Skocz do zawartości

f11 uszkodzona poduszka tył jak potwierdzić i jak naprawić


szuwx

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 224
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Jak bez odpalania silnika spowodować żeby kompresor pod pompował poduszkę ?

 


Zmiany ładunku mają miejsce głównie wtedy, gdy pojazd stoi w miejscu, przed lub po podróży. Aby załadować pojazd, drzwi lub bagażnik / klapa bagażnika muszą być otwarte. System włącza się po otwarciu drzwi lub klapy tylnej. System wyłącza się dopiero kilka minut po opuszczeniu pojazdu przez kierowcę.


https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/wiring-functional-info/chassis-suspension/electronic-ride-height-control/2coth0kK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sluchaj, miałem kiedyś taką sytuację ,że robiłem coś przy aucie.

Podniosłem na lewarku lewy tył. Podobno komputer auta wyczuwa takie różnice w wysokości pomiędzy lewą a prawą stroną . Nie powoduje to załączenia kompresora. Lecz w czasie prac ,gdy auto było podniesione z lewej strony musiałem drugim podnośnikiem podnieść lewe koło aby przykręcić amortyzator . Wtedy nieoczekiwanie zaczął pracować mi kompresor. Oczywiście szybko opuściłem drugi podnośnik aby nie zrzucić auta z pierwszego podnośnika.

Pewnie jak uniosłem lewe koło , system wyczuł mniejszą różnicę między lewą a prawą stroną i pewnie dlatego się włączył.


Zostaje jeszcze jedna opcja, w instrukcji jest napisane , jeśli zawieszenie zejdzie poniżej 60mm. poniżej uśrednionej wysokości to kompresor się załączy.


W E39 mialem taką sytuację ,że musiałem przewieść dużą liczbę płyt wiórowych. Auto pod wpływem dużego ciężaru bardzo nisko siadło . Oczywiście auto nie było odpalone , nie było kluczyka w stacyjce, kompresor podniósł zawieszenie.


Tak więc zostaje ci bardziej załadować tył auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bez odpalania silnika spowodować żeby kompresor pod pompował poduszkę ?

ISTA D lub na krótko.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Czy ktoś miał przyjemność poznać/zakładać produkty tej firmy...


https://aerosus.pl/?gclid=Cj0KCQjw7qn1BRDqARIsAKMbHDZ_d35vKT0ZFCES6zkYJFLFoWu3NT4IGEtTbFJlTs7nUBuRPnUK0FEaAl9xEALw_wcB



P.S.


Dobra ,wymieniłem dwie poduchy . Produkt zakupiłem firmy Arnott. Kwota za poduchę to 855,-. Zobaczymy czy auto znowu nie uklęknie.. ???


Cenna rada w czasie montażu.

Jeśli zakupione poduszki mają wkręconą śrubę uszczelniającą ( banjo ) , to nie wolno jej wykręcać. Wkładamy w nią wężyk ciśnieniowy i wciskamy do oporu.


Teraz kwestia spuszczania z układu powietrza. Większość filmików z YouTube pokazuje ,że należy odkręcić śrubę uszczelniającą ( banjo ) z elektrozaworu a powietrze swobodnie wyleci. Po wymianie miechów autorzy filmów wkręcają na nowo przewód z śruba uszczelniającą i uruchamiając auto pompują miechy.

I tu jest pytanie ..???...czy robią to prawidłowo ....???....czy po takim czymś nie będzie uciekało powietrze....???

W instrukcji napraw napisane jest ,że jeżeli zdemontujemy śrubę uszczelniającą należy ją wymienić na nową ( poniżej.... jak powinien wyglądać nowy zestaw srubunku......jest to śruba banjo + pierścień zębaty + zaślepka montażowa.....te trzy części tworzą jedną całość.....po wkręceniu np. w elektrozawór , przewód ciśnieniowy należy wsunąć do oporu tak jak do miechów....)

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/f11-520d-tou_201310/repair-manuals/37-integrated-suspension-systems/37-12-control-suspension-elements-rear/1MLTm1xg


Instrukcja z wymiany miechów...

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/f11-520d-tou_201310/repair-manuals/37-integrated-suspension-systems/37-12-control-suspension-elements-rear/B9tMjJRO

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/f11-520d-tou_201310/repair-manuals/37-integrated-suspension-systems/37-12-control-suspension-elements-rear/BXAbbSwn



Niektórzy po wymianie poduch mają dalej problem z opadającym tyłem. Może właśnie w tych miejscach uchodzi powolutku powietrze....???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam serdecznie,


Mam problem podobny do kilku z osób z tego wątku. Od około 2-3 tygodni, gdzieś co 2-3 jazdę autem, siada mi prawa strona. Czasami po całej nocy wszystko jest ok, a czasami po 2 godzinach (lub nawet krócej) stania samochód obsiada. Dwa razy zauważyłem, że gdy prawa strona leżała to też lekko (2-3cm) obsiadła lewa strona. Kompresor chodzi bez problemu i za każdym razem podnosi auto. Samochód i ISTA nie pokazuje żadnych błędów.

We względu na nieregularność opadania odrzucam uszkodzoną poduszkę. Bardziej celuję w zawór upustowy lub sterujący. Ma ktoś jakieś doświadczenie w tym względzie? Czy da się wyciągnąć kompresor (jak opadnie tył) bez podnośnika?


Dzięki z góry.

Raz nawet mianem sytuację, że tył opadł, odpaliłem, napompował się i stał podniesiony cały dzień. Bez jeżdżenia...

Może się komuś przyda:Jednak się okazało że poduszka do wymiany.

Dodatkowo podczas wymiany wpadłem na pomysł jak przetestować mój przypadek (problem z nieregularnie opadającym tyłem z jednej strony). Wygląda na to, że jeżeli tył samochodu był troszkę poniżej domyślnej wysokości to zaczynał opadać. Widać guma była wyrobiona troszkę poniżej załamania.

Wydaje mi się, że dobrym testem sprawności poduszki może być lekkie opuszczenie tyłu z problematycznej strony. Można to zrobić na następujące sposoby:

-zapakować trochę rzeczy do bagażnika

-najechać problematycznym kołem na lekkie podniesienie (deska, krawężnik)


Jak by ktoś testował w ten sposób i by działało to dajcie znać:)

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Witam wszystkich serdecznie.

Prosze o podpowiedź, opadają obie strony tyłu w F11, czasami po nocy leży auto, a czasami po kilku dniach nie używania nadal jest OK. Zawsze opadaj obie strony.

Po odpaleniu auta pompuje obie strony, wiec kompresor działa.

Lewa poducha wymieniona 2 lata temu - orginał.

Wszystko zaczelo sie kiedy wpadłem w dziure - myślałem że mi koła poodpadają, tak łupneło.

Mechanik stwierdził że kompresor do wymiany. Podobno sprawdzał płynem paduchy i laczenia instalacjii.

Może spotkał sie ktoś z podobnym problemem, nie chcę wymienić kompresora, a później szukać dalej.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich serdecznie.

Prosze o podpowiedź, opadają obie strony tyłu w F11, czasami po nocy leży auto, a czasami po kilku dniach nie używania nadal jest OK. Zawsze opadaj obie strony.

Po odpaleniu auta pompuje obie strony, wiec kompresor działa.

Lewa poducha wymieniona 2 lata temu - orginał.

Wszystko zaczelo sie kiedy wpadłem w dziure - myślałem że mi koła poodpadają, tak łupneło.

Mechanik stwierdził że kompresor do wymiany. Podobno sprawdzał płynem paduchy i laczenia instalacjii.

Może spotkał sie ktoś z podobnym problemem, nie chcę wymienić kompresora, a później szukać dalej.

Pozdrawiam

Ja bym radził rzecz następującą:

Odpal auto, niech się wyrówna. Wyłącz je, i wsadź 50kg do bagażnika. Auto trochę opadnie. I zostaw zobacz czy będzie dalej opadać. U mnie wystarczyło, że padnięta poduszka lekko była opadnięta poniżej wyregulowanego poziomu i potem już opadał tył całkowicie.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszy sposób jaki może być to bunia jak się już napompuje i wyrówna,

wtedy odepnij kostkę od modułu Nivo( bagażnik, schowek lewa strona pod bezpiecznikami).

Jezeli poduszki są ma 101% :lol: szczelne to autko nic a nic nie opadnie.

Jezeli dalej opadnie to na 101% :oops: poduszki do wymiany niestety i obojetnie kiedy byly wymieniane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Najlepszy sposób jaki może być to bunia jak się już napompuje i wyrówna,

wtedy odepnij kostkę od modułu Nivo( bagażnik, schowek lewa strona pod bezpiecznikami).

Jezeli poduszki są ma 101% :lol: szczelne to autko nic a nic nie opadnie.

Jezeli dalej opadnie to na 101% :oops: poduszki do wymiany niestety i obojetnie kiedy byly wymieniane.

 

Ja bym wyjął dwa bezpieczniki , myślę że będzie prościej.......

- od modułu wysokości jazdy F152.......5A

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/HhcErLcM

- od przekaźnika , który zasila kompresor F182........40A

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/1VnYiGJyRw


Ja u siebie stosowałem tą metodę.

Niestety nie przyniosła pozytywnego rezultatu, tył auta opadał.

W rezultacie wymieniłem dwie poduszki .

Po wymianie problem z opadającym tyłem został zażegnany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszy sposób jaki może być to bunia jak się już napompuje i wyrówna,

wtedy odepnij kostkę od modułu Nivo( bagażnik, schowek lewa strona pod bezpiecznikami).

Jezeli poduszki są ma 101% :lol: szczelne to autko nic a nic nie opadnie.

Jezeli dalej opadnie to na 101% :oops: poduszki do wymiany niestety i obojetnie kiedy byly wymieniane.

Szczerze to nie rozumiem po co wyciągać te bezpieczniki. Moduł sam z siebie nie otwiera zaworu spustowego w środku nocy.

Jeżeli przewody są nieszczelne to opadnie.

jeżeli nie trzyma zawór spustowy to opadnie.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wymieniłem prawą poduszkę na nową ori.

Wcześniej zaprzyjaźniony mechanik zaproponował mi, podobno sprawdzony, produkt innej firmy (chyba chińczyk).

Zrobiłem trochę ponad 10tkm i zaczęło opadać po kilku godz. postoju.

Zdecydowałem się na poduszkę z serwisu z 2 powodów.

Pierwszy to oczywiście opadanie, ale 2 może bardziej istotny.

Byłem niedawno na przeglądzie rejestracyjnym i różnica w tłumieniu była 17% pomiędzy stronami.

Za kilka dni pojadę znów to sprawdzić ale wizualnie te 2 poduszki różnią się zdecydowanie.

Podejrzewam, że tak naprawdę ubytek ciśnienia był spowodowany delikatnie "porysowanym" wężykiem.

Mechanik skrócił go o jakieś 1,5cm i wepchnął w złączkę do oporu bez rozkręcania tej tulejki.

Podobno tak się to robi na wcisk w nowej poduszce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wczoraj wymieniłem prawą poduszkę na nową ori.

Wcześniej zaprzyjaźniony mechanik zaproponował mi, podobno sprawdzony, produkt innej firmy (chyba chińczyk).

Zrobiłem trochę ponad 10tkm i zaczęło opadać po kilku godz. postoju.

Zdecydowałem się na poduszkę z serwisu z 2 powodów.

Pierwszy to oczywiście opadanie, ale 2 może bardziej istotny.

Byłem niedawno na przeglądzie rejestracyjnym i różnica w tłumieniu była 17% pomiędzy stronami.

Za kilka dni pojadę znów to sprawdzić ale wizualnie te 2 poduszki różnią się zdecydowanie.

Podejrzewam, że tak naprawdę ubytek ciśnienia był spowodowany delikatnie "porysowanym" wężykiem.

Mechanik skrócił go o jakieś 1,5cm i wepchnął w złączkę do oporu bez rozkręcania tej tulejki.

Podobno tak się to robi na wcisk w nowej poduszce.

 

Zgadza się kolego...... :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A od kiedy to poduszka odpowiada za tłumienie?

To jest element resorujący, i można założyć dwie nówki po to żeby zobaczyć że nic się nie zmieniło. Jak amory będą zużyte to nic nowa poduszka tu nie pomoże.

Po prostu jest nieszczelna to zmieniamy, jak nie cieknie jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy jeszcze raz powtarzam, że jak odlączymy wtyczkę od modułu Nivo to jak wszystko jest szczelne to autko musi stać i nie ma prawa opaść ani trochę. Szczelne mam na myśli poduszki i weżyki. Ten system jest prosty jak budowa cepa, lecz źle się dzieję jak elektronika szwankuje- zawór, czujniki regulujace wysokość bądź sam moduł ale to żadkość.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc Wszystkim

Robiłem kilka prób z obciążeniem oraz wyjmowaniem tego zielonego przekaźnika (jeżeli można go tak nazwać) i prawa strona opada bardziej niż lewa.

Czy jak padła jedna poduszka to po dłuższym postoju opadnie też druga?

Czy ktoś z formum używa poduszek firmy maxgear albo "chińczyków"

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem kilka prób z obciążeniem oraz wyjmowaniem tego zielonego przekaźnika (jeżeli można go tak nazwać) i prawa strona opada bardziej niż lewa.

No to dla mnie wynika, że prawa poduszka do wymiany.

Czy jak padła jedna poduszka to po dłuższym postoju opadnie też druga?

U mnie jak padła poduszka z prawej strony, to prawa leżała na ziemi a lewa tylko lekko opadała, ale nie dużo. Z kolei jak pakowałem samochód na wyjazd i dorzuciłem cały bagażnik to opadło z obu stron do samej ziemi.

Czy ktoś z formum używa poduszek firmy maxgear albo "chińczyków"

Ja kupiłem dunlopa 3 miesiące temu i działa bez problemu.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam ja mam podobny problem ale tylko wtedy gdy auto postawię na nie równym podłożu to zawieszenie opada zawsze tylko z prawej strony, moim zdaniem to będzie poduszka do wymiany?

tak...

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj znalazłem czas na wizytę na stacji diagnostycznej.

Po wymianie poduszki na ori różnica w tłumieniu lewa/prawa wynosi 0%. Poprzednio na "chińczyku" było 17%

Oczywiście to żaden dowód ale im lepszy produkt tym mniejszy problem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.