Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

. Od jakiegos czasu po odpaleniu auta po nocy widze z tylu dosc duza (chmurke) niebieskawo-bialego dymu. Po odpaleniu auta troszke silnikiem rzuca, ale po dobrej minucie przestaje. Do wymiany mam na 100% przekaznik swiec zarowych i jakies 2 bledy dot. dpf.

Dzisiaj bawilem sie inpa, no i zauwazylem ze cos moze sie dziac z wtryskiwaczami? Screeny robione na zimnym i rozgrzanym silniku:

 

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/181a87579185.png

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/6669896bb33b.png

Opublikowano

Korekty wtryskow masz w miare porzadku (cyl 3 troche za wysko) ale wpierw sprawdz czy podczas pomiarow masz temp ok 90C

Jezeli chodzi o biala chmure i telepanie na zimnym to na 100% swiece/sterownik (ten sam problem mialem). Wymien najlepiej oba i problem powinien ustapic

Co do DPF to nie wiem co to za blad ale podejrzewam ze masz uwalone termostaty i dlatego DPF sie nie wypala. Sprawdz temp w inpie lub w ukrytym menu jak pisalem wczesniej ma byc ok 90C jak nie jest to wymien termostaty i moze trzeba go wypalic

Pozdr

Opublikowano

A czy na zimnym silniku korekty nie sa za duze?

Świece wymienione na nowe beru, sterownik mam ale wymienie go w niedziele. Potrzebuje troche wiecej czasu bo chce zaslepic klapki w kolektorze i wyczyscic egr :) Po ogarnieciu wszystkiego napisze. :)

Opublikowano

U siebie na zimnym nie sprawdzalem ale z tego co gdzies widzialem to moga byc duze wiec podstawa to test na temp roboczej

Jak zrobisz sterownik to napisz czy pomoglo

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Od jakiegos czasu po odpaleniu auta po nocy widze z tylu dosc duza (chmurke) niebieskawo-bialego dymu

 

Ja bym zaczął od wymiany odmy, miałem identyczne objawy w e39 z takim samym silnikiem.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Od jakiegos czasu po odpaleniu auta po nocy widze z tylu dosc duza (chmurke) niebieskawo-bialego dymu

 

Ja bym zaczął od wymiany odmy, miałem identyczne objawy w e39 z takim samym silnikiem.

Odma i świece sa nowe. Aktualnie walczyc bede ze sterownikiem świec zarowych oraz zaslepieniem kolektora... Mieszkam w norwegii i troche lipna pogoda mam wiec wymiana sie odwleka...

Auto rowniez puszcza czarne baki po wcisnieciu gazu dodechy :cry:

 

Sterownik swiec, fajki do swiec, nowe uszczelki kolektora, zaślepki no i mycie egr oraz kolektora doszlo do skutku :P

Jutro po pracy zobacze czy sie cos poprawilo :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak wtryski od jakiegoś czasu leją,to będzie kopcił i z dpf.Wiem z doświadczenia. :wink:
Opublikowano

Po wykasowaniu wszystkich błedow po krotkiej jezdzie wyskoczyl mi blad 4166 - particle filter system a w nim dalej P14A6 partikelfilter (Bank1) wiec Dpf-a mam...

Mam tez blad 4587 i 4CF3. Jak ich sie pozbyc?

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Podczepię się do tematu, mam 520d m47 163KM i też mam nierówną pracę silnika na zimno. W INPA wyskakuje błąd świec na wszystkich cylindrach. Zregenerowałem sterownik ( u Roger - Nysa ) ale świec jeszcze nie ruszałem i błąd nadal się pojawia. Co dziwne po rozgrzaniu silnika do temperatury powyżej 30 stopni ( czyli takiej gdzie świece już nie grzeją ) błąd nadal się pojawia. Czy przy spalonych świecach i rozgrzanym silniku taki błąd będzie się pojawiał?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Błąd świec będzie się pokazywał czy silnik zimny czy ciepły póki ich nie wymienisz.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
No i wszystko jasne, dzięki. A czy jest duży problem z odkręceniem świec? Wiem, że trzeba odkręcać na rozgrzanym silniku, ale czy jest duża szansa na ich urwanie? Mam w planach czyszczenie egr i kolektora ssącego wraz z usunięciem klapek i za jednym zamachem zmieniłbym świece. Trzeba mieć jakiś specjalny klucz do świec? Wiem, że moment dokręcania jest ok. 15nm , czy bezwzględnie trzeba z takim momentem dokręcić czy można bez klucza dynamometrycznego po prostu dokręcić do oporu?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymieniałem niedawno, tylko jedną, ale jednak. Oczywiście na rozgrzanym silniku, poszło bez problemu. Klucz 8, rurkowy. Dokręciłem prawie z maxymalną siłą, z wyczuciem żeby nie urwać/ukręcić. Słyszałem i czytałem tu na forum, że wiele osób urywało świece przy odkręcaniu.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.