Skocz do zawartości

BMW E60 3.0Diesel 218KM Bardzo głośna praca silnika.


hsapl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Poniżej zamieszczam filmik, który ukazuje prace mojego silnika- BMW e60 3.0D 218KM 2004r (Euro3)

 

 

Bardzo głośna praca silnika przy obrotach ok.2500 - 3000 obr/min.

W tym przedziale samochód nie ma "mocy" czuć, że stać go na więcej. Dopiero jak się trochę wyciszy (Minie ten przedział obrotów) samochód zaczyna przyspieszać.

 

Autko nabiera prędkości regularnie za wyjątkiem prędkości ok. 80, 100, 120, 140km/h, gdzie samochód tak jakby "wyskakuje" do przodu. Tak jakby na pół sekundy lub sekundę przyspiesza znacznie lepiej.

Sprawia to wrażenie jakby cały czas był "zamulony".

Dodam jeszcze, że te "skoki" nie są zależne od zmiany biegów. Tak samo się dzieje na automacie, czy w trybie ręcznym na 3cim albo 4tym biegu..

 

Bardzo często na trasie mam tak, że chcę coś wyprzedzić i brakuje mi mocy .. gdzie normalnie powinien wyrwać do przodu i połknąć to coś przede mną jadące z prędkością 60-90km/h ... Samochód musi się zebrać co zajmuje kilka sekund..

 

Żeby samochód "wystrzelił" przy prędkości 60km/h muszę wrzucić 2jkę, ustawić tempomat i po kilku sekundach mogę wcisnąć pedał gazu żeby faktycznie przyspieszyć tak jak to powinno wyglądać. (Jeżeli będzie taka potrzeba to wrzucę później filmik)

 

0-100km/h samochód przyspiesza ok 10 sekund - wg danych powinno to być ok 7,1 sek .. to trochę duża różnica :P

Spalanie na 100km wynosi ok 10,8L tryb mieszany mniej więcej 50/50 trasa miasto.

Przy normalnym trybie jazdy - Miasto: czasem ruszę trochę szybciej. Trasa:100-130km/h. Czasem zdarzy się przyspieszyć na jakiejś prostej ;) (nie wiem, czy to nie za dużo nawet jak na automat)

 

Samochód kupiłem niecały rok temu. Od razu oddałem turbinę do regeneracji(co do jej pracy nie mam zastrzeżeń).

Sprawdzałem ciśnienie wtrysków i wszystkie mieściły się w normach.

Muszę tylko wymienić poduszkę pod silnikiem.

 

 

Nie wiem czy głośna praca silnika ma coś wspólnego z przyspieszeniem, czy spalaniem.

 

Może ktoś już się spotkał z takim problemem, albo ma pomysł na co zwrócić uwagę, czemu się przyjrzeć przy następnej wizycie pod maską ?:)

 

Mam nadzieję, że znajdę tutaj pomoc bo już mnie męczy ten samochód. Jeżeli tego szybko nie naprawię to będę musiał rozważyć sprzedaż e60 i kupno jakiejś miłej benzynki :)

 

Pozdrawiam i liczę na pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Na moje ucho to koło pasowe do wymiany, zawsze jakiś czas przed rozwarstwieniem zaczyna dawać takie objawy

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi :)

 

Dzisiaj muszę jechać do Poznania (250km w jedna stronę) także jak to koło pasowe, to mam nadzieję, że dojadę :D

 

Jutro będę miał cały dzień wolny to posprawdzam koło, kolektory, wyczyszczę EGR i takie pierdoły. Może coś pomoże :)

 

Także po wstępnych oględzinach dam znać czy coś się zmieniło.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

... Z Poznania zrobiło się do Wrocławia, później do Szczecina i wyszło nie 500 tylko 1000km :)... Bestia wytrzymała, niestety czeka ją operacja.. :( :

 

Po mojej wizycie pod maską nici, Jedyne co zrobiłem to "sprawdziłem" kolektory, wyczyściłem EGR i przeczyściłem filtr powietrza.

 

Samochód aktualnie stoi u mechanika. Opiszę sytuację po odbiorze.

Może komuś te informacje się przydadzą.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 5 miesięcy temu...
Wyjaśnione zostało na "jutubie". Tu autor chyba już nie miał ochoty.

 

Na YouTube dostałem odpowiedź tydzień po naprawie;/

Ale fakt, powinienem się pochwalić co było przyczyną moich problemów, ze względu na innych użytkowników. Przepraszam.

 

Głośna praca przy ok. 3000obr/min to wina koła pasowego wału.

Natomiast brak mocy to wina przepływomierza powietrza. Obie rzeczy kupiłem oryginalne, używane za 500zl. Wymiana to jakieś 3 godzinki i auto jak nowe ;)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Koło pasowe i przepływka ze szrotu. :mad2: :mad2: :mad2: Potem zdziwienie że auto nie jedzie lub głośno chodzi....

 

Kolego, zaopatruje się u szwagra.. na tych częściach, jak to nazwałeś, ze szrotu jeżdżę do dzisiaj i nic się nie dzieje.

Niektóre rzeczy wolę kupić lekko używane, ale oryginalne, niż jakieś zamienniki, które padną mi szybciej niż "ten szrot"... Przerabiałem to już kilka razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.