Skocz do zawartości

[E83, 35d] Wymiana / regeneracja DPF - co potem?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Powoli kończy mi sie DPF (żywotnosc jeszcze na 57kkm), wypalanie przy jezdzie miejskiej co ok. 150km, 36g popiołu - przy trasach wypalanie co 600-900km.

 

Niestety wywalone klapki z kolektora ssącego napewno nie ułatwiają mu pracy - ale tym się niedługo zajmę bo po prostu wymienię cały kolektor.

 

Pytanie tyczy się samego DPFu:

Jeśli zregeneruję/wymienię DPF to czy prócz operacji demontaż/montaż muszę przeprowadzać jakąś adaptację? Może po prostu czujniki zarejestrują inne ciśnienie, wyliczą inna masę popiołu i już? Bardzo chcę uniknąć choinki na desce i późniejszych problemów.

 

Do monitorowania używam Carly BMW (ex-BMWhat), ale o ile ten ma dostępne różne opcje np. do rejestracji akumulatora, to do zmian/rejestracji DPF nie widziałem.

 

Ktoś przerobił temat?

Opublikowano

Z tego co wiem to żadnej adaptacji nie robisz bo i po co ?? Przecież to ten sam dpf.Co innego gdybyś go usuwał :mrgreen: :mrgreen:

Żadna choinka sie Tobie nie zapali bo nawet jak dpf się już przytka to spadnie moc auta i tyle.Nie ma od tego zadnej kontrolki w X3

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
Z tego co wiem to żadnej adaptacji nie robisz bo i po co ?? Przecież to ten sam dpf.Co innego gdybyś go usuwał :mrgreen: :mrgreen:

Żadna choinka sie Tobie nie zapali bo nawet jak dpf się już przytka to spadnie moc auta i tyle.Nie ma od tego zadnej kontrolki w X3

 

Nie zgodzę się. W E83sd 2007 o przepełnieniu DPFu poinformowała pomaranczowa kontrolka w zegarach. Nie wiem jak jest w innych wersjach silnikowych. A co do wymiany samego DPFu - w E83 biturbo jest ciężka - słaby dostep. Okazało się też ze czujnik temperatury spalin nie dał się wykręcić - i też trzeba było wymieniać.

Opublikowano
To nie jest kontrolka od tego kolego.Inna była przyczyna zapalenia się.Zbieg wydarzeń i tyle.Nawet w przypadku spadku mocy przez zapchanie u mnie w żadnym X-ie nic się nie zapaliło także pisze to tylko z doświadczenia no ale akurat wersji sd nie znam jednak licznik jest taki sam jak w każdej :mrgreen: :mrgreen:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
A mi przy zapchanym DPF'ie zapalała się kontrolka DDE (taka jak świec żarowych). Oczywiście w "systemie" odnotowywał się błąd filtra cząstek stałych. Po skasowaniu na chwile był spokój ale po jakimś czasie znowu wracał. Pomogło wielokrotne uruchomienie serwisowego wypalania sposobem opisanym tutaj: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=251305
Opublikowano
Zapala się lampka DDE a w systemie wyświetla się zapchany DPF. Potwierdzam, co napisał Datajan. Po wymianie filtra lampka zgasła.
Opublikowano

Jak najbardziej po wymianie robisz kasowanie żywotności filtra (zeby komp od nowa obliczal 200 tys i dobral do tego czestotliwosci wypalania)

 

Jak zrobisz przelot, komp nie odnotuje spadku ciśnienia (zapchania) i nie bedzie robił wypalania "ponad programowego". Nie mniej jednak planowe będzie występować, co wiąże się z podniesionym zużyciem paliwa - nic poza tym .

Xdrive

Koder

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
To nie jest kontrolka od tego kolego.Inna była przyczyna zapalenia się.Zbieg wydarzeń i tyle.Nawet w przypadku spadku mocy przez zapchanie u mnie w żadnym X-ie nic się nie zapaliło także pisze to tylko z doświadczenia no ale akurat wersji sd nie znam jednak licznik jest taki sam jak w każdej :mrgreen: :mrgreen:

 

U mnie też się przytkał DPF i nie zaświeciła się żadna kontrolka... Autko po prostu nie chciało jechać - brak mocy

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Odświeżam temat . Wszystko wskazuje , że muszę wymienić DPF . Wypalanie i regeneracja niewiele dały . Cena oryginału to kosmos . Czy ktoś z forumowiczów stosował zamiennik i z jakim skutkiem ? Jeśli z pozytywnym , to gdzie montował/kupował DPF ? Moje auto to X3 2.0d 177km z 2008 r .
Opublikowano

A próbowałeś go wyciągnąć i oddać do regeneracji? Wyciągnięty filtr daje więcej możliwości. Przedewszystkim mocniejsza chemia. Słyszałem tez ze ładują filtr do pieca i wypalają go w ilustam set stopniach. Wymiana to ostateczność.

Jakie masz parametry filtra? Chodzi mi o ciśnienia.

Opublikowano
Regeneracja filtra z wymontowaniem była przy 180kkm ( oczywiście adaptacja była zrobiona po regeneracji ). W tej chwili mam przejechane 220kkm - serwisowe wypalanie około 1000km temu i nadal "przybywa" oleju . Co do ciśnienia to nie wiem . Błędów na kompie nie ma .
Opublikowano
Powiem ci szczerze ze słyszałem rożne opinie dt. zamienników. Raczej negatywne. Wiec skoro sie nie da twojego odzyskać ( a nie słyszałem jeszcze o takim przypadku) i oryginał tez nie wchodzi w grę ( wiadomo...cena) to chyba zdecydował bym sie na jego całkowite usunięcie wraz z przeprogramowaniem DDE.
Opublikowano
Rzeczywiście jest zastanawiające co wkładają do środka , że cena jest aż o tyle niższa od oryginału i jak by nie patrzeć kusząca . Jakie to były negatywne opinie tzn. "zatkał się natychmiast" czy "skończył po przejechaniu 30kkm" . Teoretycznie gwarancja jest na 2 lata bez limitu kilometrów , czyli w moim przypadku 40 kkm i to by nie było źle . Gwarancja to tylko papier , więc moje pytanie czy ktoś z forumowiczów korzystał z usług firmy K4katrading ?
Opublikowano

Nie baw się kolego w zamiennik tylko daj do czyszczenia ori.Chyba ze 3 tyg temu pisali o tym bodajże w auto świecie.Wymontowany filtr wsadzają do urządzenia które wypłukuje popiół bez niszczenia środka(jak np płyny do czyszczenia kominków :duh: )Żadne wypalanie nic nie da ,popiołu nie wypalisz.

Jak znajdę ten nr Aś to dam znać.

Opublikowano
Zaryzykowałem i kupiłem zamiennik . Srtuktura wkładu jest rzeczywiście inna niż oryginał . Dam znać o wynikach tego eksperymentu .
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Przejechałem jakieś 3 kkm . Jak na razie oleju nie "przybywa" :D , ale końcówka rury jest zadymiona , więc jakośc spalin nie jest najlepsza . Spaliny mają dziwny zapach , poprzednio tego nie było. W najbliższym czasie przejadę jeszcze 2kkm . Na pewno napszę jak coś się zmieni .
Opublikowano
ja tez mam problem z dpf mam 201tys km i ostatnio zapchal mi sie dpf po przejechaniu 15km i stale obroty sie wypalil oczywiscie przedtem musialem wymienic olej bo przybylo teraz co dziennie sprawdzam olej i czekam kiedy zaloczy sie wypalanie od ostatniego mam przejechane 100km
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
tyle jeździ oryginalnych e83 bez tego ustrojstwa że jak słyszę teksty w stylu: kupię zamiennik, dam do regeneracji.To tak jakby dziewczyna ci powiedziała że bierze tabletki a ty nadal w gumce...wyjeb , wytnij to i bedziesz miał spokój. a i kasy pare złoty za to weźmiesz. Kupiłes zamiennik i Ci dymi jakbyś go nie miał...
szczyrk81 ZDW
Opublikowano

Ja to wywaliłem jakieś 30 tys km temu i byłem zły że nie zrobilem tego zaraz po kupnie tylko bawilem sie w wypalania i męczenie silnika. Usuń i zapomnisz o problemie albo co dziennie sprawdzaj olej itp.

 

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Ja to wywaliłem jakieś 30 tys km temu i byłem zły że nie zrobilem tego zaraz po kupnie tylko bawilem sie w wypalania i męczenie silnika. Usuń i zapomnisz o problemie albo co dziennie sprawdzaj olej itp.

 

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Tapatalka

 

Najlepsza możliwa opcja.Silnik normalnie zacznie oddychać"bez "dusiciela na szyi"mniej pali,jest żwawszy,ropa nie rozcieńcza oleju silnikowego przez co zwiększona zostaje jego trwałość .

Dpf-to jest pseudo -ekolologiczny wynalazek ,który najwiecej dobrego robi ale producentom samochodow a najmniej dla wlasciciela auta i srodowiska naturalnego.

W tym filmiku w prosty sposob tłumacza jakie to korzyści daje DPF :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.