Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 227
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Czesc. Sprawdzaleś moze kompresor? Zawór na kompresorze mógł przyrdzewieć. U mnie też były problemy z wysokością albo pompował za dużo albo za mało czasami spuszczał całe powietrze. Warto pomyslec o regeneracji. Mnie kosztowalo to mniej niż 100euro. Osuszacz plus zawór. Robiłem sam.
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam serdecznie


Od 2-3 miesięcy zauważyłem ze raz na 2 tygodnie samochód siada tyłem ale z obu stron równomiernie, nie ma roznicy w lewej i prawej stronie i tylko w nocy. Zdarza się to rzadko ale co sugerujecie?

Poduszki nie były wymieniane a Beata ma już najechane 90k. Czy przy równomiernym opadaniu mam brać pod uwagę raczej poduszki czy przekaźnik? Mechanik już stęka ze zajmie mu sprawdzanie i naprawa 3 dni wiec już się boję ze wymieni więcej niż potrzeba.


Dzieki wielkie za dobre rady ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pierwsze co to wrzucenie napompowanych poduszek do wanny i baaardzo uważna obserwacja....
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam serdecznie,


Mam problem podobny do kilku z osób z tego wątku. Od około 2-3 tygodni, gdzieś co 2-3 jazdę autem, siada mi prawa strona. Czasami po całej nocy wszystko jest ok, a czasami po 2 godzinach (lub nawet krócej) stania samochód obsiada. Dwa razy zauważyłem, że gdy prawa strona leżała to też lekko (2-3cm) obsiadła lewa strona. Kompresor chodzi bez problemu i za każdym razem podnosi auto. Samochód i ISTA nie pokazuje żadnych błędów.

We względu na nieregularność opadania odrzucam uszkodzoną poduszkę. Bardziej celuję w zawór upustowy lub sterujący. Ma ktoś jakieś doświadczenie w tym względzie? Czy da się wyciągnąć kompresor (jak opadnie tył) bez podnośnika?


Dzięki z góry.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nieregularność wskazuje właśnie na poduszkę.

Guma za każdym razem inaczej układa się i raz trzyma, a raz nie....

Opublikowano
Raz nawet mianem sytuację, że tył opadł, odpaliłem, napompował się i stał podniesiony cały dzień. Bez jeżdżenia...
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

witam

u mnie taki objaw, po dobie czasem dwoch auto z tyłu siedzi,

jezdze mało , czasem raz w tyg i wtedy wkurza mnie to ze tak "du.a" opada.

poduszki mniałem obie wymieniane, jedna w 2018 a druga w 2019. były to jakies zamienniki za ok 500 zł sztuka.

teraz sie zastanawiam czy to padł kompresor czy nieszczesliwie obie poduszki:(

jak sprawdzic poduszki to wiem, tylko mysle moze zaczac od sprawdzenia kompresora i tu juz nie jestem pewny jak to zrobic, ze pompuje to widze jak podnosi tył ale czy zawór nie popuszcza powietrza z czasem?

jak to w miare bez wielkiego demontazu sprawdzic?

czy moze to tylko ten zawór oem nr 37206875176, tylko jak go sprawdzic???

Opublikowano

Proszę pomóżcie.

F11 520 . Auto raz na tydzien jakies 5 min po ruszeniu opuszcza tył po obydwóch stronach. Po zgaszeniu i odpaleniu podnosi się i jakiś tydzień spokoju.Wymieniłem sterownik zawieszenia ale nie pomoglo. Na kompie zero błedów. Podczas postoju nie opada. Ma ktoś jakiś pomysł? Kompresor? Zawór?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie jakie zamienniki polecacie dla numeru ori 37 10 6 784 379 - i kto wogole produkuje te poduszki w oryginale ?!
Opublikowano

Witam dołączyłem do zacnego grona z opadającą lewą stroną.

Znalazłem coś takiego producent niby Dunlop https://allegro.pl/oferta/miech-poduszka-bmw-5-f11-gt-f07-dunlop-fv-krakow-7957336850?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

Ktoś może ma jakieś doświadczenia z poduchami tej firmy? Czy tylko Arnott?

Zgóry dzięki za pomoc.

Opublikowano
Kupowałem u tego Pana poduszkę do swojej F11 - brałem wtedy Arnotta, ale przyznam że Pan jest bardzo szczery i powie Ci co wybrać :) Zajmują się pneumatyką od wielu lat, m.in. w Porsche. Powiedzą Ci, czy warto dopłacać do Arnotta :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Lewą poduszkę wymieniałem przy przebiegu nieco ponad 60 tkm. Kupiłem w ASO.

Prawa padła rok temu i połakomiłem się na zamiennik wraz z robocizną za 600 zł.

Minął rok i przejechałem 12tkm... auto znów stoi i czeka na wymianę.

Jak nie uzna mi warsztat reklamacji kupię dla św. spokoju ori w ASO.

Lewa ma już ponad 4 lata i jest ok

Opublikowano

Bo zamiennik za 600 złotych z robocizną to najtańszy chińczyk, który pada - tak mi powiedział Pan z Krakowa zajmujący się dystrybucją - mówił, że szkoda na niego czasu.


Lepiej zapłacić raz za Arnotta, który idzie na OE montaż i masz z głowy :) A w ASO przepłacisz za ten sam produkt.

U mnie Arnott ma się dobrze już dobre 2 lata.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli co Dunlop to chinczyk ?!!
Opublikowano
Kupowałem u tego Pana poduszkę do swojej F11 - brałem wtedy Arnotta, ale przyznam że Pan jest bardzo szczery i powie Ci co wybrać :) Zajmują się pneumatyką od wielu lat, m.in. w Porsche. Powiedzą Ci, czy warto dopłacać do Arnotta :)

 

Dzięki za poradę. Rozmawiałem z tym Panem i odrazu powiedział że poleca Dunlopa, za Arnotta dopłacasz w tej chwili za markę. Powiedział też że sprzedaje trochę tego do ASO. Ja biorę Dunlopa.

Opublikowano
Czyli co Dunlop to chinczyk ?!!

 

Nie, nie... Nie w tym sensie :)


Po prostu przypuszczam, że jeśli kolega wykonał usługę za 600 złotych z robocizną to poduszka mogła kosztować około 300-350 złotych, a reszta to robocizna, a w takiej cenie kupisz wyłącznie chińczyka :)


Robota jest bardzo prosta i można wykonać ją samemu, a lepiej dopłacić za porządnego Dunlopa czy Arnotta, który jest robiony na gumie Firestone :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie znowu cały tył siada. Po dwóch dniach jest niżej o 3 - 4 cm. Najpierw wyjmę przekaźnik i zobaczę czy coś się zmieni. Oczywiście przed jego wyjęciem podniosłem zawieszenie.


PS

Wyjęcie przekaźnika nie pomogło.

Proponuję zajrzeć do przekaźnika , do środka. Mój był już lekko okopcony. Przeczyściłem styki i wyglądają jak nowe.


Ok. pół roku temu miałem podobną sytuację. Co jakiś czas opadł mi ty. Jeśli nie pomoże wyjęcie przekaźnika to zrzucam kompresor i robię mały serwis.


W instrukcji zwracali uwagę na czystość podczas wymiany czy to miechów czy to kompresora. Niektórzy po wymianie miechów odcinają z 5 mm przewodu odpowiedzialnego za dostawę powietrza. Może końcówka przewodu traci swoje właściwości i przepuszcza powietrze??? Tak samo od strony zaworu.


Czy ktoś z was rozbierał elektrozawory. Czy można je przeczyścić / nasmarować. Podobno rdzewieją w środku?


Jeszcze jedno pytanie....czy można czyścić piny czy konektory preparatem typu CONTAKT gdy akumulator nie jest odłączony?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja tez mam watpliwosci czy u mnie to miech. Auto pierwszy raz „przyklękło” na lewej poduszce jakies 3 tygodnie temu. Po odpaleniu podpował sie szybko , nie jezdzilem nim wcale i nastepnego dnia znowu leżał na jednej stronie. Przejechalem sie wiec kawalek wszystko wrocilo do normy i po czterech dniach nieuzywania miech nadal trzymał. Podjechalem do sklepu ze 2 kilometry i po jakichs 30 minutach na parkingu znowu totalnie lezał na jednej stronie. I tak cyklicznie potrafi trzymac kilka dni lub pasc po godzinie. Czy jest tam jeszcze jakis inny element odpowiedzialny za utrzymywanie cisnienia w miechach na postoju ktory nalezy wymienic ? Dodam ze brak bledow na wyswietlaczu ( inspa nie sprawdzalem ) i mam tez to selektywne zawieszenie. Jakies pomysły ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pomysły tylko sprawdzone... guma za każdym razem inaczej nawija się na siebie. Dlatego raz trzyma, a raz nie....
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale przecież tam nic sie nie nawija ?!! Kompresorek po prostu reguluje powietrze i przy naprłnionej poduszce np na postoju po prostu miech jest cały wypełniony. Wiec jeszcze raz sie pytam jakim cudem raz ucieka a raz nie ? Chyba ze jestem w bledzie i dziala to inaczej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pomysły tylko sprawdzone...guma za każdym razem inaczej nawija się na siebie. Dlatego raz trzyma, a raz nie....

To właśnie tak działa.

Ciesz się, że to prawdopodobnie tylko poduszka....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kompresorek po prostu reguluje powietrze i przy naprłnionej poduszce np na postoju po prostu miech jest cały wypełniony.

 

Wtedy można by włożyć głowę pomiędzy oponę a nadkole......

Opublikowano
Ale przecież tam nic sie nie nawija ?!! Kompresorek po prostu reguluje powietrze i przy naprłnionej poduszce np na postoju po prostu miech jest cały wypełniony. Wiec jeszcze raz sie pytam jakim cudem raz ucieka a raz nie ? Chyba ze jestem w bledzie i dziala to inaczej.

 

Miałem to samo i powiem tak... Nie dyskutuj! :D To poducha :P

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W sumie to chyba dobra wiadomosc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.