Skocz do zawartości

E46 - montaż samopoziomowania pytania


mikimisz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

montuję właśnie samopoziomowanie świateł do E46 Coupe.

Miałbym taką prośbę, czy mógłby ktoś zrobić i tu wstawić zdjęcie jak ma być zamocowany tylny czujnik. Chodzi mi dokładnie o to jak mają być ułożone te ramiona między czujnikiem a wahaczem. Bo są dwie możliwość (albo w jedną stronę, albo drugą) i nie wiem, która jest poprawna.

 

Z góry dzięki :D

Edytowane przez mikimisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, na chwilę obecną poskładałem wszystko do kupy i podłączyłem, ale nie wiem czy dobrze.

 

W LSZ przeprogramowałem (póki co mam moduł z ręczną regulacją wysokości) w ten sposób:

 

LEUCHTWEITENREGELUNG - ręczna regulacja wysokości
nicht_aktiv

LEUCHTWEITENREG_AUTOM 
aktiv

LEUCHTWEITENREG_DYNAM
aktiv

 

Wygląda to tak, że nie działa mi teraz sterowanie ręczne, ale przy włączaniu świateł nie ma tego testu góra dół (XENON_TEST jest aktiv). Ale też światła świecą na normalną wysokość. Wcześniej (przed montażem czujników) jak zmieniałem te ustawienia to światła świeciły najniżej (tak jak przy awarii czujników). Jakiś pomysł czemu tak jest (brak testu) i jak to sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam instrukcję montażu xenonów do E46, właściwie to instrukcja montażu samopoziomowania.

Są tam rysunki, schematy i opis jak to zamontować.

Jesteś zainteresowany to wrzucaj swojego maila na pw. Podeślę pdf.

Jak w praktyce wygląda przeciągnięcie wiązki z prawej strony od skrzynki bezpieczników do modułu LSZ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mówisz o instrukcji serwisowej BMW to według niej robiłem właśnie.

 

Ja przeciągnąłem w ten sposób:

- zdemontowałem schowek przed pasażerem i osłonę pod schowkiem

- zdemontowałem schowek koło lewego kolana kierowcy

- wziąłem długi sztywny drut, przykleiłem do niego kabel, przepchnąłem wzdłuż leżących oryginalnych wiązek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam, czy są jakieś postępy dotyczące poprawnego działania tego ustrojstwa? Pytam, bo przymierzam się do kompletowania czujników i spryskiwaczy, wężyków oraz lamp ksenonowych. Zastanawiam się jak to ruszyć, przedni czujnik przyczepiony jest do prawego wahacza, natomiast co z tylnym? W którym miejscu się znajduje, z lewej czy z prawej, którędy idzie instalacja? Masz jakieś zdjęcia?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się jakoś wszystko spiąć.

 

Tylny czujnik też jest na prawym wahaczu. Instalacje puściłem za tylnym prawym boczkiem i pod progiem (coupe) przednia idzie w komorze z prawej strony i wchodzi przez ścianę przy module komfortu. Nie mam zdjęć. Jak masz konkretne pytania to wal. Największy problem miałem z wpięciem się w kostkę modułu świateł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam już spisane numery wszystkich potrzebnych części, schemat to nie kłopot bo ratuje WDS. Problemem jest jak założyć tylny czujnik, aby niczego nie uszkodzić. Z przednim dam sobie radę, bo wiem gdzie jest otwór w ścianie grodziowej i mocowanie do podłużnicy plus otwór w wahaczu.

1. Wiązka tylnego czujnika idzie razem z kablami od ABS i czujnika klocków do wnętrza, czy wiązka od czujnika wchodzi samodzielnie do wnętrza?

2. Co z numerami części, realoem podaje dwa numery co do czujników. 37146784696 przód i 37146784697 tył. Kupiłeś czujniki zgodne z numerami? Bo patrząc na allegro tył ma często końcówkę 698 a przód 697 i trochę zgłupiałem. Widzę po zdjęciach, że metalowy łącznik różni się tak jak uchwyt do karoserii jeśli chodzi o przód i tył. Ale te numerki nie dają mi spokoju :shock:

4. Tylny pręt/łącznik ma być metalowy czy plastikowy. Element nr 10:

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AT51-EUR---E46-BMW-316ti&diagId=33_0848

5. Sprawa najważniejsza. Czy to działa po kodowaniu bez lamp ksenonowych? Tzn. lampy reagują na obciążenie, jest test lamp? Chciałbym od czegoś zacząć i wymyśliłem sobie, że w pierwszej kolejności kupię czujniki poziomu i zrobię instalację plus kodowanie. Potem lampy a na końcu spryskiwacze, bo to duży problem w compact z powodu dziur w przednim zderzaku i trudno dostępnych zaślepek. Koszt zakupu tego wszystkiego dość znaczny więc nie chcę popełnić błędu.

 

puzonn napisał:

jak coś jutro mogę pozaglądać dokładniej, dzisiaj nie dam rady

Gdybyś mógł zrobić zdjęcia poglądowe jak to wszystko jest zamontowane to byłbym wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzałem tam na szybko i przewód idzie do bagażnika, dalej do głównej wiązki nad prawym kolem.

Zrobiłem kilka zdjęć ale mało tam widać. Jutro postaram się zrobić lepsze. Daj na pw maila to podeśle.

 

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Tapatalka

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Koledzy, a możecie napisać/ potwierdzić czy montowaliście czujniki poziomu o takich numerach: 37146784696 i 37146784697 ??

 

Kupowaliście używki z kompletem uchwytów czy może mocowania/łączniki w ASO?

 

Chodzi mi tylko o kwestie czujników i ich montaż, okablowanie nie stanowi problemu.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powtórzę pytanie z wcześniejszej strony, bo jest trochę pracy i kabli, które trzeba kupić: Sprawa najważniejsza. Czy to działa po kodowaniu bez lamp ksenonowych? Tzn. lampy reagują na obciążenie, jest test lamp?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Hej. Może ktoś podesłać zdjęcia jak idą kable od czujników? Którędy wchodzą nadwozie, i jak pusic wiązkę do reflektorów z modulu lcm. Mam manual retrofit ale obrazki sa średnie :/ Edytowane przez rothe46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Sorry ze pytam tutaj o moj problem ale jestem tutaj nowy i potrzebuje Waszej pomocy.

Mam bmw e46 sedan przed lift i przerabiam go na FL. Moj problem polega na tym ze podłaczylem tylne lampy zgodnie z opisem ze strony: http://www.e46zone.com/forum/topic/21810-fitting-facelift-rear-lights-to-a-pre-facelift/

Otóż problem jest taki ze swiatła swiecą normalnie kiedy silnik jest wylaczony a kiedy odpalam swiatła pozycyjne stopniowo przygasaja do momentu az przestaja swiecic.Dodam ze swiatło STOP-u swieci dobrze. :mad2: Bardzo Was prosze o szybka pomoc...

Z gory dziekuje i pozdrawiam Wszystkich :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Czesc chlopaki :)

Znowu odgrzeje troche kotleta bo mam pytanko :) mam zamiar troche podlubac w najbliszym czasie kolo swojej e46. Od jakiegos czasu jezdze na ksenonie ktory jest bez samopoziomowania i bez spryskiwaczy, ale mysle ze czas najwyzszy to zmienic. Chcialbym zaczac od montazu czujnikow samopoziomowania oraz pociagnac wiazke z racji ze planuje zmienic modul swiatel i dorzuc pare rzeczy wiece jak bede bebeszyl auto to od razu pociagnalbym wiazke od czujnikow samopoziomowania :)


Teraz pyanie, bo w tym temacie jest informacja o wiazce o numerze 61129416517. Czy jesli dobrze rozumie to ta wiazka jest to wiazka ktora idzie od czujnikow samopoziomowania do modulu swiatel? Czy jesli zamontuje czujniki i pociagne wiazke oraz aktywuje xenony w nowym module to czy to wystarczy do tego, aby xenony prawidlowo dzialaly i fukcja samopoziomowania stala sie aktywna, czy jest jeszcze "cos".

Kwestie spryskiwaczy narazie zostawiam na pozniejszy czas. Chyba ze warto od razu tez wziac przynajmniej pod uwage kwestie samej pompki spryskiwaczy reflektorow?

co w tej sytuacji jest mi potrzebne? czy jest jeszcze jakis dodatkowy modul sterujacy pompka spryskiwaczy od xenonow? (z tego co pamietam to co 5 uaktywnienie spryskiwaczy powoduje uruchomienie spryskiwaczy xenon)


z gory dzieki za cenne wskazowki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Bry, tak wiem odkop roku a dopiero 4 styczeń :oops: :wink:

Zamontowałem (mechanik)do swojej e46 ori xenony ze spryskami, jest tylko sprawa autopoziomowania. Mam jeszcze całego dawcę, tylko co i ile wziąć aby lampy działały jak powinny?

Elektryk zrobił mi na stałe bez regulacji elektrycznej, działa tylko chyba te poziomowanie przy włączaniu świateł, tak jak przy zwykłych światłach. Na spryski mam jeszcze podjechać aby działały co jakiś czas, ma On jakiś patent, nie wnikam.

Dużo jest roboty z tym auto poziomowaniem, i ile może za to wziąć elektryk za to (za podłączenie, zaprogramowanie wziął aktualnie 200zł)??

Poprosił bym o schemat instalacji do poziomowania, i ewentualnie wypisane elementy które potrzebne do zrobienia wszystkiego jak powinno działać w serii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.