nie jest premium ;)

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 199
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

 

Edit: Soolek- w takim razie X5 25d też nie jest premium ;)

 

Jest, bo to BMW. Nawet X5 18d będzie premium a Volvo nie...

 

Hehe, to mniej więcej wyczytałem na forum ... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Volvo to jeszcze ujdzie z 4 cylindrami, uważam ze ta marka to podobno premium....

-natomiast BMW 3 cylindrowy silnik i przedni napęd jakoś nie chce mi to przejść przez usta ..... auto premium....dziwny jest ten nasz świat :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cena na pewno jest premium ;) A i jakość użytych materiałów w mojej opinii jest lepsza od ww. aut. Tylko czy na tyle lepsza żeby częściowo uzasadniała to cena :mad2:

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.autogazette.de/asset/cms_image_asset/article_big_image/kia-carens-neu-408845.jpg

http://content.worldcarfans.co/2014/2/14/large/594513772873711995.jpg

 

Jeśli nie widać różnicy to po co przepłacać. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo na co dzien samochodem sie jezdzi w srodku a nie oglada z zewnatrz :?: :mrgreen:

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta Kia jest moim zdaniem nawet ładniejsza. Zdecydowanie nie ma sensu przepłacać. Jestem fanem BMW od wielu wielu lat ale to co ostatnio proponują przechodzi moje oczekiwania. Nie wiem dlaczego na siłę starają się (no może poza biznesowym aspektem) zapełnić każdą niszę na rynku. I jeszcze do tego silnik umieszczony poprzecznie. Tak samo jest z silnikami, poza kilkoma wyjątkami obecnie jest kiszka. BMW słynie z rzędowych szóstek, może to się kiedyś zmieni i będzie znane z rzędowych trójek :mrgreen: Produkcja o wiele tańsza a cena nadal premium. I nie, nie chcę zmieniać marki. Pomimo większej gamy modeli trzeba się obecnie IMO nieźle nagimnastykować żeby coś fajnego wybrać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety taka jest aktualna sytuacja ze od seri F moze oprocz seri 1 i 7, to BMW zmienilo juz calkowiscie swoj target i tak jak mowisz nie ma za bardzo czegos naprawde ciekawego. Szukamy aktualnie drugiego samochodu wiekszego i w BMW jedyna opcja ktora byla wiarygodna to F01 Z 3 lirowym dizlem. Reszta wlaczajac w to X5 i czy serie 5 itd to samochody ktore do jakosci premium podchodza al jak porownujesz to konkurencji to za ta sama cene masz lepiej a w prowadzeniu te auta juz sa na tym samym poziomie i sie skonczy prawdopodobnie na nowym Volvo XC90 w benzynie bo jezeli seria F01 jako taka jest ok to jej jednostki benzynowe sa po prostu zbyt narazone na usterki przy naszych przebiegach a kupno dizla w aucie osobowym to dla mnie "osobiscie" pomylka.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc nie miałem okazji jeździć 2GT. Moja opinia o tym samochodzie, bazując jedynie na jego koncepcji i stronie wizualnej, na pewno nie jest w żadnym stopniu obiektywna. Co do prowadzenia, BMW zapewniało, że 2gt będzie się zachowywać na drodze jak każde inne BMW, czyli bardzo dobrze. W to nie wątpię :wink: Nie przekonuje mnie jednak bryła tego auta, której daleko do powszechnie pojętej dynamiki. Generalnie podchodzę do tego modelu tak jak do polskich kierowców na drodze, stosując zasadę ograniczonego zaufania :lol:

BTW fajnie, że mając do dyspozycji ten samochód, zdecydowałeś się podzielić z nami wnikliwymi spostrzeżeniami na jego temat :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi jeszce nie udalo sie zrobic jazdy probnej, de visu jest tak jak napisane przez randalla i w sumie to dobry samochod w swoim segmencie, robi dobre wrazenie (nie mowiac o jezdzie ktorej nie robilem) tylko problem zaczyna sie jak sie zestawia jakosc do ceny... a nie mozna pominac tego watku. Dla mnie premium to wyzsza cena ale wyzsza jakosc, tutaj jest wyzsza cena z porownywalna jak nie gorsza w niektorych wypadkach jakoscia i z nizszym wyposazeniem i tu sie odwoluje do Nowego Renault espace.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj byłem na inspekcji olejowej itd. , więc jako zastępcze dostałem prawie nowe ( niecałe 1000 km na liczniku ) 220 gt xd i zrobiłem tym troszkę ponad 100 km .

F46 to bardzo ładne autko jeżeli chodzi o wygląd, trochę jednak przypomina mi B klasę - takie skojarzenie.

W środku nowocześnie ( wysuwający się HUD ) , nowy disign np. przełączników czy dźwigni zmiany biegów ( automatik ), w połączeniu z jasną skórą naprawdę ładnie to wygląda.

Calą przyjemność z jazdy zabrał mi jednak fotel ,którego nie mogłem go w żadnen sposób tak ustawić abym czuł się komfortowo za kierownicą.

Ogólnie wszystkie fotele tam są badzo małe a w tym egzemplarzu ,na dodatek, fotel był bez podparcia podudzia.

Przyznam , że już w mini lepiej siedzi się za kółkiem .

Poza tym prowadzenie okay , dobra widoczność , chociaż jest głośne tzn.głośniejsze od F10.

Osobiście bym jednak takiego auta nie kupił, bo wydawać ponad 50 tys.euro , to moim zdaniem za duża kwota jak za takie auto.

Nie będę tu proponował zakupu innych marek jednak cena powinna być nieco niższa jeżeli chodzi akurat o ten model bmw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli potwierdza sie to co napisałem o ustawieniu fotela, nie tylko ja miałem z tym problem :)

 

ja mam tylko wrażenia z 2AT. tam pozycja w porównaniu jedynki kiepska (choć prawdopodobnie mojej mamie by się spodobała :D ). I mimo wszystko w zakretach zdecydowanie mniej pewniej się czułem niż w jedynce, więc nie wiem jak to jest z tym, że ma się prowadzić jak każde inne bmw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdziwy Stary fan BMW powie 2GT jak to ...to ma być BMW przedni naped 3 cylindry i do tego VAN..... czas rany wyleczy i za 7 lat każdy powie 2GT tak to jest BMW. Ja na razie pisze ze 2GT to nie BMW jakoś ta bryła z tym napędem mnie nie przekonuje. A jeśli chce mieć przestronne auto to co musi być BMW? Pisze ...nie są inne marki które w tym temacie 5-7 osób w jednym aucie lepiej będą się czuły niż wspomniany wyżej 2GT.....i po co przepłacać za podobno ładny samochód jaki jest 2GT.. ..

maja, ale Ty nie jesteś fanem BMW (kupiłeś Volvo, które nie jest premium i to jeszcze 4cyl :duh: ), to co Ty możesz wiedzieć...

Kolego po pierwsze to volvo jest marką premium po drugie 4 cylindry to lepsze niż 3 a po trzecie manhart robi robote jechałem tym więc maja jest fanem bmw :cool2:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...ironia... gdybyś ktoś nie zaskoczył :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć,

 

jestem tu nowy, wszystkich serdecznie witam. Ponieważ zdecydowałem się na zakup podobnego auta - czyli nie GT, ale AT, postanowiłem zabrać głos. Nie znam jeszcze "atmosfery" na tym forum, ale przeglądam ten wątek i jestem trochę zaskoczony niechęcią, czy wręcz "nienawiścią" w stosunku do tego modelu BMW. Użytkowników modelu F45/F46 czeka chyba lincz? :). Nigdy wcześniej nie miałem BMW, to będzie pierwsze i mam nadzieję, że pomimo Waszych negatywnych opinii, będę z tego auta zadowolony. Jeśli nie będę, no to trudno, więcej nie kupię i wrócę o półkę, czy dwie półki niżej - czyli z powrotem.

 

Wielu z Was się zastanawia, kto w ogóle kupi taki samochód, cóż to musi być za idiota, a w ogóle BMW strzeliło sobie w kolano itd...

 

Dlaczego nie Espace, dlaczego nie Scenic czy C-Max, S-Max, albo Touran? Akurat tego ostatniego aktualnie posiadam i jestem z niego bardzo zadowolony itd..... ale zapragnąłem czegoś, czego te samochody nie oferują. Mianowicie napędu xDrive, mocnego silnika, sportowych skórzanych foteli z pamięcią ustawień i el. regulacją, zestawu Harman/Kardon i kilku innych dodatków. Potrzebowałem autka stosunkowo niedużego, ale wyższego, do którego wsiadanie sprawia mniej kłopotu (chory kręgosłup), ale nie autobusu lub autokaru. Dodatkowo auta z ustawnym bagażnikiem ale w miarę krótkiego zarazem (dlatego nie 3-er Touring - poza tym za nisko), bo muszę zmieścić w garażu dodatkowo motocykl. Dlaczego nie X? Bo nie było mnie stać na X1 z wyposażeniem, które chciałem mieć. Pomimo tego, że z BMW będę miał tylko znaczek, to zaryzykowałem i mam nadzieję, że AT dostarczy fajnych wrażeń z jazdy, których wcześniej w Touranie nie było. Czyli chciałem pójść o krok lub dwa do przodu. Właśnie dlatego wybrałem F45 AT a nie nowego Tourana. Jeszcze tylko dodam, dlaczego AT a nie GT. Dzieciaki mi już podrosły (4 i 7 lat), wózków na szczęście już nie muszę pakować, a dodatkowa para foteli wydała mi się zupełnie zbędna. Zatem pojemność AT zdaje się być wystarczająca - na jakiś wyjazd na narty, raz w roku, wystarczy a auto jest troszkę krótsze, lżejsze, zwinne i niepozorne z zewnątrz. Ma jeszcze jedną zaletę - nie drażni oczu zawistnych znajomych z pracy, wszak to tylko nudny, prosty minivan, jedynie ze znaczkiem BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Nie zawracaj sobie glowy czyims "podobaniem" lub "niepodobaniem". Fakt ze auto jest nieco inne niz dotychczas produkowane modele swiadczy tylko o tym... ze jest inne niz dotychczasowe modele. Co wcale nie znaczy ze gorsze. Kazdemu wedle potrzeb. De gustibus non disputandum est.

Gdybys zajrzal na forum Alfa Romeo, to nie dosc ze moze nie podobaloby im sie BMW 2 to pewnie w ogole samo BMW by skrytykowali. Tutaj... coz, zostaje Ci tylko przywyknac i poczekac na wieksza rzesze uzytkownikow/zwolennikow/stronnikow ;-) :cool2:

Pzdr.

dren

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem jeszcze raz swojego posta i chyba troszkę za mało " :) " powstawiałem. Nie było moją intencją się tutaj, wpaść i wypłakać czy pożalić, że komuś nie podoba się AT/GT, wręcz przeciwnie, raczej na wesoło spróbować wytłumaczyć, dlaczego akurat ten samochód. Być może nie do końca mi się to udało. Zapomniałem jeszcze dodać, o który silnik mi chodziło.

 

Zatem będzie to (będzie, bo czekam jeszcze - ma być za kilka tygodni) F45 z silnikiem benzynowym (B48). Zawsze marzyłem o przysłowiowym Golfie GTI. Ale gdy byłem młody i wolny, to nie było mnie stać, a dziś kiedy wreszcie mógłbym go kupić, to też nie mogę, bo jest bezużyteczny w aspekcie rodziny 2+2(małe)+bagaż. Po głowie chodził mi jeszcze 300-konna Golf R'ka variant, ale żona marudziła, że niskie auto i źle się wsiada itd. Postanowiłem zatem (biorąc pod uwagę wszystkie za i przeciw) spróbować choć raz w życiu BMW i już. Dlatego ten model, dlatego ten silnik i napęd. Najwyżej, więcej nie kupię. Pozdrowienia i przepraszam za OT, wszak temat jest o wrażeniach z jazdy F46 w dodatku 220xd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.